Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Případ Milada Horáková: od reality a mediální reflexe k filmovému zpracování
Horová, Kateřina ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá osudem Milady Horákové. Věnuje se mediálním ohlasům na proces, filmu Milada a ohlasům na něj, názorům odborníků na dané téma i dalšímu ztvárnění osudu jediné ženy popravené v politických procesech. První část diplomové práce se věnuje životu Milady Horákové zasazenému do kontextu tehdejší doby. Dále podrobně popisuje přípravy procesu a následně jednotlivé dny soudního přelíčení s třinácti obžalovanými. První část práce pak analyzuje dobové mediální ohlasy tří tehdy nejvýznamnějších deníků, Rudého práva, Svobodného slova a Lidové demokracie. V závěru se věnuje rehabilitaci Milady Horákové a ohlasům na danou věc z léta 1968 ve třech jmenovaných denících. Druhá část diplomové práce v úvodu vymezuje historický životopisný film jako žánr. Následně se podrobně věnuje snímku Milada, v biografii popisuje režiséra Davida Mrnku a dále jeho názory na film. Pokračuje analýzou snímku a jeho porovnáním se skutečným sledem událostí a s dokumentem Jana Mudry Případ Dr. Horáková. Třetí část práce analyzuje čtrnáct recenzí na snímek Milada, shrnuje tak největší úskalí filmu. Dále zmiňuje názory na film odborníků vedoucího kabinetu dokumentace a historie Vězeňské správy ČR Aleše Kýra, spoluzakladatele sdružení Dekomunizace Michala Gregoriniho a členky výboru Klubu Milady Horákové Eriky...
Globální přesah české dokumentární tvorby prezentované v rámci festivalu Jeden svět (2008-2018)
Fenclová, Anežka ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem dokumentárních filmů prezentovaných v České sekci v rámci deseti ročníků festivalu Jeden svět a dramaturgií této sekce. První oddíl praktické části práce je zaměřen na dramaturgii. Konkrétně si klade za cíl prostřednictvím původních rozhovorů s pěti bývalými a stávajícími členy programového oddělení festivalu Jeden svět, zmapovat hlavní dramaturgické proměny a nastínit, co nového tyto změny festivalu přinesly. Vymezená pozornost je směřována k České sekci a jejím specifikům. Druhý oddíl praktické části práce je založen na filmových analýzách snímků uvedených v rámci České sekce v letech 2010-2019. Prostřednictvím rozhovorů s dramaturgy a filmových analýz poskytuje práce představu o tom, jaké znaky jsou pro filmy reprezentující Českou republiku na mezinárodním festivalu dokumentárních filmů signifikantní a co vypovídají o české dokumentární scéně. Teoretická část práce poskytuje ukotvení tématu v odborné literatuře.
Přínos adaptačního kurzu pro rozvoj sociálních vztahů ve školních třídách
Kalkusová, Lucie ; Slepička, Pavel (vedoucí práce) ; Janíková, Marcela (oponent) ; Macků, Richard (oponent)
Název: Přínos adaptačního kurzu pro rozvoj sociálních vztahů ve školních třídách Cíl: Cílem práce bylo zjistit, nakolik program výchovy a aktivit v přírodě v podobě adaptačního kurzu ovlivní strukturu a kvalitu sociálních vztahů ve skupině školních kolektivů dospívající mládeže. Metody: Výzkumný soubor představovalo 211 žáků (128 dívek, 83 chlapců, průměrný věk 13,3±SD let) prvního ročníku střední školy, kteří se zúčastnili šestidenního adaptačního kurzu. Kurz byl sestaven s využitím zásad dramaturgie, tak aby naplnil cíle adaptačního kurzu v podobě bližšího seznámení žáků mezi sebou a se svými učiteli, navození pozitivních sociálních vztahů, spolupracující atmosféry, pocitu vzájemné důvěry a bezpečí. Před kurzem, týden po kurzu a tři měsíce po skončení kurzu, žáci vyplnili dotazník tvořený kombinací preferenčního záznamu, sociometrických otázek (volba spolužáků v otázce oslava narozenin a ostrov), B3 dotazníkem a dvěma otevřenými otázkami objasňujícími preferenci programových prostředků. Výsledky byly nejprve analyzovány po třídách, abychom popsali jevy odehrávající se v konkrétní skupině, a dále pak souhrnně všechny třídy dohromady. Vyhodnocení vstupních dat bylo provedeno neparametrickým Friedmanovým testem, pro ověření statistické významnosti mezi jednotlivými měřeními byl použit neparametrický...
