Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rizikové chování u žáků na základní škole
ANDRAŠIOVÁ, Miroslava
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování u žáků druhého stupně na běžné základní škole. Je rozdělena na dvě části. V první, teoretické, části je s ohledem na odbornou literaturu popsána problematika rizikového chování, odpovídající vývojové období žáků druhého stupně a strategie řešení tohoto chování. V praktické části bylo cílem zjistit výskyt jednotlivých vybraných druhů rizikového chování, formu preventivních opatření a řešení těchto projevů v rodině i ve škole. Výzkumu se zúčastnilo 177 žáků sedmých, osmých a devátých tříd z jedné vybrané školy. Vyhodnocení výzkumu probíhalo na základě dotazníkového šetření a výsledky byly poskytnuty i vybrané škole jako podklad pro tvorbu její preventivní strategie na následující školní rok.
Využití konceptu funkční analýzy chování u předškolních dětí s narušenou komunikační schopností v mateřské škole speciální
Hanušová, Michaela ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Tirpák, Jan (oponent)
Diplomová práce je speciálněpedagogická a zabývá se možnostmi využití konceptu funkční analýzy chování u předškolních dětí s narušenou komunikační schopností ve vybrané mateřské škole speciální. V teoretické části je představena problematika narušené komunikační schopností a vývoj sociálně emočních dovedností dítěte. Teoretická část také popisuje náročné chování a koncept funkční analýzy chování. Praktická část se zabývá čtyřmi případovými studiemi předškolních dětí s projevy opakujícího se náročného chování. Cílem kvalitativního výzkumu diplomové práce je ověření využití konceptu funkční analýzy chování v souvislosti s řešením náročného chování dětí s narušenou komunikační schopností ve vybrané mateřské škole speciální. Hlavní výzkumnou otázkou diplomové práce je zjistit, jaké jsou možnosti využívání principů funkční analýzy chování ve zvolené mateřské škole speciální. Výzkum zjišťuje, jaké projevy chování dětí považují pedagogičtí pracovníci zvolené mateřské školy speciální za náročné chování. Výzkum dále zjišťuje, zda pedagogickým pracovníkům pomáhá funkční analýza chování ke snižování projevů náročného chování u dětí a jak sami aplikují principy funkční analýzy chování. Použitými metodami a výzkumnými nástroji jsou polostrukturované rozhovory, zúčastněné pozorování, otevřené kódování, záznamové...
Přínos Tréninku jazykových schopností dle Elkonina pro jazykové schopnosti dětí
Šišková, Dorota ; Nováková Schöffelová, Miroslava (vedoucí práce) ; Málková, Gabriela (oponent)
Fonematické povědomí je považováno za jeden z důležitých prediktorů budoucí úspěšnosti čtení a psaní, kterým se budeme v diplomové práci zabývat. V teoretické části vymezujeme základní pojmy, věnujeme se predikorům čtení a psaní a fonologickému deficitu ve vývoji dítěte. Výzkumná část je pojata jako kvaziexperiment, ve kterém sledujeme dopad Tréninku jazykových schopností podle D. B. Elkonina na jazykové schopnosti dětí předškolního věku. Naším cílem diplomové práce je zhodnotit účinek české adaptace intervenčního programu u dětí a zachytit změny v důsledku implementace tohoto intervenčního programu. Výzkumný vzorek tvoří experimentální skupina a skupina kontrolní. Před a po absolvování intervence byla u dětí testována a měřena úroveň fonematického povědomí (konkrétně test izolace první, poslední hlásky, syntézy hlásky). Děti z experimentální skupiny byly meřeny i testem na opakování vět. Výsledky výzkumného šetření prokázaly pozitivní vliv předmětné intervence v oblasti jazykového vývoje dětí. Děti, které byly před tréninkem v oblasti svého jazykového vývoje slabé, po tréninku vykazovaly signifikantně lepší výsledky v testu opakování vět, své deficity fonematického povědomí po tréninku vyrovnaly a výkony se vyrovnaly normě. V úlohách hodnocích izolaci poslední hlásky a syntézy hlásky vykazovaly...
