Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava a využití vodicích a asistenčních psů
REŠLOVÁ, Dominika
Práce se zabývá přípravou a výcvikem vodicích a asistenčních psů. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů tykající se terapie pomocí práce se zvířaty, dále jsou zde charakterizovány jednotlivé skupiny pomocných psů, jejich historie, výběr vhodného psa, výcvik, jejich závěrečná zkouška a předání klientovi. Praktická část obsahuje druh výzkumu, výběr metodiky, způsob získávání dat, účastníky výzkumu a způsob jeho organizace. Dále se tato část zaměřuje na rozhovory s osobami, které pracují s vodicími a asistenčními psy a na osoby, které využívají pomoc jejich pomoc. Pro tuto práci jsem zvolila kvalitativní výzkum, který bude proveden metodou rozhovoru.
Využití canisterapie v SeneCura SeniorCentru Písek
ZEMANOVÁ, Tereza
Práce se zabývá využitím canisterapie v seniorském domě SeneCura Písek. Teoretická část charakterizuje, co je canisterapie, jaké jsou její formy, metody, techniky a efekty a kde je možné canisterapii využívat. Dále popisuje seniora jeho potřeby a typy sociálních služeb, které může využívat, konkrétně se pak zaměřuje na SeneCura SeniorCentrum Písek. Praktická část se zabývá otázkou, jaký vliv má využívání canisterapie v rezidentní formě na klienty a jak celý proces vnímají senioři i zaměstnanci.
Možnosti využití canisterapie a její vliv na děti předškolního a školního věku
ARENBERGEROVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zaměřuje na působení canisterapie na jedince se zdravotním postižením. První část bakalářské práce se zabývá stručným vymezením pojmu zooterapie, dále se zaměřuje na definici canisterapie, její historii, současnost a metody. Taktéž vymezuje jednotlivá zdravotní postižení u dětí a zabývá se vhodným výběrem asistenčního psa pro canisterapeutické působení. Druhá část zahrnuje kvalitativní výzkum, ve kterém byly získány pomocí rozhovorů s canisterapeuty informace o průběhu canisterapie s dětmi předškolního a školního věku.
Canisterapie u seniorů
Svitáková, Jana ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Válková, Monika (oponent)
Diplomová práce Canisterapie u seniorů pojednává o využití a přínosech canisterapie pro klienty seniorského věku. Teoretická část práce charakterizuje cílovou skupinu seniorů, jejich potřeby, problémy i typy zařízení, které mohou využívat. Dále práce popisuje canisterapii, její metody a techniky, ale také roli canisterapeutického psa v této formě terapie. Praktická část práce interpretuje data získaná několika výzkumnými metodami, jejichž prostřednictvím objasňuje vnímání canisterapie seniory, zjišťuje dostupnost canisterapie v domovech pro seniory, mapuje cílové skupiny canisterapeutických týmů a představuje názory pracovníků domovů pro seniory na canisterapii a její účinky. Cílem práce je popsat canisterapii, její metody a způsoby poskytování, techniky a činnosti s ní spojené ve vztahu k práci se seniory a prostřednictvím výzkumného šetření zodpovědět hlavní výzkumnou otázku: Jaký přínos má canisterapie pro seniory?
Analýza podmínek canisterapie
Kejřová, Anežka ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Anotace: Diplomová práce je zaměřena na využití canisterapie ve speciální pedagogice. Je zde rozpracován vývoj, metody, formy a typy canisterapie včetně přínosů a rizik, které s sebou přináší tato psychoterapeutická metoda. Následně je výzkumným šetřením zmapována souvislost mezi vzděláním psovodů a kvalitou jejich práce v terénu.
Canisterapie ( Zooterapie) ve speciálních vzdělávacích zařízeních
Kučerová, Libuše ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na canisterapii jako možnou terapeutickou metodu, využívající působení zvířete na zdraví člověka, a její použití v praxi. Cílem práce je ověřit v praxi, zda jsou dispozice některých plemen psů pro tuto metodu lépe využitelné. Zaměřuje se na výběr vhodného psa, s ohledem na jeho pohlaví, stáří a charakter. Teoretická část rešeršně zpracovává formy, metody, způsoby a zásady canisterapie. Zaměřuje se na jejich využití v Domovech pro seniory a v Ústavech sociální péče. Část je věnována výběru a přípravě vhodného psa a jeho využití ve zdravotně sociální oblasti. Praktická část ověřuje vhodnost různých plemen pro jednotlivé metody canisterapie. Pro výzkum je použita metoda dotazníku a pozorování. Analýzou odpovědí na jednoduché otázky byly vyvozeny závěry, které jsou dále zpracovány do přehledných grafů. Převážná většina výsledků se shoduje s názory odborníků, například že není rozhodující plemeno psa, ale jeho charakterové vlastnosti a pozitivní vztah k lidem. K novým poznatkům patří zjištění, že stáří psa není rozhodující pro terapii a záleží především na aktuálním fyzickém a psychickém stavu zvířete.
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami
Kopecký, Martin ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami ABSTRAKT Teoretická část bakalářské práce je věnována charakteristice canisterapie, metodologii a terminologii, etapám jejího vývoje a současnému pojetí této problematiky. Dále jsou zde stručně popsány nejčastější onemocnění dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s., kterými jsou dětská mozková obrna a mentální retardace. V praktické části je za pomoci metod pozorování, rozhovoru a dotazníkového šetření proveden výzkum s cílem potvrdit či vyvrátit pozitivní vliv canisterapie u dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s. KLÍČOVÁ SLOVA Canisterapie, animoterapie, kombinované vady
Kynologický výcvik - člověk a zvíře, pohyb a tělo
Krézková, Miroslava ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám otázkou vývoje interakce psa a člověka ze dvou hledisek. První hledisko se opírá o analýzu obrazů zachycujících člověka a psa od pravěku po současnost. Druhé hledisko je založeno na zkoumání pozitivního vlivu canisterapie na člověka. V praktické části zkoumám, zda a k jakým změnám došlo u dítěte v jeho schopnostech a dovednostech v rámci canisterapie a jak se projevuje vztah dítěte a psa v dětském výtvarném projevu. Výzkumné šetření jsem založila na zkoumání kazuistik dětí, rozhovorech s pedagogem a canisterapeutem, na přímém pozorování dětí během canisterapie a rozboru jejich kreseb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.