Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Miloš Zeman premiér a prezident: názorová proměna či kontinuita?
Hnízdil, Ivo ; Švec, Kamil (vedoucí práce) ; Mlejnek, Josef (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat názorová stanoviska Miloše Zemana jako premiéra a jako prezidenta v analogických politických situacích ve třech okruzích, přičemž vybraná problematika se úzce dotýkala úřadů předsedy vlády, respektive prezidenta republiky. Srovnáním těchto názorových stanovisek práce dospěla k závěru, že Miloš Zeman není ve svých názorech příliš konzistentní. Jako pravděpodobné se jeví, že změna jeho názorů je motivována aktuálním politickým profitem a snahou maximalizovat vliv zastávané ústavní funkce. Teoreticky je práce podložena charakteristikou politického systému České republiky s důrazem na nutnou kooperaci dotčených složek státní moci. Tím umožní čtenáři vhled a zařazení jednotlivých názorových stanovisek Miloše Zeman do reálií praktického fungování systému. Na tomto teoretickém podkladu pak zřetelněji vynikne motivace Miloše Zemana ke změně či setrvání na dřívějším názorovém stanovisku.
Moderní metody politické komunikace v prezidentské kampani K.Schwarzenberga: fundraising, dobrovolnictví, endorsement
Šindelář, Jiří ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Moderní metody politické komunikace v prezidentské kampani K. Schwarzenberga: Fundraising, dobrovolnictví, endorsement" se zaměřuje na specifické metody ve volebních kampaních. V první části jsou fundraising, dobrovolnictví a endorsement definovány v kontextu politické komunikace a marketingu. Dále jsou popsány důvody k jejich využití a způsoby jejich exekuce a následné komunikace. Na konci první části práce stručně shrnuje jejich dosavadní aplikaci v prostředí českých volebních kampaní. V hlavní části práce jsou s využitím primárních a sekundárních zdrojů jednotlivě analyzovány metody fundraisingu, dobrovolnictví a endorsementu v prezidentské kampani Karla Schwarzenberga z přelomu let 2012 a 2013. V oblasti fundraisingu práce analyzuje způsob komunikace a složení finančních darů z hlediska jejich výše. Dále zkoumá, zda došlo k posunu k popsané praxi ze Spojených států. Z hlediska dobrovolnictví se práce zabývá především akvizicí dobrovolníků a individuálních podporovatelů, interní komunikací a komunikací dobrovolníků s voliči. Zároveň práce předkládá důvody, které vedly k plošnému využití endorsementu v kampani Karla Schwarzenberga.
Boj o kompetence po zavedení přímé volby prezidenta v ČR
Dragoun, Radek ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kompetenčními spory v České republice mezi prezidentem republiky a dalšími ústavními orgány po zavedení přímé volby prezidenta a zvolením Miloše Zemana do funkce. Práce teoreticky zkoumá místa v Ústavě, kde existuje možnost vyskytnutí kompetenčních sporů či se objevují rozdílné interpretace. Hlavním cílem práce je popis kompetenčních sporů Miloše Zemana s jinými ústavními činiteli a jejich následná analýza. Na základě těchto sporů pak nabízí úpravy Ústavy, které by podobným sporům mohly zabránit. Výsledkem práce je i hodnocení, zdali zavedení přímé volby mělo vliv na výskyt kompetenčních sporů, či je to spíše spojeno s osobou Miloše Zemana.
Přístup českých deníků Lidové noviny, Mladá fronta Dnes a Právo k přímé volbě prezidenta České republiky
Kottová, Anna ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Přístup českých deníků Lidové noviny, Mladá fronta Dnes a Právo k přímé volbě prezidenta České republiky si klade za cíl potvrdit, nebo vyvrátit stranění tří českých periodik v období mezi prvním a druhým kolem přímé volby prezidenta republiky. V první části je práce zaměřena na vybrané kapitoly mediální, jazykové a sémiotické teorie týkající se stranění. Dále se věnuje procesu přímé volby a životopisům kandidátů Karla Schwarzenberga a Miloše Zemana. Ve druhé části se pokouší pomocí kvantitativní analýzy zjistit, jestli deníky byly vyvážené a poskytovaly srovnatelný prostor oběma kandidátům, nebo jednomu z nich věnovaly pozornosti více. Následnou aplikací kvalitativní analýzy se snaží dojít k závěru, jaké jazykové a sémiotické prostředky používali autoři jednotlivých deníků k referování o kandidátech druhého kola přímé volby. Podle konkrétních zjištění poté třídí články do kategorií pozitivní, neutrální, negativní pro Karla Schwarzenberga a pozitivní, neutrální, negativní pro Miloše Zemana. O stranění se po skončení přímé volby prezidenta a vítězství Miloše Zemana často diskutovalo. Tato diplomová práce by měla přinést odpověď na otázku, jestli tři české deníky stranily mezi prvním a druhým kolem přímé volby prezidenta České republiky některému ze dvou kandidátů.
