Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Internetové memy v komunikaci značek na sociálních sítích
Pávová, Lucie ; Zápotocký, Jan (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Předmětem této práce je spojení marketingové komunikace na sociálních sítích a fenoménu internetových memů. Práce se zaměřuje na český trh a na značky, jež memes využívají pro komunikaci v rámci svých profilů na sociálních sítích. Teoretická část je věnována především pojmu internetový mem, jeho charakteristice, vzniku a šíření a uplatnění v marketingové komunikaci. Obsahem praktické části práce je vývoj a současný stav využívání memes v komunikaci vybraných značek v České republice na sociální síti Facebook. Předpoklad postupného vývoje využívání memes se prokázat nepodařilo, efektivitu využívání memes v komunikaci na sociálních sítích však ano. Na základě spojení poznatků z teoretické a praktické části navrhuji zaměřit se na aspekty ovlivňující efektivitu šíření informace, zejména na relevanci a intertextualitu a dále na branding internetových memů použitých v marketingové komunikaci.
Sociální sítě pohledem vybraných generací
Renčová, Michaela ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce Sociální sítě pohledem vybraných generací se zabývá odlišnostmi v užívání sociálních sítí mezi generací X a generací Y. Cílem diplomové práce je zjistit, jestli existují rozdíly v užívání sociálních sítí mezi generací X a generací Y. Dále jsou u obou generací zkoumány motivace pro používání jednotlivých sociálních sítí a potřeby, které skrze sociální sítě uspokojují. V první části diplomové práce jsou představeny teoretické koncepty a pojmy, které souvisí s tématem diplomové práce. Konkrétně je definována teorie užití a uspokojení, pojem aktivní publikum, pojmy digital immigrants a digital natives. Následují charakteristiky generace X a generace Y a specifika sociálních sítí. V rámci metodologické části práce jsou popsány metody použité ve výzkumu. Pro výzkum byla zvolena kombinace kvalitativních a kvantitativních metod. V rámci praktické části diplomové práce byl nejprve realizován kvalitativní výzkum uskutečněný prostřednictvím hloubkových rozhovorů. Druhá část výzkumu byla provedena formou kvantitativního dotazníkového šetření. Na závěr jsou shrnuty výstupy obou výzkumů a navržena další doporučení pro zkoumání této oblasti.
Generace Y a maďarský film
Rychterová, Karolína ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Předmětem této diplomové práce je propojení dvou celkem odlišných témat. Těmito tématy jsou generace a film, konkrétně potom generace Y a maďarský film. Takovým spojovacím bodem těchto dvou témat je maďarský režisér György Pálfi a jeho film Taxidermia. První část diplomové práce představuje především téma generace, rozebírá generace od Baby boomers až po Generaci Z. Vysvětluje, jak se tyto kohorty datují, čím se vyznačují, proč se tak nazývají a co je pro ně typické. Zároveň jsou zde uvedeny základní poznatky z historického kontextu, které nám ony generační kohorty určují. Druhá část diplomové práce je zaměřena na téma maďarské kinematografie. Popisuje zde historii maďarského filmu, představuje její typické tvůrce a jejich filmy. Máme zde také praktickou část, která nám ukazuje, co mladí lidé, zástupci generace Y, vědí či nevědí o maďarských filmech. Třetí část diplomové práce nese název György Pálfi. Tato část je vlastně tou stěžejní. Obsahuje rozhovor se samotným režisérem a rozbor filmu Taxidermia, který v této práci hraje důležitou roli, a to hlavně proto, že nám vlastně spojuje všechna daná témata.
