|
Diagnostika dat v moderních řídících jednotkách motorů
Hájek, Ondřej ; Vítek, Richard (oponent) ; Prokeš, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a konstrukcí diagnostického rozhraní automobilových řídících jednotek motorů řady EDC. Diagnostické rozhraní zajistí komunikaci mezi automobilem a počítačem prostřednictvím rozhraní USB. Uživatel bude moci ve vytvořené počítačové aplikaci zadávat diagnostické pokyny. Pro vytvoření aplikace je nutné získat informace o použitých protokolech a základní znalosti v oblasti hardware automobilu. Při návrhu řešení je nutné pochopit standard OBD2 a komunikační protokol CAN, případně i KWP. Hlavním účelem práce je shromáždit dostatek věrohodných informací o diagnostice automobilů, aby bylo možné na tuto práci v budoucnu navázat.
|
|
Řídicí jednotka pro humanoidní robot
Florián, Tomáš ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Úkolem práce je seznámit se s komerční stavebnicí kráčejícího robota Robonova-I a navrhnout jeho vylepšení. Práce je rozdělena do pěti hlavních kapitol. První z nich („Robonova-I“) se zabývá stavebnicí Robonova-I, jejím sestavením a možnostmi ovládání. Zabývá se podrobně použitými servomotory, jejich řízením a srovnává je. Další kapitola se zabývá návrhem řídící jednotky, popisem architektury procesoru a možnostmi řízení s demonstrační deskou. Třetí se zabývá softwarovým řešením jednotlivých metod a příkazů, kterými se jednotka s demonstrační deskou ovládá. Kapitola „Návrh DPS“ popisuje vybavení navržené desky plošných spojů. Poslední kapitola popisuje koncový program pro řízení robota pomocí počítače a některé algoritmy, kterými robot řídí mikroprocesor.
|
| |
| |
|
Možnosti automatizace měření
Ilichman, Ondřej ; Košíková, Jana (oponent) ; Vdoleček, František (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na možnosti automatizace měření, a to jak s využitím přístrojového, tak i programového vybavení. Snahy o objektivizaci procesů a vyloučení vlivu člověka na výsledek se stále častěji projevují také v oborech technických měření. V této práci jsou zmíněny způsoby měření, upravování, přenášení a následné analyzování měřené veličiny. Jelikož v dnešní době je možné automatizovat téměř všechny typy měření, je uvedeno, za jakých okolností je vhodné použití automatizovaného měření. Závěrečná část je věnována návrhu řešení přístrojového a programového vybavení pro měření teploty v serverové místnosti. Jsou navrženy 3 varianty řešení a na základě jejich rozboru je vybrána optimální varianta.
|
| |
|
Návrh řídicí jednotky pro autonomní mobilní robot
Mašek, Petr ; Marada, Tomáš (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací řídící jednotky, pomocí které lze řídit autonomní mobilní robot. Také se zabývá možnostmi řízení konstrukčně podobných robotů. Výsledkem práce je realizovaná řídící jednotka, která bude komunikovat s počítačem vzdáleně pomocí technologie Bluetooth, regulovat pomocí motorů polohu robotu a díky senzorům předcházet kolizím. Jednotka bude složena z běžně dostupných součástí.
|
|
Elektronické řídicí jednotky pro závodní motory
Daniel, Petr ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá elektronickým řízením závodních motorů. Toto elektronické řízení vykonává programovatelná řídicí jednotka, která je mozkem veškerých elektronických operací v motoru. Nejprve je popsán princip elektronického řízení. Dále jsou uvedeny programovatelné řídicí jednotky a jejich vlastnosti a specifikace. U jednotky proPDM je uvedeno i potřebné vybavení pro správnou funkci řídicí jednotky. Každý z výrobců používá svůj vlastní software.
|
| |
|
Analýza strojního zařízení jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel.
SLUKA, Jiří
Tématem této diplomové práce je {\clq}qAnalýza strojního zařízení jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel``. Pojednává o problémech v dopravě a příčinách úmrtí a zranění při dopravních nehodách a navrhuje možné řešení jejich snížení. Řešení je založeno na skutečnosti, že většina dopravních nehod je zaviněna samotnými řidiči, kteří se nedostatečně věnují řízení vozidla nebo je jejich chování za volantem z hlediska bezpečnosti provozu nevyhovující. Navrhované řešení má za úkol v reálném čase monitorovat dopravu a ve spolupráci se speciálně navrženým programem umístěným v řídící jednotce vozidla varovat řidiče o nebezpečných situacích v jeho blízkosti. Systém je také schopen dynamicky řídit dopravu tak, aby bylo zabráněno tvorbě dopravní zácpy, nehodám na přechodech pro chodce, atd. Autor odhaduje, že zavedením tohoto systému do praxe by se značným způsobem snížil počet tragických dopravních nehod, vážných zranění a objem hmotných škod.
|