|
Návrh marketingové komunikace pro společnost TKTD S.R.O.
Šimko, Dávid ; Společníková, Lucia (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá návrhom marketingovej komunikácie vybraných podnikateľských aktivít spoločnosti TKTD s.r.o., ktorými sú poskytovanie služieb autoumyvárne, pneuservisu a autoservisu. Práca je rozdelená na tri hlavné časti. Prvá časť obsahuje teoretické poznatky súvisiace s problematikou marketingu a marketingovej komunikácie. Druhá časť je zameraná na situačnú analýzu spoločnosti a jej všeobecného ale aj odvetvového okolia. V poslednej časti práce sú na základe výsledkov z analýz vypracované konkrétne návrhy, ktoré by mali prispieť k zlepšeniu súčasnej situácie spoločnosti na lokálnom trhu.
|
|
Content marketing a jeho využití v marketingu ubytovacích služeb
Kočí, Kristýna
Diplomová práce se zabývá významem content marketingu a jeho využitím v marketingu ubytovacích služeb. Content marketing je na vzestupu, a nejen v ob-lasti cestovního ruchu může pomáhat v budování si dlouhodobých vztahů a tím pod-porovat růst podniků. Cílem diplomové práce je stanovit doporučení k využívání content marketingu ve firmách hotelového typu nabízejících ubytovací služby v Brně. Práce využívá dostupná sekundární data pro analýzu stavu současného trhu z hlediska content marketingu a také na identifikaci cílových segmentů. Důležitým zdrojem informací však byl sběr primárních dat s využitím hloubkových rozhovorů se zástupci firem (n = 6) a se zástupci cílového segmentu (n = 6). Výsledné návrhy jsou formulovány prostřednictvím základních procesů content marketingu.
|
|
Marketingová komunikace firmy COOLAGENT
Ludvová, Daniela
Bakalářská práce se zabývá nástroji marketingové komunikace firmy COOLAGENT, která se věnuje prodeji svých služeb. Hlavním cílem je navrhnout vhodné změny v její marketingové komunikaci, aby se o firmě zvýšilo povědomí a získala tak více nových klientů, kteří využijí její služby. V praktické části je seznámení s firmou COOLAGENT, analýza její současné marketingové komunikace, vnějšího prostředí a identifikace cílových skupin. Na základě kvantitativního dotazníkového šetření jsou doporučeny návrhy pro vylepšení marketingové komunikace jazykových kurzů. Mezi stěžejní doporučení patří vylepšení webových stránek, jelikož respondenti preferují sofistikovanější a modernější vzhled při výběru agentury, a návrh na využití influencer marketingu z důvodu zvýšení povědomí.
|
|
Design služeb ve veřejných knihovnách
Šnýdl, Jakub ; Dombrovská, Michaela (vedoucí práce) ; Nekolová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o designu služeb ve veřejných knihovnách. Práce se skládá z části teoretické a části praktické. V teoretické části jsou popsány služby ve veřejných knihovnách, jsou představeny základy a principy designu služeb. Dále následuje přehled nástrojů a metod designu služeb vhodných k využití v knihovnách. V praktické části jsou analyzovány služby Knihovny Matěje Josefa Sychry z hlediska uživatele pomocí nástrojů a metod designu služeb a jsou navržena možná vylepšení těchto služeb.
|
|
Návrh změn v marketingovém mixu konkrétní společnosti
Dvořáková, Kateřina ; Vopatová, Iveta (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem změn marketingového mixu konkrétní společnosti. Tyto návrhy by mohly v budoucnosti vést k získání nových zákazníků a posílení loajality u zákazníků stávajících. Diplomová práce je rozdělena do tří podstatných celků. V prvním z nich bude představena teorie potřebná k provedení části následující, kterou je analýza této společnosti a provedení potřebných analýz. Pro zpracování poslední návrhové části jsou právě tyto analýzy nezbytné.
|
|
Návrh změn marketingové komunikace konkrétního ateliéru
Mičíková, Petra ; Mucha,, Martin (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem změn marketingové komunikace konkrétního ateliéru, které by měly vést ke zvýšení povědomí o ateliéru a následnému zvýšení potenciálních zákazníků. Diplomová práce obsahuje poznatky související s daným tématem, analýzu současného stavu a vlastní návrhy řešení. Doporučené návrhy vycházejí ze zpracovaných teoretických poznatků a z výsledných poznatků získaných provedením analýzy současného stavu ateliéru.
