Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Politický bulvár na příkladech titulů Na vlastní oči Praha 10 a Na vlastní oči
Komrska, Jiří ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce bylo nalézt na stránkách titulu Na vlastní oči schémata, která charakterizují bulvární tisk ve své specifické podobě politického bulváru. Předmětem analýzy se stal časový úsek let 2016 až 2019, během něhož vyšel uvedený titul celkem ve čtyřech vlnách, které vždy souvisely s příslušnou předvolební kampaní. Titul Na vlastní oči byl vydáván nejprve anonymně, teprve později se k jeho vydávání přihlásil Jan Čížek, vydavatel regionálních radničních novin a kandidát strany Svoboda a přímá demokracie (SPD). Konečným zadavatelem novin se stala v dalším období přímo tato politická strana V první vlně vydavatelské činnosti se autoři tohoto titulu soustředili na dehonestační kampaň proti tehdejší kandidátce do Senátu Parlamentu České republiky a v širších souvislostech pak i celé tehdejší opozice v rámci Zastupitelstva městské části Praha 10. V pozdějších vydáních titul pracoval především s tématy, jejichž cílem bylo vyvolání strachu z blíže nedefinovaného nebezpečí spojeného s uprchlickou krizí a z obav z neznámého v podobě islámského náboženství, které bylo vždy spojováno s hrozbou terorismu. V souvislosti s volebním programem SPD byla komunikována i nepodložená kritika Evropské unie a rovněž je kladen vysoký důraz na ochranu národních zájmů, patriotismus a nacionalismus. Z...
Rozdíly v hlavní zpravodajské relaci veřejnoprávní a komerční televize
PROKEŠOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním hlavních zpravodajských relací televize veřejné služby a komerční televize. Jejím cílem je zjistit, zda a jak se liší, a to jak po formální, tak po obsahové stránce. Teoretická část práce se zabývá zpravodajstvím obecně, jeho stručnou historií a současnými trendy, procesem výběru zpráv apod. Dále se zaměřuje na televizní zpravodajství, jeho specifika a také bulvarizaci. Praktická část je věnována srovnání hlavní zpravodajské relace České televize a TV Nova. Analýza se zabývá tematickým zaměřením zpráv, podílem domácího a zahraničního zpravodajství, podílem tzv. soft news a hard news atd.
Hudební online žurnalismus: weby iReport a Musicserver a uplatňování teoretických konceptů žurnalistiky
Šindlauerová, Marta ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Diplomová práce popisuje uplatnění teoretických konceptů žurnalistiky v prostředí dvou nejpopulárnějších hudebních webů Musicserver a iREPORT. V základu k tématu jsou představeny základní charakteristiky online žurnalismu a problematika pojmu "ideální kritik". Dále jsou nejprve teoreticky nastíněny a následně zanalyzovány koncepty agenda-settingu, gatekeepingu, objektivity a biasu, participativní žurnalistiky, user generated content, profesionalizace, hypertextuality a intertextuality, využití sociálních sítí, bulvarizace a analýza se dotkne i problematiky přechylování. Rovněž je provedena sémiotická a obrazová analýza vybraných vzorků. Práce se na základě aplikace konceptů pokouší vysvětlit způsob fungování webů, aspekty ovlivňující jejich obsah, faktory působící na selekci témat, způsoby práce s publikem, problémy v souvislosti s objektivitou v kritickém hodnocení umění, nároky kladené na redaktory a míru vlivu na čtenáře. Klíčová slova online žurnalismus, teoretické koncepty, Musicserver, iREPORT, hudba, agenda-setting, gatekeeping, objektivita, participativní žurnalistika, user generated content, digital labour, sociální sítě, bulvarizace, přechylování, sémitocká analýza, interextualita, hypertextualita, profesionalizace.
Mediální pokrytí smrti Ivety Bartošové na vybraných internetových serverech
Havlická, Kateřina ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce Mediální pokrytí smrti Ivety Bartošové na vybraných internetových serverech je popsat způsob, jakým vybraná online média informovala o sebevraždě známé české zpěvačky Ivety Bartošové a událostech následujících dní. Sledované období této práce vymezují dvě události - tou počáteční je zmíněná sebevražda, kterou Iveta Bartošová spáchala 29. dubna 2014 v Praze-Uhříněvsi, kde skočila pod vlak. Druhou hranicí sledovaného období je zpěvaččin pohřeb, ke kterému došlo 12. května 2014 v Praze-Strašnicích. Práce porovnává tzv. seriozní média, která zastupují servery Aktuálně.cz, Novinky.cz, Lidovky.cz a iDNES.cz, s bulvárními médii. Ta jsou zastoupena servery Super.cz, Extra.cz a Blesk.cz. Nesrovnává však jen tyto dva druhy médií mezi sebou, ale dívá se i na rozdíly mezi jednotlivými členy těchto dvou skupin. Práce sleduje intenzitu, s jakou hodnocená média vydávala své články, analyzuje jejich obsah, zmiňuje užité jazykové prostředky a upozorňuje na gramatické či pravopisné chyby, kterých se redaktoři těchto serverů při psaní dopustili. U tzv. seriozních médií práce rovněž hodnotí, do jaké míry podlehla bulvarizaci svého zpravodajství, tedy do jaké míry se přiklonila k praktikám médií bulvárních. Tato bakalářská práce se však zabývá pouze textovou složkou článků vydaných ve sledovaném období,...
Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku
Kušiaková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku" se snaží zachytit mediální obraz současného českého kontroverzního umělce ve vybraných periodikách, tvořený jak samotnými médii, tak i jeho osobou. Pro konkrétní zdokumentování obrazu, jeho proměn a vývoje a zároveň načrtnutí vývoje samotných periodik byla vybrána dvě období; pětileté rozmezí před přelomem milénia (1996-2000) a stejně dlouhé období po přelomu tisíciletí (2006-2010), periodika byla vybírána mezi nejčtenějšími deníky (MF DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny a Blesk) a týdeníky (Reflex, Respekt a Týden). V první části práce je načrtnut životopis Davida Černého a jeho tvorba, stejně jako některé vývojové tendence médií po roce 1989. Cílem druhé části práce je zaměřit se na konkrétní období a osobnost ve sledovaných titulech a z nalezených článků se pokusit zachytit mediální obraz Davida Černého a popsat, jak se proměňoval, jak se měnil projev sledovaného umělce a k jakým změnám docházelo u tištěných médií. David Černý je významným českým umělcem a vzhledem k tomu, že se nevyskytuje příliš ucelených publikací, věnujících se blíže jeho kontroverzní osobě a dílu, ráda bych touto prací přispěla ke zkompletování života a díla tohoto umělce, jehož neoddělitelnou součástí jsou právě média.
Konstruování mediální reality při odvolávání Mirka Topolánka
Renovica, Vera ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Konstruování mediální reality při odvolávání Mirka Topolánka se věnuje analýze celkem 294 mediálních výstupů publikovaných či odvysílaných mezi 20. březnem a 1. dubnem roku 2010, týkajících se odchodu Mirka Topolánka z pozic v ODS v souvislosti s jeho výroky pro časopis LUI na téma židovské víry, homosexuální orientace či voličů ČSSD. Teoretická část práce přibližuje témata související s konstrukcí reality v díle Petera L. Bergera a Thomase Luckmanna, mediální rutiny, které s popsaným jevem souvisejí, a vznik mýtů dle Rolanda Barthese. Výzkumná část práce využívá propozic kritické analýzy diskursu s důrazem na kritickou lingvistiku k izolaci diskursů, které vytvářely souvislost mezi Topolánkovými výroky pro časopis LUI a jeho odchodem z ODS a politiky vůbec. Dílčí analýza se také zabývá sbližováním prostředků užívaných bulvárními a nebulvárními médii. Konečně sémiotická analýza se soustředí na karikatury Mirka Topolánka a identifikuje mýty, na základě nichž byla vnímána jeho image a možnost dalšího uplatnění v politice.
Srovnání bulvárních trendů českých deníků Blesk a Aha! v letech 2006-2012
Snížková, Markéta ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce "Srovnání bulvárních trendů českých deníků Blesk a Aha! v období 2006-2012" pojednává o bulvárních trendech ve dvou českých bulvárních denících Blesk a Aha! za období 2006 až 2012. Jedním z cílů je srovnat míru bulvarizace a směřování bulvárních trendů v čase v obou denících na základě definovaných charakteristik. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy práce rozkrývá bulvární charakteristiky českých bulvárních deníků a zkoumá, zda se podle daných rysů mění v průběhu času. Kvantitativní část výzkumu je doplněna kvalitativní studií, podle které se srovná na konkrétním případu mediální události pojetí tématu v Blesku jakožto zástupci bulvárního tisku a Lidových novinách jako zástupci seriózního tisku. Na základě výsledků analýzy lze hovořit o intenzifikaci některých bulvárních aspektů deníků, zejména v případě vizualizace, na druhé straně se některé předpoklady nepotvrdily, například velké a dominující nadpisy nebo krátké texty nebyly ve většině případů zaznamenány. Bulvární deníky jsou charakteristické převahou domácích zpráv a soft news, tato proporce se v čase nezměnila. Z dat případové studie o úmrtí Václava Havla z roku 2011 vyplynulo, že bulvární a seriózní deník pracují na počátku se stejným tématem odlišně, s postupujícími dny se seriózní deník blíží bulvárnímu pojetí....
