|
Karel 3D - aplikace pro výuku programování
Čoupek, Vojtěch ; Regéciová, Dominika (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá přehledem dostupných prostředků pro pedagogy informatiky, kteří seznamují studenty s programováním. Cílem je implementace prostředí pedagogického jazyka Karel inspirovaného prací Andreje Blaha a jeho kolegů pro platformu MS-DOS. Byla navržena aplikace ve webovém prostředí, která rozšiřuje funkčnost předlohy o proměnné a zahrnuje moderní prvky uživatelského rozhraní, jako jsou blokové programování, obarvování syntaxe jazyka, syntaktickou kontrolu a 3D grafiku. Současně také pedagogům nabízí sadu základních příkladů a dovoluje jim tvořit si vlastní zadání.
|
|
Evoluční optimalizace konvolučních neuronových sítí
Čoupek, Vojtěch ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou komprese vah neuronové sítě pomocí techniky Weight-Sharing a~optimalizací parametrů této techniky pomocí nekonvenčních optimalizačních algoritmů. Důvodem optimalizace je snížení paměťové, respektive energetické náročnosti výpočtu odezvy neuronové sítě. Cílem je navrhnout systém, který dokáže přijmout neuronovou síť a~snížit její paměťovou náročnost, a~ověřit použitelnost této metody na několika případových studiích. Práce prozkoumává využití různých optimalizačních algoritmů, dodatečnou kompresi pomocí kvantizace nad technikou Weight-Sharing a navrhuje metodu ladění výsledků kvantizace pro zlepšení přesnosti. Tyto postupy jsou nejdříve vyzkoušeny na síti Le-Net-5 a následně aplikovány na kompresi sítě MobileNet\_v2.
|
|
Karel 3D - aplikace pro výuku programování
Čoupek, Vojtěch ; Regéciová, Dominika (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá přehledem dostupných prostředků pro pedagogy informatiky, kteří seznamují studenty s programováním. Cílem je implementace prostředí pedagogického jazyka Karel inspirovaného prací Andreje Blaha a jeho kolegů pro platformu MS-DOS. Byla navržena aplikace ve webovém prostředí, která rozšiřuje funkčnost předlohy o proměnné a zahrnuje moderní prvky uživatelského rozhraní, jako jsou blokové programování, obarvování syntaxe jazyka, syntaktickou kontrolu a 3D grafiku. Současně také pedagogům nabízí sadu základních příkladů a dovoluje jim tvořit si vlastní zadání.
|