Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Specializovaná zařízení pro mladistvé ohrožené závislostmi a závislé
Bartošová, Irena ; Večerka, Kazimír (vedoucí práce) ; Pánková, Veronika (oponent)
Předkládaná práce se zabývá problematikou specializovaných zařízení, v nichž probíhá výchovně-vzdělávací proces mladistvých s nařízenou ústavní výchovou či předběžným opatřením, nebo uloženou ochrannou výchovou. Z tohoto nemalého pole působnosti je pozornost věnována chlapcům, u nichž byla zjištěna závislost na omamných a psychotropních látkách či alkoholu. Výběr chlapců je navíc limitován jejich umístěním v Diagnostickém ústavu pro mládež a následným přemístěním do specializovaných oddělení tří výchovných ústavů, zabývajících se touto problematikou. Výzkumná část bakalářské práce řeší otázky, které se dotýkají především problematiky rodinného zázemí drogově závislých dětí - mladistvých chlapců. V této části jsou popisovány nejčastěji zastoupené rodinné konstelace, počty sourozenců v rodinách, studijní charakteristiky, počátky vzniku závislosti s ohledem na věk, preference omamných látek apod. Pro účely výzkumu byl zvolen vzorek 47 klientů, kteří byli během let 2009 - 2010 umístěni v Diagnostickém ústavu pro mládež v Praze 2 a následně přemístěni do specializovaných oddělení při výchovných ústavech. Do práce jsou zakomponovány i tři podrobné kazuistiky vybraných klientů, které názorně a především věcně dokreslují teoretickou i praktickou část bakalářské práce.
Výběr vzdělávacího zařízení z pohledu rodičů dětí docházejících do lesních školek
Štanclová, Tereza ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Tato práce pojednává o problematice výběru vzdělávacích zařízení z pohledu rodičů dětí docházejících do lesních školek. Práce nabízí odpověď na otázky, které důvody vedly rodiče k zápisu potomka do lesní školky a jakým způsobem tito rodiče vybírají zařízení, kam potomka přihlásí k nástupu do primárního vzdělávání. Snahou je lépe rozpoznat jevy stojící za sledovaným početním nárůstem lesních školek v České republice a nastínit důvody jejich zakládání, ale i možné otázky týkající se jejich trvalosti v čase. Cílem práce je zodpovězení otázky, jakým způsobem reagují rodiče - coby klienti vzdělávací politiky a veřejně političtí aktéři - na dostupnou nabídku těchto služeb. V rámci práce jsou identifikovány nejen podobné znaky klientů lesní pedagogiky, jejich hodnotové preference a očekávání od vzdělávání, ale byly blíže popsány i tři typy lesních školek a specifické komunity, které se uvnitř nich rozvinuly. Práce předkládá osvětlení, jaké vzdělávání je občanskou společností navštěvující lesní školky skutečně poptáváno a jakým směrem lze nabízené vzdělávací služby dále rozvíjet, zda existence lesních školek pramení z potřeby rodičů edukovat dítě specifickým způsobem, nebo zda se jedná o jev pramenící z obecné potřeby rodičů umístit dítě do kolektivního zařízení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů
Šebestová, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Výběr mateřské školy rodiči ovlivňuje první životní krok dítěte do světa společnosti. Výběr je ovlivněn mnoha kritérii, podle kterých rodiče vybírají mateřskou školu. Dle programu, věkového složení pedagogického sboru, velikosti mateřské školy nebo dostupnosti od bydliště. Diplomová práce na téma "Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů" popisuje a charakterizuje jednotlivé prvky image, předškolní instituce a její obraz v určitém období, a přibližuje první momenty rozhodování rodičů před vstupem dítěte do mateřské školy. Výzkumné šetření je zaměřeno na kritéria výběru mateřské školy, očekávání rodičů od mateřských škol, pohled rodičů na předškolní vzdělávání, představy pedagogických pracovnic o image. Zahrnuje charakteristiku vzorku vybraných mateřských škol a analýzu dat a vyhodnocení. Závěr práce celkově shrnuje výsledky šetření a získané poznatky, které mohou být využity pro tvorbu návrhu, jak vytvářet obraz mateřské školy.
