Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategie celoživotního vzdělávání orgánů státní správy lesů
Polívka, Martin ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Obsahem diplomové práce je zformulování strategie celoživotního vzdělávání orgánů státní správy lesů. Ministerstvo zemědělství při vzdělávání státní a veřejné správy postupuje v souladu s Koncepcí vzdělávání Ministerstva zemědělství na období 2015 až 2020. Koncepce rámcově vymezuje vzdělávání pracovníků státní a veřejné správy z hlediska zvláštní odborné způsobilosti a z hlediska vzdělávání pracovníků státní správy s rezortním zaměřením. Koncepce pro všechny pracovníky s resortním zaměřením stanoví základní rámec pro celoživotní vzdělávání. Podrobnější strategie pro jednotlivé obory v rámci resortu, která by reagovala na skutečné potřeby praxe, v současnosti neexistuje. Strategie se zaměřuje na pracovníky státní správy lesů na obcích s rozšířenou působností a na pracovníky krajských úřadů. Strategie se opírá o výsledky předcházejících kvantitativních šetření, které mapují situaci pracovníků orgánů státní správy lesů z hlediska výkonu jejich práce. Vlastní kvantitativní šetření zaměřené na odborné celoživotní vzdělávání, který je součástí práce, zmapuje jejich potřeby ve vztahu k výkonu jejich práce, preferenci forem a metod jejich dalšího odborného vzdělávání. Provedené kvantitativní šetření pro naformulování strategie, představují analýzu potřeb, která by měla být periodicky opakována. Celoživotní...
Strategie překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých
Píša, Martin ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice bariér v účasti na vzdělávání dospělých. Na základě reflexe soudobých teoretických poznatků o nerovnostech v účasti na vzdělávání dospělých a bariér v účasti na vzdělávání dospělých bylo připraveno a realizováno výzkumné šetření, které se zabývá strategiemi překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých u rodičů na rodičovské dovolené. Ti jsou jednou ze skupin se znevýhodněným přístupem ke vzdělávání a je pro ně charakteristický komplex situačních bariér. Účastníci výzkumu (n = 6, M = 34,5) se zúčastnili polostrukturovaného rozhovoru, jehož předmětem bylo sedm tematických okruhů týkajících se osobní historie respondenta, jeho studijní a profesní dráhy a okolností jeho života. Na základě získaných dat byly identifikovány podmínky a mechanismy, které pomáhají k překonání skupinově specifických bariér v účasti na vzdělávání. Na základě společných prvků výpovědí respondentů byla definována ekonomicky orientovaná strategie překonávání bariér a alternativní strategie překonávání bariér. Klíčová slova: vzdělávání dospělých, další vzdělávání, celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, bariéry účasti na vzdělávání, znevýhodněný přístup ke vzdělávání, vzdělávání rodičů, rodičovská dovolená
Bariéry vzdělávání matek na rodičovské dovolené
Krmenčíková, Eva ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Cílem mé práce je ověření existence bariér v dalším profesním vzdělávání matek na rodičovské dovolené a zjištění, jaká specifika v bariérách vzdělávání pro ně platí v porovnání s celou populací dospělých osob, kterou reprezentují vybrané výzkumy. Matky na rodičovské dovolené jsou považovány za specifickou skupinu na trhu práce i na poli vzdělávání, a proto je třeba věnovat jim zvláštní pozornost. V první části práce je definováno další profesní vzdělávání v rámci konceptu celoživotního vzdělávání, jsou představeny výzkumy, které jsou základnou pro mé vlastní dotazníkové šetření, a dále také některé faktory ovlivňující pociťované bariéry vzdělávání matek na rodičovské dovolené. Ověření existence bariér dalšího profesního vzdělávání u matek na rodičovské dovolené probíhalo formou kvantitativního dotazníkového šetření, jehož výsledky byly porovnány s výsledky výzkumů uvedených v předchozích kapitolách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza současných forem a metod vzdělávání seniorů v České republice
Procházková, Romana ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi vzdělávání seniorů v České republice. Práce je tvořena teoretickou a empirickou částí. V teoretické části byla zjišťována charakteristika gerontopedagogiky a gerontodidaktiky, též byly nastíněné možnosti vzdělávání seniorů. Zda je nabídka vzdělávacích institucí pro seniory odpovídající, tak zní formulace výzkumného problému empirické části práce. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda nabídka institucí ve vybraných městských částech Prahy, které v současnosti poskytují seniorům příležitosti ke vzdělávání, je vzhledem k jejich potřebám a zájmům dostatečná. Základní výzkumná otázka zní: Jaký je názor respondentů na nabídku vzdělávacích institucí? K té byly kladeny výzkumné podotázky týkající se počtu vzdělávacích institucí, pestrosti nabízených aktivit, absence vzdělávacích aktivit, propagace aktivit, spolupráce vzdělávacích institucí se sociálním odborem a zpětné vazby od seniorů. Kvalitativní výzkum byl proveden metodou polostrukturovaného rozhovoru se zaměstnanci sociálních odborů a zaměstnanci vzdělávacích institucí pro seniory (klubů seniorů) ve třech městských částech Prahy. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že pestrost nabízených aktivit je široká, i přestože v některých městských částech by určitý druh vzdělávacích aktivit senioři uvítali. Spolupráce se...
