Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální konstrukce nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání a přijímacím řízení
Rossová, Iveta ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Šanderová, Jadwiga (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem konstrukce nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání se zřetelem k přijímacímu řízení. Cílem práce je zjistit, jak je přijímací řízení a přístup do vzdělání na úrovni terciéru vnímán samotnými aktéry, kteří jsou dle výzkumů vzdělanostních nerovností systematicky znevýhodňováni v největší míře. Cílem práce je tak získat odpověď na to, jak svou pozici a situaci tito aktéři v přístupu k univerzitnímu vzdělávání a přijímacím řízení vnímají, jaké situace (a zda vůbec) konstruují jako nerovné, vůči komu a jak se se svou nerovnou pozicí případně vypořádávají. Výzkumný problém je nahlížen v perspektivě interakcionisticko-konstruktivistického přístupu a zkoumán s využitím metody zakotvené teorie a výzkumnou techniku polo-strukturovaných rozhovorů
Prevence rizika v oblasti výběru pedagogických pracovníků v MŠ
Fišnarová, Monika ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Při práci s lidmi je nejrizikovějším faktorem právě člověk sám. Zvláště v předškolním vzdělávání, kde pedagogický pracovník je vzorem pro nastupující generaci, je třeba pečlivě vybrat právě takové osobnosti, které tím vzorem skutečně být mohou. Nemají být ovšem pouze vzorem, ale také kolegou a týmovým hráčem. Osobnost takového pedagoga musí splňovat kvalifikační, osobnostní i další předpoklady. Proto je jejich oslovování, výběr i následná adaptace jednou z nejdůležitějších a nejtěžších personálních činností. Tato činnost spadá do kompetence vedoucích pracovníků, manažerů či personalistů a jejich odpovědnost je v tomto směru značná. A tak je velmi důležité umět identifikovat, vyhodnocovat a eliminovat možná rizika v průběhu celého přijímacího řízení. Dokázat předcházet těmto rizikům je důležité nejen pro vedoucí pracovníky ve školství. Cílem této práce je stanovit konkrétní preventivní opatření, která vychází z identifikace a vyhodnocení možných rizik při výběru pedagogických pracovníků v předškolním vzdělávání s ohledem na jejich budoucí začlenění do pracovního procesu. Jsou zde zakomponovány způsoby, postupy a zkušenosti vedoucích pracovníků v předškolním vzdělávání, ze kterých vychází následná doporučení pro úspěšný výběr kvalitního platného člena pracovního kolektivu. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Proč žáci volí víceletá gymnázia?
Slanařová, Jana ; Greger, David (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Vzdělávací systém v České republice nabízí žákům možnost absolvovat nižší sekundární stupeň vzdělávání i na víceletém gymnáziu. Tato bakalářská práce se zabývá přestupem na víceletá gymnázia a jejich společenskými souvislostmi. Pokouší se odkrýt pravé důvody, které žáka vedou k tomuto rozhodnutí. V teoretické části čtenářovi nabídne základní posloupnost historických změn ve školském systému, která se dotýkala víceletých gymnázií. Poskytne také empirické a faktické poznatky o problematice diferenciace ve vzdělávání, zvláště o víceletých gymnáziích. Empirická část podrobně rozebírá metodologii kvalitativního výzkumu, který měl za cíl osvětlit, proč žáci přecházejí na osmiletá gymnázia, čím si jedenáctiletý žák musí před vstupem na ně projít a jaké má očekávání od budoucího studia.
Přijímací řízení do bakalářského studia společenskovědních fakult UK
Beranová, Barbora ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Hlavním záměrem bakalářské práce je prozkoumat současný stav přijímacích řízení uplatňovaných na bakalářské obory společenskovědních fakult Univerzity Karlovy (tj. Fakulta sociálních věd, Fakulta humanitních studií, Filozofická fakulta). První část práce se zabývá popisem současně uplatňovaných forem přijímacích řízení vycházející zejména z analýzy relevantních sekundárních dat. Kromě popisu současné praxe, práce dále obsahuje analýzu zainteresovaných aktérů a kvalitativní výzkum, který je založen na analýze polostrukturovaných rozhovorů s zástupci rozhodovatelů, zástupci studentů z akademického senátu a studenty tří analyzovaných fakult. U polostandardizovaných rozhovorů byla provedena doslovná transkripce a následně otevřené kódování, které vedlo k třídění informací do kategorií podle jednotlivých témat. Jako metoda analýzy aktérů byla použita "rychlá" analýza aktérů, která identifikovala hlavní zainteresované zkoumané problematiky. Z analýzy rozhovorů je patrné, že má každá fakulta jiné strategie a preference pro výběr studentů. Možný konsensus přijímacích řízení v rámci podobných oborů není podle zainteresovaných aktérů úplně žádoucí, to především proto, že jsou obory konkurenční. Rezervy přijímacích řízení jsou podle nich pouze kosmetické nebo odůvodněně nerealizovatelné.
