Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Utilization of mouse polyomavirus derived virus-like particles for cargo delivery into cells
Polidarová, Markéta ; Španielová, Hana (vedoucí práce) ; Šmahel, Michal (oponent)
a klíčová slova Virům podobné částice odvozené od myšího polyomaviru tvořené hlavním kapsidovým proteinem VP1 (MPyV VP1-VLPs) mohou být využity jako systém pro dopravu různých látek do buněk. Protein VP1 je schopný se samouspořádat do ikosahedrálních částic o průměru 45 nm, tedy vysoce pravidelných dutých nanočástic. V této práci byl do MPyV VP1-VLPs zabalen modelový náklad, bimodální malá molekula založená na cyklodextrinu umožňující detekci pomocí fluorescence a zároveň kontrastní látka pro zobrazování pomocí magnetické rezonance. Tento náklad stabilně asocioval s VLPs a byl pomocí těchto částic doručen do savčích buněk. Aby se zabránilo uvíznutí VLPs v endolysozomálních kompartmentech a zvýšilo se tak potenciální využití VLPs, MPyV VP1 protein byl modifikován vložením sekvencí bohatých na histidin (histidinový tag dlouhý 6 histidinů ohraničený glycinem a serinem) do povrchové smyčky DE. Tento přístup byl zvolen, protože modifikace umělých částic histidinem zvýšila jejich únik z endozomů a dopravu látek do buněk. Produkce His-VP1 proteinu v bakulovirovém expresním systému Bac-to-Bac® vedla ke vzniku různých struktur tvořených proteinem VP1: dlouhých tubulárních útvarů a malých 20nm VLPs při produkci VP1 se 4x vloženými histidinovým tagem ve smyčce DE, a nové nanostruktury, které jsme pojmenovali...
Přívěs za jízdní kolo
Polák, David ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem přívěsných vozíků za kolo, které jsou dostupné na trhu a konstrukčním řešením vlastního vozíku pro kombinovanou přepravu. Dále obsahuje platnou legislativu pro provoz na pozemních komunikacích, základní výpočty a výkresovou dokumentaci vlastního návrhu.
Robot pro Robotour 2010
Kubát, David ; Zbořil, František (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce bylo seznámit se se soutěží autonomních outdoor robotů Robotour a dále prostudovat možnosti a informace o robotovi vyvíjeném na ÚITS FIT VUT v Brně. Další část práce představovala studii různých plánovacích a lokalizačních algoritmů a návrh funkčního řešení, které by umožnilo robotovi účast v soutěži. Konkrétním cílem práce bylo využít všech nabytých vědomostí k implementaci autonomního software pro start robota v soutěži v roce 2010. Součástí řešení je i několik souvisejících mechanických úprav. Vytvořený systém je funkčním řešením splňujícím pravidla soutěže, který je schopen startu v letošním ročníku.
Design elektrického užitkového terénního vozidla
Jakubík, Norbert ; Pelikán, František (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Predmetom mojej diplomovej práce je vytvoriť zaujímavý moderný dizajn elektrického úžitkového terénneho vozidla v súlade s technickými, ergonomickými a estetickými požiadavkami na tento produkt. Cieľom je vytvoriť výhľadový koncept, designovú štúdiu terénneho vozidla s korbou pre dvoch pasažierov.
Design nákladní vzducholodě
Klvaňa, Pavel ; Karásek, David (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh designu nákladní vzducholodě. Práce se zabývá analýzou problému a následným návrhem vizionářského řešení designu exteriéru nákladní vzducholodě.
Design elektrického užitkového terénního vozidla
Jakubík, Norbert ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Predmetom mojej diplomovej práce je vytvoriť zaujímavý moderný dizajn elektrického úžitkového terénneho vozidla v súlade s technickými, ergonomickými a estetickými požiadavkami na tento produkt. Cieľom je vytvoriť výhľadový koncept, designovú štúdiu terénneho vozidla s korbou pre dvoch pasažierov.
