|
International Marketing Strategy of the Selected Company
Höklová, Kateřina ; Schüller, David (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem mezinárodní marketingové strategie vybrané společnosti. Hlavním cílem této práce je vytvořit návrh marketingové strategie vybrané společnosti expandující na vybraný mezinárodní trh. Teoretická část práce vystihuje pojmy a metody, které přispívají k tvorbě marketingové strategie jako takové. Metodická část práce popisuje strategii a metodiku použitou při zpracování získaných dat a informací. Praktická část se zaměřuje na představení společnosti a následnou analýzu mikroprostředí a makroprostředí. V poslední části diplomové práce jsou sumarizovány návrhy mezinárodní marketingové strategie, které jsou sestaveny na základě předchozího výzkumu a analýzy.
|
| |
| |
|
Marketing Plan for a Selected Company
Höklová, Kateřina ; Schüller, David (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem marketingového plánu zvolené společnosti. Hlavním cílem této práce je sestavení marketingového plánu vybrané společnosti. Teoretická část se zabývá popisem pojmů a metod, které přispívají k samostatné tvorbě marketingového plánu. Metodická část popisuje zvolenou strategii a metodiku, jak budou shromážděné informace zpracovány. V praktické části je provedena analýza okolí, konkurence a současná analýza marketingových aktivit. V poslední části najdeme návrh na úpravu a rozšíření marketingových aktivit, který je sestaven dle předchozí analýzy.
|
|
The Proposal of Company Marketing Mix
Kovářová, Vlaďka ; Přikrylová, Renáta (referee) ; Novák, Petr (advisor)
This bachetor thesis is focused on the marketing mix of the company STAVING Olomouc,l.t.d. The theoretical head of the thesis contains both the starting point of the marketing mix and the decription of its particular parts. The analytical head of the thesis contains the analysis of the marketing mix of the company and the marketing analysis. The proposal head conains proposals for improvement.
|
| |
| |
|
Marketing processes in the building industry
Kaláb, Jiří ; Buchalová, Jana (referee) ; Dohnal, Radek (advisor)
The subject of the Bachelor thesis "marketing processes in the construction industry" is the specification of the individual marketing processes in the field of construction and use them to solve a major weakness in concrete construction company and come up with proposals that would enhance its effectiveness in business.
|
|
Proposal of Competitive Strategy of a Company
Ovčačík, Miroslav ; Němcová, Ivana (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor)
The aim of this work is propose competitive strategy of Stytotrade company. It is divided into three segments: theoretic part, analytical part and project part. The theoretical part present the company and literary sources that deal with strategies of competitive advantage, Porter generic strategies, theory knowledge of competition, marketing research and strategy for market leader. Analytical part is focused on the identification of competition, macro environment, current corporate strategy, marketing mix and marketing research. Project part - data from the marketing research are processed to SWOT analysis that is fundation for the propose of competitive strategy.
|
|
Marketing Strategy of the Nano Snowboards Brand
Vintrová, Zuzana ; Asfourová, Nataly (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
The Master’s thesis deals with the proposal of marketing strategy. Based on theoretical knowledge and analysis of contemporary conditions of the company, proposal of marketing strategy is developed. It is supposed to distinguish company position beside other companies and to get awareness of public. This leads to gaining new clients and as a result of achieving higher sales and profits.
|