Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ekologický marketing ve společnosti DM drogeriemarkt
Bakalářová, Jana ; Báča, Ladislav (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Bakalářská práce na téma Ekologický marketing ve společnosti DM drogeriemarkt se zabývá analýzou nového marketingového přístupu, známý také jako environmentální marketing či green marketing. Úvodní kapitoly práce se věnují teoretickým východiskům, od vysvětlení teoretických pojmů a definic, na základě kterých můžeme práci dále rozvíjet, až po hlubší deskripci marketingových výrazů. Práce nás blíže seznamuje s green marketingem jako takovým, od jeho definice přes historii, až po jeho nejasnou budoucnost. Dojde také k analýze ekologického marketingu, kde se blíže zaměřuji na svět, Českou republiku a zkoumanou společnost, kterou je DM drogeriemarkt. V analytické části bakalářské práce se pak podrobněji zaměřuji na marketingový mix bio výrobků prodávaných ve zkoumané společnosti. Analýza obsahuje jak rozbor bioproduktů z hlediska designu obalu, tak i jejich složení, environmentální označení, cenovou tvorbu při jejich prodeji a marketingovou komunikaci, kterou společnost komunikuje, s cílem přiblížit konečnému spotřebiteli své produkty a firemní filozofii. Stěžejní částí práce je spotřebitelský průzkum, který byl učiněn formou dotazníkového šetření. Hlavním cílem tohoto výzkumu je zjistit, jaké je postavení bioproduktů na českém trhu. Na základě tohoto výzkumu bych zároveň chtěla zjistit postoje...
Potenciál environmentálních opatření v ubytovacích zařízeních v oblasti ŽELEZNORUDSKO
MACHALOVÁ, Marie
Cílem této bakalářské práce bylo identifikovat existující environmentální opatření v ubytovacích zařízeních v oblasti Železnorudsko, zhodnotit zkušenosti jejich provozovatelů a na základě výsledků navrhnout možnosti budoucího rozvoje těchto zařízení. Informace od jednotlivých provozovatelů ubytovacích zařízení byly sbírány pomocí dotazníkového šetření. Výsledky výzkumu, společně s návrhy pro možný budoucí rozvoj ubytovacích zařízení ve zkoumané oblasti, jsou obsaženy v praktické části.
Analýza ecolabellingu v České republice
Kubátová, Lucie ; Šmída, Zbyněk (vedoucí práce) ; Riedl, Marcel (oponent)
Ecolabelling je výraz, který znamená ekologické označování a i u nás v České republice se s ním stále více setkáváme. Hlavním úkolem ekoznačení je upozornit na výrobky či služby, které jsou šetrné k životnímu prostředí. To se děje hlavně prostřednictvím certifikovaných značek. V České republice se jich nachází velké množství, nejznámější je Ekologicky šetrný výrobek. Diplomová práce seznamuje s vybranými ekologickými značkami. V poslední době dochází k velkému vývoji ekologického označování, na to reagují firmy a snaží se usměrňovat svou produkci správným směrem. Ecolabelling představuje nástroj zeleného marketingu, jehož hlavním cílem je dosažení efektivnosti ekologickou cestou. Proto firmy vytvářejí zelené strategie, aby zaujaly zákazníky a vytvořily si tak ekologickou image. Hlavním cílem práce je seznámení s ecolabellingem, porovnání vybraných českých, evropských a celosvětových ekologických značek. Důležité také je upozornit na zneužívání ekologického označování tzv. greenwashing.
Environmentální aspekty v hotelnictví
Nováková, Eliška ; Jenčková, Jiřina (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Diplomová práce mapuje úroveň ekologického chování v ubytovacích zařízeních ve vybraných státech. Pomocí strukturovaných rozhovorů zjišťuje zájem o dodržování ekologických zásad v českém hotelnictví. Průzkum byl veden v ekologicky zaměřených ubytovacích zařízeních České republiky. K porovnání sloužila fakta získaná z ubytovacích zařízení hotelového typu se stejným zaměřením v Rakousku. Na základě zjištěných poznatků navrhuje doporučení, která se týkají zlepšení environmentální kultury v českých ubytovacích zařízeních. Úvodní část představuje teoretické vymezení environmentálních aspektů, včetně definování ekologicky zaměřených ubytovacích zařízení a ekoznaček využívaných ekologicky zaměřenými ubytovacími zařízeními. Dále jsou uvedeny jednotlivé nástroje ke snižování dopadu na životní prostředí a k eliminaci negativních vlivů, či environmentální vzdělávání. Závěr práce obsahuje výsledky průzkumu vycházejícího z teoretické části práce a navrhovaná doporučení ke zlepšení stávající situace v hotelnictví.