Národní divadlo v Praze v době nacistické okupace: Přední divadelní scéna mezi útlakem a odporem. (Historicko-sociologická analýza)
Prázný, Rudolf ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Jakubec, Ivan (oponent) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
Národní divadlo v Praze v době nacistické okupace: Přední divadelní scéna mezi útlakem a odporem (historicko-sociologická analýza) ABSTRAKT Předkládaná disertační práce, s využitím historicko-sociologické analýzy, popisuje a vysvětluje postavení, reakce a působnost Národního divadla v Praze, v době jednoho z nejtěžších období našich novodobých dějin, okupaci nacistickým Německem, v době tzv. Protektorátu Čechy a Morava (1939-1945), kdy s pomocí svých uměleckých prostředků, hodnot a interpretačním snažením uměleckého souboru, se tato vrcholná kulturní instituce snažila hájit právo naší společnosti na svou vlastní kulturu, na svou vlastní existenci. Hlavním cílem je analyzovat způsoby a prostředky, pomocí kterých Národní divadlo v Praze reagovalo a spolu se svým publikem čelilo krizovým situacím, způsobeným nacistickou okupací. Jedním z klíčových faktorů v tomto procesu bylo chování divadelních umělců, ve kterém mnozí poukazovali velkou míru statečnosti a ochoty riskovat nejenom své pracovní postavení, nýbrž mnohdy i svůj život, aby dokázali naši společnost vést, ukazovat cestu vedoucí k odhodlání nevzdávat se své národní suverenity. Národní divadlo v Praze se mělo stát nástrojem, pomocí kterého se nacisté snažili pod velkým tlakem realizovat svou kulturní politiku, směřující k ovládnutí našeho národa a k...
Pražské kabarety po roce 1900
Starcová, Helena ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Diplomová práce s názvem Pražské kabarety po roce 1900 se zabývá především obdobím tzv. zlatého věku kabaretu mezi lety 1916-1923. Těžištěm textu je historiografický přehled kabaretu a divadel malých forem a porovnání se současnou scénou. Klíčová slova Kabaret, Zlatý věk kabaretu, 20. století, současné divadlo, Červená sedma.
Internetové recenze dokumentárního filmu Já, Tonya a uživatelské komentáře na Česko-Slovenské filmové databázi
Horová, Kateřina ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálními ohlasy v zahraničí a uživatelskými komentáři na Česko-Slovenské filmové databázi k filmu Já, Tonya. První část bakalářské práce se věnuje představení kariér obou krasobruslařek, o kterých snímek pojednává. Dále uvádí do kontextu situaci v krasobruslení ve Spojených státech amerických v době útoku a skutečnosti, které k němu vedly. V závěru první části práce analyzuje dobové mediální ohlasy na útok jak v zahraničí, tak v České republice, a to vždy v jednom sportovně zaměřeném periodiku a v jednom klasickém deníku. Druhá část bakalářské práce vymezuje pojem dramaturgie a strukturu vyprávění. Podrobněji se věnuje jednotlivým částem příběhu a vysvětluje pojem adaptace. Dále se věnuje teorii dokumentárního filmu a recenze, přičemž zmiňuje i historii české kritiky. V následujících kapitolách se bakalářská práce věnuje snímku, který je jejím předmětem. Na základě dostupných informací porovnává skutečnost s filmovou adaptací a zmiňuje i další filmová zpracování útoku na Nancy Kerriganovou. V druhé části bakalářské práce je také využito šesti zahraničních, tří britských a tří amerických recenzí pro analyzování mediálních ohlasů filmu v zahraničí. Následně je představena Česko-Slovenská filmová databáze a principy, na jejichž základě mohou uživatelé filmy hodnotit....
