Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika práce pedagogického pracovníka s dětmi se sociálním znevýhodněním při procesu začlenění do prostředí školní družiny
Pokorná, Daniela ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na specifika práce pedagogického pracovníka s dětmi se sociálním znevýhodněním při procesu začlenění do prostředí školní družiny. Práce se snaží zjistit, jakým způsobem pedagogičtí pracovníci ve školní družině zjišťují sociální znevýhodnění dítěte a jakým způsobem s ním dále pracují. Součástí textu je rovněž praktická část, kde je realizován vlastní výzkum, který je postaven na kvalitativní výzkumné strategii za použití metod pozorování, kazuistiky a otevřených rozhovorů.
Sociální a pedagogické aspekty integrace cizinců na území České republiky po vstupu do EU
Horčička, Jiří ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na integraci dětí cizinců do výuky na základních školách. Cílem práce je teoreticky rozpracovat sociální a pedagogické aspekty integrace cizinců v souvislosti s jejich začleněním do vzdělávacího procesu a dále prostřednictvím výzkumné sondy zkoumat připravenost škol na integraci žáků-cizinců do vzdělávacího procesu na základních školách v krajském městě Ústí nad Labem. Diplomová práce je rozdělena na dvě části na teoretickou a empirickou. První teoretická část diplomové práce je zaměřena na obecné teoretické přístupy k integraci cizinců a integrační politiku Evropské unie a České republiky a v neposlední řadě vývoj migrace na území České republiky. Dále se věnuje vzdělávání dětí cizinců, zejména jeho legislativnímu ukotvení v českém právním řádu a inkluzivnímu vzdělávání jako vyšší formě integrace. Poslední část je věnována samotné integraci dětí cizinců do prostředí základní školy. V empirické části je zpracován výzkumný projekt, který je zaměřený na zkoumání připravenosti základních škol v Ústí nad Labem na příchod dětí cizinců do školního prostředí jako žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a jejich integraci do vzdělávacího procesu.
Skauting jako možnost využití volného času pro osoby s postižením
Haringová, Věra ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent)
Principy skautingu jsou založeny na pomoci těm, kteří pomoc potřebují, a při práci se svými členy by měl Junák vycházet z těchto základů. To předpokládá, že začleňování dětí s postižením by mělo být v této organizaci podporováno. Vedoucí ale často narážejí na překážky, které musí překonávat, pokud se rozhodnou přijmout dítě s postižením. Problémem je především nedostatek informací o zásadách práce s dětmi s postižením. Vedoucí potom nemohou dostatečně vysvětlit svým členům individuální potřeby dítěte s postižením v jejich oddíle. Ostatní děti také z tohoto důvodu nemusí přijmout dítě s postižením mezi sebe. Vedoucí se může setkat například s dítětem s mentálním postižením. Toto postižení zahrnuje nutnost specifického přístupu k dítěti, a proto je nutné znát zásady práce s tímto dítětem, aby se jeho začlenění do oddílu podařilo.
