Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální reprezentace celebrit ve formátu late-night talk show
Cerna, Arina ; Novák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediální reprezentací celebrit, jak je konstruována v rámci přejatého amerického televizního formátu late-night talk show. V první části práce je pozornost zaměřena na problémy chápání fenoménu celebrity různými autory, taktéž i na vývoj samotného formátu late- night talk show a jeho charakteristické rysy. Teoretickými východisky práce jsou teorie reprezentace (Hall), tří úrovní reprezentace (Trampota) a sociální konstrukce reality (Berger, Luckmann). Pro výzkum je zvolena metoda kritické diskurzivní analýzy a následně jsou popsány čtyři principy, podle nichž se provádí zkoumání: komoditizace, infotainment, personalizace, kongenialita. Praktická část představuje analýzu typické reprezentace celebrit na základě zmíněných principů ve vybraných talk show vysílaných v anglickém a českém jazyce v letech 2015-2016, a to americké The Tonight Show Starring Jimmy Fallon a české Show Jana Krause. Klíčová slova: Celebrita, late-night talk show, mediální reprezentace, personalizace, kongenialita, infotainment, komoditizace
Vliv celebrit na spotřební chování mladých
Veis, Roman ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá úlohou celebrit v reklamě, zapojením celebrit do marketingové komunikace a vlivem celebrit na spotřební chování. Cílem této bakalářské práce je ověřit vliv zapojení celebrit do reklamních kampaní na rozhodování o nákupním chování spotřebitelů, převážně ve věku 19 až 26 let. V teoretické části je na základě studia odborné literatury vymezen pojem spotřebitel, popsány referenční skupiny, jejich druhy a zapojení celebrit v marketingu. Praktická část se zabývá obsahovou analýzou třech odlišných časopisů, kde je zkoumána inzerce využívající zapojení referenčních skupin. Praktická část je dále zaměřena na dotazování, které zkoumá, jak celebrity ovlivňují spotřební chování mladých lidí a jak jsou celebrity v reklamách vnímány. V závěru jsou srovnány výsledky obsahové analýzy a online dotazování, zmíněna doporučení využití celebrit pro marketingovou orientaci a shrnuta celá bakalářské práce.
Marketingový fenomén Kim Kardashian a symbol její osobnosti v kultuře
Konjoryan, Lusik ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce na téma kultuře nejpopulárnějších celebrit současnosti. Hlavní tematika práce je představení osobnosti Kim Kardashian, popis vzestupu její slávy a osobního života, který její kariéru tzv. profesionální celebrity zásadně ovlivnil. Dále se práce zaměřuje na budování značky a popis produktů spojených s osobou Kim Kardashian. Nedílnou součástí novodobé mainstreamové kultuře. Mimo prezentuje. Důležitou součástí pro celý kontext této práce jsou také obrazové přílohy reflektující její aktivitu na
Multiple Brand Celebrity Endorsement: Případová studie David Beckham
Hiblerová, Adéla ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Šesták, Zdeněk (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce Multiple Brand Celebrity Endorsement: Případová studie David Beckham se zabývá problematikou vícečetné podpory značek jednou celebritou. Pro správné zasazení této problematiky do širšího kontextu marketingové komunikace se nejdříve zabývá oblastí celebrity endorsementu jako takového, definuje pojem celebrita a představuje možné způsoby spolupráce celebrity a značky. Dále jmenuje důvody a rizika takovéto spolupráce, zabývá se efektivitou celebrity endorsementu a představuje teorie výběru vhodné celebrity pro marketingovou komunikaci značek. Nakonec definuje samotný pojem multiple brand celebrity endorsement a shrnuje výsledky výzkumů zabývajících se tímto fenoménem. Praktická část práce představuje problematiku multiple brand celebrity endorsementu na příkladu jednoho z nejznámějších fotbalistů, Davida Beckhama, a jeho spolupracích se značkami. Vysvětluje jeho osobní i profesní zázemí a atraktivitu pro značky a analyzuje jeho spolupráce se značkami v letech 2006-2016. Součástí práce je i dotazníkové šetření, jehož tématem je vnímání osobnosti Davida Beckhama ve spojitosti s jeho angažováním se jako tváře značek, jakými je např. Adidas, Pepsi, H&M nebo Armani.
The Rise of the YouTube Celebrity: The Migration of Young Audiences from TV to Independent Content Creators
Sedláček, Jakub ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Koubský, Petr (oponent)
Cílem této práce je poodhalit příčiny náhlého vzestupu tzv. YouTube celebrity a experimentálně ověřit, zda se tvrzení médií že YouTubeři u teenagerů nahradili tradiční celebrity zakládají na pravdě. Práce integruje YouTubery do oboru tzv. celebrity studies - nejprve rozebírá původ celebrity a její roli ve společnosti a následně nachází spojitosti mezi celebritami tradičních médií a YouTubery na základě společných vlastností, které je definují a funkcí, které plní. Výsledkem je označení YouTubera za technologicky podmíněný další stupeň vývoje televizní celebrity, neboť oba typy stojí na společných základech divákova důvěrného vztahu s nimi. Práce se dále zabývá tématy participativní kultury, monetizace nebo proměny YouTuberství v práci na plný úvazek a hodnotí vliv takového vývoje na kulturu online videa, video obsah samotný a samozřejmě na vzestup YouTube celebrity. Poslední část práce tvoří experimentální výzkum, který pomocí kvantitativních výzkumných metod na vzorku více než 5000 českých teenagerů zkoumá Facebookové stránky označené jako "to se mi líbí" a ukazuje, že YouTubeři jsou pro teenagery skutečně důležitější než tradiční celebrity.
