Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu, její reflexe a vliv na veřejnou sféru
Klimeš, David ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Předmětem práce je popis pronikání zábavy především do zpravodajství a popis reflexe jevu. V první kapitole teoreticky popisuji jev pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu a uvádím základní literaturu k tématu. V podkapitole ukazuji, v jaké souvztažnosti chápu infozábavu k jiným mediálním konceptům a řadím je od nejobecnějších po konkrétní projevy, jako je právě infozábava. Dále popisuji českou normativní reflexi tématu, a to ve třech odlišných rovinách: v teoretické odborné debatě, v politickém diskurzu, kam řadím i výstupy regulatorních orgánů, a v debatě v publicistickém diskurzu. Ve druhé kapitole ukazuji a do kontextu zařazuji jednotlivé metodologické pokusy se s pronikáním zábavy vyrovnat. Dále navrhuji po vyhodnocení metodologických přístupů svůj postup výzkumu. Ve třetí kapitole historicky vykládám nástup zpravodajského paradigmatu v české mediální krajině, pronikání zábavních prvků do něj, nárůst interpretační moci novinářů a ve výsledku v podmínkách komercionalizace uplatnění infozábavních postupů ve zpravodajství. Na základě rozebrání české normativní reflexe jevu a výzkumu pak v závěru navrhuji nový přístup k posuzování průniku zábavy do zpravodajského paradigmatu.
Infotainment a jeho projevy ve výzkumech veřejného mínění
Stará, Šárka ; Jungová, Eliška (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Infotainment a jeho projevy ve výzkumech veřejného mínění" se snaží odpovědět na otázku, zda a jak se v prezentaci výsledků výzkumů veřejného mínění v českých celostátních denících projevuje infotainment, tedy jev, jehož podstatou je zprostředkovávat informace zábavnou formou, což pak ovlivňuje i informaci samotnou a její působení na příjemce. V teoretické části se práce opírá o vysvětlení pojmů veřejnost, veřejné mínění a výzkum veřejného mínění ne jedné straně a infotainment na straně druhé. Následně obě tyto části propojuje, když se snaží pojmenovat, jak se infotainment může projevovat v publikování výzkumů veřejného mínění. Uvádí dále standardy, jež by měly být při zveřejňování výsledků výzkumů mínění dodržovány. Na základě těchto standardů a několika dalších kategorií, kterými jsou například množství publikovaných výzkumů mínění, forma jejich prezentace či jejich témata, pak analyzuje výsledky výzkumů veřejného mínění otištěné v denících Hospodářské noviny a Mf Dnes v období od září do listopadu 2008 a dokazuje, zda a jak se v této oblasti projevuje infotainment. Okrajově si všímá také anket zveřejněných v těchto periodikách ve stejném období. Dochází ke zjištění, že zatímco Hospodářské noviny způsobu prezentování výsledků výzkumů nevěnují přílišnou pozornost, Mf Dnes nejen...
Bulvarizace českých deníků - změny v letech 1995 - 2010
Dokulilová, Radka ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Bulvarizace českých deníků - změny v letech 1995 - 2010" pojednává o probíhajícím procesu změn, který se dotýká českých deníků. Studie se zaměřuje na celostátní plnoformátové české deníky zahrnující seriózní tisk i bulvár v průběhu let 1995 až 2010. Snaží se přiblížit jednotlivé aspekty, které ke změnám vedly. Cílem studie je pokusit se pomocí kvantitativní obsahové analýzy rozkrýt jednotlivé znaky bulvarizace dle předem definovaných indikátorů. Na základě analyzovaných dat je možno vyvodit, že ne u všech vybraných deníků jsou skutečně prokazatelné všechny určené znaky bulvarizace. Z výsledků šetření dále vyplývá, že v největší míře dochází u českých deníků k navyšování počtu domácích zpráv a také k úbytku počtu zpráv týkajících se politiky.
Negativní, difamující a zesměšňující politické kampaně v ČR v letech 2006 až 2010 a jejich dopady na veřejnou politiku [PRÁCE DOČASNĚ ZNEVEŘEJNĚNA]
Mludek, Ivo ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Nekola, Martin (oponent)
Do České republiky vstoupil spolu s demokratickou politickou soutěží po roce 1989 také fenomén politického marketingu a s parlamentními volbami v roce 2006 rovněž jeho vyhraněná podoba negativních volebních kampaní. Parlamentní volby z roku 2006 skončily patovou situací a odstartovaly v ČR dlouhé období politické nestability. V letech 2006 - 2010 zde probíhala nepřetržitě nezvykle ostrá převážně negativní volební kampaň, jejíž součástí bylo rovněž masové anonymní zesměšňování politických protivníků. Největší politické strany ČR ČSSD a ODS si také k vedení svých kampaní přizvaly zahraniční poradenské a konzultantské firmy. Volební kampaně v těchto letech byly charakteristické masovým nástupem negativity, importované zahraničními poradci, i množstvím anonymních zesměšňujících a difamujících politických reklam, u nichž nebylo možno rozpoznat ani zjistit zadavatele a plátce. Nastolily proto nejen otázku po etických hranicích v politickém marketingu, ale také po škodlivém vlivu jejich netransparentního zadávání a financování. Vyostřený politický boj, vyplývající z krize na české politické scéně, nástup negativních kampaní a následný nárůst zesměšňujících a difamujících politických reklam přinesly spolu s anonymitou zadávání a financování těchto reklam do České republiky relativně nové situace. Tato...
