Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodinný a sociální kontext diagnosticko-terapeutického procesu u osob s afázií
Vilhelmová, Simona ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce, jež se věnuje oboru logopedie, je rodinný a sociální kontext diagnostického a terapeutického procesu u osob s afázií. Práce je koncipována do čtyř kapitol. První tři kapitoly představují teoretický rámec práce. Úvodní kapitola shrnuje poznatky o získané neurogenní jazykové poruše, následuje popis logopedické intervence u osob s afázií. Teoretická část diplomové práce je zakončena kapitolou obecně sumarizující rodinný a sociální kontext afázie. Čtvrtá kapitola je orientována prakticky. Empirická část práce analyzuje data získaná kvalitativním výzkumným šetřením prostřednictvím rozhovorů s rodinnými příslušníky osob s afázií. Doplněna je případovými studiemi afatiků. Kapitola analyzuje spolupráci klinických logopedů s rodinou, roli rodinných příslušníků v rámci diagnostického a terapeutického procesu či dopady afázie v oblasti rodinných a sociálních vztahů. Práce reflektuje důležitou roli neformálních pečujících jakožto hlavních komunikačních partnerů a zprostředkovatelů domácí terapie. Poukazuje na potřebnost zapojení rodiny do diagnostického procesu a spolupráci při sestavování komplexní anamnézy. Přibližuje období častých změn vzniklých vlivem afázie, na které musí rodina neodkladně reagovat. Popisuje proměnu emocionálního prožívání neformálních pečujících,...
Logopedická prevence v mateřských školách na Klatovsku
Vilhelmová, Simona ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem bakalářské práce, jež se zabývá logopedií, jedním z podoborů speciální pedagogiky, je poskytování logopedické prevence v mateřských školách v okrese Klatovy. Cílem práce je analýza poskytování této prevence na Klatovsku. Práce je koncipována do tří kapitol, přičemž první dvě vymezují teoretická východiska práce. Pomocí odborné literatury jsou zde definována témata komunikace, logopedické intervence s důrazem na logopedickou prevenci, vývoje řeči, předškolního věku či nejčastějších druhů narušené komunikační schopnosti vyskytující se v předškolním věku. Empirická část analyzuje data kvalitativního výzkumného šetření realizovaného formou rozhovorů s učitelkami v mateřských školách. Práce analyzuje průběh logopedické prevence, spolupráci mateřských škol s odbornými externími institucemi ohledně logopedické prevence, využívané pomůcky či úskalí poskytované prevence. Na základě výzkumného šetření bylo poukázáno na nedostatečnou kooperaci mateřských škol a klinických logopedů či speciálně pedagogických center. Výsledky dále naznačily individuálnost každé mateřské školy, potažmo třídy, nejen v průběhu poskytování logopedické prevence, jež bývá přizpůsobována zejména potřebám a komunikačním dovednostem dětí, ale také v úskalích prevence či využívaných pomůckách. V závěrečné části práce jsou shrnuty...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.