Srovnání životního stylu jednotlivých generací (Baby boomers, X, Y, Z)
VAVROUŠKOVÁ, Nikola
Celá staletí se lidstvo potýká s mezigeneračními rozdíly a v současné době tomu není jinak. Jde o skutečnost, ke které bychom se měli umět vyjádřit, neboť se s problémem mezigeneračních rozdílů každodenně potýkáme. Každá generace se svým způsobem liší od generace předcházející a často jí dokonce vzdoruje. Jen stěží si můžeme představit, že generace dnešních teenagerů bude mít stejné názory a pohled na svět, jako generace předchozí nebo o dost starší generace, která pamatuje druhou světovou válku, život v totalitním systému či období po Sametové revoluci. Každá generace je originální díky prostředí, ve kterém vyrůstá, a které vytvořili právě generace předchozí. Vzhledem k tomu, že lidská společnost je dynamickým jevem, každá generace je originální díky prostředí, které ji ovlivňuje. A právě prostředí, ve kterém se jednotlivé generace rozvíjí, se významně mění. Proto často slyšíme, že ta nová generace je jiná a rozdíly se mezi generacemi stále více prohlubují. Jak senioři, tak mladí často naráží na názory druhé generace a cesta k vzájemnému pochopení bývá mnohdy obtížná. Někteří z nás si kladou otázku proč tomu tak je a zda tomu tak skutečně je? Je dnešní generace lepší či horší než ty předchozí? V první části své práce se zabývám pojmy životní styl a životní způsob. Ve druhé části práce analyzuji faktory ovlivňující životní styl člověka. Ve třetí části bakalářské práce jsem se zaměřila na potřeby jako základní zdroj motivace jedince. Ve čtvrté části se věnuji potřebám jedince dle Masslowova hierarchie potřeb. V páté části se zabývám hodnotami člověka a v části šesté pak faktory, které naše hodnoty významně ovlivňují. Ve výzkumné části se pokusím zmapovat nejmarkantnější rozdíly mezi generacemi Baby boomers, X, Y, a Z z více pohledů, kterými jsou vnímání budoucnosti, médií, vzdělání, technologie, internetu a ekologie. Pro zpracování výzkumné části bakalářské práce jsem zvolila kvantitativní metodu získání sběru dat. Dotazník obsahoval 23 otázek, které mají jednu možnou odpověď. Jednalo se o anonymní dotazník a otázky s uzavřenými odpověďmi.
Baťa - výzkum postavení značky
Dlouhý, Petr ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce, jejímž účelem bylo zjistit postavení značky Baťa mezi spotřebiteli generací X, Y a Z, je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Zatímco teoretická část se zabývá značkou jako takovou, jádrem praktické části je výzkum postavení značky Baťa. Teoretická část přibližuje definici značky a brandu, prvky značky, identitu, image a osobnost značky. Význam, funkce značky, a její hodnota jsou rovněž předmětem části věnované značce. Samostatné kapitoly jsou věnovány značce Baťa a seznámení s generacemi X, Y, Z. Právě značka Baťa a generace X, Y, a Z jsou hlavními ingrediencemi výzkumu, jehož výstupy analyzuje praktická část. Prostřednictvím dotazníku bylo zkoumáno povědomí o značce, asociace se značkou, zjišťovány však byly také charakteristiky respondentů coby zákazníků a potenciálních cílů marketingové komunikace. Analýza výsledků šetření nabídla mezigenerační srovnání postavení značky Baťa a umožnila formulaci doporučení pro cílení marketingové komunikace směrem k jednotlivým zkoumaným generacím.