Analýza jazykových prostředků v rubrice Objev přílohy Magazín Dnes MF Dnes
KOTZINOVÁ, Šárka
Bakalářská práce na téma Analýza jazykových prostředků v rubrice Objev přílohy Magazín DNES MF DNES se věnuje podrobnému rozboru jazykových prostředků v rubrice Objev přílohy Magazín DNES MF DNES. V první části práce se zaobírá všemi aspekty publicistického jazyka a publicistických textů obecně. Opírá se při tom o publikace různých uznávaných teoretiků pojednávajících o dané problematice. V druhé části práce se věnuje analýze konkrétních textů rubriky Objev v různých jazykových rovinách tj. v rovině fonetické, lexikální, morfologické a syntaktické. Neoddělitelnou součástí zkoumaných textů jsou i přiložené fotografie názorně doplňující text a svým způsobem se k nim vztahující. Práce rovněž poskytne charakteristiku celé čtvrteční přílohy MF DNES a pokusí se naznačit tendence vývoje časopisu v době, z níž pochází zkoumané texty. Rozdělení na praktickou a teoretickou část není tak striktní. Praktická část a příklady následují teoretický výklad. Soustředí na texty od roku 2008 do roku 2012, některé příklady, zejména fotografií, jsou z roku 2013. Pro lepší orientaci je práce členěna na kapitoly.
Bulvarizace současného denního tisku
MARKOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na jazykové, grafické a ideografické prostředky související s procesem bulvarizace současného denního tisku. Základní metodou pro získávání lingvistických dat byla analýza titulků a článků bulvárního deníku Aha! a seriózního deníku Právo. Stěžejní část práce tvoří popis a zhodnocení jazykových a vizuálních prostředků v obou periodikách. Cílem práce je zjistit rozdílné (popř. i společné) postupy při práci s těmito prostředky v deníku bulvárním a seriózním. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části jsou vysvětleny rozdíly mezi bulvárním a seriózním tisem. Stručně zde zachycuji historii bulvárního tisku. Poslední kapitolu tvoří charakteristika zvolených deníků. Praktická část se zabývá analýzou zpravodajských a publicistických textů. Velká pozornost je věnována lexikálním prostředkům jako jsou hodnotící adjektiva, expresivní slova, neologismy, nespisovné jazykové prostředky, obrazná pojmenování, frazeologismy, aluze a slovní hříčky. Závěrečná část upozorňuje na bulvarizaci deníku Právo, která se projevuje ve skladbě deníku, volbě témat a jejich zpracování.
Bulvarizace a média veřejné služby
LUKEŠOVÁ, Daniela
Tato diplomová práce směřuje k nalezení rozdílu mezi komerčními médii a médii veřejné služby vzhledem ke stupni bulvarizace. Práce vychází z předpokladu, že bulvární principy nezasahují jen komerční média, ale v důsledku postupného vývoje mediálního průmyslu pronikají i do médií veřejné služby. Práce se tedy zaměřuje na důvody i podoby pronikání bulvárních principů do veřejnoprávních médií. V teoretické části jsou nastíněna základní teoretická a terminologická východiska k tématu médií veřejné služby a k tématu bulvárních principů. Jsou zde prezentovány charakteristické znaky bulvárních médií nejen v oblasti tematické, ale také v oblasti jazykové. V části analytické jsou nejprve představeny použité metody a následně se práce pokouší o nastínění situace v současných médiích veřejné služby, konkrétně na příkladu rozhlasového vysílání. Praktická část této diplomové práce je postavena na obsahové analýze mediálních sdělení. Veřejnoprávní média reprezentuje Český rozhlas 1 - Radiožurnál, konkrétně jeho zpravodajské relace. Práce se nejen pokusí nalézt bulvární principy ve vysílání tohoto média, ale snaží se také provést jeho srovnání se zpravodajstvím komerčních médií, zastoupených rozhlasovou stanicí Rádio Impuls. Cílem práce je potvrzení, případně vyvrácení předpokladu, že média veřejné služby v České republice jsou zasažena jistým stupněm bulvarizace v podobě pronikání bulvárních principů.
Bulvarizace seriózních médií
LEXOVÁ, Jana
Diplomová práce se věnuje problematice bulvarizace seriózního tisku. Je rozdělena na dvě části, teoretickou, která vymezuje pojem bulvární média, referuje o jejich historii a klíčových charakteristikách. Popisuje specifika bulvárních médií v oblasti stylistiky a lexikologie. V analytické části jsou na základě kvalitativní analýzy tato specifika aplikována na konkrétní příklady z bulvárního deníku Blesk a seriózního deníku MF Dnes. Bulvarizace seriózních médií je často diskutované téma a cílem práce je tento fenomén potvrdit či vyvrátit.
Infotainment aneb Role zábavy v (multi)mediálním diskurzu
Pravdová, Markéta
Vliv jazyka masových médií na normu současné češtiny v rovině lexikální i komunikačně-pragmatické.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.