Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Logopedická prevence v mateřské škole
Andrlová, Eliška ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
V teoretické části bakalářské práce se věnuji problematice logopedické prevence, ontogeneze řeči dítěte, nejčastější poruše artikulace - dyslalii a možnostem její prevence. Dále se věnuji faktorům ovlivňujícím vývoj řeči, rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání v souvislosti s jazykem a řečí a samotné logopedické prevenci v programu mateřské školy. V praktické části se dozvíme, jakým způsobem primární logopedická prevence v mateřských školách skutečně probíhá, zda jsou v této oblasti učitelky podporovány a zda se běžná praxe shoduje s jejich vizí o ideálním průběhu prevence. K výsledkům dojdu za pomoci dotazníkového šetření, doplňujících rozhovorů a analýzy literatury. Cílem práce je zmapovat zájem a orientaci pedagogů v problematice primární logopedické prevence a její vztah k odkladům povinné školní docházky. Zaměřuji se především na způsob realizace logopedické prevence v každodenním programu mateřských škol a její výsledky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Logopedická prevence v mateřských školách na Klatovsku
Vilhelmová, Simona ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem bakalářské práce, jež se zabývá logopedií, jedním z podoborů speciální pedagogiky, je poskytování logopedické prevence v mateřských školách v okrese Klatovy. Cílem práce je analýza poskytování této prevence na Klatovsku. Práce je koncipována do tří kapitol, přičemž první dvě vymezují teoretická východiska práce. Pomocí odborné literatury jsou zde definována témata komunikace, logopedické intervence s důrazem na logopedickou prevenci, vývoje řeči, předškolního věku či nejčastějších druhů narušené komunikační schopnosti vyskytující se v předškolním věku. Empirická část analyzuje data kvalitativního výzkumného šetření realizovaného formou rozhovorů s učitelkami v mateřských školách. Práce analyzuje průběh logopedické prevence, spolupráci mateřských škol s odbornými externími institucemi ohledně logopedické prevence, využívané pomůcky či úskalí poskytované prevence. Na základě výzkumného šetření bylo poukázáno na nedostatečnou kooperaci mateřských škol a klinických logopedů či speciálně pedagogických center. Výsledky dále naznačily individuálnost každé mateřské školy, potažmo třídy, nejen v průběhu poskytování logopedické prevence, jež bývá přizpůsobována zejména potřebám a komunikačním dovednostem dětí, ale také v úskalích prevence či využívaných pomůckách. V závěrečné části práce jsou shrnuty...
Pomůcky pro logopedickou prevenci v předškolním vzdělávání
LALÁKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá logopedickou prevencí v běžných a logopedických třídách mateřských škol. Dále se zabývá využitím logopedických pomůcek v předškolním vzdělávání a jejich financováním. V teoretické části je stručně charakterizován předškolní věk. Dále jsou zde popsány nejčastější logopedické vady. Je zde charakterizována běžná a logopedická třída mateřské školy. Značná část teoretické části je věnována logopedické prevenci v mateřské škole. V neposlední řadě jsou zde popsány logopedické pomůcky a možnosti jejich financování. Praktická část bakalářské práce je realizována kvantitativní metodou. K tomuto účelu byly vytvořeny dva dotazníky. Jeden pro učitelky běžných a logopedických tříd v mateřských školách a druhý byl postoupen ředitelkám, vedoucím učitelkám nebo koordinátorkám pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda v logopedických třídách probíhá logopedická prevence na lepší úrovni, než v běžných třídách. Druhým cílem bylo zjistit, zda financování logopedických pomůcek je dostačující.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.