Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Portrayal of the Millennial Generation in Leif Randt's Allegro Pastell
Žigo, Rebecca ; Markvartová, Eva (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazením generace přelomu tisíciletí v současné literatuře a zaměřuje se na román Allegro Pastell (2020) německého spisovatele Leifa Randta. Generací přelomu tisíciletí, známé také jako generace Y, se zabývá odborná literatura i beletrie, a její obraz lze najít v několika současných románech. Románu Allegro Pastell, který vypráví o vztahu na dálku dvou hlavních hrdinů, představitelů generace přelomu tisíciletí, se díky souvislosti s popisem výše zmíněné generace dostalo pozornosti a několika prestižních nominací. Hlavním zkoumaným tématem této práce je jakým způsobem a zda vůbec protagonisté románu odrážejí svou generaci, což je uskutečňováno i na základě porovnání s odbornou literaturou. Dále je v této práci představen autor Leif Randt a generace přelomu tisíciletí. Hlavní částí je hloubková analýza románu. Práce může sloužit k porozumění a seznámení se s románem i s tématem generace přelomu tisíciletí v literatuře. KLÍČOVÁ SLOVA generace přelomu tisíciletí, generace Y, mileniálové, literatura přelomu tisíciletí, současná literatura, Leif Randt, Allegro Pastell, analýza románu
Porovnání demokratických hodnot v České republice mezi generacemi
Popovská, Linda ; Císař, Ondřej (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá porovnáním demokratických hodnot v České republice mezi tzv. generací Mileniálů a Husákových dětí. Cílem práce je odpovědět na otázku, zda lze v České republice nalézt signifikantní rozdíl v podpoře demokratických hodnot mezi těmito generacemi. Další zkoumanou otázkou je, zda čeští Mileniálové vykazují nízkou podporu demokracie, jelikož tento fenomém pozorovatelný v západních zemích nebyl v České republice v kontextu srovnání s generací Husákových dětí do hloubky prozkoumán. Výzkumen chce práce překlenout tento nedostatek v odborné literatuře. Nízká podpora demokracie byla pro účely této práce na základě studia literatury definována jako hodnota podpory demokracie nedosahující 50 %. Pro zodpovězení těchto otázek byla k analýze použita sekundární data z European Social Survey šestého kola z roku 2012. Výzkum byl kvantitativní a data byla podrobena analýze v programu SPSS Statistics. Rozdíly v podpoře demokratických hodnot byly zkoumány za použití regresní analýzy a kontingenčními tabulkami. Výsledky jsou prezentovány ve formě grafů a kontingenčních tabulek. Míra podpory demokracie českých Mileniálů byla analyzována za využití deskriptivní statistiky, párových srovnání a výsledky jsou taktéž prezentovány ve formě kontingenčních tabulek a grafů. Výsledky testování nevykazují...
Fenomén sociální sítě TikTok a její vliv a vnímání v Česku
Kudyn, Viktorija ; Ortová, Nina (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Anotace: Bakalářská práce si klade za cíl definovat vnímání sociální sítě TikTok v Česku. Teoretická část definuje vývoj platformy v kontextu jiných sociálních sítí, důvody rostoucí popularity mezi uživateli a bezpečnostní výzvy, kterým globálně čelí, s důrazem na nejprominentnější kauzu zákazu TikToku prezidentem Spojených států Donaldem Trumpem. Kvantitativní šetření mezi respondenty ve věku 13-35 let následně zjišťuje, jak si sociální síť mezi Čechy stojí v aspektech definovaných v teoretické části. Mezi respondenty byli zařazeni aktivní uživatelé této aplikace i ti, kteří ji mají v povědomí, ale síť ani aplikaci nevyužívají. Analýza odpovědí má za cíl srovnat odpovědi respondentů věkových skupin 13-18 a 19-35 let a vymezit jejich odlišnosti ve vnímání sítě. Tyto názory jsou poté závěrečně shrnuty s cílem zobecnit vnímání sociální sítě a aplikace napříč Českou republikou.
Model zákazníka generace Y na trhu bankovních a jiných finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie
Fojtů, Kateřina ; Dohnalová, Zuzana (oponent) ; Rozmahel, Petr (oponent) ; Vochozka, Marek (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na identifikaci typického představitele generace Y na trhu finančních produktů a na základě těchto charakteristik vytvořit model zákazníka generace Y na trhu finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie. Na základě literární rešerše byly vymezeny pojmy „generace Y“ a „vybrané poznatky z behaviorální ekonomie“. Literární rešerše vedla také ke stanovení dotazníku, který sloužil pro získávání primárních dat výzkumu. Pomocí sekundárního výzkumu bylo charakterizováni spotřebitelé na trhu finančních produktů. Sekundární výzkum byl zaměřen na formu placení; vztah k technologiím v souvislosti s financemi; hotovostní a bezhotovostní platby; vztah ke kryptoměnám; vztah k úsporám; digitální transformaci bankovnictví; finanční chování českých domácností. Primární výzkum se zaměřil na získání informací v oblasti behaviorální ekonomie, konkrétně jakým předsudkům česká generace Y podléhá; a dále na to, jaké produkty finančního trhu česká generace Y využívá a její vztah k rizikům, poskytovaným informacím a na spokojenost s produkty. Data z primárního výzkumu byla použita jako vstupní data pro modelování pomocí strukturálních rovnic. Díky této metodě byly nalezeny vzájemné vztahy mezi vybranými produkty; charakteristikami zákazníků a heuristikami. Přínosem této práce je charakteristika zákazníků na vybraném trhu. Jedná se o odvětví, které pomalu vstupuje do období digitalizace, pochopení mladé generace, která dnes tvoří třetinu zákazníků tohoto trhu, je pro společnosti klíčové. Je to z toho důvodu, že pokud nebudou společnosti schopny reagovat na měnící se potřeby mladších generací, mohou přicházet o své zákazníky, a tedy i o tržby.
