|
Optimalizace konstrukce rámu vozidla Formule Student
Krkoška, Kamil ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vypracovat optimalizovaný návrh rámu Formule Student. Základním požadavkem nové konstrukce bylo, aby splňovala nejnovější pravidla soutěže Formula Student/SAE a také lépe plnila řadu dalších požadavků, které jsou na ni kladeny. V práci je uveden přehled nejdůležitějších pravidel a také zhodnocení předcházejících konstrukcí rámu. Následně je popsán postup při návrhu nového rámu a jeho výpočtová analýza pomocí MKP systému. Důraz je kladen především na výpočet torzní tuhosti. Výsledky výpočtů jsou porovnány s předchozími variantami i s hodnotami vozu Formule Ford. Rovněž jsou uvedena doporučení a další možnosti ve vývoji rámu.
|
| |
|
Počítačové simulace v oblasti bezpečnosti vozidel
Krkoška, Kamil ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je zpracovat ucelený přehled současného stavu v oblasti bezpečnosti automobilů, konkrétních postupů a dosažených výsledků v této oblasti. Jsou zde stručně popsány konstrukční řešení pro zvýšení aktivní a pasivní bezpečnosti a dále je vysvětleno testování těchto systémů v nárazových zkouškách a hodnocení těchto zkoušek podle biomechanických limitů. Pozornost je také věnována využití a přínosu počítačových simulací v této oblasti. Popsán je i postup při provádění těchto simulací včetně používaných softwarů a příkladů úspěšných aplikací počítačových simulací v praxi.
|
|
Optimalizace konstrukce rámu vozidla Formule Student
Krkoška, Kamil ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vypracovat optimalizovaný návrh rámu Formule Student. Základním požadavkem nové konstrukce bylo, aby splňovala nejnovější pravidla soutěže Formula Student/SAE a také lépe plnila řadu dalších požadavků, které jsou na ni kladeny. V práci je uveden přehled nejdůležitějších pravidel a také zhodnocení předcházejících konstrukcí rámu. Následně je popsán postup při návrhu nového rámu a jeho výpočtová analýza pomocí MKP systému. Důraz je kladen především na výpočet torzní tuhosti. Výsledky výpočtů jsou porovnány s předchozími variantami i s hodnotami vozu Formule Ford. Rovněž jsou uvedena doporučení a další možnosti ve vývoji rámu.
|
| |
|
Počítačové simulace v oblasti bezpečnosti vozidel
Krkoška, Kamil ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je zpracovat ucelený přehled současného stavu v oblasti bezpečnosti automobilů, konkrétních postupů a dosažených výsledků v této oblasti. Jsou zde stručně popsány konstrukční řešení pro zvýšení aktivní a pasivní bezpečnosti a dále je vysvětleno testování těchto systémů v nárazových zkouškách a hodnocení těchto zkoušek podle biomechanických limitů. Pozornost je také věnována využití a přínosu počítačových simulací v této oblasti. Popsán je i postup při provádění těchto simulací včetně používaných softwarů a příkladů úspěšných aplikací počítačových simulací v praxi.
|