Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza mediální reprezentace prezidentské volby ve Francii 2017 v denících MF Dnes a Právo
Vaníček, Bohumil ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Bauer, Paul (oponent)
Volba francouzského prezidenta je vždy celosvětově velmi sledovanou událostí. Francouzský prezident patří k nejvlivnějším evropským státníkům, stabilita Francie se odráží i v dalších částech kontinentu. Pro média je prezidentská volba vděčným tématem, které rozebírají ze všech možných stran. Prezidentská kampaň ve Francii se v roce 2017 vyznačovala silnými výroky a výsledek voleb byl celosvětově očekávanou událostí. Do finálního kola se probojovala Marine Le Penová, předsedkyně Národní fronty. Kontrast její osoby a pozdějšího vítěze centristy Emanuela Macrona, dodal prezidentské kampani speciální náboj. V této bakalářské práci se zabývám otázkou, jak o těchto událostech ve Francii informovaly české deníky MF Dnes a Právo. Zejména v práci sleduji, zda deníky přistoupily k tématu objektivně a nestranně a analyzuji, s jakou prioritou o francouzském tématu informovaly a o jakou konkrétní událost a období se nejvíce zajímaly. V případě tak zásadní události, jakou je volba francouzského prezidenta, se naskytuje otázka, jestli deníky MF Dnes a Právo ve svých článcích neprotěžovaly nebo naopak neopomíjely jednoho z kandidátů. Obě zvolená média mají v České republice odlišné spektrum čtenářů, jedno je politicky zaměřené doprava od středu, druhé naopak doleva. Stěžejní otázku jsem zpracoval pomocí...
Komparativní studie mediálního obsahu deníku MF Dnes v období před vlastnictvím Andrejem Babišem a po předání do svěřeneckých fondů
Višňovský, Pavel ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Zunová, Anna (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce se zaměřuje na studii mediálního obrazu politických stran v deníku MF DNES. V práci jsou sledovaná dvě období, v nichž na periodikum neměl mít údajně vliv politik a podnikatel Ing. Andrej Babiš. První z období je vymezeno od vzniku hnutí ANO 2011 až do uzavření obchodu s vlastníky vydavatelství MAFRA, druhé je vymezeno předáním majetku Andreje Babiše do svěřeneckých fondů a analýza končí jeho odstupem z postu ministra financí. V práci jsou aplikované postupy komparativní analýzy a výsledky jsou pro přehlednost zpracovány v přiložených tabulkách. Tabulky jsou doplněný souvislým textem, který stručně charakterizuje obsah politických článků, které se na titulních stranách objevovaly. Při analýze deníku je přihlédnuto k aktuální politické situaci. Studie je doplněna historickým a současným kontextem působení deníku Mladá fronta DNES i podnikatele a politika Andreje Babiše.
Vizuální reprezentace uprchlické krize v českých tištěných médiích
Zitka, Lukáš ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce Vizuální reprezentace uprchlické krize v českých tištěných médiích zkoumá, jakým způsobem vybraná česká média informovala o tématu migrační krize. Teoretická část představuje jednotlivé důležité koncepty, které poskytly této práci teoretické ukotvení. V teoretické části práce je taktéž obsažené stručné shrnutí událostí, kterými se vyznačovalo zkoumané období. V analytické části práce je představená metoda obsahové obrazové analýzy. Kapitola výsledky výzkumu poskytuje porovnání přístupu jednotlivých vybraných deníků, tedy Deníku, Mladé fronty DNES, Hospodářských novin a Práva, k publikování snímků k tématu uprchlické krize. Práce končí zhodnocením a výčtem hlavních poznatků, které výzkum přinesl.
Politika sdílení článků z tištěných novin na webech Hospodářských novin a MF DNES
Hronová, Markéta ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená diplomová práce zkoumá politiku sdílení článků z tištěných titulů - Hospodářských novin a Mladé fronty DNES - na svých webech. Nejprve pomocí rešerší vědeckých prací zjišťuje, jak se s digitalizací vyrovnávají tištěné tituly v zahraničí. Dále popisuje, jaké modely sdílení či následné zpoplatňování tištěného obsahu on-line zahraniční média zavádějí. Pomocí kvantitativní analýzy pak práce zjišťuje, jestli sdílí více článků zdarma Mladá fronta DNES na webu iDNES.cz, nebo Hospodářské noviny na serveru iHNed.cz či Aktuálně.cz, který patří do stejného vydavatelství a jeho obsah tvoří stejní redaktoři. Kvantitativní analýza porovnává obsah domácí rubriky v lednu 2015 a 2016, takže rovněž sleduje vývoj politiky sdílení textů v těchto médiích v čase. Hypotéza zní, že více textů zdarma sdílí Hospodářské noviny, především proto, že mají sdílenou redakci. Hlubší vhled do jednání obou médií přinášejí semi-strukturované rozhovory se zástupci vedení vydavatelství, které tituly provozuje. Práce zodpovídá výhody a nevýhody sdílených či rozdělených redakcí, blíže popisuje procesy, jež sdílení textů v jednotlivých periodikách doprovázejí, věnuje se byznys modelům, které obě vydavatelství praktikují a přibližuje plány, které se spoluprací tištěných a webových titulů vydavatelství mají.
