Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti zavedení školného na veřejných vysokých školách
Skálová, Pavla ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce je problematika financování veřejného vysokého školství. Vysokoškolské vzdělání je stále více považováno za jednu z nejlepších investic. To má za důsledek sílící poptávku po něm, a to napříč celou společností. I toto je jeden z důvodů, proč je problematika financování veřejného vysokého školství předmětem častých diskuzí. Cílem práce je za pomocí dotazníkového šetření analyzovat názory vysokoškolských studentů na případné zavedení finanční spoluúčasti studentů na financování veřejných vysokých škol. Diplomová práce je členěna do dvou částí - na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část definuje český vzdělávací systém, poukazuje na jeho slabá místa a vývojové trendy, dále pak popisuje systém financování vysokého školství v členění na státní, soukromé a veřejné školy. Praktická část je realizována za účelem dosažení cíle práce a je zaměřena na empirické šetření a následnou interpretaci výsledků. Závěrem jsou shrnuty výsledky, které byly průzkumem zjištěny.
Zavedení školného na veřejných VŠ.
Daňhelová, Michaela ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Hadj Moussová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je primárně zaměřena na problematiku školného na veřejných VŠ. Součástí jsou ale i další souvislosti a otázky, které téma vhodně doplňují. Vedle zhodnocení argumentů pro a proti zavedení školného na veřejných VŠ, problémů vysokého školství v ČR, nákladů studentů, jejich názorů na daný problém, pojednává práce i o propojení vzdělávání s ideou lidského kapitálu, jeho pojetí, kvantifikací a vlivu dosaženého vzdělání jedince na jednotlivé sféry a oblasti. Práce neopomíjí ani relativně nový pohled na vzdělání, který souvisí s argumenty podporující oprávněné zavedení školného na univerzitách. Jedná se o nahlížení na vzdělání a studium na VŠ jako na investici, která má své náklady, ale posléze i výnosy. Hlavním cílem je zanalyzovat, zda je zavedení školného na veřejných VŠ v ČR smysluplné a zda existují oprávněné argumenty a stanoviska pro tento krok.
Návratnost investice do vysokoškolského vzdělání
Finardi, Savina ; Vančurová, Alena (vedoucí práce) ; Izák, Vratislav (oponent) ; Ježek, František (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na oblast vysokoškolského vzdělání a hodnocení návratnosti investice do tohoto typu vzdělání. Autorka předkládá jednak odhady na základě vnitřního výnosového procenta (soukromého i společenského) a jednak na základě tzv. Mincerova modelu. Výsledky jsou konfrontovány s dosavadními odhady, které byly pro Českou republiku publikovány. Práce rovněž pracuje s různými modely finanční participace studentů od přímého školného, přes spravedlivé školné až po model progresivní důchodové daně.
Občané o úrovni vzdělávání, možnostech jeho dosažení a školném - září 2013
Příběnská, Anežka
V září 2013 byl do pravidelného výzkumu CVVM Naše společnost zařazen blok tří otázek týkajících se vzdělávání. Otázky zjišťovaly názory české veřejnosti na úroveň vzdělávání na vybraných typech škol, hodnocení otevřenosti vzdělávacího systému z hlediska možnosti získat vzdělání odpovídající individuálním schopnostem každého jedince a také mínění o otázce zavedení školného na vysokých školách.
Občané o možnostech dosažení vzdělání a školném – září 2012
Červenka, Jan
V rámci zářijového šetření Centrum pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR, v.v.i., položilo svým respondentům několik otázek týkajících se problematiky vzdělání a školství. Výzkum kromě jiného zjišťoval, jak občané vnímají otevřenost vzdělávacího systému z hlediska možnosti získat vzdělání odpovídající individuálním schopnostem každého jedince, jaké faktory jsou či nejsou podle nich důležité pro možnost získat odpovídající vzdělání a jak se dívají na otázku zavedení školného na veřejných vysokých školách.
