Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ověřování kvalifikace zaměstnanců
Jordánová, Martina ; Nosek, Aleš (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vytvoření metody pro ověřování kvalifikace zaměstnanců v Jaderné elektrárně Dukovany. Ověřování kvalifikace je v jaderném zařízení nutností vzhledem k potřebě kvalifikovaného a dobře vzdělaného personálu. Dalším důvodem je vydání nového atomového zákona 263 / 2016 Sb. a navazujících vyhlášek, s nimiž se musí personál seznámit a prokázat jejich znalost. Práce popisuje v první části s ohledem na odbornou literaturu a elektronické zdroje obecné znalosti z řízení a vzdělávání lidských zdrojů. V další části je rozebrána navržená metoda pro ověřování zaměstnanců, její validace v Jaderné elektrárně Dukovany a vyhodnocení současných znalostí zaměstnanců.
Post-qualification education of urological nurses in Czechia and other EU countries
Potúčková, Pavlína ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Haluzíková, Jana (oponent)
Jedná sa o bakalársku prácu zameranú na zmapovanie možností postkvalifikačného vzdelávania sestier pracujúcich v odbore urológia v Českej republike a vo vybraných krajinách Európskej únie, ktorými sú Švédsko, Írsko, Dánsko, Holandsko, Nemecko a Poľsko. Dokumentuje históriu vzdelávania v ošetrovateľstve, ako aj históriu samotnej urológie. Podrobnejšie je opísaný súčasný systém vzdelávania sestier, ako aj možnosti špecializácie v postkvalifikačnom štúdiu v Českej republike aj vybraných šiestich krajinách. V závere práce je diskusia, v ktorej sú zhrnuté informácie získané z vedeckých štúdií a odborných zdrojov k danej problematike poukazujúce na benefity rozšírených možností postkvalifikačného vzdelávania sestier v urológii a na dôležitosť ich pokračujúceho vzdelávania.
Analýza profesní dráhy a průzkum názorů učitelů základních škol na zavedení kariérního řádu
Schutová, Žaneta ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou profesní dráhy a průzkumem názorů učitelů základních škol na zavedení kariérního řádu. V teoretické části vymezuje pedagogickou praxi, další vzdělávání a profesní rozvoj pedagogických pracovníků a kariérní růst učitele. Hlavním cílem empirické části bylo popsat názor pedagogických pracovníků na zavedení navrhovaného kariérního řádu a identifikovat současné společenské vlivy, které ovlivňují pedagogické pracovníky při implementaci kariérního řádu do praxe. Vedlejšími cíli bylo popsat, jak probíhá profesní dráha učitele na základní škole a identifikovat rozdíly profesní kariéry učitelů v kontextu jejich zkušeností a věku. Výzkumné šetření bylo založeno na kvalitativním přístupu a ke sběru dat byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Hlavní cíl práce byl naplněn na základě výzkumného designu Zakotvené teorie a vedlejších cílů bylo dosaženo prostřednictvím otevřeného kódování. Z výsledků Zakotvené teorie vyšlo najevo, že pedagogičtí pracovníci mají k implementaci kariérního řádu do praxe negativní postoj, který je zapříčiněný jejich obavami z náročnosti skládání atestací, sestavování portfolií a vykazování dalších dokumentů, nedostatky byly také shledávány v procesu vyhodnocování vyjmenovaných procedur. Na základě toho byl sestaven návrh změny kariérního...
Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol
Berková, Pavla ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem "Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol". Cílem práce je identifikovat a analyzovat vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků mateřských škol v rámci jejich dalšího vzdělávání a navrhnout koncept dalšího vzdělávání pedagogických zaměstnanců dané organizace. Teoretická část seznamuje se základními pojmy a popisuje systémové vzdělávání, formy a metody rozvoje vzdělávání pracovníků vybrané organizace. V práci je popsán význam celoživotního vzdělávání v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, dále pak pojem, kdo je pedagogický pracovník, co je vzdělávání a učení, lidské zdroje a jejich řízení. Práce představuje formální, neformální a informální vzdělávání dospělých. Mimo jiné popisuje legislativní rámec dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Praktická část navazuje na teoretickou část a z ní vychází výzkumné šetření, pro které bylo využito formy anonymního dotazníku. Na základě výzkumných otázek a pomocných podotázek v dotazníku byl splněn cíl výzkumného šetření, kterým je zjistit a popsat, jakým způsobem vzdělávací aktivity pedagogů přispívají k rozšíření znalostí a vědomostí využitelné ve vzdělávacím procesu. Dále pak, zda tyto vzdělávací aktivity podporují profesní rozvoj pedagogů v rámci jejich...
