|
Strategie rozvoje podniku
Hruška, Vojtěch ; Hořínek, Richard (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje podniku. V tomto případě je zkoumanou společností jedna z největších světových autopůjčoven, respektive její česká odnož. Tato práce zkoumá společnost za použití analytických metod vyučovaných v rámci studia, především strategické analýzy. Díky těmto analýzám je objeveno slabé místo. Nedostatkem se v tomto případě stala mezera v portfoliu, jelikož společnost nenabízí užitkové vozy, na rozdíl od konkurence a zahraničních poboček. Za pomoci metody minimálních nákladů je poté navrhnut konkrétní možný postup při odstraňování tohoto nedostatku.
|
|
Marketingové nástroje posilování konkurenceschopnosti
Beran, Jaromír ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na návrh marketingových nástrojů, které povedou k posílení konkurenceschopnosti společnosti Goled s.r.o. na online trhu s LED osvětlením při její expanzi na zahraniční trh. Nejprve je analyzována společnost a poté prostředí zahraničního trhu. Práce obsahuje návrh cenotvorby a value map, které přispívají ke zvyšování konkurenceschopnosti, posílení pozice na trhu.
|
|
Návrh digitalizace procesu náboru v personální agentuře v Brně
Špačková, Kristýna ; Konečný, Štěpán (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výzvou v oblasti digitalizace náborového procesu pobočky personální agentury situované v Brně. Teoretická část obsahuje literární rešerše v oblasti digitalizace procesu náboru personálních agentur přes strategické řízení a popis vybraných analyticko-výzkumných a evaluačních metod použitých v této oblasti a typu výzkumu. Analytická část obsahuje aplikaci vybraných analyticko-výzkumných metod za účelem identifikace klíčových faktorů pro posouzení možnosti digitalizace lokální strategie brněnské pobočky, jejichž závěry vstupují do metody COP pro následné zhodnocení. Na základě zjištěných výsledků je v návrhové části zvolená vhodná varianta dalšího směřování společnosti a její rozpracování do konkrétnějších zásahů.
|
| |
|
Analýza regionu a jeho rozvojové strategie
Lukeš, Jakub ; Chovancová, Jitka (oponent) ; Vaňková, Lucie (vedoucí práce)
V této diplomové práci se řeší problematika konkurenceschopnosti regionů. V teoretické části je vymezen kraj, jako hlavní aktér regionálního rozvoje, a možnosti financování. V praktické části je popsán a charakterizován Olomoucký kraj doplněný o SWOT analýzu. Konkurenceschopnost regionu je vypočtena na základě statistických proměnných z různých oborů.
|
|
Podpora výzkumu a vývoje: cesta ke zvýšení konkurenceschopnosti podniků
Bočková, Nina ; Dohnal, Mirko (oponent) ; Duspiva, Pavel (oponent) ; Motyčková, Monika (oponent) ; Meluzín, Tomáš (vedoucí práce)
Disertační práce zkoumá možnosti zvýšení využívání nepřímé a přímé podpory na VV u malých a středních podniků působících v České republice, zařazených do odvětví zpracovatelského průmyslu zaměřeného na výrobu počítačů, elektronických a optických přístrojů a zařízení. Motivem pro volbu tématu této práce byla přímá zkušenost z praxe, kdy podniky neměly dostatek informací pro využívání dotací na výzkum a vývoj, případně měly negativní zkušenosti s žádostmi o přímou podporu na výzkum a vývoj. Tyto skutečnosti znesnadňovaly realizování výzkumu a vývoje v podnikové praxi. Cílem disertační práce je návrh metodiky pro využívání dostupných nástrojů podpory výzkumu a vývoje v podmínkách České republiky a její verifikace na reálných datech z vybraných podniků. Ke zkoumání vybrané oblasti vědeckého poznání byla použita data z primárního i sekundárního výzkumu. Na základě poznatků, získaných podrobnou rešerší českých i zahraničních literárních zdrojů, bylo provedeno dotazníkové šetření. Respondenty byly podniky z odvětví elektronického průmyslu. Disertační práce obsahuje výsledky empirického výzkumu, vyhodnocení výzkumných otázek týkajících se srovnání vybraného vzorku podniků aktivně realizujících výzkum a vývoj a podniků, zabývajících se pouze výrobou bez inovačních procesů. Na základě zpracování dotazníku a testování výzkumných otázek byla za pomocí fuzzy logiky vytvořena metodika pro malé a střední podniky, usnadňující rozhodování při financování výzkumných a vývojových aktivit. Využívání navržené metodiky umožní podnikům rozšíření zdrojů pro financování inovačního procesu, jako nezbytné součásti konkurenčního boje ve vybraném odvětví. Metodika je významným pomocníkem pro strategické rozhodnutí malých a středních podniků, uvažujících o zavedení výzkumu, vývoje a inovací. Přínosy disertační práce lze spatřovat nejen v rovině teoretické a praktické, ale i pedagogické.
|
|
Rozvoj konkurenceschopnosti podniku
Simeunovičová, Daniela ; Heželyová, Daniela (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práca sa venuje rozvoju konkurencieschopnosti súkromnej materskej škôlky. V teoretickej časti sú zhrnuté poznatky z odbornej literatúry ohľadne konkurencieschopnosti, ktoré sú následne využité v praktickej časti. Za hlavný výsledok práce sa považuje vytvorenie návrhu na posilnenie konkurencieschopnosti škôlky, ktorý je založený na komplexnej analýze prostredia, v ktorom sa škôlka nachádza.
|
| |
|
Konkurenceschopnost softwaru pro řízení projektů
Květoň, Petr ; Kuboš, Jaroslav (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá porovnáním konkurenceschopnosti softwarů pro projektové řízení. Hlavním softwarem je Navigo3, který je vyvíjen a distribuován společnosti Navigo Solutions s.r.o. První část popisuje samotnou společnost a její produkt, následuje popis konkurenčních softwarů a jejich vzájemné porovnání. Další část je zaměřena na implementování vhodných nástrojů, které zlepší konkurenční schopnost softwaru Navigo3.
|
|
Návrh strategie pro zvýšení konkurenceschopnosti taneční školy Danza
Pikalová, Hana ; Veselá, Jitka (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce sleduje problematiku konkurenceschopnosti a návrh strategie pro její zvýšení pro taneční školu Danza. Základem pro tvorbu strategie jsou údaje získané na základě teoretických poznatků, aplikace dotazníkového šetření a z analýz obecného, oborového a interního prostředí a SWOT analýzy. Výstupem diplomové práce jsou, na základě zpracování a vyhodnocení zjištěných údajů, návrhy jednotlivých prvků strategie podle složek marketingového mixu. Návrh strategie je předpokladem k posílení konkurenceschopnosti taneční školy Danza a vytvoření její stabilní pozice na trhu.
|