Návrh pohybového programu se zaměřením na atletiku pro předškolní vzdělávání
Hollasová, Kateřina ; Fořterová, Petra (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Návrh pohybového programu se zaměřením na atletiku v předškolním vzdělávání Cíl: Cílem práce je vytvořit pohybový program zaměřený na atletiku pro děti předškolního věku a ověřit jej v mateřské škole. Metody: Jedná se o případovou studii, která má charakter deskripce. Využili jsme testování, které nám sloužilo jako vstupní informace o pohybových schopnostech a dovednostech dětí předškolního věku. Dále nám testová baterie posloužila k ověření vlivu aplikovaného pohybového programu zaměřeného na atletické dovednosti. Vybrali jsme testy z testové baterie DMT a MOBAK - běh na 10 m, skok daleký z místa, hloubka předklonu a hod na cíl. Dále bylo využito škálování pro hodnocení techniky hodu míčkem. Poslední použitou metodou bylo zúčastněné pozorování při realizaci pohybového programu. Výsledky: Pohybový program zaměřený na atletické dovednosti byl rozvržen do 10 lekcí po 45 minutách, každá lekce obsahovala 4 části: rušnou, průpravnou, hlavní a závěrečnou. Účinnost programu byla ověřena vybranou testovou baterií. K výraznému zlepšení došlo v testu skok do dálky z místa i v běhu na 10 m. Stejně tak výrazný posun nastal u technického provedení hodu míčkem. U testu flexibility a hodu na cíl nedošlo k tak výraznému zlepšení. Klíčová slova: atletika, pohybový program, předškolní věk, testová baterie
Trénink vizuomotorické koordinace u dětí předškolního věku
Buřilová, Markéta ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název: Trénink vizuomotorické koordinace u dětí předškolního věku Cíl: Vytvořit a realizovat 3měsíční pohybově-herní program Sovička zaměřený na vizuomotorickou koordinaci, a následně zhodnotit jeho vliv na školní zralost, zrakovou pozornost a jemnou motoriku u dětí v předškolním věku. Metody: Smíšený výzkum formou kvaziexperimentu byl realizován na souboru 26 dětí ve věku 5-7 let z MŠ v Praze, rozdělených na intervenční (n = 13) a porovnávací (np = 13) skupinu. Intervence u intervenční skupiny spočívala v účasti na 10-20minutových lekcích 1x týdně, zaměřených na vizuomotorickou koordinaci: oční gymnastiku doprovázenou říkankami, prvky z Feldenkraisovy metody, hry a cvičení zaměřené na pozornost a koordinaci oko-ruka. Tato cvičení byla následně 2-3x týdně opakována s pedagogy. Sběr dat byl proveden formou vstupního anamnestického dotazníku a pre/post-testu obsahujícího: MABC-2 část jemné motoriky, Orientační test školní zralosti a Zkoušku vizuální pozornosti. Na závěr byl pedagogům z intervenční třídy v MŠ předložen zpětnovazební dotazník vlastní konstrukce. Data byla zpracována v programu Statistica a Microsoft Excel. Výsledky: Po proběhlém programu došlo ke statisticky významnému zlepšení u intervenční skupiny v oblasti zrakové pozornosti, ale nikoli v oblasti jemné motoriky a školní zralosti....
Vliv terapeutické intervence na funkčnost hlezenního kloubu u skokanů do dálky
ZÁHOROVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem terapeutické intervence na funkčnost hlezenního kloubu u skokanů do dálky. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je nejdříve popsána anatomie hlezenního kloubu a popis myofasciálních struktur hlezenního kloubu. Dále je zde shrnuta biomechanika pohybu hlezenního kloubu, následně je popsán samotný skok do dálky a tréninkový proces skokanů. Vzávěru teoretické části je popsán koncept Movement Assessment Technologies (M.A.T.), který byl využit k funkčnímu testování. Praktická část je tvořena výzkumem kvalitativního typu. Výzkumný soubor tvořili 3 probandi ve věku 18-22 let, kteří se specializují výhradně na skok daleký. Terapie probíhaly individuálně po dobu dvou měsíců v pravidelných intervalech. Všichni probandi během výzkumu absolvovali bez omezení svůj běžný tréninkový plán. K získání dat byla použita technika rozhovoru, aspekce, palpace a testování. Cíle práce byly dva. Prvním cílem bylo navrhnout fyzioterapeutický postup vhodný pro zlepšení funkčnosti hlezenního kloubu uskokanů do dálky. Druhým cílem byl návrh implementace navržené fyzioterapie hlezenního kloubu do tréninkového procesu sportovce. Na základě výsledků je možné konstatovat, že cíle bakalářské práce byly splněny. Prokázala jsem, že navržená terapie je vhodná pro zlepšení funkce hlezenního kloubu a je reálné ji přidat do tréninkového procesu sportovce.
