Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 221 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
B + B BARCELONA
Markevič, Jiří ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh zachovává a zvýrazňuje nastavený urbanismus bloku, respektive celého města. Urbanistický koncept logicky vede k zachování a rekonstrukciněkterých hal. Identitou celého gymnázia je nový výrazný objem kmenových učeben nad stávající diagonálou.
Zdravý životní styl jako příležitost prevence onemocnění
Šturma, Petr ; Slezák, Antonín (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je výzkum životního stylu středoškolských studentů v okrese Hodonín. Jsou popsány základy zdravého životního stylu, rizikové faktory a charakterizován středoškolský student. Na základě dotazníkového šetření je navržen program pro střední školy a jedince, tak aby byli ovlivněni zdravím životním stylem.
Anglický jazyk jako aktivizační prvek ve výuce hudební výchovy na 2. stupni základní školy
Jelínková, Martina ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kozánková, Olga (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na využití anglického jazyka jako aktivizačního prvku ve výuce hudební výchovy na druhém stupni základní školy. Práce analyzuje vztah hudby a jazyka, dále z teoretického hlediska vysvětluje pojmy vyučovací a aktivizační metoda a blíže je charakterizuje. Práce se rovněž zabývá Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání a zkoumá možnosti mezipředmětového propojení hudební výchovy a anglického jazyka. Na základě teoretických poznatků jsou v práci navrženy konkrétní možnosti aplikace anglického jazyka do výuky hudební výchovy. Tyto vyučovací celky byly následně ověřeny v praxi a jsou doplněné o reflexi a hodnocení žáků. KLÍČOVÁ SLOVA Hudební výchova, anglický jazyk, aktivizační metody, 2. stupeň základní školy
Zneužívání omamných a psychotropních látek žáky středních odborných škol
Gracl, Ondřej
Bakalářská práce se zabývá zneužíváním omamných a psychotropních látek žáky středních odborných škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicí omamné a psychotropní látky, dělením drog, jejich popisem, okolnostmi ovlivňující jedince k jejich zneužívání, prevencí, adolescentem a současnou situací na středních školách. Praktická část práce zkoumá hlavní cíl: zda a jaké zkušenosti s omamnými a psychotropními látkami mají žáci středních odborných škol.
Vnímání hodnocení žáků učiteli v odborném výcviku na vybraných SŠ v JMK
Pulec, Martin
Tématem bakalářské práce je „Vnímání hodnocení žáků učiteli v odborném výcviku na vybraných SŠ v JMK“. Hlavním cílem je poznat, popsat a interpretovat, jak učitelé odborného výcviku vnímají a realizují hodnocení žáků vybraných SŠ v JMK. Teoretická část práce se věnuje hodnocení žáků obecně a je zaměřena na definování smyslu a různých funkcí hodnocení, cílů, typů a nejběžnějších forem hodnocení. Prostor je tu vyčleněn pro vysvětlení hodnocení na střední škole v odborném výcviku, což je podstatné pro praktickou část práce, která je zaměřena na to, jak učitelé odborného výcviku vnímají a realizují hodnocení žáků na vybraných středních školách. Realizovaná je pomocí dotazníkového šetření, kde jsou na závěr výsledky shrnuty a diskutovány.
Hodnocení kvality vzdělávání a možnosti dosažení vzdělání českou veřejností – srpen/září 2023
Kyselá, Monika
Pravidelný výzkum CVVM realizovaný od srpna do září 2023 zjišťoval názory české veřejnosti starší 15 let na úroveň vzdělávání na jednotlivých typech škol, zdali je v ČR každému umožněno dosáhnout vzdělání odpovídajícího jeho schopnostem, hodnocení jejich dosavadního školního vzdělávání, zda by se děti s různými charakteristikami měly či neměly vzdělávat společně v běžných třídách a také postoje k různým opatřením, která ve školství byla zavedena, nebo se o jejich možném zavedení hovoří.\n\nHodnocení úrovně vzdělávání na všech typech škol, které jsou součástí vzdělávací soustavy ČR, zůstává dlouhodobě kladné. Nejlépe je hodnocená úroveň vzdělávání u gymnázií (64 % kladných hodnocení), základních škol (63 %) a vysokých škol (61 %), nejhůře u středních odborných učilišť, přesto i zde převažuje kladné hodnocení (51 %).
