Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza výsledků vzdělávacích projektů zaměřených na hodnotové postoje žáků ve středních školách
Kolsky, Daniel ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce Analýza výsledků vzdělávacích projektů zaměřených na hodnotové postoje žáků ve středních školách srovnává dva konkrétní vzdělávací projekty - Jeden svět na školách organizace Člověk v tísni a Příběhy našich sousedů organizace Post Bellum. V teoretické části práce představuje východiska i zdroje občanského a mediálního vzdělávání a provázání s legislativními a strategickými dokumenty v České republice a díky Mezinárodní studii občanské výchovy (ICCS) i v mezinárodním srovnání. V praktické části se práce věnuje srovnání metodologických, pedagogických i dalších aspektů vzdělávacích projektů a řeší otázky managementu a naplňování jejich cílů. KLÍČOVÁ SLOVA management vzdělávání, vzdělávací projekty, hodnotové postoje, střední školy, občanská výchova, mediální gramotnost
Návrh na optimalizaci organizace vzdělávání pedagogických pracovníků ke státním maturitám v Praze
Šlechtová, Ilona
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá managementem vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří zajišťují státní maturitní zkoušky. Teoretická část práce vysvětluje pojem management vzdělávání a detailněji se zaměřuje na manažerskou funkci organizování. Popisuje současnou podobu maturitních zkoušek, související legislativu a zapojené instituce. Seznamuje s personálním zajištěním maturit, jednotlivými vzdělávacími programy pro pedagogy, a objasňuje úlohu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Cílem práce je navrhnout optimalizaci pro organizaci vzdělávání pedagogických pracovníků zajištujících státní maturitní zkoušky v Praze a Středočeském kraji. V kvantitativně orientovaném průzkumu je pro sběr dat využita metoda dotazníkového šetření, realizovaného mezi účastníky vzdělávání k maturitám v Praze a Středočeském kraji ve školním roce 2015/2016, a polostrukturované rozhovory s lektory příslušných vzdělávacích programů. KLÍČOVÁ SLOVA Management, management vzdělávání, organizace, optimalizace, vzdělávání, pedagogický pracovník, další vzdělávání pedagogických pracovníků, státní maturitní zkoušky.
Kariéra učitele mateřské školy a její podpora z úrovně managementu školy
Popovičová Lyra, Aneta ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem kariéry v učitelství, která má ve srovnání s klasickým pojetím kariéry mnoho specifických charakteristik. Práce se zaměřuje na skupinu učitelů mateřských škol, kteří stojí na počátku vzdělávacího systému jako významní činitelé na životní cestě za vzděláním každého z nás. Cílem práce je analyzovat pohled na kariéru učitele mateřské školy ze strany učitelů a ředitelů mateřských škol a hledat možnosti podpory z úrovně managementu školy. Teoretická část práce se zabývá třemi základními oblastmi, kterými jsou profesní rozvoj, profesní kariéra a kariérní systém. První kapitola poukazuje na souvislost mezi profesním rozvojem učitelů a jejich kariérou, zaměřuje se též na jeho jednotlivé složky, zejména potom další vzdělávání učitelů. Druhá kapitola se již věnuje kariéře jako takové a srovnává teoretická východiska kariéry s jejich specifiky v kariéře učitelské. Nahlíží na učitelskou profesi z hlediska její atraktivity a jednotlivých stádií profesní dráhy učitelů. Třetí kapitola reflektuje potřebu existence kariérního systému, charakterizuje jeho přínosy a představuje aktuální stav jeho nastavení v České republice a v zahraničí. Výzkumná část prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje, jak učitelé a ředitelé vnímají kariéru v učitelství mateřských škol. Na základě...
Kvalita procesů dalšího vzdělávání
Trousilová, Kamila ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Cílem této diplomové práce je identifikovat rozdíly ve vnímání kvality procesů dalšího vzdělávání z pohledu účastníka, lektora a ředitele vzdělávací instituce. Dílčím cílem práce je potvrdit, či vyvrátit hypotézu stanovenou na základě zkušeností z vlastní praxe, že nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím kvalitu procesů dalšího vzdělávání je lektor. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly, přičemž první kapitola charakterizuje proces a kvalitu dalšího vzdělávání včetně metod a nástrojů používaných pro řízení kvality procesů v dalším vzdělávání, dále je vymezena role managementu kvality v organizacích poskytujících další vzdělávání. Druhá kapitola se věnuje jednotlivým faktorům, které kvalitu procesů dalšího vzdělávání ovlivňují. Praktická část práce obsahuje výzkum kvality procesů dalšího vzdělávání, ve kterém jsou použity metody kvantitativní a kvalitativní. Výstupy z výzkumného šetření poskytují podklady pro zodpovězení výzkumných otázek a potvrzení či vyvrácení hypotézy. V rámci kvantitativního výzkumu je použito dotazníkové šetření pro účastníky dalšího vzdělávání, které šetří jejich pohled na kvalitu dalšího vzdělávání. Výstupy dotazníkového šetření poskytují podklady pro identifikaci nejdůležitějších faktorů, které podle účastníků ovlivňují kvalitu dalšího vzdělávání. Kvalitativní metodou...
