Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Zástupce ředitele - možný stupeň k funkci ředitele
Srncová, Radana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá uplatňováním přístupů v současné praxi při zohledňování výkonu funkce zástupce ředitele jako vhodného či nezbytného předpokladu pro pozdější výkon funkce ředitele školy nebo školského zařízení. Práce zjišťuje současný stav a přístupy, které jsou uplatňovány v praxi v podmínkách zřizovatelů, ředitelů a zástupců ředitelů škol a školských zařízení. Práce vychází ze studia dostupné odborné literatury a platných právních norem v podmínkách České republiky. Zároveň čerpá i ze zahraničních zkušeností, které jsou uplatňované v dané oblasti. Výzkum byl proveden formou dotazníků a kromě jiného zjišťoval, jak je v praxi prováděn výběr budoucích ředitelů. Rovněž byly zkoumány názory respondentů zřizovatelů a ředitelů na zařazení podmínky výkonu funkce zástupce ředitele do konkurzních řízení. Dále byly zkoumány názory respondentů na možné získání manažerských dovedností při výkonu funkce zástupce ředitele. Analýza výzkumu popisuje zjištěný stav a doporučuje možné řešení uvedené otázky v dalším období s důrazem na možné zvýšení kvality českého školství.
Konkurzní řízení na pozici ředitele školy ve Středočeském kraji
Řezníková, Miroslava ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná bakalářská práce Konkurzní řízení na pozici ředitele školy ve Středočeském kraji je zaměřena na zkoumání situace v tomto kraji vzhledem k realizovaným konkurzům na obsazení míst ředitelů škol. Práce zkoumá a komparuje názory různých cílových skupin a hledá názorové posuny ovlivněné novelou školského zákona. Práce je určena pro ředitele škol, zřizovatele škol a veřejnost, které se problematika konkurzních řízení ve školství dotýká. Předmětem práce je souhrn informací týkající se stávajícího legislativního rámce, nových zákonných změn a jejich dopadu na konkurzní řízení na pozici ředitele školy. Práce obsahuje kvantitativní údaje i kvalitativní údaje o konkurzních řízeních ve Středočeském kraji po 1. 1. 2012. V případové studii jsou zachyceny názory různých stran, kterých se konkurzní řízení přímo týká. Cílem práce je přispět k rozšíření poznání v této oblasti. Práce pohlíží na různé aspekty výběrových řízení, nastiňuje oblasti, kde je možnost, jak postup při výběru vedoucího pracovníka do budoucna zkvalitnit. Závěry jsou využitelné pro případná srovnání obdobných šetření a jako spektrum zjištěných názorů pro případné změny v realizaci konkurzů do budoucna.
Vztahy mezi obcemi jako zřizovateli škol a managementem těchto škol, zejména v oblasti financování
Sirotková, Martina ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku úrovně vzájemných vztahů mezi obcemi jako zřizovateli základních škol a mateřských škol a managementem těchto škol, zejména v oblasti financování. Zabývá se interakcí v rovině základní, vyplývající z právních předpisů, i v rovině fakultativní - nadstandardní. Pojednává o právech a povinnostech dotýkajících se finančního řízení ředitelů škol, opírá se o související manažerské funkce a kompetence nejvyššího managementu škol. Vychází z teoretických podkladů, z praktických poznatků a z výzkumu dané problematiky. Cílem práce je odpovědět na otázku, zda lze vzájemné vztahy obcí a jimi zřizovaných základních škol a mateřských škol ve Středočeském kraji, okrese Kutná Hora v oblasti financování a souvisejících oblastech hodnotit jako adekvátní či nikoli. Kvantitativním výzkumným šetřením jsou vztahy analyzovány a zjištěné skutečnosti poukazují na neadekvátní interakci ve zkoumané oblasti. Upozorňují na oboustranné rezervy a nedostatečné aktivity při budování odpovídajících vztahů v oblasti financování, jejich příčiny a důsledky, zejména pro management škol. V závěru práce zdůrazňuje, jak úzce je oblast financování spjata se strategickým řízením škol i obcí, jak může ovlivňovat soulad požadavků na poskytování vzdělávání se zájmy občanů obcí. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Kritéria výběru ředitele ZUŠ v Plzeňském kraji
Egermaierová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mapováním a komparací kritérií, která nejčastěji používají zřizovatelé základních uměleckých škol v Plzeňském kraji pro výběr ředitele školy. Cílem práce bylo potvrdit nebo vyvrátit výzkumný předpoklad, že zřizovatelé mají předem stanovena kritéria výběru ředitele školy. Jedním z dílčích cílů byla snaha zjistit, zda považují dotazovaní zřizovatelé za potřebné stanovit legislativně konkrétní rámec použitelných kritérií výběru ředitelů škol. Druhým dílčím cílem bylo popsat názor zřizovatelů v tomto regionu na otázku povinnosti získat manažerské vzdělání před vstupem ředitele do funkce. Součástí práce je komparace výsledků výzkumu mezi krajským zřizovatelem a obecními zřizovateli. Práce vychází v teoretické části z oblasti personalistiky, řízení lidských zdrojů, dále kompetencí zřizovatelů a kompetenčního modelu ředitele školy. Praxe přináší výsledky průzkumu, který spočívá v dotazníkovém šetření a doplňujících rozhovorech a ukazuje na určité rozdíly v nahlížení na obsazování postů ředitelů ZUŠ a jejich následné řešení. Zajímavé zjištění přinesl průzkum v oblasti názorů zřizovatelů na manažerské vzdělání ředitelů škol před vstupem do funkce. Toto zjištění představuje, především v době neustále se zvyšujících nároků kladených na ředitele, pozitivní posun směrem ke...
