Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etická dilemata sociální práce při práci s dětmi a mládeží v nízkoprahových zařízeních
ŠKODOVÁ, Zdeňka
Úkolem této diplomové práce je popsat a shrnout etická dilemata, která se vyskytují při práci sociálních pracovníků v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Cílem diplomové práce je formulovat jednotlivá etická dilemata, s kterými se setkávají sociální pracovníci při sociální práci s rizikovou mládeží v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež a následně provést rozbor jednoho vybraného etického dilematu pomocí tří etických teorií. Základem sběru informací byl kvalitativní výzkum výzkumná sonda, konkrétně metodou dotazování, technikou polostrukturovaného rozhovoru se sociálními pracovníky. Diplomová práce je členěna do pěti kapitol, ve kterých popisuji vznik a vývoj nízkoprahových zařízení, klienty těchto zařízení a aspekty ovlivňující jejich rizikovost. Další kapitoly jsou věnovány etice a etickým dilematům obecně. V závěru diplomové práce je proveden rozbor konkrétního etického dilematu z praxe dotazovaných sociálních pracovníků pomocí tří etických teorií deontologie, utilitarismu a etiky péče. Tím v práci dochází k propojení etiky se sociální prací a poukázání na možnost využití etických teorií v profesní praxi.
Práce s multikulturními tématy v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež
Vladyková, Barbora ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
V kontextu moderního světa se objevují různé přístupy k vypořádání se se soužitím lidí z různých kultur. Jedním z těchto přístupů je multikulturní výchova. Multikulturní výchově ve školním prostředí se věnuje mnoho autorů, ovšem vzdělávání se odehrává i mimo školu, a tomu je v kontextu multikulturní výchovy věnována malá pozornost. Cílem této práce je proto předložit náhled do oblasti multikulturní výchovy v kontextu mimoškolního vzdělávání, konkrétně v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Výzkum byl proveden v Plzeňském a Karlovarském kraji. Hlavní metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory s vedoucími nízkoprahových zařízení, doplňkovou metodou pak byla analýza dokumentů.
Analýza vzdělávání sociálních pracovníků v nestátních neziskových organizacích
Pazderová, Hana ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Anotace: PAZDEROVÁ, H. Analýza vzdělávání sociálních pracovníků v nestátním neziskovém sektoru. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2016, s. 67. Diplomová práce. Diplomová práce pojednává o možnostech profesního rozvoje sociálních pracovníků v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež v České republice jako nástroje zvyšování kvality poskytování sociálních služeb. V teoretické části práce je pozornost věnována specifikům sociální práce jako profese v kontextu sociální politiky ČR a to zejména se zaměřením na nestátní neziskový sektor, který nabízí prostor pro působení organizací poskytujících kvalitně sociální služby. Dále se v této části zabýváme možnostmi profesního rozvoje sociálních pracovníků různými formami supervize či dalšího vzdělávání. Výzkumné šetření je zaměřeno na konkrétní možnosti profesního rozvoje z pohledu sociálních pracovníků v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež v České republice a to vzhledem k platným Standardům kvality poskytování sociálních služeb. V diplomové práci je využito metody analýzy dokumentů a dotazování formou online dotazníku.
Nízkoprahová zařízení - práce s klienty, příprava sociálních pracovníků
Zemanová, Hana ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Tato práce se zabývá fungováním nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. V první části jsou popsány nejčastější typy a problémy klientů, tedy jak takový klient nízkoprahového zařízení vypadá a co od zařízení potřebuje. Teoreticky jsou popsány vlivy společnosti na vývoj jedince, které jsou jedním z činitelů problémů mládeže. Ve zkratce bude představena sdružující organizace nízkoprahových zařízení a to organizace Česká asociace streetwork. Teoretická část obsahuje standardy nízkoprahových zařízení, popisuje vznik a vývoj těchto zařízení, cílovou skupinu a metody práce s klienty. V části druhé jsou vyhodnoceny dotazníky, které byly předloženy pracovníkům NZDM, a které se týkají volby jejich povolání, práce s klienty, syndromu vyhoření, atd. Praktická část také obsahuje popis modelového zařízení. Na závěr se pokusím vše srozumitelně shrnout, aby bylo z odpovědí a z modelové ukázky zřejmé, jak práce v NZDM vypadá a co obnáší.
Autorita kontaktního pracovníka nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Vieweghová, Michaela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Štefková, Ivana (oponent)
Souhrn Práce zkoumá podobu autority u kontaktního pracovníka v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. První část je věnována vymezení pojmu autorita obecně a jeho zasazení do kontextu dnešní doby, v práci se hovoří o tzv. relativizaci autorit a jejím dopadu na současnou mládež. Odmítnutí formálních autorit vedlo k potřebě pracovat s autoritou jinak. Tato potřeba se odrazila i ve vzniku nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. V druhé části se práce věnuje dvěma základním konceptům, se kterými v nízkoprahových zařízeních pracujeme. Hovoříme o salesiánské pedagogice a konceptu identitní práce. Porovnáním těchto dvou konceptů docházíme k tomu, jakou podobu by autorita kontaktního pracovníka měla mít. Záměrem práce je především přinést podnět do diskuze o podobách autority ve stále nových zařízeních jakými jsou právě nízkoprahová zařízení pro děti a mládež.
