Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Masmédia a rozvoj počátečního čtení u dětí předškolního věku
GALATÍKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá zmapováním masmédií, především televizního vysílání a elektronických zařízení s internetem, v životě dětí předškolního věku a vztahem masmédií k rozvoji počátečního čtení. Teoretická část vychází z nastudované literatury k problematice předškolního dítěte, počátečního čtení a masmédií, výzkumná část se zabývá samostatným zkoumáním tohoto jevu ve společnosti, a to metodou dotazníkového šetření u rodičů předškolních dětí, dále strukturovaným rozhovorem s vybranými dětmi a strukturovaným rozhovorem s otevřenými otázkami s vybranými učitelkami mateřských škol. Cílem této práce je zjistit, jakou podobu má zájem dnešních předškolních dětí o knihu a v jaké míře upřednostňují televizi a elektronická zařízení s internetem před knihou a tištěnými médii, jak se rodiče věnují posilování vztahu ke knize a jak korigují pořady, které děti sledují.
Rozbor témat v učebnicích němčiny z hlediska jejich komunikativní použitelnosti.
GALATÍKOVÁ, Zuzana
Svou prací bych ráda přispěla učitelům středních škol, kteří se rozhodují při výběru učebnic pro své studenty. Jedná se o analýzu dostupných učebnic němčiny pro za-čátečníky, a to z hlediska výběru témat. V souvislosti se svou prací jsem vytvořila také dotazník, který jsem rozdala mezi 50 studentů středních škol, abych zjistila názor cílové skupiny. Mým cílem je vyhodnotit vzorek učebnic němčiny na českém trhu tak, aby co nejvíce odpovídal kritériím Společného evropského referenční-ho rámce pro cizí jazyky. Pro analýzu byl vybrán vzorek učebnic, které se běžně používají na českých středních školách. Jde o učebnice vydané českými i německými vydavatelstvími, konkrétně Německy s úsměvem nově, studio d A1, Sprechen Sie Deutsch? 1. a Themen aktuell 1. Původně jsem chtěla analyzovat místo učebnice Themen aktuell 1 učebnici Tangram aktuell 1 od stejného vydavatelství, ale protože se spíše učí podle prvně jmenované, rozhodla jsem se pro tuto. Došla jsem k závěru, že nelze vytvořit ideální učebnici němčiny ani jiného jazyka, protože každý student považuje za důležité jiné téma, má jiné hodnoty a jinou mo-tivaci, která ho nutí učit se cizí jazyk. To rovněž vyplývá i z dotazníku, ve kterém studenti hodnotili důležitost témat podle vlastního myšlení a vlastních preferencí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.