Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úloha dětských sester v prevenci chronických respiračních onemocnění dětí se zaměřením na prevenci kouření rodičů
TRUČKOVÁ, Zdeňka
Abstrakt Cíl práce: Cílem předkládané výzkumné studie je charakterizovat úlohu dětských sester v prevenci chronických respiračních onemocnění dětí se zaměřením na prevenci kouření rodičů. Dalším cílem je popsat možnosti sester zvyšovat informovanost rodičů o negativním působení kouření na zdraví jejich dětí. Dále bylo zjišťováno, jaké mají rodiče kuřáci informace o negativním vlivu kouření na zdraví jejich dětí. V souvislosti s těmito cíli bylo stanoveno šest výzkumných otázek. Způsob dosažení cíle: Pro dosažení cílů byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, která byla realizována prostřednictvím hloubkových rozhovorů. Na základě stanovených výzkumných otázek byly vytvořeny jednotlivé kategorie pro získání odpovědí na jednotlivé výzkumné otázky. Pro výběr respondentů byla zvolena metoda záměrného výběru. Výzkumné šetření probíhalo v odborných ordinacích ambulantních specialistů ve znojemském okrese a okrese Brno venkov. S rozhovorem formou anonymního dotazování souhlasilo 10 rodičů kuřáků a 10 sester. Vědecké přínosy práce: Výzkumná studie představuje přehled o vlivu kouření rodičů na zdraví dětí, dále o možnostech intervencí sestry v prevenci chronických onemocnění dětí a pomoci rodičům kuřákům v motivaci a doporučení léčby závislosti na tabáku. Najde uplatnění v primárně preventivní i lůžkové péči. Získané poznatky a závěry: Dětská sestra má důležité a nezastupitelné postavení v posilování zdravého vývoje dětí a v prevenci výskytu rizik ohrožujících jejich zdraví. Rizikové chování dětí a mládeže představuje v dnešní době závažný společenský problém. Edukační úsilí sestry má směřovat ke změně životního stylu a jeho složek a souvisí s podporou zdraví. Výsledky našeho šetření dokazují, že rodiče kuřáci často bagatelizují vliv kouření na zdraví svých dětí a jsou jen málo ochotni pro zdraví dětí něco udělat. Rodiče také velmi podceňují vliv pasivního kouření, přestože většina z nich má dostatek informací o jeho rizicích. Vzhledem k tomu, že, děti většinou nemohou rozhodnout o prostředí, kde žijí, hlavní intervence zdravotníků by měla směřovat k ochraně dětí, a to i těch ještě nenarozených. Otázka zdravotní výchovy je přímo zahrnuta do kompetencí sestry a je dána lékařům i sestrám zákonem. Je proto žádoucí, aby zdravotníci využili svou přirozenou autoritu a zvýšili své úsilí a intervenci k propagaci nekouření. Sestra může pacientovi pomoci v motivaci i léčbě závislosti a intervenovat dle doporučení založených na vědeckých důkazech. Krátkou desetiminutovou intervenci má sestra možnost aplikovat při každém kontaktu s pacientem, při návštěvě v ordinaci anebo v nemocnici za hospitalizace. Minimálně jde o dotaz na kouření, dát kuřákovi jasné doporučení přestat kouřit a nabídnout doporučenou léčbu uvedenou v letáku, brožuře s informacemi o škodlivosti kouření na zdraví dětí. Využití pro praxi: Stěžejní závěry práce byly přijaty do vědeckého časopisu Pediatrie pro praxi a odborného časopisu Florence.
Kvalita života pacientů s rosaceou
Sehnalová, Lenka ; Javůrková, Alena (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Cílem mé práce je posoudit kvalitu života pacientů s rosaceou. Vytvořit přehled poznatků o rosacee a kvalitě života z nejnovějších zdrojů literatury. Zjistit nakolik rosacea a její závažnost ovlivňuje kvalitu života, a jak tuto specifickou kvalitu života, vtaženou ke zdraví, může ovlivnit citová vazba (attachment) v dospělosti a výchovné styly rodičů do 16. ti let věku života. Připravit a zadat strukturovaný dotazník a zjištěné informace interpretovat a porovnat se skupinou zdravých lidí.