Neverbální komunikace jako jedno z kritérií při přijímání pedagogických pracovníků
Fišnarová, Monika ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
5 ABSTRAKT: Znalost jednotlivých prvků neverbální komunikace je velkým přínosem při ověřování předkládaných informací a otevření možností dalších pohledů na osobnostní rysy a povahové vlastnosti sledovaných jedinců. Tyto znalosti lze s úspěchem využít při přijímání nových pedagogických pracovníků v předškolním vzdělávání. A to jako jedno z hodnotících kritérií, které pomůže zjistit žádoucí povahové rysy budoucích pedagogických pracovníků potřebných pro úspěšnou pedagogickou činnost a zároveň může odhalit nežádoucí, skrývané a problematické vlastnosti daného jedince. Cílem této práce je zjistit, které projevy neverbální komunikace ředitelky mateřských škol preferují při přijímání pedagogických pracovníků. Na základě hodnocení dotazníkového šetření a osobních interview vznikla rukověť neverbální komunikace (pomůcka při přijímání pedagogických pracovníků) s vysvětlením nejdůležitějších prvků neverbální komunikace. Jako takový může následně sloužit při přijímacích řízeních. KLÍČOVÁ SLOVA: Neverbální komunikace, prvky neverbální komunikace, pedagogický pracovník, předškolní vzdělávání, přijímací řízení, kritéria, rukověť
Nábor a výběr zaměstnanců společnosti HDO, spol. s r. o.
Křibská, Petra ; Kolman, Luděk (vedoucí práce) ; Bredárová, Kristina (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza získávání, výběru a přijímání nových zaměstnanců ve zvolené společnosti. První část se zaměřuje na popis teoretických poznatků získaných z odborné literatury. Jsou definovány teoretické předpoklady, pojmy a postupy dané problematiky. V druhé části je uvedena charakteristika zvolené společnosti, popsána oblast jejího podnikání a provedena podrobná analýza metod náboru zaměstnanců. Závěrečná část patří návrhům změn a doporučením ve vybraných oblastech, které povedou k zefektivnění celého systému.
Výběr zaměstnanců
Mužíková, Lenka ; Kolman, Luděk (vedoucí práce) ; Nosek, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výběrem zaměstnanců ve veřejné správě. Nastiňuje problém možné přítomnosti protekce při výběru zaměstnanců. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část analyzuje postup procesu vyhledávání, získávání a výběru zaměstnanců z dostupné odborné literatury. Dalším bodem teoretické části je výběr zaměstnanců v územně samosprávných celcích v návaznosti na zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávních celků a znění pozdějších zákonů. Součástí teoretické části jsou sociální a lidské důsledky výběru zaměstnanců v souvislosti s nepotismem. Praktická část je zaměřena na rozhovory se zaměstnanci městských úřadů.
Podnikatelský záměr na pořádání přípravných kurzů pro talentovou část přijímacího řízení do bakalářského studijního oboru MTK
Vintrlík, Tomáš ; Lepková, Hana (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je vytvoření přípravných kurzů pro fyzickou část přijímacího řízení na obor management v tělesné kultuře. Zjistit úspěšnost z minulých let, vyhodnotit ji a ze získaných dat vytvořit přípravné kurzy, díky kterým se zvýší úspěšnost na přijímacím řízení, zlepší se připravenost uchazečů a jejich kvalita pro další studium.
Návrh metodiky přijímacího řízení
Svobodová, Klára ; Janovský, Tomáš (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Následná práce se bude zabývat návrhem metodiky přijímacího řízeni pro nově vzniklou společnost, která plánuje během jednoho roku disponovat sedmdesáti zaměstnanci. Výstupem mé práce bude možný manuál pro přijímání nových zaměstnanců a to od formulace požadavků a následného inzerátu, přes přijímací řízení až k možnostem, jak si zaměstnance udržet, aby nedocházelo k časté fluktuaci.
Srovnání požadavků pro praktické přijímací zkoušky na vysokých tělovýchovných školách v České republice a návrh jejich optimalizace na Jihočeské univerzitě
VARHANÍK, Marek
Hlavním cílem práce je návrh optimalizace praktických přijímacích zkoušek ke studiu oboru tělesná výchova a sport na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, dalším cílem je srovnání požadavků pro praktické přijímací zkoušky na vybraných vysokých tělovýchovných školách v České republice. Analýzou dat z předchozích čtyř ročníků přijímacích zkoušek na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích autor zjistil, které disciplíny lze považovat za nadhodnocené, a naopak, které za podhodnocené. Byly vytvořeny grafy četností výsledků pomocí analýzy dat, popisné statistiky a histogramu pro každou disciplínu, na základě jejichž výsledků mohl být stanoven postup při optimalizaci bodovacího systému. Při stanovení nových doporučených hodnot do tabulek KTVS JU byla použita popisná statistika a histogram. Při srovnávání autor využil bodovacích tabulek z ostatních vysokých škol, které ukázaly, v čem se liší jejich disciplíny a systém bodování od disciplín a systému bodování na Jihočeské univerzitě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.