|
Sémiotická analýza kampaně "chodicilide.cz"
Kutilová, Lucie ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Sociální kampaň Nadace Sirius s názvem "chodicilide.cz" se snaží změnit přístup veřejnosti k osobám se zdravotním postižením. Po předchozím monitoringu, workshopech, odborných textech se výsledkem stalo kreativní a mediální řešení kampaně. Kampaň staví především na humoru a provokaci. Vytvořila paralelní svět, kde je přirozenou vlastností létat a chodiči představují osoby se zdravotním postižením. Diplomová práce se bude zabývat sémiotickou analýzou mediálního řešení druhé vlny kampaně směrem k cílové skupině. Práce analyzuje způsoby komunikace použité v kampani s ohledem na účinnost směrem k veřejnosti. V teoretické části je představena sémiotika, problematika sociální reklamy a pojetí hendikepu v kontextu České republiky. Analytická část se věnuje sémiotické analýze mediálního řešení druhé vlny kampaně, konkrétně logu kampaně, vybranému billboardu a televiznímu spotu.
|
|
Sociální reklama a její vliv na chování lidí
VYSOTSKAYA, Diana
Bakalářská ráce se zabývá sociální reklamou, konkrétně vlivem sociální reklamy na chování lidí. Cílem bakalářské ráce je nahlédnout na sociální reklamu z několika ersektiv a zjistit do jaké míry sociální reklama ovlivňuje ostoje a chování lidí, do jaké míry je známá ve solečnosti a do jaké míry je efektivná. V teoretické části ráce jsou objasněny ojmy, jako je sociální reklama a její secifikum, dělení a zůsoby ovlivňování a maniulování emocími člověka. raktická část orovnává data získaná z teoreticko-metodologického základu s daty získanými ři dotazování. raktická část také obsahuje interretace výsledků mého výzkumu vzhledem ke stanoveným hyotézam.
|
|
Možnosti sociální reklamy v oblasti praxe české sociální práce
Uchevatkina, Stanislava ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Holda, Dalibor (oponent)
Diplomová práce Možnosti sociální reklamy v oblasti praxe české sociální práce pojednává o relativně novém žánru v naší společnosti - sociální reklamě - a o tom, jak sociální pracovník dnes může využit tento druh reklamy ve své činnosti. Jedná se o vymezení pojmů sociální reklamy, o historii jejího vzniku a úrovně rozvoje v některých zemích, o tom, kým a k čemu je hlavně používána. Důraz je kladen na hledání odpovědí, zda může sociální reklama být považována za jeden z nástrojů sociální práce, pomoci kterého máme možnost zaměřit pozornost veřejnosti na existující společenské problémy, najít prostředky k jejich řešení a zabránit vzniku nových patologických jevů. Práce se také zaměřuje i na sociální marketing, který úzce souvisí se sociální reklamou a také může a musí být používán pro úspěch jakékoliv sociální kampaně, na popis nových trendů v činnosti komerčních organizací. Tyto trendy jsou označeny jako společenská odpovědnost firem. Závěrečný text je věnován problematickým aspektům rozvoje sociální reklamy, jejímu uplatňování v sociální práci a opatřením, která mohou být implementována pro prosazení sociální reklamy v České republice obecně i v praxi sociálního pracovníka. Obrazová příloha ilustruje některé realizované sociální reklamy uvedené v teхtu.
|
| |
|
Vliv sociální reklamy na českou společnost
Hrazdírová, Nela
Diplomová práce se zabývá vlivem sociální reklamy na českou společnost. V teoretické části jsou objasněny pojmy související se sociální reklamou a psychologií reklamy. V rámci praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jaké faktory by respondenty účinně motivovaly ke zdravému způsobu života, jaké jsou jeho překážky a jak by měla vypadat sociální reklama, který by jej propagovala. Průzkum byl proveden na vzorku 514 respondentů. Získaná data byla vyhodnocena prostřednictvím statistického softwaru Statistica 12 a tabulkového procesoru Microsoft Excel. Na základě vyhodnocených dat byla vyvozena doporučení pro subjekty zabývající se touto problematikou.
