Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohlavní dimorfismus lidské pánve - jeho vznik, evoluční a funkční důsledky
Kubátová, Lucie ; Rmoutilová, Rebeka (vedoucí práce) ; Bejdová, Šárka (oponent)
Pohlavní dimorfismus lidské pánve je obvykle dáván do souvislosti s adaptací na vzpřímený pohyb a porody jedinců s velkým objemem hlavičky. Z toho důvodu byl zapotřebí vývoj odpovídajícího porodního mechanismu. Vztah rozměrů pánve matky a hlavičky donošeného plodu je interpretován jako obstetrické dilema. Pod vlivem tohoto evolučního konceptu je ženská pánev pokládána za strukturu silně evolučně omezenou. Je nutné, aby ženská pánev byla dostatečně široká a zajistila tak bezpečný průchod plodu a zároveň přizpůsobená efektivní bipedii. Nedávné publikace však diskutují nad hypotézou porodnického dilematu, nezkoumají ženskou a mužskou pánev odděleně, ale zabývají se více variabilitou v rámci lidské populace. Objevují se tak nové poznatky o vlivu ekologických faktorů a neutrálních evolučních procesů. V neposlední řadě je také navržena hypotéza vývojového pojetí obstetrického dilematu. Tyto nové poznatky oslabují původní model evoluce lidské pánve založený především na selekčním kompromisu mezi dvěma protichůdnými tlaky. Cílem bakalářské práce je popsat vývoj pánevních struktur v průběhu evoluce, shrnout faktory, které se podílejí na vzniku pohlavního dimorfismu pánve a v neposlední řadě také přiblížit porodní mechanismus člověka ve srovnání s primáty. Klíčová slova Pohlavní dimorfismus, pánev,...
Marketingový mix internetového obchodu Sportex.cz
Kubátová, Lucie ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Zástěra, Jan (oponent)
MARKETINGOVÝ MIX INTERNETOVÉHO OBCHODU SPORTEX.CZ Cíle: Cílem práce je zhodnotit nynější marketingovou činnost firmy a navrhnout možná opatření ke zlepšení chodu online obchodu sportex.cz, marketingové komunikace se zákazníky a hlavně zlepšení propagace internetového obchodu. Metody: V této práci se budu zabývat jak zkoumáním současné situace marketingového mixu vybraného obchodu, tak možným budoucím zlepšením a navrhnutím nových koncepcí. Použiji tedy kvalitativní metody jako je interview a zároveň kvantitativní metody jako je dotazování. Dále použiji SWOT analýzu. Sloužit mi budou interní i externí informace. Budu pracovat se sekundárním daty. Výsledky: Díky použitým metodám jsem navrhla konkrétní opatření pro zlepšení chodu obchodu na jednotlivých nástrojích marketingového mixu. Jako hlavní pilíř u produktu navrhuji specializaci pouze na míčové sporty a plavání a rozšířit sortiment pro ženy. Jako další krok zaměření na slevové akce a množstevní slevy. Z propagace udržet a podpořit pozice ve vyhledávačích, spolu se zavedením aplikace ověřeno zákazníky. Klíčová slova: marketingový mix, propagace, reklama, obchod, internet
Dřeviny využitelné pro tvarované živé ploty
Kubátová, Lucie
Tato bakalářská práce pojednává o dřevinách, které lze použít do tvarovaných živých plotů. Na začátku je popsána historie použití živých plotů, poté rozdělení živých plotů na volně rostoucí a tvarované, na nízké, střední a vysoké a jehličnaté, stálezelené a opadavé ploty. Následuje popis výsadby, řezu a ošetření dřevin po výsadbě a v průběhu let. Další část práce obsahuje popis dřevin, které se využívají k výsadbě tvarovaného živého plotu. Následuje návrh sortimentu dřevin, které mohou být využité do tvarovaného živého plotu. Dále byly vypracované tabulky se dřevinami, které nabízejí vybrané okrasné školky v ČR pro výsadbu tvarovaného živého plotu. Na konci se nachází obrázková příloha a diskuze, která zhodnocuje problematiku tvarovaných živých plotů.
Pohlavní dimorfismus lidské pánve - jeho vznik, evoluční a funkční důsledky
Kubátová, Lucie ; Rmoutilová, Rebeka (vedoucí práce) ; Bejdová, Šárka (oponent)
Pohlavní dimorfismus lidské pánve je obvykle dáván do souvislosti s adaptací na vzpřímený pohyb a porody jedinců s velkým objemem hlavičky. Z toho důvodu byl zapotřebí vývoj odpovídajícího porodního mechanismu. Vztah rozměrů pánve matky a hlavičky donošeného plodu je interpretován jako obstetrické dilema. Pod vlivem tohoto evolučního konceptu je ženská pánev pokládána za strukturu silně evolučně omezenou. Je nutné, aby ženská pánev byla dostatečně široká a zajistila tak bezpečný průchod plodu a zároveň přizpůsobená efektivní bipedii. Nedávné publikace však diskutují nad hypotézou porodnického dilematu, nezkoumají ženskou a mužskou pánev odděleně, ale zabývají se více variabilitou v rámci lidské populace. Objevují se tak nové poznatky o vlivu ekologických faktorů a neutrálních evolučních procesů. V neposlední řadě je také navržena hypotéza vývojového pojetí obstetrického dilematu. Tyto nové poznatky oslabují původní model evoluce lidské pánve založený především na selekčním kompromisu mezi dvěma protichůdnými tlaky. Cílem bakalářské práce je popsat vývoj pánevních struktur v průběhu evoluce, shrnout faktory, které se podílejí na vzniku pohlavního dimorfismu pánve a v neposlední řadě také přiblížit porodní mechanismus člověka ve srovnání s primáty. Klíčová slova Pohlavní dimorfismus, pánev,...