|
|
Marketingové aktivity společnosti Uber
Koutníková, Martina ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Lenoch, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na sdílenou ekonomiku a podrobně se věnuje jednomu z jejích hlavních představitelů - společnosti Uber. Na příkladu této společnosti jsou představeny možnosti, které sdílená ekonomika dává, ale také ukázány problémy, které s sebou přináší. Diplomová práce je rozdělena do logicky navazujících kapitol. Teoretická část vymezuje základní pojmy, se kterými se následně pracuje v části praktické. Jsou zde v komplexním pojetí podány informace ke sdílené ekonomice jako takové a k její hybné síle - generaci Millennials. Dále jsou zde teoreticky vymezeny pojmy, jako jsou analýza marketingového prostředí a analýza marketingového mixu, které mají v následujících kapitolách svůj praktický odraz na příkladu společnosti Uber. Diplomová práce se zaměřuje na marketingové aktivity společnosti Uber v České republice, její součástí je také dotazníkový průzkum mezi respondenty. Hlavním cílem diplomové práce je zmapování současných marketingových aktivit společnosti Uber v České republice, zjištění povědomí o službě Uber a spokojenosti s ní a následný návrh doporučení a dalších marketingových aktivit, které by společnosti Uber v České republice mohly pomoci naplnit stanovené cíle a rozvinout její potenciál. Dílčím cílem je zmapování informací o sdílené ekomomice jako takové a jejich zpracování do jednoho logického celku.
|
|
Zhodnocení potenciálu a dopadu portálu Airbnb v Česku
Arabadjieva, Stefana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato práce zkoumá fenomén ekonomiky sdílení (sharing economy) a na příkladu společnosti Airbnb ukazuje, jaké příležitosti poskytuje firmám a jaké změny může přinést celé společnosti. Ekonomika sdílení je poměrně nový jev ovlivněný rozšířením internetu a sociálních sítí po celém světě. Jedná se o systém společné spotřeby, v němž jsou sdílené jak statky, tak lidské zdroje. Tato práce podrobněji popisuje uvedený koncept a všímá si problémů spojených s legislativními normami, nedostatkem kontroly či bezpečnosti. Airbnb je internetový portál, jehož prostřednictvím mohou lidé krátkodobě pronajímat své domovy. Je využíván po celém světě a jeho hlavní myšlenkou je vytvoření komunity a pocitu sounáležitosti. Hosté jednotlivá ubytování hodnotí a sdílejí s ostatními své zkušenosti. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza, jež porovnává nabídky ubytování Airbnb s hotely a penziony v Praze. Na základě ceny a uživatelských hodnocení bylo zkoumáno, zda Airbnb dokáže konkurovat zavedeným hotelům a penzionům. Přestože je celkový počet jednotek Airbnb v Praze výrazně menší než počet hotelů a penzionů, výsledky výzkumu ukazují vysoký potenciál této služby, jejíž silnou stránkou jsou nižší ceny a vynikající hodnocení uživatelů.
|
|
Marketingová strategie na trzích služeb a jejich aplikace na zvolenou organizaci, knihovnu, informační centrum
Baslová, Taťána ; Johnova, Radka (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Cílem této práce je aplikace dostupných poznatků z oblasti marketingu do prostředí knihovny, uvedení možností spolupráce knihovny s jejím okolím a následně navržení marketingové strategie pro konkrétní knihovnu s důrazem na spolupráci s dalšími organizacemi. Teoretická část práce popisuje marketing v prostředí knihovny včetně marketingového mixu a aktuálních trendů v marketingové komunikaci. Dále jsou ukázány na příkladech z Česka i zahraničí možnosti spolupráce knihovny s různými typy organizací. V praktické části práce je představena Městská knihovna v Sušici, její uživatelé i dosavadní spolupráce s dalšími organizacemi. Dále je provedena analýza SWOT, jejíž výsledky byly použity k návrhu marketingové strategie. Součástí práce je také dotazníkové šetření, které bylo provedeno mezi čtenáři knihovny.
|
|
Design služeb ve veřejných knihovnách
Šnýdl, Jakub ; Dombrovská, Michaela (vedoucí práce) ; Nekolová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o designu služeb ve veřejných knihovnách. Práce se skládá z části teoretické a části praktické. V teoretické části jsou popsány služby ve veřejných knihovnách, jsou představeny základy a principy designu služeb. Dále následuje přehled nástrojů a metod designu služeb vhodných k využití v knihovnách. V praktické části jsou analyzovány služby Knihovny Matěje Josefa Sychry z hlediska uživatele pomocí nástrojů a metod designu služeb a jsou navržena možná vylepšení těchto služeb.
|