Rodinná terapie jako nástroj pomoci a intervence rodičům nezletilých dětí v rozvodovém řízení
Cepek, Martin ; Ulrichová, Monika (vedoucí práce) ; Macek, Ondřej (oponent)
Představení rodinné terapie jako nástroje pomoci i intervence státu v rámci rozvodového řízení. A to v případech, kdy rodiče nejsou sami schopni se před rozvodem domluvit na péči o děti a jsou ve sporu. Přitom zjistit, jestli orgány veřejné moci mají o tento nástroj, kterým jim stát svěřil z důvodu ochrany rodiny, zájem, případně jaké faktory rozhodují o tom, že ho použijí. Klíčová slova děti, dohoda, edukace, integrativní přístup, intervence, krize, mediace, orgán veřejné moci, pomoc, poradenství, rodiče, rodina, rodinná terapie, rozvod, řešení, stát
Vliv metody rodinných konstelací na rodinný systém
Heřmánková, Alena ; Drahoňovský, Jan (vedoucí práce) ; Cooke, Dana (oponent)
Rodinné konstelace jsou psychosociální metoda, která se zaměřuje na odhalování a řešení skrytých dynamik a vzorců chování v rodinných systémech, což umožňuje klientům nalézt nové pohledy na své problémy a vytvořit nové cesty k řešení. Rodinné konstelace se využívají k identifikaci a řešení různých problémů, jako jsou například rodinné konflikty, vztahové problémy, depresivní stavy, úzkostné poruchy a další. Avšak této metodě se nedostává dostatečné pozornosti ze strany široké veřejnosti, což byl jeden z faktorů, který mě vedl k volbě tohoto tématu. Tato bakalářská práce řeší vliv metody rodinných konstelací na fungování rodinného systému. Hlavní pozornost je věnována výpovědím aktivních účastníků této metody. K řešení bylo použito kvalitativní výzkumné šetření, realizované formou polostrukturovaného rozhovoru a kladoucí si za cíl zjistit subjektivně vnímané vlivy metody rodinných konstelací na fungování rodinného systému. Zajímalo mě, co účastníkům tato metoda přináší, a sice ve spojitosti s jejich rodinným systémem. Pro analýzu výpovědí byla využita metoda srovnávání a kontrastu. Provedeným výzkumem bylo prokázáno, že metoda rodinných konstelací má pozitivní vliv na fungování rodinného systému. Respondenti hlásili zlepšení v oblasti komunikace a uvolnění napjatých vztahů v rodině, což naznačuje,...
Vliv teambuildingových her v přírodě na slinný kortizol
Ludlová, Monika ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název práce: Vliv teambuildingových her v přírodě na slinný kortizol Souvislosti: Současná doba se vyznačuje svým velkým tlakem na psychiku jedince vytvářejícím stresové prostředí spolu s jeho negativními efekty. Mírnění stresu se dostává do popředí vědeckého zájmu na celém světě. Jednou z efektivních cest může být pohyb v přírodě. Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit vliv teambuildingových outdoorových her na hladinu slinného kortizolu. Metody: Diplomová práce byla realizována jako experimentální studie s crossover designem. 10 účastníků absolvovalo tři různé experimentální podmínky - teambuildingové outdoorové hry, indoorové hry a pasivní odpočinek. Vždy před a bezprostředně po aktivitě byl odebírán slinný vzorek. Hlavní závisle proměnnou byla hladina slinného kortizolu. V rámci analýzy dat byly použity komparativní metody a byly vypočítány generalizované lineární regresní modely. Výsledky: Hladina slinného kortizolu klesla nikoliv však signifikantně po obou typech her, po pasivním odpočinku statisticky významně stoupla (p = 0,017). Generalizované lineární regresní modely odhalily statisticky významný vliv jak teambuildingových outdoorových her, tak indoorových her v porovnání s pasivním odpočinkem. Závěry: Teambuildingové hry ať již outdoorové či indoorové se zdají na základě výsledků této...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.