Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Dohnalová, Martina ; Magnusek, Pavel (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Zadáním práce bylo vytvořit školní zařízení při použití aktuálních poznatků a trendů. Řešená parcela se nachází v Ostravě v blízkosti Černé louky, historického centra, řeky Ostravice a nově vznikajícího bytového komplexu Nová Karolína. Díky tomu se lokalita stává vhodným místem pro vytvoření nového školského zařízení. Hlavní myšlenkou bylo vytvoření školy nejen pro děti, ale i pro širokou veřejnost. Centrem komplexu je dvůr a vstupní hala, která rozděluje objekt na prostory soukromé, využívané jen žáky školy (třídy, kabinety, kantýna…) a na prostory přístupné i veřejnosti (tělocvična, posilovna, lezecká stěna, jídelna, výtvarný ateliér, knihovna…). Díky veřejným prostorám škola „žije“ i v odpoledních hodinách.
Hodnocení a návrh managementu dřevin v opuštěném arboretu Kostelec na Hané
Vicanová, Marie
Závěrečná práce shrnuje historické souvislosti o vzniku arboreta a zároveň o jeho zakladatelích. Současně se zabývá zjištěním aktuálního stavu dřevin a druhové rozmanitosti na zkoumané ploše. Za tímto účelem byl proveden dendrologický průzkum, jehož součástí bylo navržení příslušného pěstebního opatření pro jednotlivé stromy, včetně nacenění navrženého managementu na lokalitě. Byl zacílen na udržení perspektivních jedinců, kterých je 50 % z celkového počtu, pro případné další využití plochy. Výsledky ukázaly, že více jak půl století nedostatečná péče o lokalitu způsobila úbytek druhové skladby, která se zúžila na 82 druhů dřevin. Za předpokladu, že se lokalita ponechá v současném stavu, bude počet druhů i nadále klesat vlivem konkurenceschopnějšího druhu Acer platanoides L.
Řízení mateřské školy v pedagogickém procesu
Růžičková, Miloslava ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení mateřských škol a nároky na ředitele těchto institucí. Důraz je kladen na vedení a kvalitu pedagogického procesu s ohledem na manažerské a administrativní povinnosti ředitele. Cílem výzkumného šetření je analyzovat motivaci ředitelů MŠ kandidovat na tuto funkci, průběh jejich adaptace a pracovní náplň ředitelů mateřských škol včetně vlivu manažerských a administrativních povinností ředitele na kvalitu pedagogického procesu v mateřské škole. Zvláštní pozornost je poté věnována porovnání pracovní náplně ředitelů /ředitelek různých typů mateřských škol. Empirická část diplomové práce odpovídá na výzkumné otázky: Jaká byla motivace ředitelů/ ředitelek mateřských škol kandidovat na tuto funkci? Kolik hodin denně se ředitelé/ ředitelky mateřských škol věnují pedagogickým a manažerským činnostem? Domnívají se ředitelé mateřských škol, že mají jejich manažerské a administrativní povinnosti negativní vliv na kvalitu pedagogického procesu? V čem se liší práce ředitelů/ ředitelek jednotlivých typů mateřských škol? Přístup k výzkumu je kvalitativně kvantitativní. Nejprve byla formou dotazníku získána data od většího množství respondentů, z čehož následně vyplynuly otázky pro rozhovory s řediteli 8 vybraných mateřských škol. Zařazeni jsou respondenti obou pohlaví,...
Firemní mateřské školy (jako aktuální otázka vzdělávací politiky v České republice)
Jabůrková, Alena ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Předložená práce přibližuje v teoretické části současnou problematiku nedostatku kapacity veřejných mateřských škol a nastiňuje možnosti vzniku dalších předškolních zařízení v podobě firemních školek. Pokouší se shrnout základní faktory, které mohou vznik a další vývoj firemních školek ovlivnit. Důraz je také kladen na důležitost předškolního vzdělávání. V rámci empirické části jsou popisovány možnosti vzniku a fungování firemních školek, zjišťován jejich současný vývoj a identifikovány faktory ovlivňující procesy vzniku a fungování. Výzkumná část se rovněž zaměřuje na kvalitu vzdělávání v nově vznikajících "firemních školkách". K dosažení cílů výzkumu bylo využito kvalitativní výzkumné strategie, konkrétně metoda mnohonásobné případové studie.
Energeticky úsporná budova mateřské školy v Soběšicích
Růžičková, Eliška ; Wierzbická, Helena (oponent) ; Vaščáková, Alena (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je navrhnout novou budovu mateřské školy v Brně-Soběšicích. Jedná se o jednopodlažní budovu, která je rozdělena do dvou stejných částí. V každé z nich je denní místnost, místnost na spaní, kancelář, koupelna, šatna pro děti, šatna pro učitelky se sprchou a toaletou a sklad na postele. Dále se na patře nachází ředitelna, toaleta, chodba, technická místnost, místnost pro uklízečky, výlevka a sklady. Vertikální nosný systém je tvořen keramickými tvárnicemi Porotherm a ztraceným bedněním. Objekt je odizolovaný kontaktním, certifikovaným zateplovacím systémem ETICS. Nosný horizontální systém je tvořen železobetonovou deskou. Střecha je tvořena jako zelená extenzivní. Celá stavba je založena na základových pasech. V okolí budovy se nachází parkovací stání pro 10 aut a zahrada s dětskými prolézačkami. Projekt byl navržen převážně v Autocadu a vizualizace byla tvořena v Archicadu a Lumionu. Všechny konstrukce byly navrženy dle platných norem a vyhlášek. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. V první části A se zabývá stavebním návrhem budovy ke stavebnímu povolení. Obsahuje architektonicko-stavební řešení, stavební fyziku, situační výkres, zprávy, stavebně konstrukční řešení a požárně bezpečnostní řešení. Ve druhé části B se zabývá návrhem technického zařízení budov. Obsahuje návrh kanalizace, vody, plynu, fotovoltaických panelů, osvětlení, vzduchotechniky a vytápění. Ve třetí části C se zabývá využitím srážkových vod. Jsou v ní popsány možné systémy pro využití srážkových vod a vypracovaná hrubá kalkulace pro vybraný systém.
Kindergarten with creches
Zabáková, Laura ; Novotný, Miloslav (oponent) ; Novotný, Miloslav (vedoucí práce)
The subject of this Bachelor Thesis is the execution-stage construction project design of a kindergarten and nursery building. The building is to be situated within the cadastral area of Modřice town. The facility is a two-level rectangular building with no basement, comprising two separate sections: a kindergarten for 23 children and a nursery for 12 infants. The proposed building will be of a combined structural design made of ceramic brick walls and four reinforced-concrete columns. The external walls will be thermo-insulated by a contact insulation system. The ceiling structures will be made of ceramic beams and “MIAKO” insertion blocks. The roof structure will comprise four gable roofs. The architectural design of the building fits into the existing surrounding development pattern.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.