Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí101 - 110dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Literární server a nakladatelství Epika : činnost, vývoj a další směřování
Holanová, Tereza ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na projekt Epika, který zahrnuje stejnojmenný literární server a od roku 2007 rovněž malonákladové vydavatelství. V případě literárního webu hodnotí služby pro uživatele a grafickou stránku, věnuje se obsahovému zaměření vložených děl a aktivitě autorů. Zaměřuje se na vývoj za uplynulých deset let existence literárního webu a vysvětluje, jaký vliv měla na úspěšnost serveru činnost jeho majitele Jana Medka. Kapitola věnovaná nakladatelství představuje vydávaná díla z tematického hlediska. Posléze staví firmu do kontextu malých vydavatelství v ČR a posuzuje její úspěšnost z hlediska počtu publikovaných knih za rok. Na základě výsledku online výzkumu, který se uskutečnil mezi autory Epiky, práce analyzuje silné a slabé stránky, související rizika a příležitosti projektu. Navrhované závěry dává do souvislosti se skutečnými plány vlastníka.
Výchova k hodnotám v současné mateřské škole
Vinšová, Kateřina ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
4 ANOTACE DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce se zabývá vztahem mezi čtenářstvím a tvorbou hodnot. Potvrzuje čtenářství jako výchovnou hodnotou i čtenářství jako výchovou k hodnotám v současné mateřské škole. V teoretické části jsou nejprve obecně vymezeny pojmy, jako je hodnota a výchova. Následně jsou popsány v souvislostech s mateřskou školou, dítětem předškolního věku, jeho potřebami i s rodinou. Dále se práce zabývá samotným čtenářstvím. Jsou objasněny různé aspekty, které mají na rozvoj čtenářství a na jeho výchovnou hodnotu vliv. Je to jednak působení vychovatelů a jejich vztah ke knihám, tak i samotná pohádka, která má pro vztah k hodnotám a jejich následné utváření nesmírný vliv. Stejně tak i samotné ilustrace v knihách a naopak i dnešní media jako je televize či internet, která mohou při nesprávném využití působit negativně. Praktická část popisuje průběh šetření, který je zaměřený na samotné čtenářství. Součástí šetření byly dva dotazníky. Jeden byl cílený na učitelky mateřských škol a druhý na rodiče předškolních dětí. Dotazník pro učitelky se zabýval tím, jak se v mateřských školách s knihami pracuje, zdali mají děti volný přístup ke knihám a zda mateřské školy spolupracují s knihovnami. Také kladl otázky, které hodnoty v očích učitelek čtenářství rozvíjí. Smyslem dotazníku pro rodiče bylo...
Česká avantgarda a knižní ilustrace
Dvorná, Zuzana ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
ČESKÁ AVANTGARDA A KNIŢNÍ ILUSTRACE Diplomová práce se zabývá knižní ilustrační tvorbou českých avantgardních tvůrců dvacátých a třicátých let 20. století. V první kapitole vymezuje pojem avantgarda a věnuje se vztahu českých avantgardních umělců ke knize. Zdůrazněna je proměna společenské funkce i vizuální podoby knihy. Následující kapitoly pojednávají knižní ilustrační tvorbu jednotlivých autorů. Nejprve je rozebrána ilustrační tvorba Jana Zrzavého, Josefa Čapka, Františka Muziky, Františka Tichého a Adolfa Hoffmeistera. Jejich tvorba je rozčleněna podle hlavních rysů do kapitol věnovaných modernistickému klasicismu, primitivismu a expresionismu, poetické figuraci a zjednodušení figury na znak. Samostatná kapitola je věnována ilustracím dětských knih. Vymezuje místo dětské knihy v českém meziválečném umění a věnuje se hlavním autorům ilustrací pro děti: Josefu Čapkovi, Toyen, Miladě Marešové, Františku Tichému a Františku Janouškovi. Dále se práce zabývá ilustrační tvorbou Karla Teige, Josefa Šímy, Toyen a Jindřicha Štyrského. Jejich ilustrační práce jsou členěny do kapitol z hlediska příslušnosti k uměleckému směru nebo podle tematického zaměření. Rozebrány jsou zde ilustrace konstruktivistické, artificialistické a surrealistické, samostatné kapitoly jsou věnovány tématu torzálního zobrazení...
