Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce rodiny a školy na počátku vzdělávání
Dušková, Tereza ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Název: Spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky Autor: Dušková, T. Vedoucí dipl. práce: Mgr. Kargerová, J., Ph.D. Diplomová práce je zaměřena na spolupráci rodiny a školy na počátku vzdělávání. Teoretická část se věnuje škole a rodině jako institucím, které mají nenahraditelné místo v životě každého dítěte. Nabízí pohled do minulosti, na tehdejší formy spolupráce a cíle, ke kterým byly formy směřovány v protikladu s dnešním chápáním dítěte a dětství. Zabývá se rokem 1989, jehož události ovlivňují nejen situaci politickou nebo ekonomickou, ale také pedagogickou. Dítě se stává středem zájmu nejen rodiny, ale především školy, která si stále více uvědomuje nutnost dobré komunikace a spolupráce právě s rodinou. Školství se inovuje, reformuje, vydávají se nové zákony a s nimi i školní vzdělávací programy, které spolupráci s rodinou považují za klíčovou ve výchovně-vzdělávacím procesu. Teoretická část je tedy uzavřena programem Začít spolu, jeho stručnou charakteristikou a ukázkou toho, jak spolupráce školy s rodinou může být ve školách konkrétně realizována. Empirická část mapuje situaci na běžné základní škole a škole pracující podle programu Začít spolu z hlediska spolupráce s rodinou. Porovnává jejich první a druhý stupeň a na základě třech dílčích cílu, mezi které patří srovnání třídních schůzek,...
Using Theatre as a Didactic Tool for History Lessons in the Pays de la Loire Region
Paseková, Klára ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Charvát, Petr (oponent)
La pièce de théâtre comme outil d'enseignement de l'histoire dans la région Pays de la Loire Užití divadelní hry jakožto didaktického nástroje ve výuce dějepisu ve francouzském regionu Pays de la Loire Bc. Klára Paseková Abstrakt Tato práce poukazuje na přínos užití divadelní hry jakožto didaktické pomůcky v hodině dějepisu a to specificky ve francouzském regionu Pays de la Loire. Teoretická část seznamuje s podmínkami činnosti takzvaných « externistů » ve francouzské škole. Dále je pak specifikována role divadelního představení jakožto didaktické pomůcky k předávání historických témat a motivační pomůcky k probuzení zájmů žáků o historii. V praktické části na příkladu divadelního představení Mystère sur les quais de Nantes je vyzdvihnuta užitečnost divadelní formy pro výuku historie s poukazem na komplexnost analyzovaného programu. Ten zahrnuje přípravný materiál, samotné divadelní představení s následnou diskuzí, kdy žáci reflektovali zážitek s autorkou Mme Le Fahler, a navazujícím ateliérem. Analýza podtrhuje hlavní cíle autorky, specifika procesu vzniku hry a témata z oboru historie, která hra zpracovává. Klíčová slova: didaktická pomůcka, divadelní hra, dramatizace, dramatická výchova, inscenace, interpretace, Pays de la Loire, historický kontext, historická kontextualizace postav, tvorba scénáře
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Jelínková, Hana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá budováním a formami spolupráce mezi rodinou, školou a třídní učitelkou na počátku školní docházky. Teoretická část popisuje rodinu a školu jako výchovně vzdělávací instituce, charakterizuje tyto pojmy z hlediska legislativního i očima odborníků v pedagogickém oboru. Dále je uveden historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou, které jsou charakterizovány ze dvou pohledů: vzdělávání a výchova s dominantním postavením učitele a výchova a vzdělávání demokratické, humanistické, orientované na dítě. To je v diplomové práci prezentováno hlavně programem "Začít spolu". Empirická část prezentuje akční výzkum autorky diplomové práce, který navrhuje strategie a možnosti spolupráce s rodiči v alternativní nabídce takových aktivit pro zapojení rodiny, ze kterých si rodiče mohou vybrat dle svých osobních možností. Tato nabídka je reflektována na základě standardů dokumentu "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Dále je zde zkoumána možná platnost tvrzení, že pokud učitel iniciuje spolupráci s rodinou, tak se spolupráce rozvine.