Kancelář Blaník: politická satira jako zrcadlo skutečné politiky
Jirouschková, Karolína ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce Kancelář Blaník: Politická satira jako zrcadlo skutečné politiky si za svůj hlavní cíl klade přinést zjištění, jaký obraz politiky satirický seriál Kancelář Blaník divákům předkládá a jakým způsobem toho dosahuje. Po nutném teoretickém ukotvení zkoumané problematiky následuje praktická analýza seriálu, která se soustředí na charakteristiku postav hlavních a vedlejších, objekty satiry a dramaturgickou strukturu epizod i celé série. V závěru práce je pozornost věnována také filmu Prezident Blaník, který na seriál navazuje a ukazuje tak odlišnosti ve zpracování jednoho námětu různými formáty.
Apologie mistra úniků
Zupanc Lotker, Sodja ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; JIŘIČKA, Lukáš (oponent)
ZUPANC LOTKER, Sodja. Apologie mistra úniků: Proměny metod současného divadla směřující k prostorové dramaturgii. Diplomová práce, Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, Praha 2017, 226 stránek. Divadelní praxe prošla od poloviny minulého století radikálními změnami: 1) vyprávění se decentralizovalo a fragmentovalo, 2) představení vznikají v nedivadelních prostorech, 3) v představeních se využívají autentické materiály, a 4) probíhá snaha mentálně či fyzicky zaktivovat a zapojit diváka do akce. Hlavním předmětem mé práce je inscenace Apologie mistra úniků (Apology of the Escapologist) maďarského divadelního souboru Krétakör z roku 2009, jež poslouží jako příklad metod, jež využívá prostorová dramaturgie. Představení Apologie mistra úniků provedlo diváky osmi různými prostory, jež měly původně různé funkce (ulice, garáže, industriální prostor, nemocnice, domov důchodců, bazén, kanceláře, náměstí), ale žádné z nich nebylo zamýšleno pro divadelní produkci. Celá akce proběhla v několika vlnách během osmi týdnů od 8. března do 1. května, 2009 v městské části 9 v Budapešti. Představení mělo pět částí, z nichž každá obsahovala části další. Proběhlo na osmi různých místech během osmi týdnů a každá část byla divákům předvedena na jiném místě a v jiný den. Představení bylo koncipováno tak, aby divákům poskytlo různé specifické zážitky. Diváci si z uvedených fragmentů museli sami složit příběh a zároveň byli nuceni fyzicky následovat příběh-akci. Představení věnovali nejen svoji pozornost a energii, ale také čas, který přesahoval jeden večer obvyklého představení. Diváci měli možnost vstupovat do prostoru inscenace. V této práci popisuji současné divadlo jako sdílený prostor, do kterého vstupují diváci. Současná dramaturgie se díky prostorové dramaturgii stává „demokratickým“ systémem bez striktní hierarchie a centra a vytváří možnost nových vztahů mezi divadelními elementy, kde jsou diváci dalším důležitým dramaturgickým prvkem inscenace. Prostorová dramaturgie dále používá autentický materiál (prostor, komunity, diváky) a utváří nové vztahy mezi realitou a fikcí. Inscenace Apologie mistra úniků má silný politický aspekt motivovaný současnou politikou v Maďarsku, a proto se budu věnovat jak politické situaci v Maďarsku, tak i politickým aspektům prostorové dramaturgie. Budu popisovat vytváření pozic a vytváření vztahů vztahování jako hlavní strategie prostorové dramaturgie, které mají silný politický nádech.
Literatura na vlnách Českého rozhlasu Plzeň
Melicharová, Vanda ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Předkládaná práce se zabývá vývojem literárně-dramatického vysílání stanice ČRo Plzeň v letech 1993-2006. Snaží se tuto problematiku nahlédnout prizmatem personálního složení redakce, náplně pracovní činnosti jejích členů, dramaturgie redakce a spolupráee s celoplošnými stanicemi. Zkoumanou problematiku posuzuje také z hlediska tvorby redakce, která se promítá do pravidelných slovesných programových řad z její dílny, nejvýznamnějších počinů tvorby a v neposlední řadě z hlediska programových schémat, vztahujících se na vysílání jejích literárně-dramatických pořadů. Otázku vývoje tohoto typu vysílání zkoumá za pomoci kvalitativní metody případové studie protřednictvím metod, které se používají pro historickou analýzu. Nejzásadnějším zdrojem informací pro zjištění odpovědí na výzkumné otázky byla metoda orální historie a podklady, které z osobního archivu poskytl režisér M. Buriánek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.