Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití názornosti ve výuce ruštiny
Matulíková, Iveta ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Využití názornosti ve výuce ruštiny. ABSTRAKT: Cílem diplomové práce je názornost, využití principu názornosti ve výuce cizích jazyků a analýza interaktivní učebnice ruštiny Raduga po-novomu 1 v porovnání s její tištěnou podobou. Základ práce tvoří sledování vývoje pojetí názornosti, používání názorných pomůcek a různých vyučovacích metod od J. A. Komenského po současnost, kdy máme k dispozici moderní didaktickou techniku, která umožňuje uplatnění principu názornosti ve všech jeho podobách. Výzkumné šetření dotazníkovou formou má za cíl zjistit míru oblíbenosti moderní didaktické techniky pro názorné vyučování. KLÍČOVÁ SLOVA: Názornost, princip názornosti, názorné vyučování, vyučovací metoda, motivace, interaktivní výuka, interaktivní tabule, interaktivní učebnice.
Problematika využívání moderních technologií při vedení mateřské školy
Nováková, Zdenka ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním počítače a ICT techniky v mateřských školách, a to konkrétně ve školách v České republice, ve kterých mají děti možnost pracovat s počítači Kid Smart. Práce by měla částečně zmapovat a analyzovat informační a komunikační gramotnost ředitelek těchto škol, zdokumentovat dostupné ICT technologie vhodné pro mateřské školy. Popsat případné bariéry, které brání jejich širšímu využití a navrhnout ředitelkám opatření k jejich postupnému překonávání. V práci je zařazena i komparace se situací v zahraničí, konkrétně ve školách na Islandu a v Portugalsku. Součástí této diplomové práce je i výzkum, týkající se tohoto tématu a jeho následné vyhodnocení. Práce by měla přinést přehledný popis ICT, dostupných a vhodných pro využití v mateřských školách a seznámit ředitele s vhodným SW pro vedení administrativy.
M-technologie ve výuce a v řízení základních škol v rámci Moravskoslezského kraje
Smutný, Lukáš ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce na téma M-technologie ve výuce a v řízení základních škol v rámci Moravskoslezského kraje se zabývá moderními technologiemi v rámci edukace a v rámci řízení školy. Teoretická část shrnuje základní teoretické informace o m-technologiích a dalších moderních technologiích, ze kterých následně vychází výzkumná část práce, která je zaměřena na problematiku vybavenosti a užití moderních technologií ICT ve výuce a v řízení základních škol v Moravskoslezském kraji. Těžištěm výzkumné části jsou výsledky dotazníkového šetření a průzkumu na oblast využití moderních technologií při edukaci a při řízení školy. Práce se věnuje mírou implementace a využitím m-technologií a dalších moderních technologií v základních školách. KLÍČOVÁ SLOVA: informační a komunikační technologie; m-technologie; tablet; chytrý telefon; čtečka elektronických knih; interaktivní tabule; dataprojektor; datová schránka, informační systém
Využití interaktivní tabule v ergoterapii u pacientů po poškození mozku Podtitul: Zaměřeno na trénink kognitivních funkcí
Holubová, Kateřina ; Oktábcová, Alice (vedoucí práce) ; Krulová, Anna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Kateřina Holubová Vedoucí práce: Bc. Alice Oktábcová Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití interaktivní tabule v ergoterapii u pacientů po poškození mozku Podnázev bakalářské práce: Zaměřeno na trénink kognitivních funkcí Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá interaktivní tabulí a jejím využitím v ergoterapii. Cílem práce je zjistit, zda jsou tyto tabule využitelné v ergoterapii u pacientů po poškození mozku v rámci tréninku kognitivních funkcí. V teoretické části jsou nastíněny kognitivní funkce, dopady jejich poškození na život člověka a následně jejich rehabilitace. Dále se tato část věnuje popisu interaktivní tabule, jejích komponent a doplňků. Pro realizaci praktické části byla využita interaktivní tabule, kterou na oddělení rehabilitační a fyzikální medicíny vlastní Ústřední vojenská nemocnice Praha. S touto tabulí pracovali dva pacienti po poškození mozku s kognitivním deficitem. Výstupem jsou dvě kazuistiky, jež dokumentují vyšetření a průběh terapií na interaktivní tabuli. Z pozorování v průběhu terapií a výpovědí pacientů byly pak zpracovány výhody a nevýhody využívání této tabule v rehabilitaci kognitivních funkcí. V závěru této části jsou zmíněny návrhy na odstranění nevýhod. Klíčová slova: interaktivní tabule, kognitivní...
Možnosti využití interaktivní tabule v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Doležalová, Andrea ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Anotace: Diplomová práce by měla přiblížit problematiku využití interaktivní tabule v hudební výchově, její výhody, případně nevýhody. Cílem teoretické části je postihnout historii využívání IT, základní typy tabulí, jejich charakteristiku, programy, dostupné učební programy apod. Praktická část nabídne několik vlastních ukázek práce s IT, ověřených v hudebně výchovné praxi. Její součástí bude i průzkum využívání IT v hudební výchově učiteli 1. stupně ZŠ na vybraném vzorku škol.