Profil nakladatelského subjektu: Grada
Fiala, Adam ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Nakladatelské podnikání se po roce 1989 otevřelo novým subjektům. Jedním z nich je také společnost Grada Publishing, a. s., pro niž se stal rok 2011 dvacetiletým výročím úspěšného působení na českém trhu. Grada se na knižním trhu soustředí na literaturu odbornou a populárně-naučnou a v posledních letech se řadí mezi pět nejproduktivnějších subjektů s více než třemi sty tituly za rok. Bakalářská práce je vedena formou deskripce a analýzy. Předkládá sebrané informace o vzniku a vývoji nakladatelství, především o změnách v edičním plánu ve vytyčeném období dvou dekád. Krátké shrnutí historie oboru nabízí možnost komparace se současnou podobou nakladatelské profese. Grada začínala s počítačovou literaturou. O počítačích a internetu se říká, že krade čtenáře. V textu se tak objevuje i reakce nakladatelství na nové možnosti propagace a distribuce knih (internet, elektronické knihy). Vedle toho leží těžiště práce v přehledu aktuálního stavu, u nějž je kladen důraz na představení tematických kategorií a edic a jejich zhodnocení. Aby nezůstal nakladatelský subjekt mimo rámec českého knižního trhu, v práci je proveden výběr obdobných, potenciálně konkurenčních podniků a jejich komparace. Dále je také ilustrován vliv vydávané literatury v podobě ocenění a úspěchů v prodeji.
Proměny vztahu čtenáře ke knize v letech 1990-2009
Suková, Anna ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Prázová, Irena (oponent)
Bakalářská práce Proměny vztahu čtenáře ke knize v letech 1990-2009 si vytkla za cíl popsat a objasnit vývoj čtenářství v České republice od porevolučních let až do současnosti s přesahem do let osmdesátých. Mapování této problematiky je založeno na analýze řady čtenářských průzkumů, které se zabývaly vztahem čtenáře ke knize, čtenářskými návyky, chováním na knižním trhu, knihovnami, preferovanými literárními žánry a autory apod. O všech těchto aspektech pojednává i tato práce. Navíc se věnuje i mezinárodním výzkumům čtenářské gramotnosti u školní mládeže (PISA). Na začátku se věnuje typologii čtenářů a snaží se přijít s nejvhodnější definicí čtenáře, pojednává o významu knihy pro lidské společenství a rozebírá proměny na českém knižním trhu od pádu komunistického režimu. Následně charakterizuje sociologický výzkum a jeho náležitosti, stejně jako případná omezení či nedostatky. V nejrozsáhlejší kapitole pak rozebírá jednotlivé čtenářské průzkumy, od informací o tom, jakým způsobem byly provedeny, až po nejdůležitější zjištění, která se pak pokouší zasadit do kontextu a porovnat. Závěrem přináší srovnání základních údajů o těchto výzkumech a jejich vybrané výsledky a uvádí zjištěné trendy v čtenářství i na knižním trhu a upozorňuje na výjimečné postavení českých čtenářů v rámci Evropy.
Interaktivní elektronická kniha -tradiční médium v nové podobě
Rybníčková, Andrea ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Connelly Kohutová, Radka (oponent)
Interaktivní elektronická kniha - tradiční médium v nové podobě Diplomová práce "Interaktivní elektronická kniha - tradiční médium v nové podobě" pojednává o velmi aktuální nové formě tištěných knih. Je to další stupeň po elektronické knize, který má však zřetelné rozdíly vzhledem k možnostem participace na vytváření takového média. V práci jsou definovány pojmy elektronické, digitalizované a interaktivní elektronické knihy. Stručně je popsána historie a vývoj knihy až do podoby interaktivní. Důležitou součástí práce je i vývoj a historie internetu, který nelze oddělit od vývoje elektronických knih. Díky internetu jsou elektronické knihy dostupné uživatelům a bez jeho existence by nedošlo k tak rychlému vývoji v této oblasti. Stěžejní část práce je kvalitativní výzkum pomocí hloubkových rozhovorů, který zkoumá zájem mladých lidí o interaktivní elektronické knihy a jejich názor na jejich potenciál v budoucnosti. Součástí hloubkových rozhovorů bylo hodnocení prezentace podoby různých žánrů interaktivních elektronických knih a jejich možností. V závěru práce je uvedena prognóza vývoje interaktivních elektronických knih z různých hledisek.