Analýza debat kandidátů ve 2. kole přímé volby prezidenta České republiky v kontextu politické kampaně
Rozsypal, Michael ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Analýza debat kandidátů, kteří postoupili do druhého kola přímé volby prezidenta České republiky v roce 2013, se primárně zaměřuje na debaty ve veřejnoprávních médiích - tedy v České televizi a v Českém rozhlase. Pro kontext celé kampaně rozebírá také dvě debaty v komerčních televizích. Obsahovou analýzou kvantitativně měří, kolik programových tezí oba kandidáti - tedy Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg - v celkem šesti televizních a rozhlasových debatách před 2. kolem volby zmínili. Práce stručně shrnuje volební kampaně obou kandidátů a témata, která jejich program v širším slova smyslu také tvořila, čímž zasazuje analýzu debat do širšího kontextu politické kampaně. Pro přesnost analýzy v měření frekvence programových tezí v jednotlivých debatách ale vychází pouze z oficiálních dokumentů, které kandidáti představili jako své volební programy. Aplikuje konkrétní metodologii - obsahovou kvantitativní analýzu - na jejímž základě odpovídá na výzkumné otázky a formuluje závěry. V nich se snažit kvantitativně potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že programy nehrají v debatách ani v kampani klíčovou roli. Práce se také zabývá tím, jak se jednotlivé debaty lišily a ve které debatě a ve kterém médiu kandidáti nejvíce prezentovali svůj oficiální volební program.
Fotografie politických kampaní jako kompromis mezi realitou a propagační inscenací obrazu
Kardová, Helena ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
(abstrakt) Tato bakalářská práce se zaměřuje na fotografie publikované v denících Blesk a Lidové noviny a týdenících Reflex a Respekt v souvislosti s první přímou volbou prezidenta v České republice. Pomocí obrazové analýzy a rozhovorů s mediálními profesionály zkoumá, do jaké míry byly fotografie v tisku spoluutvářeny PR odděleními jednotlivých kandidátů. Předkládaná práce nabízí stručný historický přehled, jak bylo s inscenací obrazu politika nakládáno ve Spojených státech amerických, a přehled potenciálně manipulativních nástrojů definovaných na poli vizuální gramotnosti (asociační juxtapozice, inscenované chování, Kulešovův efekt, subjektivní záběr, úhel pohledu, zdůrazňující detail). Tyto nástroje jsou zohledňeny v obrazové analýze a společně s kvantitativními daty a výpověďmi fotoreportérů charakterizují vizuální úroveň vybraných mediálních titulů. Cílem práce je upozornit na úzkou spolupráci domén public relations a fotožurnalistiky, která může vést k erozi fotožurnalistických standardů.
Česká prezidentská kampaň 2012/2013: Užití politického marketingu s ohledem na strategické účinky volebního systému a psychologii voličů
Hannich, Jiří ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Předmětem této diplomové práce je užití prvků politického marketingu v české prezidentské kampani 2012/2013. Teoretická část práce přibližuje obecný vývoj politické komunikace a volebních kampaní, principy fungování politického marketingu, základní vzorce rozhodování voličů a modely koordinovaného chování elektorátu a politických aktérů v závislosti na strategických účincích volebních systémů. V následné analýze volebních kampaní vybraných prezidentských kandidátů - Miloše Zemana, Karla Schwarzenberga, Jana Fischera a Jiřího Dienstbiera - je sledováno, jakým způsobem a za jakých okolností jsou aplikovány postupy politického marketingu, zda kandidáti a jejich volební štáby inkorporují do procesu plánování a realizace volební kampaně předpokládané strategické účinky volebního systému, potažmo jestli a jakým způsobem v kampani pracují se zažitými představami voličů o hlavě státu.
Expertíza politických stran na příkladu prezidentských voleb v České republice
Formáčková, Monika ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Linek, Lukáš (oponent)
Práce na zvolené případové studii přímé volby prezidenta zkoumá expertízu v oblasti českých politických stran. Jaké je odborné zázemí politických stran zastoupených v Parlamentu? Proč mají či nemají odborné kapacity vliv na rozhodování? V teoretickém rámci pojímajícím demokracii, "policy work", expertní kapacity a volební problematiku a dále práce zkoumá vztah mezi expertízou politických stran a zavedením přímé volby prezidenta České republiky.
Přímá volba prezidenta v České republice
Chmelíková, Tereza ; Štefek, Martin (vedoucí práce) ; Koubek, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou přímé volby prezidenta v České republice. První část práce je zaměřena na popis ústavních změn souvisejících s jejím zavedením a na způsob argumentace proponentů i odpůrců z politické i odborné sféry. Autorka v práci odpovídá na otázku, zda popisovaná institucionální změna může vést k významnému posunu logiky fungování českého politického systému. Jádrem práce je pojednání o semiprezidencialismu. Tato stěžejní část textu je postavena jednak na studiu klasické politologické literatury (Duverger, Elgie, Sartori, Shugart), jednak na zvolené metodě měření prezidentských pravomocí. Součástí hodnocení je analýza činnosti nového prezidenta v prvním roce po jeho zvolení. Klíčová slova: Semiprezidencialismus; přímá volba prezidenta; pravomoci prezidenta; česká politika Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přímá volba prezidenta ČR: nástup poloprezidencialismu?
Šodek, Adam ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Novák, Miroslav (oponent)
Předkládaná diplomová práce se snaží analyzovat zavedení přímé volby prezidenta České republiky, coby potenciální impuls směrem k poloprezidencialismu. Za tímto účelem jsou v práci vymezeny teoretické koncepty parlamentní, prezidentské a poloprezidentské formy vlády. Kromě předpokládané deskripce přímé volby, tedy faktoru, který mimo jiné posiluje prezidentovu legitimitu, obsahuje práce hodnocení vystupování prvního přímo voleného prezidenta Miloše Zemana během prvního roku ve funkci a jeho vztah k ostatním ústavním institucím. Tato hodnocení jsou stěžejní pro celkové výstupy práce, protože mohou být určitým ukazatelem k naplnění cílů práce. V práci bude rovněž zmíněna tradice českého (československého) prezidentství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.