Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pocovidové změny v pohybové aktivitě dětí ve škole.
Legová, Tereza ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Pocovidové změny v pohybové aktivitě dětí ve škole Cíle: Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda a jak byla implementována doporučení ČŠI Inspirace pro podporu pohybových dovedností žáků v rámci různých školních aktivit v průběhu školního roku 2021/2022 na českých základních školách během každodenního režimu žáků ve školách mimo hodiny tělesné výchovy. Metody: Praktická část je založena na dotazníku vytvořeném v Google Forms, který zjišťuje aktuální stav podpory pohybových aktivit (dle doporučení ČŠI) a porovnává ho se stavem před propuknutím pandemie covid-19. Dotazník byl rozeslán stratifikovanému výběru škol pomocí online služby Mailchimp. Výsledky byly statisticky zpracovány v aplikaci Tabulky Google. Výsledky: Většina oslovených škol je s doporučením ČŠI Inspirace pro podporu pohybových dovedností žáků v rámci různých školních aktivit seznámena a aplikuje ho do praxe. Školy, které aplikují toto doporučení ČŠI, byly už před propuknutím pandemie covid-19 celkově aktivnější v podpoře pohybových aktivit žáků. Školy, které aplikují doporučení ČŠI i ty, které ho neaplikují do praxe, měly úroveň podpory pohybových aktivit ve školním roce 2021/2022 srovnatelnou a nižší, než tomu bylo před propuknutím pandemie covid-19. Neprokázalo se tedy, že by školy ve školním roce 2021/2022 více...
Aby se za nás měly děti kde stydět
Peřina, Jan ; Maršíková, Hana (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem školy environmentální odpovědnosti v konkrétním městě podle principů inovativních pedagogických směrů, především pak podle lesních školek. Práce reaguje na absenci lesní školky na kroměřížsku a nabízí alternativu k současnému běžnému způsobu výuky a podobě škol. Návrh je konkrétně aplikovaný v Kroměříži. Ve čtyřech oblastech s rozdílnou prostorovou charakteristikou navrhuji intervence, které rozvíjejí a zpřístupňují dané lokality a které může využívat jak škola tak místní.
Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Praze 3
Brožová, Monika ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Praze 3. Cíl: Cílem práce je představit nabídku kurzů aktivit a sportů v přírodě pro studenty středních škol na Praze 3 z hlediska druhu kurzu, programové nabídky, organizačního zajištění či lokace. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 11 středních škol se sídlem na Praze 3. Výzkumnou metodou byl dotazník, distribuován pomocí elektronické komunikace na ředitele jednotlivých škol. Dotazník obsahoval celkem 15 otázek, následně byla data vyhodnocena pomocí základních statistických metod a interpretována pomocí grafů. Výsledky: Sportovní kurzy se na středních školách Prahy 3 pořádají všude, s výjimkou jedné školy. Nejčastějším sportovním kurzem - více jak 85 % je kurz lyžařský, pořádaný na českých horách v délce trvání jednoho týdne. Lyžařský kurz je 90 % organizován učiteli TV. Největší zájem ze stran studentů je o kurz adaptační a to více než 95 %, zároveň se jedná o druhý nejčastěji pořádaný kurz na školách. Ostatní aktivity a kurzy v přírodě jsou studenty obsazeny z více než 85 %. Náplní aktivit a kurzů jsou hry v přírodě, týmové hry, dále pak sportovní činnost odvíjející se od druhu kurzu. Závěr: Střední školy organizují, během čtyřletého studia, alespoň dva kurzy pro své studenty. O aktivity a kurzy je ze stran studentů velký zájem....
Přínos adaptačního kurzu pro rozvoj sociálních vztahů ve školních třídách
Kalkusová, Lucie ; Slepička, Pavel (vedoucí práce) ; Janíková, Marcela (oponent) ; Macků, Richard (oponent)
Název: Přínos adaptačního kurzu pro rozvoj sociálních vztahů ve školních třídách Cíl: Cílem práce bylo zjistit, nakolik program výchovy a aktivit v přírodě v podobě adaptačního kurzu ovlivní strukturu a kvalitu sociálních vztahů ve skupině školních kolektivů dospívající mládeže. Metody: Výzkumný soubor představovalo 211 žáků (128 dívek, 83 chlapců, průměrný věk 13,3±SD let) prvního ročníku střední školy, kteří se zúčastnili šestidenního adaptačního kurzu. Kurz byl sestaven s využitím zásad dramaturgie, tak aby naplnil cíle adaptačního kurzu v podobě bližšího seznámení žáků mezi sebou a se svými učiteli, navození pozitivních sociálních vztahů, spolupracující atmosféry, pocitu vzájemné důvěry a bezpečí. Před kurzem, týden po kurzu a tři měsíce po skončení kurzu, žáci vyplnili dotazník tvořený kombinací preferenčního záznamu, sociometrických otázek (volba spolužáků v otázce oslava narozenin a ostrov), B3 dotazníkem a dvěma otevřenými otázkami objasňujícími preferenci programových prostředků. Výsledky byly nejprve analyzovány po třídách, abychom popsali jevy odehrávající se v konkrétní skupině, a dále pak souhrnně všechny třídy dohromady. Vyhodnocení vstupních dat bylo provedeno neparametrickým Friedmanovým testem, pro ověření statistické významnosti mezi jednotlivými měřeními byl použit neparametrický...
