Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Figurace feminit ve vybraných dílech M. Atwood
Maříková, Šárka ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám genderovou a archetypální analýzou novely kanadské autorky Margaret Atwood: Penelopiáda. V první částí představím zvolenou metodologii a nastíním teoretické ukotvení. V rámci teoretické části se soustředím na ženské psaní a čtení, dále také na vzdorné čtení a feministickou kritiku archetypů. V analytické části se věnuji aplikaci těchto teorií na jednotlivé postavy Penelopiády. Postupuji podle jednotlivých ženských postav a mužským postavám se věnuji pouze okrajově a především ve vztahu k ženám. Snažím se soustředit na vztahy a vazby, se kterými Atwood pracuje a na vliv mužů na ženy i žen navzájem. Sleduji mocenské rozvrstvení, a jak jej ovlivňuje například mýtus krásy či souboj a o dominantní maskulinitu. Klíčová slova: Penelopiáda, archetypy, archetypální analýza, moc, vzdorné čtení, šprýmařka, viktimizace
O mýtu a věčném návratu v umění
Novotná, Karolína ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Bakalářská práce O mýtu a věčném návratu v umění má za cíl představit a propojit pojmy jako jsou mýtus, rituál, archetyp, praobraz, obraz a návrat. V práci se zabývám poutí a labyrintem, jako cestou člověka životem, v niž hledá symboly a odkazy v obrazech, které se stávají průvodci na cestě. Teoretická práce je rozdělena na tři části - Mýtus, Návrat a Obraz. Všechny tři jsou pak propojeny právě onou poutí, cestou či nití, kterou člověk po cestě nalézá. Téma obrazu je stěžejní ve všech třech částech této práce, protože jen díky němu, se neviditelné stává viditelným. V didaktické části představuji výtvarnou aktivitu, která je zaměřena na Návrat v umění, k počátkům umění a kultury samotné - k jeskynním malbám. Ve výtvarném projektu se snažím celé téma mé bakalářské práce uchopit výtvarně, vytvořením malé knihy, která je tištěna na pauzový papír. Je zde kladen důraz na propojenost mezi stránkami "minulými, nynějšími a budoucími". Poslední částí je příloha, která obsahuje výtvarné práce na téma "Labyrint", které vytvořili mí přátelé na základě mého zadání. Každý k labyrintu přistoupil z jiného úhlu a vytvořil tak svůj osobitý pohled na dané téma. KLÍČOVÁ SLOVA mýtus, rituál, obraz, archetyp, návrat
Rozdíly v percepci ženských postav v různých mediálních zpracováních ságy o Zaklínači
Štosová, Tereza ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
1 Abstrakt Předmětem této práce je percepce ženských postav v různých mediálních zpracováních Zaklínače z pohledu publik, které vykazují známky fanouškovství. Výzkum se věnuje obzvláště dvěma nejaktuálnějším zpracováním, tj. třetí hře Zaklínač: Divoký hon/Witcher: Wild Hunt a seriálu Zaklínač/The Witcher na platformě Netflix. Výzkum probíhal formou hloubkových rozhovorů s celkem devíti participanty a zaměřoval se na roli, charakteristiku, vztahy a motivace ženských postav s cílem zjistit, jak respondenti tyto oblasti v adaptacích vnímají. První část diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům vztahujícím se k populární kultuře, publikům, herním a filmovým studiím a genderu v médiích. Dále představuje svět Zaklínače a zkoumané postavy a kritiku adaptací. Další úsek práce se zabývá metodologií výzkumu. Jako metoda práce byla použita zakotvená teorie, z které vychází vícestupňové kódování a kategorizace dat. Ty jsou následně prezentovány v praktické části spolu s demonstrací výpovědí respondentů. Dále probíhá interpretace dat a diskuze. Mezi hlavní zjištění patří, že ženské postavy hrají v obou adaptacích z hlediska publik významnou roli. Dále, že jsou respondenti citliví na změny archetypů postav a jejich percepce je více ovlivněna herní adaptací. Také z výzkumu vyplývá, že je v adaptacích kladen větší...
Analýza genderových archetypů v knize Women Who Run With the Wolves
Karasová, Teresa ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
V této diplomové práci se zabývám genderovou analýzou knihy Women Who Run With the Wolves, jejíž autorkou je Clarissa Pincola Estés. Tato kniha v sobě podle mého názoru zahrnuje potenciál využití jak pro studijní účely, tak pro běžný život, neboť se jedná o interpretační esejistiku, stojící na pomezí odborného textu a beletrie. Ve své diplomové práci vycházím především z teorií Annis Pratt, Pam Morris a Judith Fetterley. Jelikož zde Estés klade velkou pozornost na význam archetypů, využívám právě těchto klíčových teoretických konceptů, které nejprve interpretuji v teoretické části a následně na ně zaměřuji stěžejní pozornost i v analytické části této diplomové práce. Estés je značně ovlivněna analytickou psychologií Carla Gustava Junga, proto se v analytické části práce zaměřuji na to, v čem Jungovo klasické pojetí reprodukuje a které koncepty naopak pojímá subverzivně. Současně se snažím poukázat na to, v čem se přístup Estés shoduje, či naopak rozchází s dalšími autorkami, zabývajícími se archetypální problematikou. Zároveň se zde zabývám identifikováním dalších konceptů, převážně feministických teorií, které diskurs textu ovlivnily. Cílem práce není literární analýza jednotlivých příběhů, nýbrž kritické zhodnocení toho, jak tyto příběhy interpretuje autorka knihy a jaký přikládá význam...