Modifikované sportovní hry - prostředek integrace žáků s mentální retardací
Fišer, Václav ; Křiček, Jan (vedoucí práce) ; Tůma, Martin (oponent)
Název: Modifikované sportovní hry - prostředek integrace žáků s mentální retardací Cíle práce: Prostřednictvím realizovaného programu modifikovaných sportovních her umožnit osobám s mentálním postižením dosažení nejvyšší míry seberealizace, uspokojování základních lidských potřeb (biologických, sociálních i růstových) a smysluplné začlenění do společnosti Metoda: Empirický výzkum s využitím metody strukturovaného rozhovoru, přímého evidovaného pozorování a kazuistiky - aplikace modifikovaných sportovních her na vybraný soubor mentálně postižených chlapců v rámci kroužku sportovních her společně s žáky běžné školy. Výsledky: Závěry práce potvrzují předpokládaný přínos herních a pohybových aktivit jako vhodného prostředku pro integraci mentálně postižených a podporu jejich aktivní role ve společnosti Klíčová slova: speciální potřeby, postižení, začlenění, inkluze, pohybové aktivity, herní aktivity
Možnosti adopce v České republice a adaptace dítěte do společnosti
Vrtišková, Aneta ; Slaboch, Martin (vedoucí práce) ; Hurt, Pavel (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti adopce v České republice a začlenění dítěte do nové rodiny a společnosti. Teoretická východiska přibližují vývoj osvojení z historického hlediska, možné druhy osvojení v ČR a podmínky úspěšné adopce. Autor čtenáře seznamuje se samotným průběhem procesu adopce, popsaném v jednotlivých fázích od podání žádosti o zprostředkování až po navazování kontaktu s dítětem. Práce zasvěcuje čtenáře do oblasti pěstounské péče spolu s jejím vznikem, typy a finanční stránkou. Pozornost je zaměřena na novelizaci, která upřednostnila rodinnou péči před ústavní. Praktická část zhodnocuje novelizace, které nastali v oblasti osvojení k 1. 1. 2014. Dále popisuje první dny osvojeného dítěte v nové rodině. Seznamuje čtenáře s problémy, které náhradní rodiče nejčastěji řeší při adaptaci dítěte do společnosti. Cílem práce je zhodnotit novelizace, které nastali v oblasti osvojení k 1. 1. 2014. Na základě odpovědí posoudit, zda novelizace v osvojení byly krokem dobrým či špatným. Případné navrhnutí dalších změn, které by mohly zefektivnit celý proces osvojení. Analyzovat proces začlenění dítěte do společnosti. Uvést z jakých důvodů může u dítěte vzniknout pocit deprivace či negativní vzorce chování, které zapříčiňují složitější adaptaci do kolektivu.
Vzdělávání a zaměstnávání osob se specifickými potřebami
Frieberová, Lucie
Bakalářská práce se zabývá analýzou vybraných veřejných vysokých škol a firem umožňujících a poskytujících vzdělávání či zaměstnávání osob se specifickými potřebami. Cílem práce je zhodnocení současné situace se vzděláváním a zaměstnáváním osob s handicapem ve vybraných univerzitách, institucích a firmách. Práce je rozdělena do dvou částí. Literární rešerše vymezuje základní teoretické pojmy ohledně invalidity, vzdělávání a zaměstnávání osob se specifickými potřebami. Praktická část popisuje průběh spolupráce na jednotlivých vysokých školách a institucích, porovnání této aktivity a vymezení nejčastějších problémů s tím souvisejících. V závěru je zhodnocen současný stav vzdělávání a zaměstnávání osob se specifickými potřebami na základě zjištěních informací od dotazovaných univerzit, firem a institucí v České republice.
Identifikace handicapu jedince s mentálním postižením v období adolescence a časné dospělosti sociálním pracovníkem
ŠESTÁK, Jan
Pokud má sociální služba naplnit svůj cíl, být cílená a individuální, musí reagovat na konkrétní potřebu jedince s mentálním postižením. Aktivním účastníkem procesu začleňování lidí s mentálním postižením je sociální pracovník. Jakou roli zastává sociální pracovník v procesu integrace? V čem a jak může napomáhat lidem s mentálním postižením naplňovat odpovídajícím a důstojným způsobem sociální roli ve společnosti? Jaké nástroje a dovednosti k tomu potřebuje? Práce předkládá odpovědi na vyslovené otázky, nastiňuje teoretická a praktická východiska i možnosti pro práci sociálního pracovníka. Snaha o srozumitelnost a jednoznačnost chápání působnosti sociálního pracovníka vede k pojmenování konceptu třístupňového periodického působení {\clqq}Poznání {--} podpora {--} příležitost``. Práce si klade za cíl vytvořit škálu, hodnotící nástroj {\clqq}Poznání``, který by sociálnímu pracovníkovi umožnil identifikovat nejen závažná znevýhodnění, ale i přednosti jedinců s mentálním postižením, a plánovat zacílení poskytované sociální služby tak, aby individuálně a účinně podporovala začleňování jedince s mentálním postižením do běžného života a překonávání, minimalizaci či odstranění překážek, které začlenění jedince brání. Hodnotící škála byla aplikována ve výzkumném šetření v Domově sv. Anežky, o.p.s. u 20 uživatelů sociálních služeb a zaměstnanců chráněných pracovních dílen s lehkou a středně těžkou mentální retardací ve věku 19 {--} 46 let.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.