Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pikler pedagogika raného věku
Noack, Dana ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Název práce: Pikler pedagogika raného věku Autor: Dana Noack Katedra (ústav): Katedra psychologie, FF UK Vedoucí diplomové práce: Prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc. Abstrakt: Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem rodiče, kteří se seznámili s principy Pikler pedagogiky, využívají tyto principy v rodinné výchově v období do tří let věku dítěte. V rámci teoretické části byl popsán proces socializace (se zdůrazněním předpokladů k rané interakci na straně dítěte i rodiče), téma výchovy v rodině (základní modely a její závislost na sociokulturním a historickém kontextu) a nastíněny nejdůležitější aspekty vývoje dítěte během prvních tří let. V poslední kapitole teoretické části je představena postava maďarské dětské lékařky Emmi Pikler, základní východiska jejího přístupu a jeho principy vztahující se na oblast motorického vývoje, péče a hry. V empirické části jsou popsány výsledky kvalitativní obsahové analýzy dat získaných pomocí dotazníku. Data zprostředkovávají základní představu o tom, jakým způsobem konkrétní rodiče využívají principy Pikler pedagogiky při výchově svých dětí.
Úroveň posturální zralosti u dětí v atletických přípravkách
Janečková, Terezie ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
a klíčová slova Název práce: Úroveň posturální zralosti u dětí v atletických přípravkách Autor: Terezie Janečková Vymezení problému: Při mnoha atletický oddílech a klubech v dnešní době vyrůstají tzv. atletické přípravky. Jedná se o kroužek atletiky pro děti ve věku 5-6 let, tréninky jsou většinou 2x týdně. Český atletický svaz chce tímto rozšířit zájem rodičů i dětí o atletiku, dříve najít "atletické talenty" a rozvíjet je. U mnoha sportovních odvětví již nábor v předškolním věku existuje, u atletiky je to v ČR spíše novinka. Ne vždy je však cílená sportovní zátěž pro dětský organismus na místě. V této práci bych chtěla zhodnotit vliv atletických přípravek na přirozený motorický vývoj dětí. Vzhledem k faktu, že v literatuře nenajdeme testy vytvořené za tímto účelem, budeme muset sestavit vlastní soubor testů, které se využívají ve fyzioterapii. Teoretická část práce bude věnována rešerši dostupných poznatků o posturálním a motorickém vývoji. Náplní experimentální části bude testování posturální zralosti dětí v atletických přípravkách před nástupem do přípravky a po 4 měsících tréninku. Cíl práce: V teoretické části budu sumarizovat poznatky o posturálním a motorickém vývoji a prostřednictvím sestavení vhodné testové baterie, realizace experimentu a následného zhodnocení chci poukázat na pozitivní...
Projevy motoriky u tříletých dětí s anamnézou nízké porodní hmotnosti vzhledem ke gestačnímu věku.
Macečková, Silvie ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Smolíková, Libuše (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Bc. Silvie Macečková Název diplomové práce: Projevy motoriky u tříletých dětí s anamnézou nízké porodní hmotnosti vzhledem ke gestačnímu věku. Pracoviště: Klinika rehabilitace Vedoucí diplomové práce: PaedDr. Irena Zounková, Ph.D. Rok obhajoby diplomové práce: 2018 Abstrakt Diplomová práce je zaměřena na problematiku dětí s anamnézou nízké porodní hmotnosti vzhledem ke gestačnímu věku (SGA) ve vztahu k motorickým obtížím. Teoretická část práce shrnuje specifika vývoje těchto jedinců a definuje problematiku názvosloví a klasifikace. Zabývá se riziky doprovázejícími časné postnatální období i dlouhodobými komplikacemi s metabolickými a neurologické dopady. Cílem práce bylo zjistit, zda se u skupiny dětí s anamnézou SGA (IUGR) vyskytují motorické obtíže častěji než u skupiny kontrolní, standardní populace. Testovaná skupina a skupina kontrolní prošla kineziologickým vyšetřením aspekcí a baterií testů MABC-2. Tuto hypotézu se nepodařilo prokázat. Dále si práce kladla za cíl zhodnotit možnou souvislost mezi motorickým projevem v raném věku a věku dvou a tří let. K tomuto účelu byla využita data anamnestická, výsledky kineziologického vyšetření, vyšetření testem BSID II a baterií testů MABC-2. Statisticky signifikantních nám vyšlo 10 hypotéz ze 196. Abnormální...
Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku
Kuběnová, Jana ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název diplomové práce: Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku Vymezení problému: Pohybová aktivita a sport jsou v dnešní době vysoce diskutovanými tématy. Pohybová činnost pozitivně ovlivňuje organismus v mnoha směrech, naopak její nedostatek má negativní dopad. V období mladšího školního věku by měly pohybové aktivity být pestré, pohybové činnosti by měly být často obměňovány. Pokud by se již v tomto období jednalo o specializovaný trénink, kde by ještě dominovalo asymetrické zatížení, a nebyla připojena kompenzační činnost, vliv na organismus by byl spíše negativní a mohlo by dojít až poškození rostoucího organismu, který není na takovou zátěž připraven. Aby docházelo k adekvátnímu rozvoji specifických schopností a dovedností, je potřeba dostatečné zajištění v oblasti hrubé motoriky a koordinace. Hodnocení hrubé motoriky není po dosažení bipedální lokomoce věnována příliš velká pozornost a již existující testy mají řadu omezení. Z těchto důvodů bylo snahou vytvoření nové testovací baterie a pomocí ní ohodnotit stav hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku a zhodnocení vlivu pohlaví a mimoškolní pohybové aktivity na celkové výsledky. Cíle práce: Cílem této práce je shrnout dosavadní poznatky z oblasti hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího...
Motorický vývoj nevidomého dítěte v předškolním věku
Smržová, Jitka ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Syslová, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Motorický vývoj nevidomého dítěte v předškolním věku" shrnuje poznatky o pohybovém vývoji vrozeně nevidomých dětí v období od narození do nástupu do školy. Hlavní důraz je kladen na předškolní věk, tedy období přibližně od tří do šesti let. Kromě motorického vývoje je zde zmíněna obecná charakteristika zrakově postižených dětí a jejich odlišnosti od dětí dobře vidících. Závěrečná část práce se zabývá péčí o nevidomé děti v České republice, možnostech odborného poradenství, podporou motorického vývoje a dalšími oblastmi, které by měla komplexní péče zahrnovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Neideální vývoj kyčelního kloubu jako faktor vzniku idiopatické skoliózy
Fišerová, Eva ; Šafářová, Marcela (vedoucí práce) ; Ujcová, Lucie (oponent)
Práce se zabývá souvislostmi mezi neideálním vývojem kyčelního kloubu a vznikem idiopatické skoliózy. Upozorňuje na to, že asymetrie, která se vyskytne v průběhu motorické ontogeneze, může být základem pro vznik skoliózy. Práce dává také přehled o odchylkách v oblasti kyčelních kloubů, které byly u pacientů s idiopatickou skoliózou popsány v literatuře. V experimentální části práce se u souboru 24 pacientů s juvenilní a adolescentní idiopatickou skoliózou prokázala stranová asymetrie rozsahů pohybu kyčelních kloubů. Tato asymetrie je v práci diskutována jak z pohledu etiopatogeneze, tak z pohledu následků skoliotické křivky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti ovlivnění vývoje motoriky laboratorního potkana opakovaným podáváním specifického antagonisty NMDA receptoru
Kozlová, Lucie ; Mareš, Pavel (vedoucí práce) ; Valeš, Karel (oponent)
Antagonisté NMDA receptoru vyvolávají u laboratorních potkanů hyperlokomoci. Cílem této práce je zjistit, jestli tento účinek nespecifických antagonistů vykazuje i antagonista NMDA receptoru specifický pro NR2 podjednotku. Tato podjednotka převládá v mozku v časném postnatálním období. V rešeršní části práce jsou shrnuty poznatky o NMDA receptorech a o vývoji laboratorního potkana. Experimentální část se věnuje působení specifického antagonisty NMDA receptoru Ro 25-6981 na motoriku zvířat. Látku jsme opakovaně podávali mláďatům laboratorního potkana od 7. do 11. postnatálního dne. Tato zvířata byla do dospělosti opakovaně testována baterií testů vhodných pro určitý věk na spontánní a reflexní motoriku a srovnávána s kontrolní skupinou zvířat. Náš výzkum ukázal, že látka nemá na hrubou motoriku laboratorního potkana významný účinek a zůstává vážným kandidátem na věkově vázané antiepileptikum.