Analýza současné nabídky a poptávky po profesním vzdělávání začínajících ředitelů mateřských škol
Polláková, Markéta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá porovnáním nabídky a poptávky po profesním vzdělávání začínajících ředitelů mateřských škol v souvislosti s nelehkým obdobím na počátku jejich nástupu na vedoucí pozici. Současná doba plná změn a příležitostí přeje připraveným a ti, kdo jsou připraveni, se následně dokáží v nových rolích lépe a rychleji zorientovat. Teoretická část práce vychází z odborné literatury, zákonů a dalších dostupných zdrojů. Praktická část analyzuje poznatky získané dotazníkovými šetřeními, kdy jeden typ dotazníku je vytvořen pro ředitele mateřských škol, kteří jsou ve funkci méně než dva roky a druhý typ dotazníku je určen vzdělávacím institucím. Cílem práce je zjistit aktuální nabídku vzdělávacích institucí v oblasti profesního vzdělávání začínajících ředitelů škol a tuto nabídku porovnat se zájmem o profesní vzdělávání z pohledu začínajících ředitelů. Sekundárně bude vytvořena nabídka profesního vzdělávání určená kandidátům usilujícím o post ředitele a začínajícím ředitelům mateřských škol tak, aby pro ně byla časově dostupná, zajímavá a využitelná v praxi. Na základě analyzovaných poznatků bude následně vytvořen přehled oblastí, o které mají ředitelé největší zájem. Dále bude zjištěno, zda jsou nějaké překážky, které jim ve vzdělávání brání a zda je pro ně profesní vzdělávání přínosné....
Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů
Šebestová, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Výběr mateřské školy je prvním životním krokem do světa. Vybírání mateřské školy dle programu, věkového složení pedagogického sboru, velikosti mateřské školy nebo dostupnosti od bydliště, jsou některé z mnoho kritérií, podle kterých rodiče vybírají mateřskou školu pro své dítě. Diplomová práce na téma " Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů" je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje a charakterizuje jednotlivé prvky image, předškolní instituci a jejich obraz v určitém období a přibližuje první momenty před vstupem do mateřské školy. Praktická část popisuje realizaci výzkumného šetření, které je zaměřeno na kritéria výběru mateřské školy, očekávanost rodičů od mateřských škol, pohled rodičů na předškolní vzdělávaní, ale také představy pedagogických pracovnic na image. Jednotlivé kapitoly v praktické části se zaměřují i na charakteristiku jednotlivých mateřských škol, podrobnou analýzou dat, celkovou analýzou dat a vyhodnocením třech dotazníků. Závěrem práce je celkové shrnutí všech výsledků šetření a různých poznatků a návrh pro tvorbu obrazu mateřských škol.
Mimoškolní výchova dívek s nařízenou ústavní výchovou ve výchovném ústavu Černovice
ŠTEFLOVÁ, Marcela
Téma práce ukazuje oblast mimoškolní výchovy ve VÚ v Černovicích, systém hodnocení a kompletní pohled na výchovný systém včetně mimoškolních činností. Zvláštní pozornost je v práci věnována jednotlivým složkám výchovy a kazuistice výchovné práce s dívkou.
Concept for Establishment of a Training Centre Financed by European Funds
Lomnická, Mária ; Veselý, Marek (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
The introduced diploma thesis suggests a business plan for new activities of a middle entrepreneur, financed by European Structural Funds. The target is to build a training centre for public, the applicant is educational institution. The first part of thesis deals with theoretical aspects of European Structural Funds topic, second part composes own business plan suggestions.
Příprava klientů s nařízenou ústavní výchovou na odchod ze zařízení
VOŠAHLÍKOVÁ, Iva
Bakalářská práce se zabývá přípravou klientů s nařízenou ústavní výchovou na odchod ze zařízení. Charakterizuje zařízení pro výkon ústavní výchovy v České republice, popisuje historii a současnost Výchovného ústavu, střediska výchovné péče, střední školy a školní jídelny Černovice. Další kapitola seznamuje s nařízením a průběhem ústavní výchovy, od přijetí klienta do zařízení po jeho odchod. Poslední kapitola práce se zaměřuje na konkrétní oblasti života, na které je třeba děti při přípravě na odchod ze zařízení připravit a pomoci jim tak v bezproblémovém přechodu z ústavu do samostatného života obecně, následují informace o práci s dětmi s nařízenou ústavní výchovou v konkrétním výchovném zařízení se zaměřením na přípravu na odchod do samostatného života.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.