Hodnocení Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v Hradci Králové.
Kuchaříková, Petra ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Ve své práci jsem se snažila nastínit problematiku Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a v závěru jsem se zaměřila na naplňování standardů kvality sociálních služeb ve dvou Královéhradeckých zařízeních. Nejprve jsem pohovořila o volném čase a jeho pozitivech, pokud se aktivně využívá, historických meznících, pro vývoj Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a také o závazných dokumentech, které jsou pro práci sociálních pracovníků důležité. Dále jsem se tuto problematiku snažila zachytit z hlediska zákona o sociálních službách, popsala princip nízkoprahovosti, zaměřila jsem se na jejich poslání, cíle, cílovou skupinu a celý proces užívání této služby. Jednu kapitolu jsem věnovala managementu a financování, protože bez nich by služba nebyla možná uskutečnit. Pak jsem se zaměřila na dvě nejdůležitější složky této služby jimiž jsou pracovníci, jejich kvality, kompetence a supervize, jakožto pomocník při sebevzdělávání a uživatelé sociálních služeb a jejich charakteristiky. Jednou z věcí, která tyto uživatele ohrožuje, jsou sociálně patologické jevy, z nichž ty nejvíce ohrožující jsem uvedla a přidala k nim i jejich prevenci. V jednom mnou později jmenovaném zařízení se využívá i práce dobrovolníků, proto jsem jim zde věnovala kapitolu. Pro hodnocení naplňování standardů kvality, jsem si vybrala dvě...
Analýza vzdělávacích potřeb pracovníků nízkoprahových zařízení pro děti a mládež
Moravcová, Běla ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Diplomová práce na téma "Analýza vzd lávacích pot eb pracovník nízkoprahových za ízení pro d ti a mládež" se v nuje aktuálnímu tématu vzd lávání odborných pracovník v sociálních službách. V teoretické ásti se práce v nuje vymezení pojmu nízkoprahové za ízení pro d ti a mládež, právnímu zakotvení služby v rámci zákona o sociálních službách, poskytovaným službám a cílové skupin . V dalších kapitolách je p edstaven systém školského vzd lávání sociálních pracovník , definován profil absolvent vyššího odborného a vysokoškolského studia a vymezeny požadavky na vzd lání sociálních pracovník vyplývající ze zákona. Dále je definováno další vzd lávání pracovník v sociálních službách a p edstaveni vzd lavatelé v oblasti sociálních služeb. V poslední kapitole teoretické ásti se seznámíme s profilem pracovníka nízkoprahového za ízení pro d ti a mládež, s požadovanými vlastnostmi a nároky na jeho odbornost. Praktická ást práce se v nuje analýze vzd lávacích pot eb pracovník nízkoprahových za ízení v Praze a St edo eském kraji. V úvodu jsou charakterizovány jednotlivé kraje a audiodiagnostická metoda použitá pro výzkum. Výsledky analýzy jsou následn porovnány s nabídkou vzd lávacích kurz , které jsou zam eny na pracovníky nízkoprahových za ízení. Na základ srovnání výsledk jsou navrženy okruhy kurz a jejich nápl .
Instituce pro trávení volného času mládeže do 18 let
Martinec, Lukáš ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá institucemi pro trávení volného času mládeže do 18 let. Konkrétně je zaměřena na vybranou instituci zabývající se daným tématem. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou uvedeny obecné pojmy a poznatky, které se týkají problematiky volného času, dětí a mládeže, neziskových organizací a nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Teoretická část je vypracována na základě studia odborných pramenů sloužících k pochopení dané problematiky. Praktická část je zpracována na základě provedeného výzkumného šetření zaměřeného na analýzu činností v Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež Ponorka ve Žďáře nad Sázavou. Výzkumné šetření je provedeno metodou analýzy institucí podle Bronislawa Malinowského za účelem ověření stanovené hypotézy. Na praktickou část navazuje zhodnocení výsledků a doporučení, kde jsou uvedeny případné nedostatky zkoumané instituce a návrhy možných řešení vedoucí k jejich odstranění či alespoň zmírnění. Cílem diplomové práce je zhodnotit vybranou instituci pro trávení volného času mládeže do 18 let a posoudit, zda splňuje svůj veřejný účel a poslání.
Přínos standardů kvality sociálních služeb v zařízeních pro děti a mládež
TRAORE, Júsuf
Práce se zabývá přínosem standardů kvality v sociálních službách. Sleduje příčiny a důvody vzniku standardů sociálních služeb v souvislostech se společensko-ekonomickou proměnou společnosti po roce 1989. Dále nabízí pohled na specifika sociální práce s dětmi a mládeží a jejich potřeby spojené s využíváním nabídky sociálních služeb. Reflektuje obecné procesy v organizacích, které přistupují k implementaci standardů kvality sociálních služeb, jakožto k nástroji pro zvyšování kvality vlastních služeb. Práce rovněž seznamuje se souhrnem a výsledky dosavadních teoretických i praktických výstupů orientujících se na přínos standardů kvality sociálních služeb. Současně ale nabízí sondu do pohledu sociálních pracovníků konkrétního zařízení sociálních služeb pro děti a mládež na přínos standardů kvality sociálních služeb v jejich zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.