Aplikace digitálních výukových objektů pro interaktivní tabuli v předmětu matematika
Valenta, Lukáš ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou interaktivních tabulí jak z technického, tak z didaktického hlediska. V práci jsou analyzovaná vybraná česká úložiště a práce mapuje digitální učební materiály uložené v těchto úložištích. V rámci svého obsahu se zaměřuje na oblast Matematika a její aplikace. Na základě analýzy digitálních učebních objektů a RVP ZV v návaznosti na konkrétní Školní vzdělávací program Základní školy byly vytvořeny a popsány digitální učební objekty, zároveň byly ověřeny na základní škole v kalendářním roku 2014/2015 a práce obsahuje závěry jejich nasazení.
Modernizace počátečního čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ prostřednictvím metod RWCT a interaktivní tabule
Doležalová, Veronika ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Anotace: Diplomová práce s názvem Modernizace počátečního čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ prostřednictvím metod RWCT a interaktivní tabule v teoretické části shrnuje současné pojetí výuky počátečního čtení a psaní, dále pak vymezuje nové postupy, jejich využití a přínos při výuce počátečního čtení a psaní. Praktická část se zabývá zkoumáním aplikovaných metod v první třídě základní školy. Následuje dotazníkové zjišťování informovanosti, znalosti a zkušenosti s těmito metodami u pedagogů na 1. stupni ZŠ.
Výukové objekty pro interaktivní tabuli se zaměřením na matematiku
Moravcová, Barbora ; Lapeš, Jakub (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma "Výukové objekty pro interaktivní tabuli se zaměřením na matematiku" je zmapovat teoretické aspekty interaktivní výuky a principy využití interaktivní tabule při výuce matematiky na střední škole. Dalším cílem je vytvoření interaktivních prezentací různých tematických celků z osnov matematiky pro střední školy, a to zároveň s pedagogickou dokumentací k těmto prezentacím. Popis teoretických aspektů se věnuje jednak samotnému pojmu interaktivita a dále pojmům výukový objekt a interaktivní tabule. V práci je zdůrazněna nutnost dbát při výuce pomocí interaktivní tabule tradičních didaktických zásad a tyto zásady jsou vysvětleny ve vazbě na interaktivní výuku. Praktická část práce je věnována tvorbě výukových objektů v prostředí programu GeoGebra a programu SMART Notebook pro tvorbu prezentací. Výsledkem práce je osm prezentací vytvořených pro druhý a třetí ročník SŠ tak, aby plně využívaly možností, které daný program nabízí.
Využití prostředků informačních technologií v hodinách hudební výchovy
Vosyková, Petra ; Holý, Radek (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Diplomová práce nazvaná Využití prostředků informačních technologií v hodinách hudební výchovy si klade za cíl porovnat různé přístupy k výuce hudební výchovy na střední škole, konkrétně porovnat formu tradiční výuky s výukou vedenou za využití interaktivní tabule, z hlediska jejich vlivu na zapamatování probraného učiva. K ověření předpokládané hypotézy, že využití interaktivní tabule v hodině hudební výchovy má pozitivní vliv na úroveň získaných znalostí studentů, byly vytvořeny podklady pro vyučovací hodiny. Ty zahrnují jednak výukový materiál (přiložen na CDROM), jednak ověřovací testy, na základě kterých bylo možné následně porovnat dosažené výsledky jednotlivých kontrolních skupin studentů. Analýza zjištěných výsledků potvrdila předpokládanou hypotézu; rozdíl, který se mezi kontrolními skupinami objevil, však nebyl natolik velký, aby mohl jednoznačně prokázat, že dosažení lepších výsledků bylo způsobeno právě používáním interaktivní tabule ve výuce. Její pozitivní přínos se však projevil, konkrétně větší mírou zapojení studentů v hodinách a jejich aktivnějším přístupem k probírané látce, což následně pozitivně ovlivnilo i úroveň jejich získaný znalostí.
Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Hendrychová, Eva ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Téma, které jsem si pro svou diplomovou práci vybrala, se týká využití interaktivní tabule na prvním stupni základní školy, neboť v dnešní době jde již o běžnou didaktickou techniku, se kterou jsem měla možnost ve výuce pracovat. Cílem mé práce je, na základě zpracování odborné literatury a empirického výzkumu, zjistit jaké jsou možnosti efektivního využití interaktivní tabule v procesu učení žáků. V teoretické části jsou popsány kapitoly, které jsou věnované obecně informačním a komunikačním technologiím, interaktivní tabuli z hlediska jejího využití ve výuce, dále pak jejím přednostem a limitům, základním funkcím a interaktivní výuce. Dále je práce zaměřena na autorský software interaktivní tabule SMART Notebook a následnou práci s jednotlivými technikami, nástroji a aplikacemi. V empirické části práce je zvolena metoda kvantitativně-kvalitativní. V rámci ní bylo provedeno dotazníkové šetření, které je určeno pro učitele prvního stupně ZŠ a týká se toho, jak učitelé interaktivní tabuli ve své výuce využívají. Dále je zde část, která je zaměřena na vytvořené interaktivní materiály pro předměty český jazyk a matematika, které byly následně realizované ve třetí třídě základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.