Analýza značky DM na základě teorie archetypů
Mackenzie, Karolína ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce vychází z teorie archetypů přenesené do marketingového prostředí z psychologie osobnosti. V marketingu je tato teorie aplikována na personalizaci značky. V teoretické části práce jsou popsány archetypy podle autorek Mark a Pearson, dále procesy tvorby a personalizace značky. Za účelem lepšího pochopení filosofie společnosti dm je v práci přiblížen koncept anthroposofie s přechodem k biodynamickému zemědělství. V práci je řešena otázka, zda a ve kterých prvcích lze v komunikaci dm spatřit archetyp Pečovatele. U značky dm je analyzováno pět prvků komunikace, a to sortiment, slogan, spoty, firemní magazín a CSR kampaně. U těchto prvků je hodnocena míra podobnosti s archetypem Pečovatele. Tento archetyp je nejvýrazněji přítomný u sortimentu dětského zboží a u magazínu active beauty, jehož hlavními tématy je péče a rodina.
Obraz opuštěného dítěte v dětských příbězích Neila Gaimana
KULHÁNKOVÁ, Nikola
Cílem této diplomové práce je srovnávací analýza obrazu opuštěného dítěte v příbězích populárního anglického spisovatele Neila Gaimana. Východiskem této interpretace je přiblížení tématu sirotka v gotické, romantické a viktoriánské literatuře (Walpole, Radcliffe, Blake, Dickens, sestry Brontëovy). Zároveň se diplomová práce zaměřuje na význam tématu oddělení mladého hrdiny od rodiny a přátel v pohádkách. V této souvislosti je vysvětlena úloha přechodových rituálů a jejich spojení s tématem zkoušky v dobrodružné literatuře (Gennep, Bachtin). Úvodní teoretické kapitoly poukazují na skutečnost, že zkušenost přechodu do nové skutečnosti (dospělost) je v dobrodružných příbězích často spojena s hororovými prvky, zkušeností strachu či blízkosti smrti. Literární analýza vychází zejména z románu Coraline,z psychologické charakteristiky hlavní hrdinky a její rodiny. Práce se konkrétně zabývá funkcí domova a úlohou "jiné matky" jako hlavního zdroje gotické atmosféry a nebezpečí. Následující kapitoly budou obsahovat rozbor dalších Gaimanových děl (The Ocean at the End of the Zone, Fortunately, the Milk?, The Graveyard Book, Odd and the Frost Giants, "M is for Magic") ve spojitosti se zkoumáním vztahu skutečnosti a snu,problematiky násilí a významu mezilidských vztahů při hledání osobní identity.
Teorie archetypů a využití symbolů při brandingu pojišťoven v ČR
Krejčí, Ondřej ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Teorie archetypů je jedna z metod, za pomocí které je možné nalézt směr, jakým budovat a řídit značku. Jedná se o tradiční metodu vycházející z teorií C. G. Junga. Cílem této práce je zjistit, zda a jak je archetypální identita využívána společnostmi působící na českém trhu. A také zda tyto společnosti chápou potřebu archetypy používat. Kromě toho jsou v práci rozebrány i další teorie, metody či metodiky, které společnostem pomáhají jejich značku budovat a následně i řídit. Praktická část této práce se zabývá brandingem u pojišťoven, přičemž základním prvkem je kvalitativní výzkum, konkrétně expertní rozhovory s lidmi, kteří mají s budováním značek obecně a archetypy zkušenosti. Část práce je zaměřena na analýzu komunikačních strategií největších pojišťoven na českém trhu. A také na rebranding značky ING na NN, ke kterému došlo v roce 2015.
Genderová analýza hlavních ženských postav Babičky Boženy Němcové
Babická, Barbora ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Kalnická, Zdeňka (oponent)
Předmětem této diplomové práce je genderová analýza hlavních ženských postav Babičky Boženy Němcové. Babička, jakožto dílo, jež zaujímá významné postavení v českém literárním kánonu, nebyla do této doby v českém literárním prostředí zkoumána z genderové perspektivy. V této práci jsem se zaměřila na ústřední ženské postavy, které v tomto díle zaujímají velmi důležitou roli, a kterým je ve vyprávění věnován široký prostor. Při analyzování těchto literárních postav jsem vycházela z vybraných feministických teorií, které podrobněji představuji v teoreticko- metodologické části. Tato část je věnována také teoreticko-metodologickým východiskům, ze kterých v této práci vycházím, konkrétně ženskému čtení a archetypálním teoriím. Tato práce je hodnocena z recepčního pohledu čtenářského. Zaměřuji se zde především na výskyt genderových stereotypů, na reprodukování hodnot a norem patriarchálního řádu a také na přítomnost femininních archetypů, které lze z popisu ženských postav vyčíst. Cílem této diplomové práce je zhodnotit, do jaké míry toto dílo reprodukuje a dále posiluje genderové stereotypy, nakolik ústřední ženské postavy internalizují genderové uspořádání společnosti, nebo zda vystupují subverzivně a tento řád podrývají. Klíčová slova: Babička, Božena Němcová, genderová analýza, ženské čtení, archetypy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.