Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 77 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zásady holismu a humanismu v péči o pacienta s poruchou autistického spektra
VLKOVÁ, Blanka
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu problémových situací v ošetřovatelské péči z pohledu pečujících osob o pacienty s poruchou autistického spektra (PAS), mapování specifických potřeb pacientů s PAS a mapování poskytované ošetřovatelské péče o pacienty s PAS z pohledu sester. Je rozdělena do dvou částí. První část slouží pro teoretický úvod a nastínění současného stavu problematiky ošetřování pacientů s PAS. Empirická část má podobu kvalitativně-kvantitativního výzkumného šetření a je pro větší přehlednost rozdělena do několika částí. První část výzkumu se zaměřovala na získání dat od probandů pečujících o osoby s PAS. Pro účely této části byla vybrána kvalitativní forma výzkumného šetření za použití metody polostrukturovaného rozhovoru. Této části výzkumného šetření se zúčastnilo 9 participantů. Druhá část výzkumu se zaměřovala na potvrzení či vyvrácení tvrzení probandů z první části šetření a potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz. Pro účely zpracování této části bylo vybráno kvantitativní výzkumné šetření za použití metody nestandardizovaného dotazníku, který byl vytvořen autory práce. Dotazníky byly distribuovány v tištěné a elektronické formě, vzhledem k epidemiologickým opatřením v ČR. Celkem se této části účastnilo 212 respondentů. Mezi hlavní výsledky první části výzkumného šetření patří seznam problémových situacích, které mají vliv na chování pacienta s PAS a celkový průběh při poskytování ošetřovatelské péče. Dále byly zjištěny specifické a individuální potřeby osob s PAS, mezi které patří potřeba spánku, výživy, afiliace, potřeba uspořádávání, potřeba smyslového vnímání a vědomí a soběstačnost v denních činnostech. Z výsledků kvantitativní části výzkumného šetření bylo zjištěno, jakým způsobem je zdravotnický personál schopný komunikovat s pacienty s PAS a jaké prostředky při ošetřovatelské péči o ně využívají. Dále byla zmapována náročnost uspokojení potřeb z hlediska zdravotnického personálu a jejich zájem o přiblížení dané problematiky. Při testování stanovených hypotéz byla potvrzena pouze hypotéza č. 3 - U pacientů s poruchou autistického spektra je ošetřovatelská péče více individualizovaná než u pacientů bez poruchy autistického spektra. Hypotéza č. 1 - Sestry v klinické praxi používají při komunikaci s pacienty s poruchou autistického spektra více verbální komunikaci než neverbální komunikaci a hypotéza č. 2 - Uspokojení psychologických potřeb je u pacientů s poruchou autistického spektra náročnější než uspokojení potřeb biologických, potvrzeny nebyly.
Poselská služba Dvora Králové n. L. v raném novověku
Iša, František ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kostlán, Antonín (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na problematiku ústní i písemné komunikace vykonávané prostřednictvím několika skupin poslů mezi menším královským věnným městem Dvorem Králové nad Labem a jeho vlastním vesnickým zázemím i vzdálenějšími místy na cizích panstvích. Práce se zabývá regionem Podkrkonoší v období pokročilého raného novověku, charakterizuje a analyzuje některé dochované archivní prameny k poselské službě ve Dvoře Králové nad Labem. Přibližuje prostředí, v kterém branní i jiní poslové konali svoje poselské služby, a pokouší se definovat vztah mezi vzdáleností a ohodnocením posla na území panství i mimo něj. V souvislosti s rozmanitou náplní ústních i písemných poselství se práce dotkla i několika dalších témat, jako je skutečná náplň robotních prací, doprovody jízdních vojáků při prospekci terénu, postrky tuláků a žebráků či počátky poštovnictví v regionu. Pra- covní metoda je založena na hluboké archivní sondě do vzácně dochovaných městských pra- menů účetní povahy, především do poselských register branných a rejstříků zaplacených poslů let 1740 a 1768. Výsledná zjištění prezentuje pomocí tabulek, grafů, slovního popisu i rekon- strukčními mapami. Informace z archivních pramenů vynesené do rekonstrukčních map dovo- lují vyslovit další závěry o formách a podobách poselské služby...
Informační a komunikační technologie - ekonomické a sociální aspekty
Blšťáková, Hana ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Parrák, Radovan (oponent)
Tato práce je zaměřena na rozvoj informačních a komunikačních technologií v 21. století a jejich sociálních a ekonomických aspektů. První část se věnuje historii vzniku dnes již běžně používaných informačních a komunikačních technologií, jako je osobní počítač, mobilní telefon a internet. Druhá kapitola popisuje vývoj ICT v rámci jednotlivců, domácností a firem. Třetí část je zaměřena na informační ekonomiku v závislosti na dění v ICT sektoru, výdajích, investicích a zahraničním odchodu s ICT. Další kapitola se podrobněji zabývá sociálními sítěmi, jako silnému marketingovému a ekonomickému nástroji a dále jejich vznikem a vývojem až do současné podoby. Pátá kapitola se věnuje pozitivním a negativním sociálním a ekonomickým aspektům ICT a jejich kombinaci. Základní otázkou, na kterou chce tato práce odpovědět, je to, zda pozitiva ICT převažují a do budoucna budou převažovat nad jejich negativy. Analýza provedená v této práci dochází k závěru, že pozitiva sice stále převažují, ale do budoucna bude potřeba minimalizovat negativní vlivy ICT především v sociální oblasti a zvýšit bezpečnost internetu.
