|
Komunikační aktivity sportovního klubu AC Sparta Praha fotbal, a.s. v letech 2009-2011
Soukup, Tomáš ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
V úvodních kapitolách této práce charakterizuji jednotlivé složky marketingového a komunikačního mixu a přibližuji nejdůležitější okamžiky historie klubu AC Sparta Praha fotbal, a.s. Hlavním cílem této práce je pak analýza a zhodnocení hlavních faktorů marketingové komunikace a metod public relations tohoto klubu v období 2009-2011 vedoucích k závěru, že je Sparta z tohoto hlediska nejlépe fungujícím klubem v České republice. Toho je dosaženo ilustrováním vývoje počtu diváků na utkáních a fanoušků na sociální síti Facebook a jeho následném srovnání s kluby hrající nejvyšší českou fotbalovou soutěž.
|
| |
|
Vliv zařazení parkouru na LOH na sledovanost gymnastiky a její popularitu
Ryšavý, David ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Pecinová, Markéta (oponent)
Název: Vliv zařazení parkouru na LOH na sledovanost gymnastiky a její popularitu Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit, zda bude mít zařazení parkouru na LOH vliv na sledovanost gymnastiky a její popularitu. Dílčími cíli bylo zjistit u respondentů povědomí o parkouru a gymnastice a jejich sledovanost. Metody: Ke splnění hlavního cíle bakalářské práce byl potřeba sběr primárních dat. Výzkum využíval kvantitativní metodu dotazování a neobešel se bez operacionalizace, která byla součástí předběžného vypracování postupu výzkumu. Výzkumný soubor byl vybrán výběrem dostupným. Dotazování probíhalo elektronickou formou na webové stránce Vyplnto.cz. Výzkum proběhl v květnu 2021 a finální výzkumný soubor obsahoval 63 respondentů. Výsledky: Bylo zjištěno, že zařazení parkouru na LOH by mělo vliv na sledovanost gymnastiky a její popularitu. Gymnastice v současné době popularita klesá, zatímco parkour je velmi populární, zejména u mladistvých. Právě na ně by gymnastika měla zaměřit svou propagační činnost, neboť u těchto jedinců převládá zájem o parkour. Klíčová slova: traceur, popularita, soutěž, fanoušek, nezávislost
|
|
Návrh marketingové strategie
Krejčíčková, Lucie ; Linhartová, Babeta (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na současnou marketingovou strategii profesionálního hokejového klubu HC Vítkovice Ridera s cílem navrhnout změny v marketingové strategii, které by mohl klub využívat v nadcházející sezoně. Na základě teoretických poznatků je vypracovaná situační analýza, která vyhodnocuje nynější stav. Tato analýza je poté podpořena dotazníkovým šetřením. Závěrečná část práce je zaměřena na doporučení pro klub.
|
|
Emocionalita fanouškovské komunity seriálu Hra o trůny v éře konvergentní kultury
Holá, Markéta ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá emocionalitou fanouškovské komunity Hry o trůny v éře konvergentní kultury. Hra o trůny je seriálovým hitem z produkce HBO, který si během svého vysílání v letech 2011 až 2019 získal miliony příznivců a každá nová série ve společnosti budila značnou pozornost. Seriál byl ale také předmětem mnoha kontroverzí. Poslední osmá série se ze strany diváků i kritiků dočkala velice rozpolceného přijetí a tato práce zkoumá, jaké emoce se během vysílání poslední řady vyskytovaly v početné fanouškovské komunitě Hry o trůny. Předmětem zájmu je kromě emocionality i charakteristika tohoto seriálu a jeho fanouškovské komunity neboli fandomu. Výzkum byl prováděn online prostřednictvím zúčastněného pozorování v šesti diskuzních vláknech na fanouškovské stránce Watchers on the Wall.com, kam fanoušci přidávali své komentáře a dojmy z epizod. Jelikož je fanouškovství spojeno s konvergentní kulturou, mediální konvergencí a participací publik, je těmto pojmům věnována pozornost v první kapitole. Důraz je následně kladen i na samotnou definici pojmu fanoušek, fenomén fanouškovství a jeho přijetí ve společnosti, dále na diferenciaci mezi publikem a fanouškem a definovány jsou pojmy jako kolektivní inteligence a vědomostní komunity, jež jsou s fanouškovstvím spojené. V závěru jsou pak...