Návrh metod hodnocení ukazatelů efektivity civilních letišť
Novotný, Roman ; Janík, Radomír (oponent) ; Veselý, Petr (vedoucí práce)
Úvodní část práce zahrnuje vývoj letecké dopravy, členění letišť podle Ministerstva dopravy v ČR, podle zákona o civilním letectví a dle kódového značení letišť (předpis L 14). Cílem bylo provést teoretické definování a rozdělení výkonových a ekonomických ukazatelů. Pak následuje výběr vhodných letišť z EU. Výběr byl proveden na základě počtu odbavených cestujících na letišti Praha Ruzyně. Z EU bylo vybráno osm nejvhodnějších letišť ze všech dvaceti sedmi členských států. U těchto vybraných letišť následuje srovnávací analýza na základě vybraných výkonových a ekonomických ukazatelů za rok 2005 až 2009. Rok 2010 nebyl zahrnut, protože vybraná letiště neměla zpracovány výroční zprávy, rozvahy a výkazy zisků a ztrát. Z těchto dokladů byly vybírány hodnoty pro výpočet jednotlivých ukazatelů, které byly zpřehledněny v tabulkách, vyhodnoceny pomocí grafů v programu Excel a dále byly jednotlivé ukazatele slovně vyhodnoceny. Cílem bylo i vyhodnocení a srovnání výkonových a ekonomických ukazatelů efektivity a po zhodnocení následoval návrh metod hodnocení.
Letecká přeprava nákladu
Zeman, Petr ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce nahlíží do systému letecké přepravy nákladu. První část se zabývá rozdělením nákladových prostorů letadel do tříd podle bezpečnostních předpisů. Další část popisuje využití leteckých kontejnerů a palet a zmiňuje možnost přepravy zvláštních druhů nákladu. Následně jsou v práci vysvětleny základní způsoby přepravy nákladu různými druhy letadel. Některá speciální nákladní letadla jsou podrobněji popsána. Poslední část se zabývá pozemní podporou. Jsou uvedeny požadavky na letiště a jeho technické vybavení pro manipulaci s nákladem.
Nový transportní letoun pro AČR
Mácha, Petr ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Úkolem této bakalářské práce je výběr nového transportního letounu pro Armádu České republiky. V úvodu je charakterizován současný stav flotily transportních letounů a příčiny její obnovy. Součástí práce je výčet požadavků, které jsou určující pro výběr tohoto nového letounu. V dalších částech je vymezena úzká skupina letounů, spadajících do zmíněné kategorie, jejich stručná charakteristika a srovnání parametrů důležitých pro samotný výběr. Závěrečná část práce je věnována určení nejvhodnějšího kandidáta z dané skupiny letounů, který nejlépe splňuje vybrané požadavky.
Inovace informačních systémů v nákladní železniční dopravě v ČR
Šeda, Tomáš ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Přenosil, Julius (oponent)
Diplomová práce se zabývá inovacemi v nákladní železniční dopravě zejména z pohledu informatiky. Identifikuje nejdůležitější slabé a silné stránky, příležitosti a hrozby při jejich zavádění. Jejím hlavním přínosem je propojení současných trendů v podnikové informatice s trendy specifickými pro odvětví nákladní železniční dopravy v České republice ve vztahu k regulaci a harmonizaci Evropské unie. Jedním z důležitých úkolů dnešní informatiky je podpora strategického řízení. Na základě ověření pracovní hypotézy, podle které firmy v oblasti nákladní železniční dopravy nedostatečné využívají nástroje pro strategické řízení, dává práce doporučení pro inovace v daném odvětví. V práci jsou také krátce představeny některé aplikace českých výrobců, ve kterých byl využit inovační potenciál. Jedná se tak o ucelený materiál, ze kterého může manažer informatiky získat základní orientaci v odvětví nákladní železniční dopravy. Práce může také sloužit jako inspirace pro firmy, které chtějí nově vstoupit na trh nákladní železniční dopravy, nebo na něm již působí a prostřednictvím inovací chtějí dosáhnout konkurenční výhody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.