Ilustrace v české knize pro děti. Obraz zvířete
Nachlingerová, Jana ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Nachlingerová, J.: Ilustrace v české knize pro děti. Obraz zvířete /Diplomová práce/ Praha 2010 Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, počet stran 65 Hlavním tématem této diplomové práce jsou ilustrace v české knize pro děti se zaměřením na obraz zvířete v ilustracích, ale i v literárních textech. Práce nachází různé způsoby zobrazení zvířat v rámci obecných ilustrátorských přístupů, zastavuje se u vybraných zásadních představitelů české ilustrace. Pohlíží na současnou produkci knih pro děti v jejích pozitivních i negativních aspektech, sleduje jak snahy v péči o krásnou knihu, tak i nehodnotnou produkci spojenou s nezodpovědností vůči dětskému čtenáři. Na pozadí pozoruhodných knih o zvířatech mapuje současné ilustrátory usilující o výtvarně náročnou ilustraci. Klíčová slova: ilustrace, zvíře, role zvířete v dětské knize, antropomorfizace, ilustrátorský přístup, zásadní představitelé české ilustrace, kniha, současná produkce knih pro děti, krásná kniha, kýč, nakladatelství, současní ilustrátoři
Kniha v elektronickém věku
Beranová, Petra ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Diplomová práce Kniha v elektronickém v ku pojednává o ti t né a elektronické knize. V první teoretické ásti je popsána teorie konvergence, která podle historického vývinu médií p edpokládá, e se média vzájemn nevytla ují, jen se m ní jejich obsah. Dal í zmi ovaná teorie je remediace, která spo ívá ve zp sobu nastoupení nového média, které se vymezuje tím, e si prop j uje charakter starého média a p etvá í ho k obrazu svému, zárove je v ak na p vodním médiu svým zp sobem závislé. Kapitola poukazující na silnou tradici a vliv knihy se zabývá knihtiskem jako mocenským nástrojem. V dal í ásti práce je popisováno ti t né a elektronické prost edí a jejich vzájemné rozdíly nejen z pohledu u ivatel . Je nastín na historie a princip hypertextu a mo nosti jeho vyu ití p i etb elektronických knih. Zmín ny jsou také nejnov j í technologie pro tení elektronického textu a prostor je v nován i otázce jejich po áte ního neúsp chu u tená . Téma budoucího vývoje ti t né knihy vzhledem ke knize elektronické je pak protkáno celou prací.
Masmédia a rozvoj počátečního čtení u dětí předškolního věku
GALATÍKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá zmapováním masmédií, především televizního vysílání a elektronických zařízení s internetem, v životě dětí předškolního věku a vztahem masmédií k rozvoji počátečního čtení. Teoretická část vychází z nastudované literatury k problematice předškolního dítěte, počátečního čtení a masmédií, výzkumná část se zabývá samostatným zkoumáním tohoto jevu ve společnosti, a to metodou dotazníkového šetření u rodičů předškolních dětí, dále strukturovaným rozhovorem s vybranými dětmi a strukturovaným rozhovorem s otevřenými otázkami s vybranými učitelkami mateřských škol. Cílem této práce je zjistit, jakou podobu má zájem dnešních předškolních dětí o knihu a v jaké míře upřednostňují televizi a elektronická zařízení s internetem před knihou a tištěnými médii, jak se rodiče věnují posilování vztahu ke knize a jak korigují pořady, které děti sledují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí101 - 110dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.