Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam hmyzu pro člověka a jeho využití ve školní výuce
Farionová, Jana ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce pojednává o třídě hmyzu jako o důležité skupině vyskytující se téměř ve všech ekosystémech. Věnuje se významu hmyzu pro člověka nejen z lidského pohledu. První část se zaměřuje na kladný význam hmyzu ve vztahu k člověku a jeho využití v mnoha oblastech lidského života jako je například zemědělství, hmyzí produkty, forenzní entomologie, medicína atd. Další část shrnuje škůdce, parazity a synantropní zástupce, se kterými se člověk může setkat v průběhu života. Následují možnosti využití hmyzu při výuce na školách, obsahová analýza učebnic pro základní a střední školy z pohledu prospěšnosti hmyzu pro člověka a dotazníkové šetření o oblíbenosti hmyzu, jeho chovu a entomofágii zaměřené na žáky základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA hmyz, význam hmyzu, užitečný hmyz, hmyzí škůdci, hmyzí parazité, druhy hmyzu, učebnice
Česká a francouzská koncepce školní plavecké výuky
Martínková, Tereza ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Zenáhlík, Aleš (oponent)
Název: Česká a francouzská koncepce školní plavecké výuky. Cíl: Cílem diplomové práce je zprostředkovat základní informace o koncepci a řízení plavecké výuky na základních, středních a vysokých školách a v plaveckých oddílech ve Francii. Současně prostřednictvím dostupných zdrojů nastínit fungování výuky plavání v České republice a provést komparaci obou těchto systémů. Metody: Ke zpracování shromážděných informací byla použita metoda analýzy a syntézy. Získané informace o české a francouzské koncepci školní plavecké výuky byly následně porovnány. Výsledky: Na základě komparace koncepcí obou zemí jsme zjistili, že se uvedené systémy významně liší. Přestože je zaštituje stejný orgán, ve Francii má Ministerstvo školství a mládeže mnohem větší kompetence a výsledkem je velmi dobře organizovaná koncepce plavecké výuky. Při srovnání s Českou republikou se pak jeví, že žádná instituce řídící funkci náležitě nevykonává a v organizaci plavecké výuky v rámci povinné školní docházky jsou shledány podstatné nedostatky. Klíčová slova: Česká republika, Francie, školní vzdělávání, plavecká výuka
Koncept výuky pádové techniky ve školní TV
Lácha, Petr ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Stich, Jaroslav (oponent)
Název práce: Koncept výuky pádové techniky ve školní tělesné výchově Cíl: Cílem práce je vysvětlit podrobně pádovou techniku. Hlavním cílem je vytvořit tréninkový program a popsat postupné kroky k naučení pádové techniky. Metody: V této práci jsme použili metodu sběru dat a analýzu dostupných materiálů ohledně juda, pádové techniky a úpolů ve školství. Pak jsme srovnávali výskyt úpolů ve školním vzdělávacím programu. Následně jsme vymodelovali ideální tréninkový program pro naučení pádové techniky. Výsledky: Zjistili jsme, že ovládání pádové techniky je pro život velmi prospěšné a důležité jak z preventivního, tak i kondičního hlediska. Zároveň jsme zjistili, že se pádová technika téměř vůbec neobjevuje ve školních vzdělávacích programech. A na základě toho, jsme vytvořili ideální tréninkový program, během kterého se lze tyto techniky snadno v hodinách tělesné výchovy naučit. Klíčová slova: judo, pády, školní vzdělávací program, hodina tělesné výchovy
Využití mimoškolních zkušeností dětí ve školním vzdělávání
Kaletová, Ilona ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
NÁZEV: Využití mimoškolních zkušeností dětí ve školním vzdělávání AUTOR: Ilona Kaletová KATEDRA: Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Anna Tomková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá možným využitím mimoškolních zkušeností dětí ve školním vzdělávání. V první části práce je cíl porovnávat formální a neformální vzdělávání. Budu hledat podobnost i odlišnost, a především přínos neformálního vzdělávání formálnímu vzdělávání. Konkrétně se zaměřím na dětskou neziskovou organizaci Liga lesní moudrosti. V závěru této části porovnám formální vzdělání a celoživotní vzdělávání zkoumané dětské organizace. Praktická část je konkrétně zaměřena na vesnickou školu a dětský kmen, který vedu. Pomocí metody pozorování a rozhovorů s učiteli a žáky, navštěvující zkoumaný kroužek, budu hledat přínos dětského kmene pro žáky vesnické základní školy. Dále ve škole realizuji tematické celky, které předpokládají možnost využití mimoškolních zkušeností dětí ve školním vzdělávání. Výsledkem této diplomové práce je, že dětský kmen má přínos pro žáky základní školy. Míra a intenzita je ale různá, záleží na zájmech jednotlivých členů kmene. KLÍČOVÁ SLOVA: Školní vzdělávání, mimoškolní aktivity, zkušenost, vzdělávací obsah, individualizace, případová studie
Prvky Orffova Schulwerku v českém všeobecném školství
VÁCHOVÁ, Pavlína
Diplomová práce je zaměřena na možnosti praktického využití prvků Orffova Schulwerku v českém všeobecném školství a je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována osobě Carla Orffa, Schulwerku obecně, Českému Schulwerku, hudebnímu vzdělávání a České Orffově společnosti. Čtenáři jsou stručně předloženy životopisné údaje osobnosti Carla Orffa, jeho pedagogická a skladatelská činnost. Dále je seznamován s historií Schulwerku, jeho principy, základními prvky a metodikou. Lze v diplomové práci nahlédnout poslání hudební výchovy v závislosti na Orffův Schulwerku. Na konci teoretické části je zmínka o seminářích České Orffovy společnosti. V praktické části je čtenář seznamován s metodikou, průběhem, výsledky a shrnutí výzkumu využití Orffovského instrumentáře na základních školách v Českých Budějovicích a okolí. Jsou zde k nahlédnutí i jednotlivé náměty pro využití hudebního nástroje v hudební výchově. Poslední oddíl je věnován ukázkám didaktických her s využitím Orffova instrumentáře.