Jan Zahradníček a jeho tvorba v období 40. a 50. let 20. století
Fauknerová, Jana ; Wiendl, Jan (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Práce se zabývá tvorbou Jana Zahradníčka v období 40. a 50. let 20. stol., konkrétně sbírkami Rouška Veroničina, La Saletta, Znamení moci, Dům strach a Čtyři léta. Cílem diplomové práce je ukázat výlučnost a specifika těchto sbírek. Práce rozebírá uvedené sbírky po stránce kompoziční, rytmické a motivistické a sleduje jejich jednotlivé transformace. To vše s přihlédnutím k historickému kontextu doby, ve které tato díla vznikala. Na závěr představuje Zahradníčkovu vězeňskou poezii jako specifický, nekontextový žánr, který nemá v české literatuře obdoby. Klíčová slova Jan Zahradníček, spirituální poezie, kompozice, čas, prostor, motiv, historický kontext
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Mareš, Martin ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Uzavření bloku zástavbou inspirující se historickou strukturou staveb a jejich zásadami. Příjemné prostředí pro studentské bydlení ve styku s přírodou téměř v centru města. Sklonité střechy prostříhnuté ŽB boxy tvořící rytmus na fasádě.
VEŘEJNÝ MĚSTSKÝ PROSTOR – ZNOJMO – NÁBŘEŽÍ ŘEKY DYJE
Moggert, Monika ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Téma mé práce je diskutabilní pro města situovaná v blízkosti řek. Nábřeží jsou pěkným veřejným městským prostorem, který ve většině případů bohužel není tvořen pro lidi. Před počátkem celé této práce jsem se zabývala otázkou, která část města Znojma je opomenutá či přehlížená. Ano, město má dost zajímavých míst, které by zasloužily také novou tvář. Ve většině případů se jedná o brownfieldy. Na tyto problematické lokality však bylo zpracováno nespočet řešení. Proto jsem se chtěla vydat trochu jinou cestou a zkusit obnovit a zlepšit veřejný prostor v návaznosti na řeku Dyji. Pro své zadání jsem si vybrala lokalitu, která je spojnicí mezi velice významnými objekty, hradem a Louckým klášterem, i když spíše než s hradem, řeším návaznost s centrem volnočasových aktivit. Hrad je však v úzké souvislosti s tímto územím - přístupnost, výhledy na řeku ap. Dalším mým cílem je zlepšení napojení lokality na město, ať jeho centrální a nebo jižní část, a kraví horu. Tyto části by měly být zároveň vzájemně propojené.
Recepce literární paralely: dílo Jaroslava Haška a Franze Kafky
SUDOVÁ, Jaroslava
Tématem mé bakalářské práce je vyhledávání komparativní paralely Kafka-Hašek v literárněvědných textech, ve kterých je tato analogie diskutována. Soustředím se na texty od počátku 60. let do současnosti a zároveň se zabývám otázkou, zda došlo ke změně pojetí této paralely v historickém kontextu. Práce se dále soustředí na hlavní komparativní mezníky, na jejichž základě je zmiňovaná paralela vystavěna. Na konkrétních ukázkách z děl Franze Kafky a Jaroslava Haška ukazuji přítomnost komparativních znaků a jejich užití.
Stratifikace literatury vycházející v letech 1860-1880
SLÁMOVÁ, Kateřina
V mé bakalářské práci se zaměřím na literaturu, která vycházela v letech 1860-1880. Na textech z daných let budu pozorovat vybrané aspekty, jde především o problematiku žánrů a kanonických autorů. Důležitou součást mé práce bude také tvořit vliv historického kontextu na vydávání literatury v daných letech 19. století. Dále se pokusím o srovnání počtu českých a zahraničních autorů vydávaných v tomto období. Výsledky budou prezentovány ve formě grafů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.