Preference v oblasti zaměstnaneckých výhod u různých generací pracovníků
Juricová, Aneta ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá preferencemi různých generací pracovníků v oblasti zaměstnaneckých výhod. Zaměřuje se na význam zaměstnaneckých výhod, na systém a zásady poskytování jednotlivých druhů požitků, rovněž na aktuální trendy v poskytování výhod především v kontextu konceptu work-life balance. Práce se zabývá problematikou generací baby boomers, X a Y a jejich preferencemi v oblasti zaměstnaneckých výhod. Součástí práce je kvalitativní výzkum zaměřený na tyto preference jednotlivých generací. Klíčová slova zaměstnanecké výhody, baby boomers, generace X, generace Y
Preference klíčových prvků didaktického procesu neformálního vzdělávání dospělých účastníků z pohledu věkových kohort
Loukotková, Klára ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
3 Abstrakt Cílem bakalářské práce je identifikovat preference týkající se klíčových prvků didaktického procesu, konkrétně forem a metod vzdělávání, přístupu vzdělavatele, didaktických pomůcek, didaktické techniky a uspořádání výukových prostor u dospělých, kteří se v posledních dvanácti měsících účastnili alespoň jedné vzdělávací aktivity neformálního vzdělávání, v závislosti na jejich věku, resp. příslušnosti k určité věkové kohortě. Na základě relevantní odborné didaktické literatury z oblasti andragogiky a pedagogiky je v prvních třech kapitolách charakterizován didaktický proces a jeho klíčové oblasti, tedy materiální a nemateriální didaktické prostředky, které se dále dělí na konkrétní prvky. Ve čtvrté kapitole jsou definovány jednotlivé věkové kohorty a jejich specifika, a to jak v obecné, tak v didaktické rovině. Poslední, pátá kapitola je věnována přípravě a realizaci kvantitativního dotazníkového šetření u těch příslušníků daných věkových kohort, kteří se za posledních dvanáct měsíců zúčastnili alespoň jedné vzdělávací aktivity neformálního vzdělávání dospělých. Na základě těchto zjištění jsou formulovány závěry o rozdílech v preferencích týkajících se klíčových prvků didaktického procesu u jednotlivých věkových kohort. Klíčová slova prvky didaktického procesu, didaktické formy, didaktické metody,...
Hodnocení mladé generace očima občanů 65 a více let.
LEVÁ, Dominika
Diplomová práce se věnuje aktuálnímu tématu soužití mladé a starší generace. Toto téma bude stále více nabývat na aktuálnosti z hlediska nerovnoměrného demografického vývoje, kdy se poměr starých lidí vůči ostatním věkovým skupinám rapidně zvyšuje. Vztahy mezi generacemi, především mezi seniory a mladými lidmi, jsou nyní často diskutovány a lze je, podle určitých zjištění, považovat za ne příliš ideální. O postojích a hodnocení mladé generace vůči seniorům toho víme celkem hodně, ale to, jak vnímají senioři tento svůj obraz a co si vlastně oni sami myslí o současné mladé generaci, není zcela jasné. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje objektivizaci pojmů, které jsou důležité pro lepší pochopení dané problematiky. V těchto kapitolách jsou představeny poznatky od autorů zabývajících se danou problematikou. Nalezneme zde pojmy jako generace X, Y, Z, období adolescence a rané dospělosti, stáří a stárnutí, včetně demografického vývoje. Také hodnoty a jejich utváření a v neposlední řadě moderní trendy soužití charakteristické pro dnešní mladou generaci. Vymezení těchto souvislostí je podkladem pro vypracování výzkumné části práce. Empirická část se věnuje vlastnímu šetření, jehož cílem je zmapovat, jak občané nad 65 a více let hodnotí mladou generaci. Pro získání dat byla použita strategie kvalitativního výzkumu, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Získaná data byla zpracována formou případových studií a poté vyhodnocena pomocí kódování. Základní výzkumný soubor pro sběr dat tvořili senioři ve věku nad 65 let na Českobudějovicku. Pro empirickou část byly stanoveny tři výzkumné otázky: 1. Hodnotí osoby nad 65 let mladou generaci negativně? 2. Které projevy mladé generace jsou nejčastějším zdrojem kritiky seniorů? 3. Jak vnímají občané nad 65 let soužití nesezdaných heterosexuálních párů a homosexuálních párů v registrovaném partnerství? Ze získaných dat vyplynulo, že senioři z okolí Českých Budějovic hodnotí mladou generaci negativně. Mezi nejčastější zdroje jejich kritiky patří neslušné chování, neúcta ke starším lidem, lenost a jejich časný sexuální život. Páry, které se rozhodly žít v nesezdaném soužití, vnímají v nadpoloviční většině záporně. Shodný názor zaujímají v případě, kdy jsou v takovém vztahu děti, či plánují rodičovství. Podle jejich názoru by právě děti měly být hlavním důvodem vedoucím k uzavření manželství. Většina dotazovaných seniorů nerozumí soužití homosexuálních párů. Stále v této generaci přetrvávají zažité předsudky, kvůli kterým mimo jiné nesouhlasí i s uzavíráním registrovaného partnerství. Stanovený cíl diplomové práce byl splněn. Výsledky práce mohou sloužit jako podklad pro další výzkum nebo k využití organizací pracující s mládeží či pro výuku.
