Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současný stav výzkumu interakce pneumatiky s podložím
Kleger, Ondřej ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Modelování a simulace jsou v současnosti velmi důležitá témata především v automobilovém průmyslu. Těchto simulací se využívá jak při vývoji nových vozidel či při jejich zdokonalování, tak zejména také pro vývoj a testování veškerých aktivních bezpečnostních systémů vozidel jako je systém proti prokluzu kol při brždění ABS, systém proti prokluzu kol při rozjezdu ASR, systém stability vozidla ESP a podobně. Pro všechny tyto systémy a jejich simulace je nutné dobře simulovat interakci kola (pneumatiky) a povrchu. Díky simulování lze podstatně jednodušeji napodobit jízdní situace a celý systém se přibližuje reálnému chování vozidla na vozovce. I přes stále přesnější simulace se však vývoj neobejde bez měření a testů reálné pneumatiky a povrchu.
Koncepce čtyřkolky - ATV
Dosedla, Milan ; Vančura, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Jedná se práci rešeršního typu zabývající se problematikou současné konstrukce a konstrukčního uspořádání čtyřkolek. V jednotlivých kapitolách je rozebrána funkce jednotlivých konstrukčních celků a jejich výhody a nevýhody pro dané použití. Velká pozornost je věnována konstrukci brzd a konstrukci náprav. Práce vychází z rozboru 30 modelů čtyřkolek od různých výrobců. Součástí práce jsou přehledy specifikací vybraných modelů. V závěru je rozebrána vhodnost jednotlivých konstrukčních řešení pro jednotlivé druhy čtyřkolek jako jsou například užitkové nebo sportovní modely.
Analýza vlivu nesprávného použití a huštění pneu na stabilitu vozidla v mezní situaci
Porč, Karel ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na nesprávné huštění a nesprávné použití pneumatik v mezních situacích. V první části je zpracována rešerše dříve vytvořených prací. Následuje zpracování základní teorie, kde je popsána jízdní dynamika vozidla, brzdění a konstrukce, značení, opotřebení, protektory pneumatik a huštění pneumatik. V další části je měření a vyhodnocení vlivu nesprávného huštění a používání pneumatik. Jako zkoušky byly provedeny brzdné zpomalení a vyhýbací manévr. V třetí části je zhodnocení a shrnutí situace.
Termomechanický model pneumatiky
Vaníček, Jan ; Štětina, Josef (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematiku termomechaniky pneumatik osobních vozů. Po rešeršní části řešící již existující modely pneumatik následuje praktická část, která je založena na návrzích termomechanických modelů. První z nich určuje závislost teploty na tlaku vzduchu uvnitř pneumatiky při změně teploty. Druhý termomechanický model vystihuje všechny tepelné toky, které se týkají pneumatiky za jízdy vozidla. Třetí termomechanický model počítá teploty jednotlivých částí pláště v průběhu jízdních zkoušek. Všechny modely jsou naprogramovány v prostředí MATLAB.
Výroba pneumatik
Beránek, Lukáš ; Němec, Karel (oponent) ; Molliková, Eva (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popsat výrobu pneumatik a jejich konstrukci. Její součástí je také popsat moderní trendy ve výrobě a nastínit budoucnost pneumatik.
Vliv nesprávného huštění pneumatik na oteplení jejich částí
Samek, Jakub ; Langer, Aleš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato práce řeší vliv nesprávného huštění pneumatik na oteplení jejich částí při jízdě osobního vozidla. Byla provedena série testů pro různé hodnoty tlaku v pneumatikách a v průběhu jednotlivých testů byla nasbírána data teploty pneumatik pomocí termovizní kamery. Dále byla provedena analýza těchto dat a proveden návrh úprav metodiky pro další měření.
Design přenosného kompresoru
Mička, Radek ; Bukvald, Jiří (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh přenosného kompresoru se vzduchovou nádobou, respektující funkční, konstrukční, technologické a ergonomické požadavky s důrazem na estetickou hodnotu návrhu. Mým cílem je především vytvořit pozitivnější vztah k těmto esteticky často opomíjeným zařízením. Rád bych zaujal zajímavým tvarovým výrazem a jednoduchou obsluhou nové uživatele a pozdvihl tak úroveň stávajících produktů na trhu.
Podvozky závodních motocyklů
Kudr, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá motocyklovými podvozky jako celku i jejich jednotlivým komponentům se zaměřením na závodní odvětví. Je zde probrána problematika geometrie podvozku a její vlivy na jízdní vlastnosti. S geometrií podvozku a jízdním stylem jezdce úzce souvisí nastavení pružení a tlumení. Ruku v ruce s nastavením podvozku jde opotřebení pneumatik, které může být ukazatelem, jak dobře nebo špatně jsme podvozek nastavili.
Vliv nastavení geometrie vozidla na opotřebení běhounu pneumatiky
Fuchsová, Kateřina ; Langer, Aleš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem nastavení geometrie vozidla na opotřebení běhounu pneumatiky. Byla provedena série testů na nákladních vozidlech s různým nastavením geometrie náprav. V průběhu pěti měsíců byla sesbírána data ohledně opotřebení běhounů pneumatik. Na závěr byla provedena analýza těchto dat a uskutečněn návrh úpravy metodiky pro další využití.
Výpočtové modelování deformačně-napěťových stavů pneumatik
Lavický, Ondřej ; Profant, Tomáš (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi výpočtového modelování mechanického chování elastomerů a kompozitů s pryžovou matricí a jejich využití pro tvorbu výpočtového modelu pneumatiky. Byl vytvořen 2D-axisymetrický výpočtový model pneumatiky MATA-DOR 165/65 R13 ve dvou geometrický variantách. Pro výpočtové modelování je aplikována metoda konečných prvků (MKP). Model byl řešen v několika variantách lišících se použitou úrovní modelování materiálu. Nejprve byla provedena analýza vlivu vnitřního tlaku na de-formaci jednotlivých modelů. Dále byl řešen vliv zatížení pneumatiky úhlovou rychlostí sou-časně se zatížením vnitřním tlakem. Byl také ověřen vliv tloušťky běhounové vrstvy na cel-kovou deformaci pláště pneumatiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.