Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje ke společnosti a škole u žáků ve středním odborném vzdělávání
Bederka, Tomáš ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT Tato práce se zabývá problematikou občanských postojů u žáků z učňovských oborů. Je podán přehled výzkumů z českého prostředí, který ukázal, že žáci těchto oborů se umisťují na spodních příčkách mezinárodních a dalších výzkumů, které zjišťují občanské a politické znalosti. Zároveň se ukazuje, že tito žáci vyjadřují nejmenší podporu demokracii jako způsobu vlády. Cílem mé práce je popsat občanské či politické postoje konkrétních žáků a ukázat, kdo, co a jak má na ně vliv. Práce je zpracována jako vícepřípadová studie, přičemž jako případy bylo vybráno 6 žáků a žákyň učňovských oborů z Prahy, z menšího města i vesnice ve Středočeském kraji. Jádrem práce je popis jednotlivých konkrétních případů v podrobném kontextu informací o jejich rodině, obci, škole a kamarádech. Výsledky ukazují, že zkoumaní žáci se vesměs o politiku nezajímají. Největší vliv na jejich politické přesvědčení má rodina a vrstevníci (kamarádi). Škola jako instituce tento vliv nemá ani prostřednictvím občanského vzdělávání, které je na těchto školách povinné v nižších ročnících, především z důvodu nízkého výskytu otevřených diskuzí o základních tématech v hodinách. Média mají na analyzované žáky pouze omezený vliv, a to především skrze sdílení zpráv na sociálních sítích. Jsou diskutovány limity provedené studie, doporučení pro...
Uplatnění absolventů pražských středních odborných škol s maturitní zkouškou na trhu práce
Kubištová, Andrea ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
V této práci se zabývám problematikou vstupu absolventů středních odborných škol s maturitní zkouškou na trh práce v Praze. Zaměřuji se především na prozkoumání postojů a očekávání absolventů společně s jejich následnou vlastní zkušeností na trhu práce. Pro lepší náhled na problematiku jsem udělala polostrukturovaný rozhovor se čtyřmi absolventy a dále jsem pomocí dotazníku získala data od dalších 56 absolventů. Tato data jsem analyzovala a výsledky interpretovala. Provedeným výzkumem jsem dospěla k závěru, že absolventi většinou vstupují na SOŠ s nedostatečným povědomým o oboru, který se rozhodli studovat, z čehož jsou později rozčarováni. Z tohoto důvodu se většina absolventů nechce a později ani neuplatňuje na trhu práce ve vystudovaném oboru. Za strategie k hledání zaměstnání pak naprostá většina absolventů volí internetové portály a pomoc známých, zatímco Úřad práce je absolventy využíván pouze jako nástroj k zaplacení sociálního a zdravotního pojištění. Dále je z výsledků zřejmé, že se téměř všichni absolventi uplatňují nejprve na sekundárním sektoru trhu práce a své první zaměstnání mnoho z nich opouští poměrně brzy. Přínos této práci vidím hlavně v tom, že umožňuje podrobnější vhled do zkoumané problematiky, který je možno využít při dalším zkoumání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj školství na Svitavsku v letech 1918-1938
Pavlišová, Dana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Práce se zabývá vývojem školství v letech 1918 až 1938 v Československé republice na Svitavsku, kde žili obyvatelé české a německé národnosti. Pozornost je zaměřena na změny v původních školách i na vznik nových škol menšinových. Klíčová slova: obecná škola, měšťanská škola, reálná škola, mateřská škola, gymnázium, pokračovací škola, odborná škola, menšinová škola.
SOU lesnické Písky (Prezentační videopořad)
Hlavsa, Rostislav ; Jiroušková, Ivana (vedoucí práce) ; Tůma, Jan (oponent)
V této bakalářské práci jsem zpracoval videopořad, který představuje SOU lesnické Písky, jeho vybavenost včetně domova mládeže. Videopořad obsahuje také teoretickou přípravu studentů, odborný výcvik, volnočasové aktivity a další akce pořádané školou. Praktická část je zaměřena na natočení a sestřih videopořadu, jeho okomentování a podbarvení hudbou. Teoretická část zahrnuje přednosti videotechniky pro zpracování zadaného tématu, porovnání a zhodnocení ostatních prezentačních technik. Možnosti uplatnění videopořadu v praxi a zpracování námětu, obsahového a technického scénáře. Bakalářskou práci jsem doplnil PowerPointovou prezentací fotodokumentace ze současnosti, ale i z historie učiliště.
Komparace systému vzdělávání v oboru účetnictví v ČR a Francii
Hájková, Veronika ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Obsahem diplomové práce je zjistit rozdíl ve vyučování předmětu Účetnictví v České republice a Francii v rámci sekundárního vzdělávání, se zaměřením na první ročník studia předmětu. Zvlášť je zachycen systém výuky předmětu Účetnictví na obchodních akademiích v České republice a zvlášť systém identické výuky na středních odborných lyceích ve Francii. Pomocí komparace obou zmíněných systémů jsou zjištěny jejich rozdíly, výhody a nevýhody a dále jsou navržena doporučení, která by mohla napomoci vylepšení zavedeného vzdělávacího systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.