Prospects for funding tertiary education in the Czech Republic
Pálešová, Linda ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o možnostech financování terciárního vzdělávání v České republice. První čásť se zabývá současným stavem financování vzdělávání a jeho nedostatky. Z nich vyplývá nutnost reformy vysokého školství, která se pravděpodobně neobejde bez dodatečných finančních prostředků ve formě finanční spoluúčasti studentů. Problematice školného, jeho forem a argumentů pre a proti jsem se proto věnovala v další části této práce. Poměrně obsáhlá část dále popisuje finanční podporu ze strany státu, která bude nutností v případě zavedení školného. Nejprve hodnotím současný stav přímé a nepřímé finanční podpory, kde upozorňuji na její neefektivnost. Následně popisuji a analyzuji tři konkrétní modely financování základní studentské půjčky, které návzájem komparuji a hodnotím. V závěru se dostávám k doporučení nejefektivnějšího modelu.
Financing of post-secondary education in Canada
Vašková, Daniela ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Práce se zaměřuje na vysokoškolské vzdělání jako na ekonomický statek a identifikuje jeho charakteristické znaky ve vztahu ke způsobu financování. Hlavním cílem je analýza systému financování vysokých škol v Kanadě. Těžištěm práce je především zhodnocení projevů decentralizace a tedy míry participace federální a provinčních vlád na financování. Následně se věnuje přístupu k školnému a finanční podpoře studentů. Na základě provedené analýzy jsou zhodnoceny klady a zápory systému. Poslední část je věnována aktuálním nedostatkům financování terciárního vzdělávání v České republice a navrhované koncepci školného.
Financování vysokých škol v ČR a školné
Sysel, Marek ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o financování vysokých škol v České republice. Primárním cílem je zhodnotit současný systém financování a poukázat na jeho nedostatky. První část práce se zabývá samotným významem vysokého školství a nahlíží na něj jako na smíšený veřejný statek. Zmiňuje důvody, pro které je společensky a ekonomicky žádoucí vynaložit na vysoké školství dostatečný objem finančních prostředků a věnuje se přínosům, které z něho plynou celé společnosti, ale i konkrétním jednotlivcům. Zaměřuje se na financování soukromých a zejména veřejných vysokých škol, státní vysoké školy jsou zmíněny pouze okrajově. Dále ukazuje vývoj vysokého školství prostřednictvím vybraných grafů a statistických ukazatelů. V současné době je školství financováno převážně z veřejných zdrojů. V této práci jsou popsány důvody, proč tomu tak je a zmíněny možné varianty, jak přiblížit vysoké školství soukromému sektoru a tím zlepšit jejich vzájemnou spolupráci. Poměrně velká část práce je vyhrazena problematice školného a jeho aktuálním návrhům.
Návrh bankovního produktu zaměřeného na financování univerzitního vzdělání v České republice
Růžičková, Lucie ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou financování terciárního vzdělávání jak z pohledu vlády, tak z pohledu studentů. Cílem této práce je nalezení efektivního systému studentské podpory se zaměřením se na studentské půjčky, který by byl aplikovatelný v českých podmínkách, podpořil rovnost v přístupu ke vzdělávání i pro nižší příjmové skupiny studentů a zároveň umožnil zvýšení soukromých zdrojů v českém terciárním systému. Navržený koncept studentských půjček je založený na osvědčených systémech fungujících ve vybraných evropských zemí (Nizozemsko, Velká Británie a Maďarsko) s ohledem na navrhovanou Reformu terciárního vzdělávání. Na závěr byl koncept validován v případové studii zabývající se financování magisterského programu International Management na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Analýza financování terciárního vzdělání v ČR
Grigarová, Tereza ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá systém financování terciárního vzdělání v České republice. Věnuje se ekonomickým aspektům vzdělání, vyzdvihuje roli lidského kapitálu a klade důraz na jeho rozvoj. Popisuje současný normativní systém financování v ČR a mapuje jeho nedostatky související především s nedostatkem finančních prostředků a nedostatečnou kvalitou poskytovaného vzdělání. Tato práce předkládá návrhy možných řešení, představuje model s využitím školného s možností splácet tyto půjčky z budoucích příjmů po absolvování studia a návrh systému finanční podpory studentů. Práce se věnuje také historii vývoje názorů a změn v oblasti finanční spoluúčasti studentů od roku 1993 až do současnosti a klade důraz na aktuální informace. V závěru popisuje výzkum provedený mezi studenty a z něj odvozuje dopad navrhovaných mechanismů na samotné studenty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.