Projevy bulvarizace ve zpravodajství České televize v kontextu jeho oficiálních proměn
Vysloužilová, Kristýna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Bulvarizace zpravodajství je v poslední době často skloňovaným pojmem, který je v obecné rovině spojován s určitým úpadkem kvality mediálních obsahů či zaměřením na spíše zábavnou stránku událostí a celkově jednodušší témata. Cílem diplomové práce "Projevy bulvarizace ve zpravodajství České televize v kontextu jeho oficiálních proměn" je kritická reflexe hlavní zpravodajské relace České televize, a to právě z pohledu bulvarizace. Pozornost je věnována konkrétně dvěma hlavním proměnám, kterými zpravodajství České televize prošlo v letech 2007 a 2012. V obou případech je porovnáno období před a po změně s cílem posoudit vliv, který tyto změny měly na přítomnost prvků značících bulvarizaci. Definici těchto prvků je potom věnována teoretická část práce, ve které jsou na základě především zahraniční literatury přiblíženy nejen různé přístupy k definici bulvarizace, ale i metody jejího odhalování v mediálních obsazích. Představena je také podstata médií veřejné služby i přímo České televize a v neposlední řadě také předpokládané účinky bulvarizovaných obsahů médií na publikum, potažmo stav celé společnosti. V části týkající se operacionalizace je věnována pozornost převedení teoretických poznatků do konkrétních výzkumných otázek. V závěru jsou potom popsány výsledky kvantitativní obsahové analýzy...
Negativita v televizním zpravodajství
Bobek, Martin ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
V diplomové práci nazvané Negativita v televizním zpravodajství jsme se zabývali strukturou televizního zpravodajství z pohledu dichotomie pozitivní vs. negativní zprávy v hlavních zpravodajských relacích České televize a televize Nova a dále jsme kategorii negativních zpráv podrobili hlubšímu zkoumání. Text začíná pojednáním o vztahu mediálních obsahů a vnější reality, kde jsme se opírali o poznatky ze sociálně- konstruktivistické teorie. Dále jsme se zabývali mechanismy a vlivy, které se projektují do podoby mediálních obsahů a poté se naše pozornost obrátila na to, jakými vlastnostmi by měly události disponovat, aby zaujaly pozornost žurnalistů. V návaznosti na vysvětlení konceptu zpravodajských hodnot jsme vysvětlili procesy bulvarizace a komercializace médií. Další část této práce je orientována na teoretické vymezení pojmu negativita v médiích. V tomto kontextu jsme stručně popsali výskyt negativních témat ve zpravodajství napříč dějinami, věnovali se mediálnímu násilí a jeho účinkům na publikum a dále definovali negativitu a na základě teoretického přehledu vymezili typologii negativních témat ve zpravodajství. Analýzou jsme vyšetřili podíl negativních zpráv ve zpravodajství komerční a veřejnoprávní televize. Zjistili jsme jaká témata v kategorii negativních zpráv převažují a dále je podrobili...
Mediální obraz fotbalu ve zpravodajském servisu ČTK v letech 2000-2010.
Slomek, Jan ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je deskripce a analýza současného mediálního obrazu fotbalu vytvářeného Českou tiskovou kanceláří v prvním desetiletí 21. století. Konkrétní vzorek ukazuje změny v objemu, tematickém zaměření a prezentování fotbalu v agenturním zpravodajství ČTK v letech 2000-2010. Práce vychází především z rozboru agenturního zpravodajství, vydaného ve sledovaném období a posléze archivovaného v infobance ČTK. Týká se výhradně textové části, složka obrazová, audiovizuální či infografická byla pominuta, protože její zahrnutí by výrazně překročilo vymezený rozsah. Prezentuje se tu také pohled interní (na základě hloubkového rozhovoru se sportovním redaktorem ČTK se zaměřením na fotbal) a rovněž externí (závěry plynoucí z dotazníkové ankety mezi pracovníky vybraných tištěných, audiovizuálních a internetových médií, kteří sportovní a především fotbalový agenturní servis využívají). Práce se snaží ukázat, jak Česká tisková kancelář vnímá sebe samu, jaký má na ostatní média vliv a do jaké míry je pro ně důvěryhodná. Důležitým aspektem je zde též otázka rozmáhající se bulvarizace a způsobu, jak se s tímto trendem ČTK vypořádává.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.