Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí v mateřské škole
Benešová, Ludmila ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Výchovou a vzděláváním ovlivňujeme způsoby dětského chování, utváříme dětské postoje a hodnoty. Jednou z cest, jakou můžeme rozvíjet osobnost dítěte v mateřské škole, je využít principu individualizace. Teoretická část je, kromě vývoje individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku, věnována současným požadavkům pro individualizaci dětí v mateřských školách. Pojednává o akceptaci vývojových a základních potřeb dětí předškolního věku, specifikuje podmínky, postavení pedagoga pro individualizaci výchovy a vzdělávání dítěte v mateřské škole. Praktická část ověřuje možnosti individualizace ve věkově heterogenním a homogenním modelu. Posuzuje rozdíly a zkušenosti v těchto modelech v přístupech předškolních pedagogů včetně vlivu specifického prostředí konkrétní mateřské školy.
Sledování vlivu výuky AJ na vývoj artikulace dítěte
Tatková, Helena ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce nastiňuje problém vlivu výuky anglického jazyka na vývoj artikulace v předškolním věku. V teoretické části se věnuji vývojem řeči a artikulace, dále uvádím srovnání mezi tvorbou českých a anglických hlásek. Třetí kapitola popisuje problematiku poruch artikulace včetně nejčastějších artikulačních obtíží u předškolních dětí. Závěr teoretické části tvoří kapitola, která se zabývá výukou anglického jazyka v mateřské škole. Hodnotí klady i zápory této výuky. V rámci výzkumného šetření v praktické části diplomové práce jsem se zaměřila na vyšetření řeči předškolních dětí. Důležitý byl také rozhovor s lektorkou anglického jazyka. Cílem mé diplomové práce bylo zhodnotit úroveň artikulace u předškolních dětí, navštěvující výuku anglického jazyka. Šetření jsem provedla dvakrát s odstupem půl roku. Výsledky spíše potvrdily mé podezření, že vývoj výslovnosti může být ovlivněn výukou anglického jazyka v předškolním věku.
Herní aktivity v rozvíjení prosociálního chování a cítění dětí v mateřské škole
Maršánová, Jindřiška ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Herní aktivity jsou v mateřské škole klíčovou metodou pro všestranný rozvoj dítěte ve věku od tří do šesti let. V osobnostně orientované výchově je volná, navozovaná i didaktická hra východiskem pro rozvoj prosociálního chování a cítění dětí. V teoretické části je rozkryt význam uvedených typů her v rámci věkových zvláštností dětí se zaměřením na rozvoj prosociálního chování a cítění dětí. Pojednává o úloze učitelky a významu klimatu školy v socializačním působení na dětskou skupinu v mateřské škole . Praktická část ověřuje možnosti her s prosociálními cíli a vliv jejich systematického zařazování na rozvoj prosociálního chování a cítění dětí ve vybraných třídách. Mapuje typické problémové situace, které vznikají při hraní těchto her a zachycuje modely jejich řešení.
Rodiče předškolních dětí a očkování III.
Formánková, Petra ; Marešová, Helena (vedoucí práce) ; Pokladníková, Jitka (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra sociální a klinické farmacie Autor: Petra Formánková Školitel: PharmDr. Helena Marešová Název: Rodiče předškolních dětí a očkování III. Klíčová slova: očkování, nežádoucí účinky, nepovinné vakcíny, očkovací kalendář Úvod: Očkování je od nepaměti kontroverzním a velmi diskutovaným tématem. Existují jeho zastánci, ale i striktní odpůrci. Očkování je však doposud nejúčinnější a nejekonomičtější formou boje proti různým onemocněním. Ročně zachrání i několik milionu životů. Cíl: Hlavním cílem mé diplomové práce bylo vyhodnotit výsledky získané dotazníkovým šetřením a zjistit, zda se vzrůstajícím věkem respondentů či vyšším dosaženým vzděláním stoupá či klesá víra v oprávněnost, bezpečnost a účinnost očkování. Dále jsem sledovala rizikovost vzniku nežádoucích účinků na pohlaví dítěte a nejčastější typ nežádoucích účinků, který se po očkování vyskytl. Cílem také bylo zjistit, zda jsou děti očkovány i nepovinnými vakcínami, dále jakou mají rodiče povědomost o očkování a jaké změny by uvítali v rámci očkovacího kalendáře. Metodika: Výzkum probíhal dotazníkovým šetřením. Dotazníky byly rozdány rodičům předškolních dětí v mateřských školách ve Středočeském kraji České republiky. Sběr dat probíhal od dubna do října 2014 celkem v sedmi...