Srovnání vybraných středoškolských českých a německých učebnic dějepisu se zaměřením na téma odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce a jeho didaktické pojetí
Křesinová, Aneta ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním vybraných středoškolských českých a německých učebnic dějepisu se zaměřením na zpracování tématu odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce. Teoretická část je věnovaná charakteristice vzdělávacích systémů obou zemí (v případě Spolkové republiky Německo na příkladu spolkové země Severní Porýní Vestfálsko), předmětu dějepis v českých i německých kurikulárních dokumentech a obsahu ve vybraných učebnicích. V další kapitole jsou rozebrány učebnice z hlediska prezentace učiva formou slovní a názornou, dále z hlediska aparátu orientačního a řídícího osvojování učiva. Následuje kapitola o historickém pozadí česko-německých vztahů. Analytická část práce zahrnuje obsah a uchopení tématu v českých i německých učebnicích, rozbor pracovních částí učebnic a dotazníkové šetření. V poslední části jsou navržené možnosti výuky o tomto tématu. Cílem diplomové práce je srovnat vybrané české a německé učebnice dějepisu z hlediska struktury, prezentace učiva či obsahu. Stěžejním cílem práce je srovnání zpracování tématu odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce v obou učebnicích. KLÍČOVÁ SLOVA učebnice, srovnání, odsun německého obyvatelstva, vyšší gymnázia, Česká republika, Spolková republika Německo, Severní Porýní-Vestfálsko
Výuka suprasegmentálních výslovnostních jevů v anglickém jazyce s využitím autentických materiálů
NOVÁKOVÁ, Adéla
Cílem bakalářské práce je obohatit stávající způsoby výuky suprasegmentálních jevů ve výslovnosti anglického jazyka na středních školách se zaměřením na možnosti využití autentických materiálů. V úvodní části se seznámíme s podstatou suprasegmentálních jevů, které v této práci budeme zkoumat. Následně shrneme základní didaktické principy výuky výslovnosti cizího jazyka, přičemž se zaměříme především na výslovnost suprasegmentálních jevů. Dále zmapujeme stávající způsoby prezentace a nácviku suprasegmentálních jevů na základě analýzy cvičení ve vybraných učebnicích anglického jazyka pro střední školy zaměřených na nácvik suprasegmentálních jevů. Terminologicky vymezíme pojem autentický materiál a upřesníme typy autentických materiálů, které jsou využitelné k nácviku výslovnosti cizích jazyků. Následně navrhneme sadu aktivit postavených na základě vybraných autentických materiálů, které obohatí stávající typy cvičení zaměřených na nácvik výslovnosti těchto jevů.
Průmyslová škola ve Volyni a její význam pro rozvoj regionu v 2. polovině 19. a první polovině 20. století
FRENCL, Matěj
Bakalářská práce se zabývá vývojem průmyslové školy ve Volyni a města Volyně v letech 1864 až 1948. Dalším předmětem zkoumání je míra vzájemného vlivu mezi oběma institucemi. V úvodní kapitole je představeno téma práce a k němu existující seznam pramenů a literatury. V první kapitole jsou pak popsány stručné dějiny školství na území Čech do roku 1948. Další kapitola pokračuje popisem stručných dějin města Volyně a jeho rozvojem do roku 1864. Ve třetí kapitole začíná hlavní předmět práce průmyslová škola ve Volyni, a to jejím vznikem v roce 1864. Čtvrtá kapitola na to navazuje etapou od roku 1865 do roku 1918. Následující kapitola se zaměřuje na situaci po roku 1918 a období Československa do roku 1939. Šestá kapitola popisuje období okupace v letech 1939-1945 a situací těsně po válce, do roku 1948. V poslední kapitole je pak rozebráno složení absolventů průmyslové školy dle jejich místa bydliště.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 221 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.