Analýza konceptuálního rámce managementu vzdělávání v recenzovaných pedagogických časopisech v letech 2000-2017
Schrötterová, Martina ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou konceptuálního rámce managementu vzdělávání v recenzovaných pedagogických časopisech. Teoretická část je zaměřena na shrnutí dosavadních poznatků ohledně všech kontextů souvisejících s oblastí managementu vzdělávání z pohledu časové perspektivy. Čerpá jak ze zahraničních, tak z domácích zdrojů. Pozornost bude věnována také aktuální problematice terminologicky neustálených důležitých edukologických pojmů souvisejících s managementem vzdělávání. Další kapitoly se budou věnovat vzdělávacím teoriím, perspektivám leadershipu ve vzdělávání, celoživotnímu vzdělávání, vzdělávání dospělých a vzdělávání seniorů. Výzkumná část je zaměřena na obsahovou analýzu českých recenzovaných pedagogických časopisů Pedagogika, Pedagogická orientace a Studia paedagogica. Jejím cílem je analyzovat, jak se v nich vyvíjel konceptuální rámec managementu vzdělávání v letech 2000-2017. Na základě analýzy budou hledány odpovědi na to, jaké oblasti managementu vzdělávání a jakému subjektu je věnována největší pozornost, jaká témata jsou v souvislosti se vzděláváním dospělých a seniorů nejčastěji řešena, jak se vyvíjela frekvence těchto témat a jestli mezi analyzovanými časopisy existují nějaké společné vzorce. KLÍČOVÁ SLOVA management vzdělávání, leadership ve vzdělávání, celoživotní vzdělávání,...
Podpora sebevzdělávání a profesního rozvoje učitelů ZŠ od Ostatních přímo řízených organizací MŠMT
Perglová, Lenka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikovat formy a oblasti podpory učitelů v procesu sebevzdělávání vycházející od vybraných Ostatních přímo řízených organizací MŠMT (OPŘO) a zhodnotit jejich využitelnost pro účely profesního rozvoje učitelů základních škol. Teoretická část diplomové práce se zabývá sebevzděláváním jako významným procesem, který se podílí na profesním rozvoji učitelů. Je zde pojednáváno o metodách vzdělávání, využitelných zdrojích informací a možnostech řízení sebevzdělávání z pozice sebevzdělávající se osoby i externích subjektů. V praktické části se práce orientuje na kvantitativní šetření zaměřené na OPŘO podporující profesní rozvoj učitelů - Národní ústav pro vzdělávání a Národní institut pro další vzdělávání. Za účelem zjištění dostupných forem a oblastí podpory učitelů v sebevzdělávání, zejména podpory učitelů ZŠ, byla provedena obsahová analýza dokumentů institucí. V důsledku toho bylo zjištěno, že výsledkem činností institucí za poslední roky jsou publikované zdroje informací využitelné pro sebevzdělávání učitelů a nabídka vzdělávacích příležitostí. Instituce byly také identifikovány jako podpůrná prostředí pro profesní rozvoj učitelů. Na základě výsledků obsahové analýzy proběhlo dotazníkové šetření u učitelů ZŠ pro zjištění využitelnosti těchto forem a oblastí podpory v...
Funkce ředitele v konceptu preprimárního vzdělávání
Machová, Barbora ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá řídící funkcí ředitele v preprimárním vzdělávání. Cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení procesů a řízení v konceptu předškolního vzdělávání se zdůrazněním role ředitele mateřské školy, jakožto řídící složky odpovědné za kvalitu výchovně- vzdělávacích procesů. Ředitel předškolního zařízení úzce spolupracuje s dalšími pedagogickými pracovníky a pracovníky vedoucími, kterými jsou zástupci ředitele, jejichž funkce jsou zde také zmíněny. Pedagogičtí pracovníci jsou nepostradatelní ve výchovně- vzdělávacím procesu školy. Koncept preprimárního vzdělávání je v teoretické části charakterizován svou legislativou. Zaměřuje se na pracovní činnosti pedagogických pracovníků - učitele, zástupce ředitele a ředitele. Seznamuje s funkcemi mateřské školy, představuje jednotlivé činnosti v režimu mateřské školy a rovněž zmiňuje povinnou dokumentaci, která je nezbytná k fungování předškolního zařízení. Vysvětluje management řízení v rámci studovaného oboru a popisuje jednotlivé procesy a funkce managementu. Praktická část vychází primárně z dotazníkového šetření a sekundárně z řízených rozhovorů s řediteli veřejných mateřských škol Prahy 4. Výsledky dotazníků analyzují stanovené oblasti v rámci konceptu předškolního zařízení. Jednotlivými oblastmi jsou v první řadě identifikační...
Mezigenerační programy v praxi managementu vzdělávacích institucí
Klinerová, Lenka ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti v oblasti řízení mezigeneračních programů. Cílem práce je analyzovat problematiku mezigeneračního učení z pohledu managementu vzdělávacích institucí v České republice a v zahraničí a vytvořit návrh metodiky řízení mezigeneračních programů z pohledu managementu vzdělávacích institucí. První část práce pojednává nejprve o managementu v obecné rovině, dále pak o managementu vzdělávání, zaměřuje se na charakteristiku a klasifikaci vzdělávacích institucí a vymezuje působnost neziskových organizací. Dále se zabývá tématem celoživotního učení a vymezuje mezigenerační učení jako jednu z jeho forem. Zabývá se kategorizací mezigeneračního učení a vymezení jeho vztahu z hlediska učení formálního, neformálního a informálního. Práce definuje obsah pojmu age management, popisuje jeho impementaci v praxi a zaměřuje se na téma mezigeneračních programů, jejich specifikaci, kategorizaci a vymezení jejich přínosů a rizik. Druhá část práce se zabývá obsahovou analýzou strategických a kurikulárních dokumentů v České republice a v zahraničí a analýzou možností spolupráce vzdělávacích institucí v mezigeneračních programech v České republice a v zahraničí. Shrnuje přínosy mezigeneračních programů a uvádí konkrétní příklady dobré praxe z českých i zahraničních zdrojů. Součástí práce je vytvoření...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.