Aktuální trendy v cestovním ruchu
Kubátová, Lucie ; Kalábová, Markéta (vedoucí práce) ; Jenčková, Jiřina (oponent)
Práce se zabývá otázkou aktuálních trendů v oblasti cestovního ruchu. Hlavním cílem práce je analyzovat trendy a zjistit diferenciaci využívání těchto trendů mezi občany České republiky a občany ostatních zemí. Zvolená problematika je řešena pomocí dotazníkového šetření, které bylo vytvořeno pro účely této práce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretické části jsou věnovány první dvě kapitoly, které jsou nezbytné pro uvedení čtenáře do problematiky cestovního ruchu. Praktická část je zaměřena na deskripci aktuálních trendů z pohledu tří hlavních poskytovaných služeb, a to služeb ubytovacích, dopravních a stravovacích. Tyto trendy jsou demonstrovány například na Airbnb, Uberu nebo zážitkových restauracích.
Spokojenost zákazníků se službami prodejny Sportex.cz
Kubátová, Lucie ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Spokojenost zákazníků se službami prodejny Sportex.cz Vedoucí DP: Mgr. Jan Šíma Cíle: Cílem práce je pomocí dotazníkového šetření zjistit, jak jsou zákazníci spokojeni se službami sportovní prodejny Sportex.cz. Dále na základě výsledků dotazníků navrhnout nová řešení a uspořádání pro nynější sportovní prodejnu Sportex.cz tak, aby se v ní zákazníci cítili spokojeni a v budoucnu tuto prodejnu opět navštívili za účelem dalšího nákupu. Metody: Kvantitativní výzkum pomocí elektronického a písemného dotazování Výsledky: Zákazníci jsou nejvíce spokojeni s obsluhou prodejny a s vybavením. Sortiment shledávají jako nadprůměrný. Nejhůře dopadla dostupnost a lokalita obchodu. Na základě výsledků bylo doporučeno jako hlavní pilíře změn rozšíření sortimentu o nové produkty, zavést světelný poutač před prodejnu, prodloužit otevírací dobu, zavést tiskárnu na účtenky a přehodnotit cenovou politiku. Klíčová slova: Sportovní obchod, personál, vybavení prodejny, merchandising
Marketingový mix internetového obchodu Sportex.cz
Kubátová, Lucie ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Zástěra, Jan (oponent)
MARKETINGOVÝ MIX INTERNETOVÉHO OBCHODU SPORTEX.CZ Cíle: Cílem práce je zhodnotit nynější marketingovou činnost firmy a navrhnout možná opatření ke zlepšení chodu online obchodu sportex.cz, marketingové komunikace se zákazníky a hlavně zlepšení propagace internetového obchodu. Metody: V této práci se budu zabývat jak zkoumáním současné situace marketingového mixu vybraného obchodu, tak možným budoucím zlepšením a navrhnutím nových koncepcí. Použiji tedy kvalitativní metody jako je interview a zároveň kvantitativní metody jako je dotazování. Dále použiji SWOT analýzu. Sloužit mi budou interní i externí informace. Budu pracovat se sekundárním daty. Výsledky: Díky použitým metodám jsem navrhla konkrétní opatření pro zlepšení chodu obchodu na jednotlivých nástrojích marketingového mixu. Jako hlavní pilíř u produktu navrhuji specializaci pouze na míčové sporty a plavání a rozšířit sortiment pro ženy. Jako další krok zaměření na slevové akce a množstevní slevy. Z propagace udržet a podpořit pozice ve vyhledávačích, spolu se zavedením aplikace ověřeno zákazníky. Klíčová slova: marketingový mix, propagace, reklama, obchod, internet
Analýza ecolabellingu v České republice
Kubátová, Lucie ; Šmída, Zbyněk (vedoucí práce) ; Riedl, Marcel (oponent)
Ecolabelling je výraz, který znamená ekologické označování a i u nás v České republice se s ním stále více setkáváme. Hlavním úkolem ekoznačení je upozornit na výrobky či služby, které jsou šetrné k životnímu prostředí. To se děje hlavně prostřednictvím certifikovaných značek. V České republice se jich nachází velké množství, nejznámější je Ekologicky šetrný výrobek. Diplomová práce seznamuje s vybranými ekologickými značkami. V poslední době dochází k velkému vývoji ekologického označování, na to reagují firmy a snaží se usměrňovat svou produkci správným směrem. Ecolabelling představuje nástroj zeleného marketingu, jehož hlavním cílem je dosažení efektivnosti ekologickou cestou. Proto firmy vytvářejí zelené strategie, aby zaujaly zákazníky a vytvořily si tak ekologickou image. Hlavním cílem práce je seznámení s ecolabellingem, porovnání vybraných českých, evropských a celosvětových ekologických značek. Důležité také je upozornit na zneužívání ekologického označování tzv. greenwashing.

Viz též: podobná jména autorů
7 Kubátová, Lenka
1 Kubátová, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.