Ekologické zemědělství v ČR (geografické analýzy)
SEDLÁKOVÁ, Lucie
Cílem této diplomové práce je zpracování dat ÚZEI za ekologickou zemědělskou produkci jednotlivých krajů České republiky do podoby mapových výstupů a grafů, které poskytují základní přehled o teritoriálním rozmístění rostlinné a živočišné produkce ekologického zemědělství. U rostlinné produkce jsou uváděny následující údaje: osetá plocha v přechodném období a plném ekologickém reţimu, ekologická produkce a průměrný výnos. Údaje o hospodářských zvířatech v EZ poskytují informace o početním stavu jednotlivých kategorií hospodářských zvířat. Část diplomové práce je věnována také uplatnění rostlinné a živočišné bioprodukce na trhu v roce 2012. Tato práce je součástí projektu GAJU 019/2013/S.
Udržitelný cestovní ruch ve Finsku
Červená, Dagmar ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Abrhám, Josef (oponent)
Práce se zabývá konceptem udržitelného rozvoje cestovního ruchu a uplatňováním tohoto přístupu v destinaci Finsko. Cílem práce je zmapovat současný stav udržitelného cestovního ruchu v této severské zemi a současně zhodnotit úroveň udržitelného rozvoje cestovního ruchu v konkrétním regionu -- kraji Severní Savo. Teoretická část je věnována významu cestovního ruchu a problematice udržitelného rozvoje v kontextu cestovního ruchu. Součástí je také obecná charakteristika destinace Finsko a popis příjezdového a domácího cestovního ruchu Finska. Důraz je dále kladen na rozbor předpokladů rozvoje udržitelného cestovního ruchu ve Finsku. Analytická část se zaměřuje na zhodnocení uplatňování udržitelného cestovního ruchu v kraji Severní Savo na základě dotazníkového šetření a vybraných indikátorů udržitelnosti.
Motivace žáků na 1. stupni ZŠ k environmentálnímu myšlení a chování
CHLOUPKOVÁ, Magda
Diplomová práce mapuje současné mezinárodní trendy v oblasti environmentálního myšlení a rozvoje a jak se tento současný světový postoj odráží ve školství v České republice. Je zde uveden i návrh krátkého projektu ekovýchovného vyučování určeného žákům 1. stupně ZŠ, jehož snahou je vzbudit u dětí zájem o tuto problematiku a udělat tak první krok nezbytný na cestě k trvale udržitelnému rozvoji.
Marketingové komunikace a udržitelný rozvoj.Konflikt nebo synergie.
Trojánek, Štěpán ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Binar, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda jsou marketingové komunikace a udržitelný rozvoj ze své podstaty v rozporu, či mohou-li být pro sebe navzájem přínosem a jak tuto synergii uplatnit v praxi. Nejdříve je v obecné rovině zkoumán vliv marketingových komunikací na udržitelný rozvoj, téměř výhradně co se obsahu komunikace týče, a následně je nastíněna role, kterou by marketingové komunikace na cestě za udržitelným rozvojem mohly hrát. V druhé části je nahlíženo na udržitelný rozvoj jako na příležitost pro marketing vč. komunikací a jako vhodná reakce na tuto příležitost je představen tzv. udržitelný marketing. Poté je krátce analyzována současná situace v ČR. Velká část práce je věnována konkrétním komunikačním doporučením pro firmy praktikující udržitelný marketing, ať už v rovině produktu, brandu či celé organizace. Následně jsou tato doporučení ilustrována na hodnocení vybraných tiskových reklam. V závěru práce jsou shrnuty tři způsoby, kterými marketingové komunikace mohou k udržitelnému rozvoji, dle autorova názoru, přispět: přenášení relevantních informací, normalizace udržitelného chování a vzdělávání.
Marketing ekologických firem
Nováková, Pavla ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Králík, Tomáš (oponent)
Cílem práce bylo zmapovat a zhodnotit marketing ekologických firem v zahraničí i v České republice a na základě některých základních charakteristik zhodnotit ekonomickou výhodnost tohoto podnikání a jeho další perspektivy. Práce se zaměřuje na zmapování produktů, které jsou k dostání na trhu a zároveň na možnosti spotřebitele, který se v těchto produktech musí zorientovat a zvolit si vyhovující produkt podle svých nároků. Práce se zaměřuje na některé společnosti z oblasti energetiky, které se často vyskytují na čelních pozicích žebříčků ekologických firem. Na základě vlastních zkušeností je hodnocena ekologická činnost v oddělení operativního leasingu ve společnosti ČSOB Leasing a.s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.