Možnosti výchovy ke stabilnímu partnerství a manželství na základních školách
Kašparová, Monika ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Kolářová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce obsahuje teoretickou část a návrh výzkumu. Zpočátku se práce zaměřuje na aktuální situaci v oblasti stability partnerských vztahů v České republice. Následně popisuje dovednosti, znalosti a postoje, které stabilitu partnerských vztahů a manželství zpravidla ovlivňují. Práce se dále věnuje otázce, kde a jak lze výše zmíněné dovednosti, znalosti a postoje získat. Krátce se zmiňuje o vlivu rodiny a podrobně se zaměřuje na základní školu, její funkce a možné působení v této oblasti. Zvláště pojednává o formách, metodách a podmínkách pro efektivní výchovu ke stabilnímu partnerství a manželství. Předložený návrh výzkumu je koncipován jako longitudinální studie. Výzkumné osoby jsou rozděleny na výzkumnou a kontrolní skupinu. Žáci ve výzkumné skupině se účastní dlouhodobého programu pro získání dovedností, znalostí a postojů, které by mohly v budoucnu podpořit stabilitu partnerských vztahů jedinců. Kontrolní skupina se tohoto programu neúčastní. Po uplynutí 10, 20 a 30 let jsou výzkumné osoby testovány. Zjišťujeme, zda jsou partnerské vztahy žáků, kteří prošli programem, stabilnější, než partnerské vztahy žáků z kontrolní skupiny.
Výuka finanční gramotnosti na základní škole
Šrumová, Lenka ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Diplomová práce byla zaměřena na výuku finanční gramotnosti na druhém stupni základních škol a víceletých gymnáziích. Cílem práce bylo charakterizovat a zhodnotit vybrané internetové portály zabývající se výukou finanční gramotnosti a za účelem získání náhledu respondentů na dané vzdělávací projekty, ale i obecně na výuku finanční gramotnosti, provést kvalitativní šetření. První část práce byla věnována teoretickému úvodu do problematiky financí, významu, definici, vymezení a složkám finanční gramotnosti. Důraz byl kladen také na vývoj finančního vzdělávání v České republice a strategické dokumenty, o které se výuka finanční gramotnosti opírá. Na potřebu zařazení finanční problematiky do Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a víceletá gymnázia poukázaly výzkumy související s úrovní finanční gramotnosti žáků a veřejnosti. Praktická část diplomové práce se skládala ze dvou na sebe navazujících segmentů. Nejprve byly představeny a zhodnoceny tři online dostupné projekty, jejichž cílem je podpořit pedagogy při plánování výuky finanční gramotnosti. Poté byla předložena metodologie kvalitativního výzkumu provedeného za pomoci strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami a následně byly prezentovány výsledky plynoucí ze šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Finanční vzdělávání, školní vzdělávání,...
Finanční vzdělávání a jeho místo ve školním vzdělávání
Říhová, Barbora ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá finančním vzděláváním a jeho místem ve školním vzdělávání. Je rozdělena do čtyř hlavních částí. V první kapitole je vymezen pojem finanční gramotnosti, vývoj finančního vzdělávání v pedagogické reflexi a faktory ovlivňující jedince v procesu finanční vzdělávání. Druhá kapitola se věnuje místu finančního vzdělávání ve školním vzdělávání, přičemž je provedena analýza vybraných dokumentů vzdělávací politiky České republiky a činnosti aktérů podílejících se na rozvoji finanční gramotnosti obyvatel České republiky. Tématem třetí je kapitoly vymezení místa finančního vzdělávání v rámci mimoškolního vzdělávání v soukromém sektoru. Čtvrtá kapitola pojednává o roli pedagoga v procesu finančního vzdělávání a předkládá jistá doporučení.
Management bilingvismu v situaci jazykového posunu: Diskurzy, problémy a krajina Běloruska
Sloboda, Marián ; Nekvapil, Jiří (vedoucí práce) ; Gladkova, Hana (oponent) ; Ondrejovič, Slavo (oponent)
Práce se věnuje managementu bilingvismu v situaci jazykového posunu, tj. tomu, jak se jednotlivci a organizace chovají vůči dvojjazyčnosti, jak s ní zacházejí, a to v situaci, kdy společnost přechází od užívání jednoho jazyka k jazyku jinému. Práce se konkrétně zaměřuje na vybrané, dosud méně zkoumané aspekty současné jazykové situace v Bělorusku. Analyzované aspekty zahrnují: 1) geosémiotiku a management jazykového posunu na nápisech ve veřejném prostoru, 2) management jazykových problémů se zaměřením na školství a 3) snahy o obrácený jazykový posun k běloruštině. Pozornost se přitom věnuje korespondencím mezi jazykovým managementem občanů a státních nebo jiných veřejných organizací. Cílem práce je přispět jak k lepšímu poznání jazykové situace v Bělorusku, tak k rozpracování některých sociolingvistických konceptů, jako je zejména jazykový posun a jazykový problém. Práce aplikuje teorii jazykového managementu jako obecný model jazykového posunu a jako instrument k diagnostikaci jazykových problémů. Při aplikaci teorie v uvedených kontextech se ukázalo jako užitečné rozšířit ji o koncept diskurzu a kolektivního jednání, které pomůžou konceptualizovat propojení mezi jednoduchým a organizovaným jazykovým managementem, respektive mezi mikrosociální a makrosociální rovinou. Klíčová slova bilingvismus,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.