Mediální manipulace na 1.st.ZŠ a obrana proti ní
Čunková, Kateřina ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Diplomová práce se zabývá manipulací zaměřenou na děti mladšího školního věku, především pak televizní reklamou a působením na dětského recipienta. V teoretické části jsou vymezeny pojmy manipulace, média a reklama, dále pak mediální výchova v současném kurikulu, v RVP a učebnicích pro 1. stupeň základních škol. Empirická část je rozdělena na metodický celek a výzkumný celek. V metodickém celku je popsán realizovaný projekt týkající se reklamního sdělení a obrany proti mediální manipulaci. Během projektu proběhlo pozorování, jehož výsledky jsou následně popsány ve výzkumné části. Dále je zařazeno dotazníkové šetření a jeho analýza. Poslední částí práce je návrh metodiky, kde jsou nastíněny strategie, s jejichž pomocí se lze manipulaci bránit.
Aktivity podporující spolupráci základní školy s mateřskou školou a rodinou směřující k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy
Partyková, Veronika ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou propojení preprimárního a primárního vzdělávání a rodinou, konkrétně jejich vzájemnou spoluprací, která vede k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na aspekty ovlivňující přechod dítěte z mateřské školy do školy základní, především školní připraveností a školní zralostí. Dále se věnuje tématu diagnostiky, komunikace a formám spolupráce mezi jednotlivými aktéry. Praktická část je postavena na výzkumném regionálním šetření, které zjišťuje, jaké aktivity nabízejí základní školy pro budoucí prvňáky. Jak tyto aktivity, směřující a podporující školní připravenost dítěte na zahájení povinné školní docházky, vnímá rodičovská veřejnost jako prevenci školní neúspěšnosti. Cílem diplomové práce je analyzování nejčastějších forem aktivit nabízených základními školami podporující spolupráci mezi základní, mateřskou školou a rodinou. Dále prezentovat, jak rodiče hodnotí aktivity podporující bezproblémový vstup dítěte do 1. třídy základní školy.
Budování vztahu škola - zákonný zástupce
Krakowitzer, Vojtěch ; Hausner, Milan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé: Tato závěrečná bakalářská práce se zabývá tvorbou etického kodexu zákonného zástupce jako nástroje pro změnu a úpravu komunikace mezi školou a zákonným zástupcem. Zaměřuje se legislativní pojetí tohoto vztahu a na roviny, ve kterých může tento vztah probíhat. Současně přináší pohled na etický kodex ve školství a problémy jeho právního postavení. Jedním z jejích cílů je vytvořit samotnou podobu etického kodexu pohledem škol a zákonných zástupců, včetně jeho implementace. V závěru jsou pak shrnuty dosavadní poznatky a stanoveny kritické body tvorby a aplikace do jednotlivých škol.
Komunikace v rámci managementu školní jídelny
Dušková, Drahomíra ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Komunikace v rámci managementu školní jídelny AUTOR: Drahomíra Dušková KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Trunda ABSTRAKT: Závěrečná bakalářská práce se zabývá vnitřní komunikací v zařízeních školních jídelen a je zaměřena na komunikaci manažerských funkcí. Dotazníkovým šetřením v rámci školních jídelen z celé České republiky, tedy z počtu 8.154 zařízení školního stravování, bylo osloveno celkem 250 školních jídelen. Dotazníky vyplnilo 116 vedoucích (ředitelů) školních jídelen a 259 zaměstnanců. Práce přináší zprávu o stavu umění komunikovat. Na jedné straně z pohledu vedoucích samotných, přičemž zjišťuje jejich názor na to, jak se jim komunikace daří aplikovat. Na druhé straně z pohledu zaměstnanců jídelny tak, jak komunikaci vnímají a rozumí. Analýza výsledků odhalila u některých otázek rozdílné názory na komunikaci mezi vedoucími školních jídelen a jejich zaměstnanci. Na některé otázky pohlížely obě strany stejně kriticky, někde došlo k pozitivní shodě ve prospěch úspěšné komunikace. Dále práce zjišťuje, že 61% vedoucích školních jídelen nemá žádné vzdělání v oblasti managementu. Výstupem práce je možnost využití dotazníků v dalších školních jídelnách. KLÍČOVÁ SLOVA: manažer, komunikace, školní jídelna
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Těšínská, Magda ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto institucí. Ukazuje současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou s využitím prvků a strategie z inovativního pedagogického programu Začít spolu a projektu Rodiče vítáni. Poukazuje na prvky ovlivňující problematiku vzájemných vztahů. V úvodu empirické části je nejprve rozepsána metodologie kvalitativního výzkumu. Hlavní technikou realizační fáze bylo zúčastněné pozorování, dotazování a polostrukturované rozhovory s pedagogickými pracovníky a s rodiči žáků ve dvou školách, v běžné základní škole a ve škole hlásící se k programu Začít spolu, která obdržela certifikát Rodiče vítáni. Partnerská realita byla analyzována na základě splňování kritérií uvedených v dokumentu Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Na základě výzkumného šetření došlo k identifikování skutečného stavu na obou školách, jeho pozitivních stránek i nedostatků. Klíčová slova rodina, škola, žák, učitel, komunikace, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, inovativní programy, Začít spolu, Rodiče vítáni

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 77 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.