"Too cool to pretend to care"
Vinklárková, Tereza ; Remešová, Anna (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Cílem projektu je zachycení konzumního přístupu společnosti, kultury mileniálů, fake news, a zároveň planetární a celospolečenské změny. Předkládá stylizovanou post-ironickou výpověď poněkud narcistních mileniálů, jejichž hlavní platformou pro vyjádření se staly sociální sítě, a nutí nás k reflexi mnohosti informací, kterými jsme denně obklopováni, a nutnosti jejich selekce. Zviditelňuje také fenomén popírání existence klimatické změny skrze předkládané absurdní argumenty a fenomén geoinženýringu, cílené lidské intervence do přírodních procesů především za účelem trvalého či alespoň dočasného ochlazení planety.
"Quater-life crisis" po Česku aneb Jak generace českých mileniálů čelí výzvám dospívání
Gonsiorová, Olga ; Cirklová, Jitka (vedoucí práce) ; Císař, Ondřej (oponent)
Autorka se v diplomové práci zabývá krizí mladého věku, v populární literatuře známé spíše pod anglickým pojmem Quarter-life crisis, a zkušeností, kterou s tímto fenoménem mají mladí Češi z generace mileniálů. Vzhledem k tomu, že se jedná o poměrně nový fenomén, kterým se akademická sféra zatím příliš nezaobírá, autorka věnuje značnou část textu podrobnému popisu poznatků, které jsou o tomto fenoménu zatím dostupné, přičemž nezanedbatelná část těchto znalostí pochází z populární psychologie a populárně naučných knih. Teoretická část práce představuje společenské změny, které umožnily vznik nového psycho-sociálního období vývoje jedince - takzvané "nastupující dospělosti"- a s ním spojené krize mladého věku, její vývoj a etablování v širším společenském povědomí. Text se dále zaobírá generací mileniálů, se kterými je tato krize v současnosti spojována, přičemž přináší jejich charakteristiky, díky kterým jsou mileniálové k prožití krize mladého věku náchylní. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum zkušenosti českých mileniálů, kteří touto krizí prochází nebo prošli. Výsledky výzkumu jsou interpretovány s ohledem na specifika českého prostředí.
The slow fashion trend and its perceptions by the millennials
Lacková, Karina ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
najväčších kúpnych síl na trhu, je primárne skúmané fashion. Za týmto účelom je teoretickej časti najprv vymedzená móda ako dôležitú súčasť spoločnosti, následne je predstavené fungovanie súčasného módneho priemyslu s dôrazom na fast fashion. Ďalej je prenikanie udržateľnosti do módneho priemyslu. Súčasťou teoretickej časti je aj priblíženie generácie mileniálov, kde je pozornosť upriamená na ich charakteristické osobnostné rysy, ale aj na motívy ich nákupného správania všeobecne, praktickej časti sú uskutočnené pološtrukturované hĺbkové rozhovory ďalej detailne rozoberané a vyplýva, že udržateľný aspekt oblečenia
Attitudes of Generation Y to Fashion Comsumption: The Zara Case
Feiglová, Michaela ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat postoje Generace Y ke konzumaci módy na příkladu značky Zary. Generace Y je dnes významným segmentem zákazníků na trhu a jak ukazují předchozí zprávy a studie, přemýšlejí jinak než předchozí generace. To znamená, že mají také specifické nákupní chování, které se uplatňuje i při nákupu módy. Dnes, vzhledem k tomu, že na trhu dominuje fast fashion, móda je spojena s levnými výrobky, které jsou dostupné všem. Poptávka po nových oděvech neustále roste a stále se vyrábí více oblečení, což vede k ještě vyšší spotřebě. To vytváří akcelerační cyklus, který má negativní vliv na životní prostředí. Mileniálové jsou pravidelně zařazovány do strategických plánů značek, protože společnosti a marketéři chápou, že tento významný segment zákazníků určuje mnoho trendů spotřeby. Výzkum ukázal, že ačkoliv Mileniálové vědí, co je fast fashion, jejich vlastní styl je pro ně důležitý, a udržitelná móda pro ně není dostatečně cenově přitažlivá, proto s největší pravděpodobností budou nakupovat v módních maloobchodních prodejnách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.