Nekvalifikovaní supervizoři, terapeuti a mediátoři v kontextu sociální práce
KOHOUTOVÁ, Nela
Bakalářská práce pojednává o nekvalifikovaných supervizorech, terapeutech a mediátorech v kontextu sociální práce. Cílem této práce bylo zjistit, zda a jaké má odborná veřejnost zkušenost s odborníky v oboru, jako jsou supervizoři, terapeuti a mediátoři. A dále zjistit, zda mají zkušenost, pokud ano, jakou s vyškolenými či nekvalifikovanými odborníky v dané oblasti. V práci jsem si stanovila hlavní výzkumnou otázku. Jaké je povědomí odborné veřejnosti o nekvalifikovaných supervizorech, terapeutech a mediátorech v kontextu sociální práce. Ve výzkumné části jsem použila kvalitativní výzkumnou strategii a techniku polostrukturovaného rozhovoru. Výzkum byl proveden v Trhových Svinech a v Českém Krumlově. Rozhovory byly provedeny s osmi informanty, přepsány do Wordu a následně rozděleny do pěti trsů. Z výzkumu vyplynulo, že odborná veřejnost má zkušenosti se supervizory, terapeuty a mediátory, ovšem neví o těchto odbornících pracujících bez potřebné kvalifikace. U výzkumu dále vyšlo najevo, že kvalifikace je pro odbornou veřejnost důležitá a služby odborníka, který neprokáže svoji kvalifikaci by nevyužili. Zjištěno bylo i to, že podle odborné veřejnosti může nedostatečná kvalifikace ovlivnit výsledek zakázky, ovšem výsledek může být ovlivněn i dostatečnou kvalifikací. Tato bakalářská práce může být využita k informovanosti o práci mediátorů, terapeutů a supervizorů. Dále by tato práce mohla být využita jako vzdělávací materiál. A v neposlední řadě by práce mohla sloužit k využití při rozšíření výzkumu i v jiných regionech.
Analýza možných postupů pro získání kvalifikace ATPL
Novotný, Jakub ; Imriš, Pavel (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá různými postupy pro získání kvalifikace ATPL a má sloužit jako podpora při volbě výcvikové cesty pro začínající piloty. Zvláštní důraz je kladen na možné způsoby time buildingu a finanční náročnost jednotlivých výcvikových cest.
Supervize ve školství
ŠLEISOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na téma supervize ve školství. Supervize ve většině škol představuje téměř neznámý pojem. Funguje jako nezávislá odborná podpora pro profesionály. Využívá se v oborech, kde se intenzivně pracuje se vztahem či s emocemi. Podmínkou supervize je dobrovolnost. Supervizor ve škole pracuje s dospělými a s jejich názory, emocemi, vztahy a problémy. V současné době bývá supervize více využívána v poradenství či ve vzdělávání. V podstatě se jedná o vzdělávací aktivitu, o cestu k sebepoznání. Jejím prostřednictvím pak dochází ke zlepšení práce se vztahovou problematikou, což je v učitelské profesi podstatné. Cílem práce je provést analýzu a popsat současný postoj pedagogických pracovníků ve školství k supervizi. Dílčím cílem je vytvoření doporučeného postupu k zavedení supervize do vytipovaných škol. K naplnění výše stanoveného cíle byla použita metoda kvalitativního charakteru, metoda dotazování, technika neřízeného rozhovoru. Na základě těchto zjištění byl doporučen postup, jak supervizi zavést do vytipovaných škol. Z těchto zjištění pak současně vyplynula specifika zavádění supervize do školství. Supervize ve školství má vzdělávací funkci, cílovými skupinami jsou žáci, supervidovaní učitelé a supervizoři. Bakalářská práce může sloužit jako inspirace a motivace k zavedení supervize do více škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.