Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
3D rekonstrukce obličeje
Poulíček, Zbyněk ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá 3D rekonstrukcí obličeje s promítnutou pravidelnou mřížkou z 2D snímku. Zahrnuje také detekci mřížky v obraze a popis potřebných metod zpracování rastrového obrazu. Aplikace je napsána v jazyce C++ s využitím grafické knihovny OpenCV a je určena pro OS Windows XP a vyšší.
3D rekonstrukce objektů z multiskopických snímků
Řehoř, Jan ; Odstrčilík, Jan (oponent) ; Jakubíček, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá 3D rekonstrukcí objektů z multiskopických snímků. Je rozdělena na pět kapitol. První kapitola se týká teoretického seznámení problematiky, tedy, co je 3D rekonstrukce, popis geometrie kamery a rekonstrukční algoritmy. Dále je práce tvořena praktickou částí, ve které jsou popsány jednotlivé kroky realizace 3D rekonstrukce, tedy akvizice snímků, kalibrace a použitých algoritmech. Poslední část práce tvoří diskuze a závěr, ve které jsou diskutovány a shrnuty výsledky pokusu.
Rekonstrukce 3D scény pomocí pasivního stereopáru kamer
Fronc, Leoš ; Zatočilová, Aneta (oponent) ; Hurník, Jakub (vedoucí práce)
V bakalářské práci je vytvořen přehled současných metod pro 3D rekonstrukci scény pomocí pasivního stereopáru kamer. V práci jsou popsány a porovnány dva hlavní přístupy - triangulace významných bodů a výpočet disparitní mapy. Dále jsou vysvětleny jednotlivé metody v rámci těchto přístupů a ty jsou srovnány z hlediska jejich klíčových vlastností. Na základě srovnání jsou obecně vyvozeny závěry o volbě vhodných přístupů a metod pro konkrétní aplikace. Závěrem je vytvořen jednoduchý příklad, který ilustruje použití těchto metod v praxi.
Tvorba 3D modelů
Musálek, Martin ; Horák, Karel (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Práce řeší 3D rekonstrukci objektu pomocí metody nasvícení vzorem. Projektor nasvěcuje měřený objekt definovaným vzorem a dvojice kamer z něj snímá body. Podstavec s objektem se otáčí, a během více měření je objekt sejmut z více úhlů. Body jsou identifikovány z naměřených snímků, transformovány na 3D pomocí stereovidění, spojeny do 3D modelu a zobrazeny.
Rekonstrukce 3D modelu ze dvou snímků jedné scény
Myška, Milan ; Minář, Jiří (oponent) ; Hasmanda, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem rekonstrukce 3D scény pomocí dvou 2D snímků pořízených nekalibrovanými kamerami. První kapitola je zaměřena na matematickou teorii stojící za tímto procesem. V této kapitole je představena epipolární geometrie, metoda hledání významných bodů SURF, fundamentální matice, stereo rektifikace a stereo korespondence pomocí metody block-matching. Druhá kapitola práce toto téma popisuje praktičtěji a zároveň je v ní představen vlastní program psaný v jazyce C++.
Výpočetní re-fotografie
Červenka, Adam ; Šolony, Marek (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Pořizování fotografií podle historických snímků je předmětem zájmu jak pro fotografy, tak i badatele. Tímto způsobem lze pozorovat vývoj místa, případně jeho okolí, v časovém rozmezí. Problém může nastat v případě nalezení stejného pohledu jako u referenčního snímku. Nalezení totožného pohledu se obvykle řeší jen manuálně. Fotografové se v takovém případě musí spoléhat na odhad a fotografický um. Tento způsob může být nepřesný a pro fotografa značně nepohodlný. Řešení představuje refotografický algoritmus, který využívá postupy z oboru počítačového vidění.
Rekonstrukce 3D modelu ze dvou snímků jedné scény
Myška, Milan ; Minář, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem rekonstrukce 3D scény pomocí dvou 2D snímků pořízených nekalibrovanými kamerami. První kapitola je zaměřena na matematickou teorii stojící za tímto procesem. V této kapitole je představena epipolární geometrie, metoda hledání významných bodů SURF, fundamentální a esenciální matice, projekční matice, proces stereo rektifikace a hledání stereo korespondencí. Druhá kapitola práce toto téma popisuje praktičtěji a zároveň je v ní představen vlastní program psaný v jazyce C++.
Tvorba 3D modelu objektu ze snímků více kamer
Zemčík, Tomáš ; Klečka, Jan (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tvorba 3D modelu objektu ze snímků několika kamer umožňuje bezkontaktní měření reálných objektů. Tato práce popisuje nutné teoretické a matematické zázemí pro pochopení problematiky a navrhuje možné hardwarové a softwarové řešení problému 3D rekonstrukce kukly se senzory EEG přímo na hlavě pacienta.
Photometric Stereo Processing for Microscopy
Repka, Samuel ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This paper proposed a method of 3D reconstruction of scanning electron microscope (SEM) specimen. The aim is to explore the possibilities of topography reconstruction of microscopic samples, as well as to attempt to solve the task using tools already available on conventional scanning electron microscopes. The proposed solution uses images from a four-segment backscattered electrons detector as an input to the photometric stereo algorithm. This algorithm exploits the fact that the brightness of the image point is dependent on the inclination of the sample surface. Reflectance maps are used to estimate the inclination in each pixel, creating a map of normal vectors. The map is then used for topography reconstruction. A novel technique for reflectance map estimation is proposed. This method is applied to tin samples to remove the sample's atomic number effects. The fact that all data are acquired simultaneously allows for fast reconstruction. Usage of already available and widespread tools eliminates a need for specialized equipment such as Atomic Force Microscopes.
Scalable Multisensor 3D Reconstruction Framework
Šolony, Marek ; Kneip, Laurent (oponent) ; Sojka, Eduard (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Realistic 3D models of the environment are beneficial in many fields, from natural or man-made structure inspection, robotic navigation and map building, to the movie industry, in particular, scene survey and special effects integration to scenes. It is common practice to capture the scene with multiple different types of sensors such as monocular, stereoscopic or spherical cameras or 360-degree laser scanners to achieve large coverage of the scene. The advantage of the laser scanners and spherical cameras is that they capture the full surrounding scene as a consistent seamless image. Using easy to operate and manipulate hand-held conventional cameras, the details of the scene obstructed areas are easily covered. The 3D reconstruction consists of three steps--data acquisition, data processing and registration, and refinement of the reconstruction. The contribution of this thesis is a careful analysis of the image registration from several types of cameras~(planar and spherical), as well as 3D laser measurements to obtain an initial estimation of the sensor position and the 3D structure. They are further refined by a unified representation system capable of integrating multisensor measurements and obtain an accurate 3D reconstruction of the environment. The evaluation of the multisensor 3D reconstruction is performed on multiple synthetic, and real-world datasets. The accuracy comparison with commercial multisensor 3D reconstruction software shows that our proposed solution achieves more accurate results. While the commercial solutions are limited to specific type of sensors, our framework can integrate any types of measurements and constraints.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.