Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh a realizace výukového modelu Závaží na pružině
Mikulenka, Ondřej ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením výukového modelu závaží na pružině. Konstrukce modelu zahrnuje senzor a akční člen pro buzení systému. Vytvořená měřící karta umožňuje ovládání modelu. Parametry simulačního modelu byly stanoveny na základě naměřených dat. Práce obsahuje demonstrační úlohy pro výuku. Práce poskytuje komplexní přístup k modelu "Závaží na pružině"
Návrh a realizace inovovaného systému řízení pro nestabilní balancující vozidlo
Richter, Ondřej ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inovací elektroniky mechatronického systému, který se podobá vozidlu Segway. Dále se soustředí na bezdrátový přenos a vizualizaci senzorických dat pomocí jednoduchého grafického prostředí. V první části práce je kladen důraz na seznámení se s předešlými pracemi a současným systémem. V rámci seznámení byly zjištěny požadavky na jeho zlepšení. Druhá část je zaměřena na zhodnocení stavu zastaralých komponent, vyhledání vhodné náhrady a jejich výměnu. Obsahuje softwarovou realizaci bezdrátové komunikace mezi řídící jednotkou, komunikační jednotkou a PC. Popisuje vytvoření grafického prostředí pro vizualizaci.
Návrh a realizace laboratorního modelu "Automatické otevírání pátých dveří osobního automobilu"
Vodička, Ondřej ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
V rešeršní části této práce je představena konstrukce automatického otevírání pátých dveří osobního automobilu a její varianty včetně možností pohonů. Práce se dále zaobírá návrhem a konstrukcí laboratorního modelu automatického otevírání pátých dveří, včetně jeho modelování.
Návrh dvouosého lineárního měřicího zařízení pro lisování železničních soukolí
Mlynář, Vojtěch ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh zařízení určeného k měření rozteče prvků železničních soukolí během lisování. V rešeršní části jsou přiblíženy parametry lisu a prezentována současná řešení problému. Dále jsou popsány senzory pro měření vzdálenosti, metody pro dimenzování pohonů, a nakonec metody citlivostní analýzy. Je nastíněn proces návrhu zařízení, od prvotních koncepcí, přes jejich analýzu až po konkrétní návrh.
Educating model for mechatronics: model development and fast USB communication
Formánek, Martin ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Appel, Martin (vedoucí práce)
This thesis deals with the design and implementation of an educational model for students of mechatronics at a university. The introduction briefly focuses on the USB and its implementation for communication with a microcontroller. The second part is devoted to the hardware of the device, which includes the selection of the right motor and the electronic components, the PCB design as well as the mechanical construction of the entire device. The aim of the following section is to characterize the software, describing the practical implementation of the communication, a program running in microcontroller and the toolbox, which allows the user to easily interact with the hardware, from both Matlab and Simulink. The combination of designed hardware and software elements provides an easy way to improve student’s knowledge in programming area, control and system modelling. For these purposes, the work is extended by a workbook, which complements the designed device with a set of tasks focused on selected mechatronic issues.
Design and evaluation of vehicle steering controller
Margetaj, Martin ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
FlexRay communication protocol and bus are presented and discussed in this thesis. Several vehicle mathematical models of the vehicle dynamic for simulations and development of the control system are introduced. Further, the design of a signal gateway is presented. Software for editing vehicle signals is introduced and tested on the test vehicle. Vehicle models were parametrized to match real test vehicle behavior. Developed control systems were implemented to the test vehicle, and their performance is tested, the results of all tests are compared and evaluated.
Měření změny délky fotopolymeru
Novotný, Jan ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Matějásko, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem speciálního měřícího přístroje pro měření změny délky fotoaktuačního polymeru. Délka vzorku polymeru se vlivem intenzivního osvětlení zkracuje o desetiny milimetru. Vzorek je třeba předepnout silou, Data jsou zpracována navrženou elektronikou a zaznamenána v počítači v obslužné aplikaci, vyvinuté pro tento účel. Práce je realizována ve spolupráci s Centrem polymerních systémů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Testing equipment for small electrical motors and linear actuators
Červínek, David ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
The actual methods for testing motors are slow and inaccurate with impossibility to measure certain properties. Main purpose of the device is to accelerate and ease the process of testing while enabling to test all the motor properties. Realisation of the device started by customer's definition of current problems. Next step was to analyse the problems and design a solution followed by implementation of the hardware, firmware and software. Outcome of this work is a functional device capable to automatically test seven main motors and to measure all the requested properties. The device is able to measure new properties such as the number of encoder ticks, the FG signal period and the voltage amplitude of these signals. Other extensions are saving the measured data for future use and for online signal view. Resulting in the user being capable of testing large number of motors in shorter amount of time while acquiring a lot more information about the tested motors.
Online identifikace parametrů přívěsu s využitím ultrazvukových senzorů
Vejlupek, Josef ; Štefek, Alexandr (oponent) ; Vlach, Radek (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá možností využití "klasických ultrazvukových parkovacích senzorů" pro asistenci řidiči při couvání s připojeným přívěsem. Přičemž klíčovými body práce je nalezení vhodných řešení stanovených cílů "online identifikace parametrů přívěsu", zejména tedy určení odhadu okamžitého úhlu odklonu přívěsu od vozidla a dále určení odhadu délky oje přívěsu (vzdálenosti mezi tažným zařízením a osou nápravy přívěsu). V práci je zpracován model kinematiky vozidla s připojeným přívěsem, a model ultrazvukových parkovacích senzorů s přívěsem chápaným jako překážkou.
Online identifikace parametrů přívěsu s využitím ultrazvukových senzorů
Vejlupek, Josef ; Štefek, Alexandr (oponent) ; Vlach, Radek (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá možností využití "klasických ultrazvukových parkovacích senzorů" pro asistenci řidiči při couvání s připojeným přívěsem. Přičemž klíčovými body práce je nalezení vhodných řešení stanovených cílů "online identifikace parametrů přívěsu", zejména tedy určení odhadu okamžitého úhlu odklonu přívěsu od vozidla a dále určení odhadu délky oje přívěsu (vzdálenosti mezi tažným zařízením a osou nápravy přívěsu). V práci je zpracován model kinematiky vozidla s připojeným přívěsem, a model ultrazvukových parkovacích senzorů s přívěsem chápaným jako překážkou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.