Problematika pacienta s lupenkou a jeho začlenění se do společnosti
Vaňková, Lucie ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Marková, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou pacientů, kteří jsou postiženi lupénkou. V první polovině teoretické části se zaměřuji na popis anatomie a fyziologie kůže. Druhá polovina teoretické části objasňuje, co vlastně psoriáza obnáší, jaká je její historie, jak se projevuje, jaká je možnost diagnostiky, s jakými typy lupénky se můžeme setkat v praxi, jaké jsou možnosti léčby a proč je důležitá edukace nemocného, rodiny i společnosti. V několika kapitolách popisuji, jaký má dopad na psychický i fyzický stav pacienta. V neposlední řadě připojuji kapitolu o začleňování se psoriatiků do společnosti. Empirická část se zaměřuje na život a příběhy lidí, kteří si svévolně tuto nemoc nevybrali, ale provází je velkou částí jejich života. Použita byla sonda kvalitativního šetření technikou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly zaznamenávány a následně analyzovány pomocí metody zakotvené teorie. Hlavním cílem je zjistit, v jakých sociálních oblastech mají lidé s psoriázou nejčastěji problémy. Rozhovory jsou vedeny s vybranými pacienty, jejich rodinami, přáteli a širokou veřejností. Empirická část popisuje a analyzuje zkušenosti a problémy nemocných, ke kterým došlo v souvislosti s tímto onemocněním. Zaměřuje se na rodinný, partnerský, pracovní a společenský život. Šetření prokázalo, že společnost sama...
Profesiogram jako východisko pro tvorbu metodik pro sociální pracovníky ve zdravotnictví při práci s chronicky nemocnými dětmi
Neradová, Magdaléna ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Bakalářská práce "Profesiogram jako východisko pro tvorbu metodik pro sociální pracovníky ve zdravotnictví při práci s chronicky nemocnými dětmi" se zabývá zachycením souboru profesních činností, požadavků a podmínek zdravotně sociálního pracovníka, ze kterého se dále dají usuzovat nároky na profesionalitu osobnosti pracovníka, a z toho případné navržení metodických postupů. Teoretická část pojednává o problematice chronického onemocnění u dětí, včetně jeho působení na běžný život dítěte, a o sociální práci ve zdravotnictví a její účinnosti na zdravotní stav klienta, který se vlivem onemocnění dostal do tíživé životní situace. V praktické části je pomocí metod kvalitativního výzkumu, rozhovoru, časového snímku dne a doplněním metody kritických událostí, vytvořen profesiogram zdravotně sociálního pracovníka. Klíčová slova Dítě, chronické onemocnění, zdravotnické zařízení, sociální práce, sociální práce ve zdravotnictví, sociální pracovník ve zdravotnictví, nároky profese, profesiogram.
Změny krevního obrazu u chronicky nemocných pacientů a jeho laboratorní zpracování
VÁVROVÁ, Michala
Ve své bakalářské práci se zabývám anémií chronických onemocnění (ACD), která je druhou nejčastější anémií po anémii z nedostatku železa a obvykle doprovází chronické zánětlivé, infekční či dokonce autoimunitní onemocnění. V teoretické části popisuji anémii z obecného hlediska, neboť se jedná o velmi časté onemocnění. Dále se zabývám poruchami metabolismu železa a jeho správným fungováním v organismu, diagnostikou, příčinami, léčbou a novými léčebnými přístupy ACD. Zvláštní pozornost věnuji pacientům, kteří mají anémii s chronickým onemocněním ledvin. Je to jedna z nejčastějších primárních chorob, kterou anémie doprovází a za poslední desetiletí se stala předmětem intenzivního studia. V praktické části se věnuji analýze dat. Nejprve jsem vyšetřila krevní obraz 30 pacientům s ACD pomocí hematologického analyzátoru CELL-DYN Ruby v laboratoři STAFILA, spol. s. r. o. České Budějovice za období červen 2016 až duben 2017. Z krevního obrazu pacientů jsem se dále zabývala těmito parametry: počtem erytrocytů (RBC), množstvím hemoglobinu (HGB), středním objemem erytrocytů (MCV) a distribuční šíří erytrocytů (RDW), poněvadž bývají spojovány s ACD. Vypozorovala jsem, že ACD se nejvíce vyskytovala u pacientů ve věkové kategorii nad 70 let, která zahrnovala hlavně ženy a podle spočítaného průměrného věku obou pohlaví se u žen choroba projevuje o něco dříve. Téměř všichni pacienti měli nízké hodnoty RBC i HGB. Podle hladiny HGB jsem určila závažnost anémie. Nejvíce pacientů mělo lehkou anémii a nejméně pacientů těžkou. Dle průměrných hodnot hemoglobinu (Hb) pro jednotlivé věkové kategorie jsem vysledovala, že hodnota Hb klesá se zvyšujícím se věkem. Dle parametru MCV měla většina pacientů normocytární anémii a dle RDW se heterogenní populace erytrocytů vyskytovala více u mužů. Své výsledky jsem porovnala se studiemi a potvrdila si, že jde opravdu o ACD.
Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.)
Slavíčková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.) si klade za cíl zachytit vývoj zdravotně sociální situace osob se sníženou soběstačností v důsledku chronického onemocnění, zdravotního postižení a stáří v kontextu situace životní. Zároveň se snaží rozkrýt, jak vnímají tyto osoby pomoc a jakou pomoc zdravotně-sociálního pracovníka preferují. Teoretická část se zabývá zdravotně sociální problematikou osob se sníženou soběstačností s akcentem na sociálně pedagogické aspekty zvládání životních situací. Je rozdělena do pěti kapitol. První z nich se zabývá problematikou zdraví a nemoci. Je zde také věnována pozornost specifikám životní situace osob se sníženou soběstačností. Ve druhé kapitole je vymezena základní terminologie zdravotního postižení a soběstačnosti. Dále je zde z hlediska mé dosavadní praxe v GARC speciálně začleněno postižení tělesné jako faktor limitující soběstačnost. Své místo zde také zaujímají subjektivní a objektivní činitelé působící na život člověka s postižením. Třetí kapitola obsahuje vymezení role osoby se sníženou soběstačností ve společnosti, role jejich rodinných příslušníků a přehled dávek a sociálních služeb poskytovaných osobám se sníženou soběstačností dle zákona č.108/2006 Sb. o...
Život s HIV/AIDS: strategie zvládání rizik a narušené identity
Miott, Jana ; Morávek, Jan (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
HIV/AIDS je onemocnění, které je více než jakékoli jiné provázeno vysokou mírou stigmatizace a diskriminace. Lidé diagnostikovaní s tímto onemocněním se proto musejí vyrovnávat s novou nepříjemnou situací a stigmatizovanou identitou. Běžné sociální interakce a zdravotní komplikace se stávají potenciálním zdrojem konfrontace a mohou ohrozit sociální vztahy, nebo znehodnotit a narušit identitu osob žijících s HIV/AIDS. Tato práce spojuje koncept sociálních a zdravotních rizik, stigmatizace a identity a je zaměřena na: 1) proces vyrovnávání se s diagnózou a jejím dopadem na identitu a každodenní život osob s HIV/AIDS; 2) roli dostupných sociálních sítí v procesu vyrovnávání se s onemocněním a stigmatizací a 3) strategie zvládání zdravotních a sociálních rizik, která s tímto onemocněním souvisejí. V procesu vyrovnávání se s diagnózou a překonávání prvotního šoku hraje rozhodující roli informovanost. Díky podpoře sociálních sítí může diagnostikovaná osoba snáze a rychleji dospět k zaujmutí tzv. racionálního přístupu k onemocnění a následně k akceptaci HIV/AIDS jako součásti života. Osoby žijící s HIV/AIDS se potýkají také s celou řadou rizik. Oblast zdravotních rizik je rozdělena do dvou hlavních kategorií: ohrožení vlastního zdraví a ohrožení cizího zdraví. V rámci rizik týkajících se vlastního zdraví...
Chronicky nemocné dítě na základní škole
HARŠÁNIOVÁ, Pavla
V této bakalářské práci je popsána a rozebrána problematika chronicky nemocných dětí v mladším školním věku v období jejich docházky na základní školu. Nejprve jsou zmíněny historické aspekty a historický vývoj péče o osoby a zejména děti se zdravotním znevýhodněním se zaměřením se na chronická onemocnění. Vyzdvižen je význam některých osobností, které přispěly k rozvoji péče o chronicky nemocné a k začlenění těchto dětí do běžného procesu vzdělávání či se zasloužily o vznik specializovaných zařízení pro chronicky nemocné. V práci je zmíněn také přístup společnosti a odborníků k dětem chronickým onemocněním a instituce, které pečují o chronicky nemocné děti. Jsou zde také popsány charakteristiky, etiologie, diagnostika, rizika a krizové situace, terapie a léčba a prevence u chronických onemocnění, později zmíněných v praktické výzkumné části práce. Zmíněny pak jsou zejména výstupy dopadu chronických onemocnění na běžnou školskou a vzdělávací praxi, docházku dětí do školy a výuku, spolupráce školy a rodičů. Specifikována jsou možná omezení u jednotlivých onemocnění. Poslední z teoretické části jsou úvahy a zamyšlení se nad vlivem chronických onemocnění na běžnou školní docházku a výuku ve škole. V praktické části jsou zodpovězeny výzkumné otázky základě výzkumu, provedeného dotazníkovou formou, je zde i zamyšlení se nad možnými řešeními v běžné pedagogické praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.