Hodnocení stáří očima mladé generace
STEJSKALOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá problematikou stárnutí a stáří z pohledu mladé generace. Stárnutí je přirozený proces, který probíhá nepřetržitě po celý život. Lze konstatovat, že stárnutí se vyznačuje nezvratnými změnami, které jsou po fyzické stránce patrné pouhým okem. Stáří je možno charakterizovat jako poslední přirozené období člověka, které nastupuje po vývojových fázích dětství a dospělosti. Určení počátku období stáří bývá obtížné, vzhledem ke skutečnosti, že projevy stáří se u každého jedince objevují v odlišný okamžik. Problematika stáří je naší společností opomíjena a zevšeobecňována jako pasivní období člověka. Nicméně s ohledem na předpovědi populačního vývoje České republiky se domnívám se, že se v následujících letech stane aktuálním tématem. Vyšší zastoupení osob starších 60 let bude mít nepříznivý vliv na ekonomiku státu. Společnost se bude muset vyrovnat se vzrůstajícími nároky na oblast sociální i zdravotní péče. Bakalářská práce, především empirická část, má poukázat na fakt, jak dnešní mladá společnost vnímá tuto opomíjenou kapitolu lidského života, kterou bezesporu stáří je. Pro výzkumné účely byly náhodně vybrány osoby ve věkové kategorii 15 až 25 let, které zastupovaly mladou generaci. Teoretická část je zaměřena na objektivizaci pojmů, které jsou důležité pro pochopení dané problematiky. V těchto kapitolách jsou představeny poznatky řady autorů zabývajících se nejen tématikou stáří. Nalezneme zde pojmy jako je mezigenerační solidarita, generace X, Y, Z, mýty, předsudky a stereotypy o stáří a hodnoty a postoje společnosti k období stáří. Dále je popsán ontologický vývoj člověka /mládí stáří/, demografická situace České republiky a proces stárnutí s obdobím stáří. Empirická část se věnuje vlastnímu šetření, jehož cílem je zjistit vztah mladé generace na stáří. Pro získání dat je zvolena strategie kvantitativního výzkumu, který jako formu sběru dat používá techniku dotazníku. Získaná data byla zpracována do přehledných grafů a níže uvedené hypotézy byly statisticky otestovány. Pro výzkumnou část byly stanoveny následující hypotézy: Hypotéza 1: Vnímání stáří mladou generací je závislé na pohlaví. Hypotéza 2: Názor mladé generace vůči stáří je ovlivněn existujícími mýty a předsudky ve společnosti. Na základě statistického testování byly obě navržené hypotézy vyvráceny. Nahlížení na poslední vývojové období člověka nezaznamenává razantní změny u mužského a ženského pohlaví respondentů. Dále bylo zjištěno, že mladá generace úsudky o stáří nezakládá na existujících mýtech, stereotypech ani předsudcích ve společnosti. Názor na stáří si jedinci mladší generace utváří pomocí získaných zkušeností. Cílem práce bylo zmapovat názor mladé generace na stáří. Dále bylo zkoumáno, jak se pohledy liší na základě pohlaví a zdali mladá generace je ovlivněna existujícími mýty a předsudky o stáří. Stanovené cíle bakalářské práce byly splněny. Výsledky práce mohou být přínosem pro výuku studentů a pro praxi k využití organizacím věnujícím se mládeži.
Analýza spotřebního chování žen internetové generace
Kopecká, Marie ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Harantová, Monika (oponent)
Diplomová práce "Analýza spotřebního chování žen internetové generace" popisuje současný stav sociálních médií, přičemž největší pozornost je věnována diskuznímu fóru a jeho schopnosti ovlivnit spotřební chování žen internetového věku. Práce se dále věnuje využití internetového marketingu na sociálních fórech. V praktické části diplomové práce je proveden marketingový výzkum formou dotazníku na největším českém diskuzním serveru pro ženy "Omlazení.cz". Analýzou zjištěných výsledků je určena míra vlivu jednotlivých diskuzí na nákup určitých produktů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.