Rozvíjení jemné motoriky dětí pomocí vybraných technik práce s textilními materiály
Jedličková, Milena ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Reitmayer, Ladislav (oponent)
Jemná motorika předškolního dítěte a její vývoj je důležitou součástí výchovně-vzdělávacího procesu v mateřské škole. Pro další školní úspěšnost je velmi významná a je jí věnováno více či méně pozornosti i ve vzdělávacích programech. Cílem mojí diplomové práce je zjistit vliv na jemnou motoriku předškolního dítěte pomocí vybraných technik ručních prací. Diplomovou práci jsem rozdělila na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část je zaměřená na tradiční textilní techniky, jejich vývoj od historie po současnost, specifika dítěte předškolního věku, vývoj jemné motoriky, horní končetiny, kostry a svalů. Výzkumná část obsahuje výsledky průzkumu současného zájmu o tradiční ruční práce a zjištění vlivu ručních prací na jemnou motoriku předškolního dítěte. Vytvořila jsem experimentální a kontrolní skupinu dětí přibližně stejného věku a schopností. Experimentální skupina se zúčastnila kroužku ručních prací. V posttestech jsem zjistila významný rozdíl mezi experimentální a kontrolní skupinou. Výzkum potvrdil pozitivní vliv činností podporujících jemnou motoriku pomocí vybraných technik ručních prací.
Podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti u dítěte předškolního věku s odlišným mateřským jazykem
Juránková, Klára ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřená na předškolní děti s odlišným mateřským jazykem (OMJ) v českých mateřských školách a jejím cílem bylo podpořit rozvoj složek čtenářské pregramotnosti, zejména rozvoj slovní zásoby a porozumění mluvenému slovu a předčítanému textu u dvou konkrétních dětí předškolního věku s odlišným mateřským jazykem z různých jazykových rodin. Teoretická část obsahuje základní informace o vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem včetně jejich jazykové podpory a metodické a výukové materiály vhodné pro jazykovou podporu dětí s OMJ v předškolním věku. Dále se teoretická část věnuje vymezení čtenářské pregramotnosti a jejích složek a práci s knihou. Praktická část byla realizována formou akčního výzkumu zapojením dvou dětí předškolního věku s odlišným mateřským jazykem z různých mateřských škol s cílem podpořit u nich čtenářskou pregramotnost, zejména prostřednictvím rozvoje slovní zásoby, porozumění mluvenému slovu a předčítanému textu a ověřit, jaké metody se osvědčily jako nejvhodnější pro podporu českého jazyka jako cizího jazyka u dětí z různých jazykových rodin. Výsledky intervenčních aktivit poukázaly na vhodnost práce s knihou jako oporou k aktivitě, práce s ilustracemi s knihami, využití reálných předmětů a především vhodnou komunikaci a formulaci výroků při práci s dětmi...
Vývoj řečových i neřečových oblastí u dítěte v předškolním věku
Baierlová, Eliška ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena z hlediska speciální pedagogiky na vývoj řečových i neřečových oblastí u dítěte v předškolním věku a dělí se na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. První část je vytvořena na základě literární rešerše dané problematiky. Druhou část tvoří výzkumné šetření, jehož hlavním cílem je analyzovat řečové i neřečové oblasti u dítěte v předškolním věku. V teoretické části první kapitola podává vhled do předškolního období, zaměřuje se tak na vzdělávání v mateřské škole, školní zralost a zápis do 1. třídy. Druhá kapitola podrobněji zkoumá jednotlivé neřečové oblasti a popisuje jejich vývoj. Jedná se o oblasti jako hrubá a jemná motorika, grafomotorika, kresba, lateralita ruky, zrakové a sluchové vnímání, myšlení, paměť, matematické představy, vnímání prostoru a času, fantazie, hra, sebeobsluha, samostatnost a v neposlední řadě i sociální dovednosti. Poslední kapitola je věnována řečové oblasti, konkrétně pak vývoji řeči u dítěte v předškolním věku, problematice bilingvismu a trilingvismu, narušené komunikační schopnosti a logopedické intervenci v mateřské škole. Druhou část tvoří kvalitativní výzkumné šetření s využitím kvalitativních metod jako zúčastněné a nezúčastněné pozorování, polostrukturované rozhovory s pedagogy a strukturované rozhovory s rodiči. Výzkumný vzorek...
Třída mateřské školy jako sociální skupina
ŘEŽÁBOVÁ, Šárka
Bakalářská práce je zaměřena na třídu mateřské školy a její fungování jako sociální skupiny. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá tématem socializace a dalšími aspekty, které k ní náleží, jako jsou sociální skupiny, sociální normy, komunikace a postoje. Dále popisuje základní charakteristiky vývoje dítěte předškolního věku v různých oblastech a v poslední části definuje pojetí socializace v rámci předškolního vzdělávání. V praktické části je pomocí pozorování zkoumána konkrétní třída mateřské školy, dále jsou shromážděny informace o rolích, vztazích a normách této třídy a podle nich posouzeno její fungování jako sociální skupiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.