Mediální heroizace slavných po smrti
Masarčíková, Jana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
(abstrakt) Magisterská diplomová práce se zabývá tématem mediální heroizace / ikonizace slavných po smrti. V úvodu se zaměřuje na vysvětlení pojmu ikonizace a jeho výklad v některých oborech a teoretických konceptech, například v kontextu sémiotiky či sociologie. Samostatnou kapitolu věnuje roli médií v procesu ikonizace. Pokouší se odhalit vliv médií na tento proces. Věnuje se tady teorii mediální konstrukce reality a vzniku kulturního průmyslu. Vysvětluje také fenomén celebritizace, který je vzhledem k užitému příkladu mrtvých slavných, stěžejní. Na základě konkrétních analýz se pokouší odhalit trendy, které se projevují v mediálním zobrazení posmrtného života celebrit, a tyto dále zasadit do širšího kontextu. Cílem magisterské diplomové práce je zjistit, jaké trendy se projevují v mediálním zobrazování celebrit po jejich smrti, jakým způsobem se média podílejí na udržování posmrtného života celebrit, a jaká jsou specifika tohoto "života". Metodou kvantitativní obsahové analýzy byl zjišťován rozsah a charakter mediálního pokrytí. Metodou sémiotické analýzy potom, které mýty se konstruují kolem mrtvých slavných.
Pěvecké soutěže SuperStar a X Factor v českém tisku - Blesk, Mladá fronta DNES
Charvátová, Terezie ; Vedral, Jan (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
V diplomové práci se autorka věnuje popisu masové, později nazývané populární, kultury, a jejím produktům, dvěma vybraným, původně britským, talentovým pěveckým reality show, Česko hledá SuperStar (a Česko Slovenská SuperStar) a X Factor. Jejich soutěžící jsou následně předmětem kvalitativního výzkumu v článcích vybraných periodik. Cílem výzkumu je zjistit pomocí kvalitativní obsahové analýzy, jak zvolená periodika, Mladá fronta DNES a bulvární deník Blesk, svými publikovanými texty konstruují podobu soutěžících zvolených show. Pro kvalitativní výzkum bylo zvoleno časové období, kdy soutěže probíhaly: únor - červen 2004; únor - červen 2008 a září - prosinec 2009.
Verbální a vizuální sdělení na titulních stranách deníku Aha! a jejich znaková tvorba
Protiva, Luboš ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Titulní strana je jednoznačně prvotním reprezentantem tištěných médií, který často rozhoduje o jejich úspěchu či neúspěchu. Ještě větší opodstatnění má u bulvárních deníků, jejichž dennodenní existence závisí na neabonentních čtenářích. Typickým tuzemským představitelem těchto médií je deník Aha!, jenž však svůj hlavní komunikátor tvoří bez reálně fungujícího teoretického modelu. To však neznamená, že nepracuje se stále se opakujícími znaky, které v této práci umožní jasně rozpoznat klíčové prvky pro tvorbu a tím pádem i teoretický rámec, který bude možno užívat i v praxi. K tomu poslouží jak analýzy týkající se samotného deníku Aha!, tak komparace s Lidovými a Hospodářskými novinami. Zkoumané téma se bude rovněž věnovat jednomu ze současně aktuálních témat vztahu obrazu a textu.
Jaromír Jágr v reklamě v letech 2010-2012
Kvěch, Jan ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Šesták, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Jaromír Jágr v reklamě v letech 2010-2012" pojednává o využití známé tváře pro reklamní účely, tedy tzv. celebrity marketing. Tato diplomová práce vysvětluje podstatu daného oboru a jeho efektivity v reklamě, především pak ve spojitosti s rostoucími aktivitami hokejisty Jaromíra Jágra v dané oblasti. V práci se pokusím objasnit význam celebrity marketingu jako samostatného a relativně nového oboru, zmínit informace o jeho historii, současnosti, ale především i efektivitě a alternativním využití. Veškeré získané poznatky první části mé práce budu aplikovat na jednotlivé reklamní kampaně, kterých se jako hlavní protagonista zúčastnil Jaromír Jágr. Kampaně budu hodnotit z hlediska efektivnosti jak pro značku, tak pro hráče samotného. Dále budu hledat odlišnosti v jednotlivých kampaních v postupu let nejen z hlediska efektivnosti, ale též kvality v porovnání se spoty dané doby. Závěrem zhodnotím aktuální situaci v oblasti celebrity marketingu u nás a v zahraničí a pokusím se predikovat možný vývoj do let budoucích.
Jan Kraus jako značka
Křešnička, Tomáš ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Dolanský, Pavel (oponent)
Bakalářská práce "Jan Kraus jako značka" se zabývá problematikou pojetí celebrit jako marketingových značek a možnostmi jejich využití v marketingové komunikaci, nejprve v teoretické rovině, poté na konkrétním příkladu českého moderátora a herce Jana Krause. Úvodní část práce definuje celebritu a její společenskou roli v kontextu zkoumaného tématu a základně syntetizuje teoretické oblasti, které se k vytváření marketingových značek celebrit a jejich využívání v marketingové komunikaci vztahují. Poznatky z úvodní části práce jsou aplikovány při analýze konkrétního příkladu z českého prostředí. Práce na příkladu Jana Krause popisuje zejména marketingová témata personal branding a celebrity endorsement a jejich vliv na budování marketingové značky celebrity. Analyticky se tak zaměřuje například na integrovaná reklamní sdělení v televizním pořadu Show Jana Krause, společenský magazín KRAUS nebo reklamní kampaň značky minerálních vod Mattoni, ve které Jan Kraus účinkoval.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.