|
|
Sociální reklama
Dzhuromska, Anastasiia ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Říhová, Vladimíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá sociální reklamou na Ukrajině. Cílem práce je pochopit a definovat postoj ukrajinské populace k sociální reklamě. Nakolik je tento nástroj (sociální reklama) efektivní a účinný. A prozkoumat činnost fondu Eleny Pinchuk Anti-AIDS, jako příklad fondu, který využívá sociální reklamu ve své práci. V teoretické části bakalářské práce je popsána podstata sociální reklamy, historie, právní rámec pro sociální reklamu a psychologické nástroje, které sociální reklama používá. V praktické části je uvedeno několik výzkumů, které zohledňují vztah obyvatelstva na Ukrajině k sociální reklamě. Po prozkoumání tohoto problému jsem dospěla k závěru, že můžeme pozorovat pozitivní dynamiku. Jako příklad uvádím fond Eleny Pinchuk "Anti-AIDS" a jeho sociální reklamu.
|
|
Institut sociální reklamy v současném Rusku.
Lebedzeva, Krystsina ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou sociální reklamy v současném Rusku. Práce poskytuje důkladnou analýzu teoretické strany zkoumané problematiky, uvádí historii formování sociální reklamy v Rusku a stanovuje dobu její institucionalizace, navíc rozebirá aktuální trendy a tendence a stanovuje nejdůležitější témata sociální reklamy pro ruskou společnost. Práce odhaluje všechny problémy, které brání efektivnímu fungování sociální reklamy na trhu současného Ruska. S cílem co nejlepšího pochopení těchto problémů je představeno porovnání s americkou analogie pojmu, jakožto státem-zakladatelem jevu. Na závěr je dáno hodnocení účinnosti sociální reklamy na současném trhu Ruska a navrhnuty náměty na zlepšení.
|
|
Analýza komunikace sociálních kampaní proti kouření
Součková, Anežka ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Procházková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce s tématem Analýza komunikace sociální kampaně proti kouření pojednává o zkoumání rozdílnosti v použitých komunikačních prostředcích s veřejností. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení pojmů souvisejících se sociálními kampaněmi, role tabáku v marketingu a legislativa spojená s tabákovou reklamou. V praktické části jsou představeny sociální kampaně proti kouření a pro srovnání odlišností v komunikaci a použitých prvků jsou zvoleny některé země Evropské unie, USA, asijského kontinentu a Rusko. Zároveň se zabývá pomocí průzkumu dotazníkového šetření, zda již zažitý fenomén o zbytečnosti kampaní proti kouření je pravdivý, či mají na českou populaci pozitivní respektive negativní vliv a zda existuje nějaké povědomí o těchto kampaní nebo vynaložené peníze a čas spojené s tvorbou protikuřáckých kampaní jsou zbytečné.
|
|
Vliv sociální reklamy na psychiku člověka
Gaivanovitch, Dasha ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pojmem sociální reklamy, vlivem tohoto typu reklamy na chování a na postoje člověka v jeho každodenním životě. Cílem této práce je zjištění do jaké míry sociální reklama ovlivňuje chování lidí, do jaké míry je známá ve společnosti a do jaké míry je efektivná. Teoretická část zahrnuje vymezení pojmu sociální reklamy, její historií, typy a způsoby ovlivňování a manipulování emocími člověka. Praktická část obsahuje interpretace výsledků empirického výzkumu vzhledem ke stanoveným hypotézam, zahrnuje i rozhodnuti o tom, jestli získané výsledky jsou v souhlasu nebo rozporu se stanovenými v teoretické části tvrzeními.
|
|
Vnímání sociálních kampaní mezi českými spotřebiteli
Bláhová, Zuzana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sociálním marketingem a tím, jak jsou sociální kampaně vnímány mezi českými spotřebiteli. V teoretické části jsou představeny základní principy sociálního marketingu, jeho specifické rysy, vývoj, témata kampaní, také je zde vymezena sociální reklama. Dále jsou v této části zmíněny příklady tří českých sociálních kampaní, které jsou využity ve výzkumu v praktické části. Ta má za cíl zjistit povědomí a vnímání sociálního marketingu a vliv kampaní na chování mezi českými vysokoškolskými studenty. Ke splnění tohoto cíle je využita analýza primárních dat získaných internetovým dotazníkem, který zjišťuje, zda sociální kampaně ovlivňují chování obyvatel ČR.
|