|
| |
|
Vztah fanouška, celebrity a komunit fanoušků v prostředí e-sportů
Vlačiha, Tomáš ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Tesařová, Šárka (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje světu e-sportů, který se za posledních několik let stal významným tématem na poli sociologie. Cílem bakalářské práce je výzkum vztahů, které vznikají v rámci online komunit e-hráčů: vztah fanouška a e-celebrity a vztah fanouška v rámci online komunity. Výsledky se opírají o kvalitativní výzkum - polostrukturované rozhovory s fanoušky e-sportů. Na základě těchto rozhovorů je popsán vývoj vztahu fanouška, který byl rozdělen do třech fází. Tyto fáze byly děleny dle vývoje vztahů fanouška: 1) Vztah hráče s úzkou komunitou přátel, 2) Vztah hráče s e-celebritou, 3) Vztah fanouška s velkou komunitou hráčů. Tyto fáze podrobně popisují, jakým způsobem se z hráče her stává fanoušek e-sportů.
|
|
Marketingový výzkum motivace k návštěvnosti fanoušků FK Dukla Praha na zápasech
Husák, Lukáš ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Marketingový výzkum motivace k návštěvnosti fanoušků FK Dukla Praha na zápasech Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit na základě marketingového výzkumu příčiny nízké návštěvnosti na domácích zápasech FK Dukla Praha. Metody: Marketingový výzkum se skládá z kvalitativních metod. K získání potřebných dat byla použita metoda elektronického dotazníku, osobního dotazování a interview. Dotazování fanoušků FK Dukla Praha probíhalo pomocí elektronického dotazníku zveřejněného na serveru Vyplňto.cz. Při měření motivačních faktoru u fanoušků FK Dukla Praha byla využita část dotazníku od Al-Thibiti (2004). Dotazování veřejnosti proběhlo formou osobního dotazování. Interview bylo realizováno hloubkovým individuálním rozhovorem a bylo provedeno s marketingovým manažerem Ing. Vladimírem Šmírem. Pro interpretaci získaných dat byla provedena statistická analýza. Výsledky: Výsledky výzkumu ukázaly mnoho příčin, které odrazují fotbalové diváky navštívit fotbalová utkání FK Dukla Praha. Největšími příčinami jsou nevyhovující termíny a čas utkání, odliv jedné generace fanoušků FK Dukla Praha, nevyhovující stadion, herní kvalita a špatný přístup na stadion. Klub má o příčinách dostatečné informace a v současné době se snaží nepříznivou situaci napravit. Klíčová slova: motivace, fanoušek, divák, fotbal,...
|
| |
|
Fenomén antihrdinů v současných televizních seriálech Kvalitativní výzkum recepce seriálu Breaking Bad
Turnová, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o fenoménu antihrdinů v současných televizních seriálech. Tento fenomén pak daný text objasňuje prostřednictvím kvalitativního výzkumu divácké recepce seriálu Breaking Bad. Cílem výzkumu je porozumět motivacím diváků pro výběr a sledování seriálů s hlavním protagonistou, jehož je možné charakterizovat jako antihrdinu. Jedná se tedy o výzkum publika, který v první řadě identifikuje aspekty těchto seriálů, které jsou pro jejich diváky nejvíce atraktivní. Dále pak výzkum objasňuje postoje diváků k postavám typu antihrdiny, neboť velmi časté zobrazování podobných hrdinů současnými seriálovými narativy svědčí o jejich značné popularitě ze strany seriálového publika. Výstupem této práce je tedy vyhodnocení diváckých motivací pro sledování podobně laděných seriálů a identifikace jejich pro diváky nejatraktivnějších aspektů.
|