Výuka základů chemie v mimoškolním prostředí jako prostředek rozvoje přírodovědné gramotnosti
Čábelová, Simona ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá aspektem mimoškolního vzdělávání chemie v kontextu konceptu přírodovědné gramotnosti. Tento koncept je zde přiblížen v souvislosti s RVP ZV a Kontextuálního modelu učení. Na základě popisu jednotlivých kontextů zmíněného modelu je navrhnuta alternativní varianta exkurze v rámci Muzea pražského vodárenství, Podolské vodárny v Praze. Praktická část se zabývá srovnáním efektivity "klasického" pojetí exkurze muzea a zmíněné alternativní varianty. Celý koncept se drží schématu pedagogického experimentu. Srovnání je provedeno na základě tří testování u dvou skupin. První, kontrolní skupina, absolvovala exkurzi standardním způsobem pod vedením průvodce muzea. Druhá, experimentální skupina absolvovala exkurzi vedenou alternativním, navrženým způsobem. Na základě prvního testování - pretestů, je zanalyzována výchozí znalost žáků. Druhé testování je formou posttestů, které bylo realizováno okamžitě po dokončení obou variant exkurze. Třetí testování je formou retenčního testu měsíc po absolvování exkurze. Tato testování proběhla formou didaktického testu. Výsledky testování byly zanalyzovány pomocí statistických metod. Výsledky práce poukazují na značný význam způsobu vedení exkurze a na velký přínos mimoškolního vzdělávání jako součásti běžné výuky. Původně deskriptivní Kontextuální...
Výuka matematiky za podpory outdoorových prvků
Smetanová, Eliška ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Práce se zabývá outdoorovým vyučováním matematiky na prvním stupni základní školy. Rozvíjí současný zájem o outdoorovou výuku za využití aktuálních inovativních metod učení. Svým zaměřením má sloužit především jako inspirační zdroj k vyučování matematiky v oblasti místa, kde žák vyrůstá, a naopak k poznávání svého okolí prostřednictvím vyučování matematiky. Částečně se opírá o výuku matematiky, orientovanou na budování schémat, ale usiluje o možnost demonstrovat výhody outdoorového vyučování bez ohledu na styl výuky. Přitom popisuje a analyzuje specifické vlastnosti, výhody a výzvy, spojené s outdoorovou výukou. Práce využívá českých a zahraničních zdrojů k seznámení čtenáře se základními fenomény, které se objevují v souvislosti s procesem učení. Jejich roli ukazuje na konkrétních outdoorových aktivitách. Podrobné rozbory těchto aktivit fungují v širším smyslu jako příklady, jak vést žáky k radosti z porozumění matematickým zákonitostem v běžném prostředí mimo školu.
Přínos adaptačních kurzů z pohledu absolventů gymnázia
Růžička, Michal ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Přínos adaptačních kurzů z pohledu absolventů gymnázia Cíle: Cílem práce je zjistit přínos adaptačních kurzů a pohled jejich absolventů s odstupem devíti let. Metody: Jedná se o případovou studii vybrané třídy pražského Gymnázia Jana Nerudy. Výzkumný soubor tvořilo dvanáct absolventů ve věku 20 - 21 let, kteří se zúčastnili adaptačního kurzu v Mozolově v říjnu 2010. Výzkum byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů, data byla vyhodnocena základními statistickými metodami a výsledky vyjádřeny v tabulkách pomocí četností odpovědí. Výsledky: Analýzou rozhovorů jsme zjistili, že adaptační kurz měl zásadní význam pro vytváření sociálních vazeb v třídním kolektivu. Nastavené vazby se dále prohlubovaly po celou dobu studia, jak uvedlo deset respondentů. Deset respondentů také uvedlo, že si na kurzu vyzkoušeli některé nové aktivity, nicméně po skončení kurzu se některým z nich nadále věnují pouze tři. Ústřední vzpomínkou na adaptační kurz byl pro oslovené první sociální moment. Závěr: Adaptační kurz má význam pro prohloubení přátelských vazeb a usnadnění prvního kontaktu se žáky a učitelským sborem. Adaptační kurz nepřispěl k probuzení zájmu o vykonávání vyzkoušených aktivit v přírodě po jeho skončení. Klíčová slova: seznamovací kurz, dramaturgie, Gymnázium Jana Nerudy, období adolescence,...
Vyučování matematice orientované na budování schémat v outdoorovém prostředí
Mladá, Lada ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent) ; Jirotková, Darina (oponent)
Práce se věnuje outdoorovému vyučování matematice orientované na budování schémat. Hledá výhody venkovního vyučování a snaží se jich v plné míře využívat v inovativní výuce matematiky u žáků prvního stupně základní školy. Propojuje inovativní metody vyučování matematice na prvním stupni základní školy s přírodou, a to nenásilnou a přirozenou formou. Příroda zde není chápána pouze jako prostornější místo pro průběh výuky, nýbrž jako prostředek, díky kterému je možno dosáhnout efektivnějšího učení. Diplomová práce seznamuje čtenáře s historií outdoorového vyučování a výchovy a umožňuje tím hlubší porozumění potenciálu přírody a její roli v edukaci. Využívá k tomu pramenů českých i zahraničních. Diplomová práce chce upozornit studenty a učitele matematiky na pozitiva outdoorového vyučování a poskytuje jim realizovaný a reflektovaný soubor nápadů v podobě vypracovaných materiálů outdoorové výuky matematiky. KLÍČOVÁ SLOVA matematická didaktická prostředí, vyučování orientované na budování schémat, outdoorové vyučování, outdoorová matematika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.