Proměny mediálního obrazu Stanislava Grosse
Fimanová, Barbora ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá proměnami mediálního obrazu politika ve vybraném českém tisku v závislosti na různých společenských a politických událostech. Jako zdroj pro analýzu bylo zvoleno veřejné působení Stanislava Grosse. Výzkum se zaměřuje na tři hlavní události v životě politika. Prvním obdobím je doba po Grossově jmenování premiérem, dále období po zveřejnění zpráv o pochybném původu jeho majetku a nakonec bude zpracováno i období po Grossově úmrtí. Analýza vychází z materiálu dvou českých periodik - MF DNES a Práva - a její součástí je i komparace způsobů informování jednotlivých periodik o vybraných událostech. K analýze byla užita kombinace kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu mediálních obsahů. Kvalitativní část se orientuje na obsazování politika do stereotypních rolí. Výsledný mediální obraz byl skutečně zmíněnými skutečnostmi velmi ovlivněn a výrazně se měnilo vyznění článků i tematické složení zpráv spojených s osobou Stanislava Grosse. Mezi jednotlivými periodiky byly objeveny zřetelné rozdíly v přístupu k dané problematice. Zatímco MF DNES zastávala spíše negativnější postoje a spojovala premiéra s nezdary, deník Právo zachovával neutrálnější perspektivu a Stanislava Grosse často stavěl do pozice politika svázaného okolnostmi či oběti. Repertoár stereotypních rolí byl...
The attitude of Czech republic to chinese-tibetan relations according to newspaper MFDnes
Blažiová, Lucia ; Macků, Lucie (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Bakalárska práca Postoj ČR k čínsko-tibetským vzťahom pohľadom denníku MF DNES sa zameriava na analýzu prezentácie postoja rôznych aktérov k Číne a Tibetu na stránkach denníka v rokoch 2008 a 2014. Pri výskume je využitá kombinácia kvantitatívnej a kvalitatívnej obsahovej analýzy. Výsledkom je zistenie, že v roku 2008 sa denník zameriava viac na vzťahy k Tibetu - najčastejšie v súvislosti s témami porušovanie práv, kultúrnej a náboženskej slobody. Narozdiel od toho, v roku 2014 je častejšie prezentovaný postoj k Číne, a to najmä v súvislosti s ekonomickou spoluprácou medzi ČR a ČĽR. Z výskumu tiež vyplýva, že prezentácia postoja politických aktérov je výrazne nadreprezentovaná v porovnaní s ostatnými aktérmi. MF DNES pritom na svojich stránkach potvrdzuje stereotyp, že pravicové strany (ODS, TOP 09, Zelení) zastávajú protibetskú pozíciu, zatiaľ čo (stredo)ľavicové strany (ČSSD, KSČM) sa orientujú na Čínu. Na základe toho sú v denníku oba postoje politických koalícií vystavané na konflikte ľudské práva vs. obchod.
Analýza rámcování tématu řecké finanční krize českými tištěnými médii v kontextu voleb do Poslanecké sněmovny ČR v roce 2010
Tesař, Pavel ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce zkoumá mediální interpretaci řecké finanční krize ve vybraných českých médiích. Analyzuje rámcování tématu v českých denících MF DNES, Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny ve průběhu prvních pěti měsíců roku 2010 (1.1. - 28.5.2010). Teoreticky práce vychází z konceptu rámcování, jak byl na počátku 90. let definován Robertem Entmanem - hlavní výzkumnou otázkou tedy je, jaké aspekty řecké finanční krize české deníky selektovaly a zvýrazňovaly a jaké interpretace tím vytvářely. Analýza se zaměřuje na kvalitativní výzkum vybraných článků prostřednictví metody zakotvené teorie. Pomocí této metody dochází k interpretaci zobrazení tématu řecké krize v českých médiích, hlubšímu porozumění analyzovanému materiálu a stanovení základních způsobů rámcování, které jsou novináři využívány. Kvantitativní analýza zkoumá výběrovou populaci článků v daném období a odpovídá na základní výzkumné otázky (Jak byla krize rámcována? Jak se deníky lišily? Jakým způsobem byla krize interpretována z pohledu české politické scény? Jak se měnilo v rámcování v čase?), dále jsou testovány dílčí hypotézy vycházející z kvalitativní analýzy. Klíčová slova analýza rámcování, framing, kvalitativní analýza, kvantitativní analýza, řecká finanční krize, Řecko, Evropská Unie, volby, Česká republika, MF DNES, Lidové...
Rozdíl ve vztahu českých médií k Africe a zbytku světa na příkladu vzniku samostatného Kosova a Jižního Súdánu
Trnka, Tomáš ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Hanzal, Jaromír (oponent)
Bakalá ská práce "Rozdíl ve vztahu eských médií k Africe a zbytku sv ta na p íkladu vzniku samostatného Kosova Jižního Súdánu" si dává za cíl analyzovat p ístup ty celostátních seriózních deník k africkému kontinentu. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy nejprve zkoumá charakteristiku zpráv ze zahrani ních rubrik vybraných deník ve dvou náhodn vybraných m sících a následn potvrdí získané poznatky p i analýze konkrétních p íklad , kterými jsou vyhlášení nezávislosti Kosova a Jižního Súdánu. V první polovin se práce zam uje na krátké p edstavení obou stát , které jsou pozd ji analyzovány. Historické informace pomohou k pochopení d ní v obou zemích, což je využito p i zkoumání a analýze jednotlivých lánk ve sledovaném období. Práce zárove v teoretické ásti p edstavuje n které pojmy z mediální teorie, o které se b hem výzkumu opírá. V druhé polovin je nejd íve p edstaven metodologický postup, kterým se p i samotné analýze práce ídí. V této kapitole je p edevším jasn definována hypotéza a popsána operacionalizace. Následuje sb r dat a p edstavení výsledk v podob graf a komentá . V záv ru práce jsou analyzována získaná data, ze kterých zjiš ujeme, zda naše hypotéza byla potvrzena i vyvrácena a výsledky jsou zasazeny do kontextu stanovených mediálních teorií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.