Doplňková činnost - možný zdroj příjmů zařízení školního stravování
Mandincová, Marta ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Hladký, Jaromír (oponent)
Název: Doplňková činnost - možný zdroj příjmů zařízení školního stravování Autor: Marta Mandincová Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce: RNDr. Jana Marková Abstrakt Závěrečná bakalářská práce "Doplňková činnost - možný zdroj příjmů zařízení školního stravování" se zabývá možnostmi rozšíření poskytovaných služeb školního stravování. Provozování doplňkové činnosti přinese těmto zařízením využití kapacity, přísun finančních prostředků a možnost nabídnout zaměstnání. Přínosem bude zvýšení hospodaření školního zařízení a využití výrobních prostorů a vybavení, rozšíření nabídky práce a služeb obyvatelstvu. Při současném klesajícím počtu dětských strávníků je to jedna z možností, jak využít kapacitu těchto zařízení školního stravování, které prošly rekonstrukcí, nebo dovybavením svých zařízení a splňují přísná hygienická kritéria. Předpokladem je, že tato práce bude sloužit jako pomocný materiál pro zařízení školního stravování rozšiřující svou činnost. Zpracovaný námět pomůže hlavně vedení škol a školských zařízení a vedoucím těchto zařízení. Vzhledem k tomu, že v současné legislativě není možné žádný metodický ani poradní materiál získat. Námět na zpracování této práce byl podložen skutečností, že podobný návod nebo pomoc pro zřízení doplňkové činnosti v současné době není.
Analýza kritérií hodnocení ředitelů mateřských škol zřizovateli v Pardubickém kraji
Marková, Lenka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Analýza kritérií hodnocení ředitelů mateřských škol zřizovatelem v Pardubickém kraji AUTOR: Bc. Lenka Marková KATEDRA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Trunda ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá analýzou současných kritérií hodnocení práce ředitelů mateřských škol, která byla vytvořena zástupci obcí v roli zřizovatelů mateřských škol. Zároveň s analýzou se také zaměřuje na identifikaci indikátorů vedoucí k naplnění daných kritérií hodnocení. Součástí výzkumu je monitorování názorů ředitelek na současná kritéria, podle kterých jsou ohodnocovány. Prostřednictvím analýzy kritérií, dotazníkového šetření a neformálních rozhovorů se zástupci zřizovatelů a ředitelek byly zjištěny nedostatky ve skladbě a výčtu kritérií. Výzkum ukázal nejednotnost, nesystémovost a formálnost vytyčených kritérií hodnocení s absencí jejich indikátorů. Na základě zjištěných skutečností byla doporučena kritéria hodnocení tak, aby zahrnovala všechny oblasti činnosti ředitelů mateřských škol. Zároveň byly navrženy indikátory, které ukážou cestu k naplnění daného kritéria. Tato práce upozorňuje na současné problémy v oblasti hodnocení práce ředitelů na úrovni regionálního školství, na nutnost systémového řešení této oblasti a lze jí využít jako námět pro tvorbu kritérií hodnocení práce ředitelů. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Analýza struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí na území hlavního města Prahy
Štrobachová, Eva ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
NÁZEV: Analýza struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí na území hlavního města Prahy. AUTOR: Eva Štrobachová ABSTRAKT: Závěrečná práce se zabývá analýzou struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí v letech 2008 - 2010. Teoretická část seznamuje s postavením školství ve veřejném sektoru, vymezuje pojem příspěvkové organizace, postup a způsob financování nákladů škol zřizovatelem a související legislativu. Pozornost je věnována problematice stanovení kritérií racionality nákladů provozního rozpočtu, který předkládá ředitel školy zřizovateli. Cílem bakalářské práce je porovnání struktury provozních nákladů základních škol, sledování indikátorů, způsob rozdělování finančních prostředků zřizovatelem a návrh možného řešení vedoucí k efektivitě zpracování rozpočtových prostředků základních škol. Poznatky získané z výzkumného šetření mohou být využity jak z pozice ředitele pro rozvoj manažerských schopností při řízení školy, tak z pozice zřizovatele pro metodické řízení škol v oblasti ekonomie a finančního managementu.
Řízení církevní mateřské školy
Jarošová, Markéta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku řízení církevní mateřské školy. Zabývá se specifiky řízení církevní MŠ a rozdíly vzhledem k obecní mateřské škole. Cílem práce bylo porovnání dílčích oblastí řízení CMŠ a obecní MŠ a na základě toho zjištění, zda jsou v řízení církevní MŠ a obecní MŠ rozdíly. Zjevné rozdíly byly odhaleny v oblasti práva a legislativy, další vyplynuly na základě zpracování dotazníkového šetření a rozhovorů. Tyto rozdíly už nejsou tak významné, místy mohou působit subjektivně. Práce by mohla rozšířit povědomí odborné veřejnosti a také usnadnit orientaci ředitelům církevních MŠ, zejména těm začínajícím. Legislativa nahlíží na církevní školy podobně jako na soukromé školy, je to však samostatná kategorie. V praktické části byl za metodu výzkumu zvolen dotazník doplněný o řízený rozhovor. Předmětem výzkumu je zaměření na rozdíly v oblastech řízení církevní MŠ a obecní MŠ, jako je přijímání dětí, komunikace s veřejností, hospodaření atp. Dalším bodem je pohled vedoucích pracovníků na církevní mateřské školy. Vzhledem k tomu, že jde o rozdíly zejména legislativní, jedná se spíše o doplnění teoretické části, kde už byly rozdíly a specifika poodhaleny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.