Základní atletický trénink budoucích atletů
Greinerová, Monika ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Krátký, Petr (oponent)
Název: Základní trénink budoucích atletů Cílem této práce je analýza výkonnostního vývoje testového souboru dětí a mládeže po absolvování roční základní atletické přípravy. Dalším cílem bylo zjištění rozdílu velikosti výkonnostního přírůstku mezi dívkami a chlapci v jednotlivých ročnících a mezi skupinami s různou četností tréninku. Testování bylo provedeno na skupině atletů ve věku 12 - 15 let v 6. -9. ročníku. Testovaní prošli vstupním měřením, následnými kontrolními a výstupními měřeními. Účastnili se množství závodů, jejichž výsledky jsem zaznamenala a také vyhodnotila. Vstupní měření proběhla v září 2013, výstupní měření následně po roce, v září 2014. Výsledky byly přepočteny, porovnány a vyhodnoceny. Ve své práci jsem zkoumala velikost výkonnostních přírůstků chlapců a dívek z jednotlivých ročníků za jeden rok. Porovnávala jsem rozdíl v přírůstcích výkonnosti jednak u chlapců a dívek, jednak u dětí trénujících s různou týdenní četností. Potvrdilo se, že děti, které trénovaly týdně více než 3x, dosáhly rychlejšího výkonnostního růstu a lepších výsledků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hodnocení motorických dovedností u dětí s poruchou autistického spektra mladšího školního věku praktikující aplikovanou behaviorální analýzu testovou baterií MABC-2
Adamcová, Tereza ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Hodnocení motorických dovedností u dětí mladšího školního věku s poruchou autistického spektra praktikující aplikovanou behaviorální analýzu testovou baterií MABC-2 Cíle: Cílem práce je posouzení motorických dovedností dětí mladšího školního věku s poruchou autistického spektra pomocí testové baterie MABC-2 (Movement Assessment Battery for Children - Second Edition). Získané výsledky budou porovnány s normami pro české děti a s dětmi s poruchami autistického spektra nepraktikující aplikovanou behaviorální analýzu. Metody: Posouzení motorických dovedností dětí s poruchou autistického spektra proběhlo pomocí testové baterie MABC-2 (Henderson et al., 2007) - Movement Assessment Battery for Children - Second Edition. V práci byla použita metoda komparace, a to výsledků dětí s poruchami autistického spektra s normami pro české děti a obou skupin testovaných dětí - jedné skupiny praktikující aplikovanou behaviorální analýzu s druhou skupinou dětí bez této intervence. Výsledky: Zjistili jsme, že děti s poruchou autistického spektra (PAS) v našem vzorku vykazují významně vyšší výskyt motorických obtíží oproti normám pro české děti. Všechny děti s PAS (n=10) zapojené do výzkumu, spadají do 3.zóny (skóre pod 5.percentil), kde se vyskytují významné motorické obtíže. V porovnání třech dílčích komponent...
Vliv Jiu-Jitsu na motorický vývoj u dětí z pohledu fyzioterapie. Podtitul: S využitím Akrální koaktivační terapie
Krejzlová, Markéta ; Marečková, Soňa (vedoucí práce) ; Tichá, Monika (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Markéta Krejzlová Vedoucí práce: Mgr. Soňa Marečková Název bakalářské práce: Vliv Jiu-Jitsu na motorický vývoj u dětí z pohledu fyzioterapie S využitím Akrální koaktivační terapie Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce zjišťuje vliv Jiu-Jitsu a Akrální koaktivační terapie na motorické schopnosti u dětí mladšího školního věku. Práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. Teoretická část stručně popisuje řízení motoriky, shrnuje poznatky o motorickém vývoji dítěte do období mladšího školního věku a uvádí rozdělení motorických schopností. Dále teoretická část představuje bojové umění Jiu-Jitsu a metodu Akrální koaktivační terapie. Praktická část zahrnuje tříměsíční spolupráci s deseti vybranými dětmi z tréninkové skupiny Jiu-Jitsu. Těchto deset dětí bylo rozděleno do dvou skupin, kdy jedna cvičila pouze Jiu-Jitsu a druhá cvičila Jiu-Jitsu s prvky ACT. Na začátku a na konci stanovené doby cvičení proběhlo testování motorických schopností a diagnostika aker dle ACT. Cílem práce je zhodnocení výsledků tříměsíčního cvičení Jiu-Jitsu a Akrální koaktivační terapie. V testech došlo po tříměsíčním cvičení ke zlepšení u všech motorických schopností. Samotné cvičení bojového umění Jiu-Jitsu vedlo k rozvoji síly, vytrvalosti, koordinace a flexibility....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.