Možnosti uplatnění konceptu celoživotního vzdělávání v pražských základních uměleckých školách
Brejcha, Petr ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
1 ABSTRAKT Tato práce řeší možnosti uplatnění konceptu celoživotního vzdělávání v základních uměleckých školách. Cílem práce je navržení základního modelu vzdělávání dospělých aplikovatelného v základních uměleckých školách. Zaměřuje se na analýzu odborné literatury v oboru celoživotního učení, všeživotního učení, dalšího vzdělávání, dále pak na analýzu strategických dokumentů Evropské unie a České republiky v oblasti celoživotního učení a dalšího vzdělávání. Na základě analýz těchto dokumentů a vnějšího prostředí je navržen model vzdělávání dospělých v ZUŠ, jehož aplikovatelnost v ZUŠ je ověřena výzkumným šetřením. Dotazníkové šetření zjišťuje existenci vzdělávání různých cílových skupin dospělých (laické i odborné veřejnosti) v pražských základních uměleckých školách, poměr počtu dospělých k mladším žákům a používané způsoby jejich vzdělávání. Strukturované rozhovory s pěti řediteli pražských ZUŠ objasňují konkrétní detaily procesu vzdělávání dospělých v ZUŠ a přinášejí další postřehy k tématu. Přínosy této práce jsou rozvoj koncepce celoživotního učení v oblasti základního uměleckého vzdělávání, uvedení možnosti využití uvolněných kapacit ZUŠ ke vzdělávání dospělých při předpokládaném postupném odlivu mladších žáků z důvodu prognózy klesající porodnosti v ČR a pojmenování pozitivních dopadů vzdělávání...
Problematika celoživotního vzdělávání všeobecných zdravotních sester
Gačová Urbánková, Věra ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Celoživotní vzdělávání všeobecných zdravotních sester je stále velmi aktuálním a diskutovaným tématem, a to zvláště v souvislosti s nutností zavedení nových standardů vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků po vstupu České republiky do Evropské unie, v souvislosti s uzákoněním zákona č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání, v souvislosti s novelami tohoto zákona, které přinesly nejen další změny do způsobu celoživotního vzdělávání, ale zvýšily i kompetence zdravotních sester, ale i v souvislosti s přípravou nového zákona, který má nahradit zákon č. 96/2004 sb., o nelékařských zdravotnických povoláních a má, z důvodu nespokojenosti se stávajícím systémem, opět zcela změnit koncepci kvalifikačního, ale i celoživotního vzdělávání. Tato diplomová práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání všeobecných zdravotních sester. Hlavním cílem je zmapování problematiky celoživotního vzdělávání všeobecných zdravotních sester a stanovení míry spokojenosti s celoživotním vzděláváním všeobecných zdravotních sester a to především u všeobecných sester pracujících v nemocnicích Karlovarského kraje. Teoretická část práce poskytuje obecné informace o celoživotním vzdělávání a o specifikách celoživotního vzdělávání všeobecných...
Problematika nároků na seniory a celoživotní vzdělávaní
Helebrantová, Marie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce představuje formy socializace v seniorském věku a popisuje možnosti aktivizace seniorů, s důrazem na jejich dostupnost a význam. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách zabývá obecně stářím a jeho charakteristikou, dále stárnutím obyvatelstva, souvisejícím s demografickými změnami. Pojednává o celoživotním vzdělávání a aktivizaci ve stáří. Praktická část se formou kvantitativní dotazníkové sondy zaměřuje na způsoby trávení volného času aktivními seniory v hl. městě Praze a také na nabídku a rozsah aktivit pro občany vyššího věku obecně. Analyzuje vztah seniorů k nabízeným možnostem a také jejich hodnocení konkrétních aktivit. Nalézá faktory, které dříve narozené motivují k aktivnímu přístupu ke stáří a naopak odhaluje determinanty ovlivňující jejich neúčast a pasivitu.
Analýza současné nabídky a poptávky po profesním vzdělávání začínajících ředitelů mateřských škol
Polláková, Markéta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá porovnáním nabídky a poptávky po profesním vzdělávání začínajících ředitelů mateřských škol v souvislosti s nelehkým obdobím na počátku jejich nástupu na vedoucí pozici. Současná doba plná změn a příležitostí přeje připraveným a ti, kdo jsou připraveni, se následně dokáží v nových rolích lépe a rychleji zorientovat. Teoretická část práce vychází z odborné literatury, zákonů a dalších dostupných zdrojů. Praktická část analyzuje poznatky získané dotazníkovými šetřeními, kdy jeden typ dotazníku je vytvořen pro ředitele mateřských škol, kteří jsou ve funkci méně než dva roky a druhý typ dotazníku je určen vzdělávacím institucím. Cílem práce je zjistit aktuální nabídku vzdělávacích institucí v oblasti profesního vzdělávání začínajících ředitelů škol a tuto nabídku porovnat se zájmem o profesní vzdělávání z pohledu začínajících ředitelů. Sekundárně bude vytvořena nabídka profesního vzdělávání určená kandidátům usilujícím o post ředitele a začínajícím ředitelům mateřských škol tak, aby pro ně byla časově dostupná, zajímavá a využitelná v praxi. Na základě analyzovaných poznatků bude následně vytvořen přehled oblastí, o které mají ředitelé největší zájem. Dále bude zjištěno, zda jsou nějaké překážky, které jim ve vzdělávání brání a zda je pro ně profesní vzdělávání přínosné....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.