Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevence rizikového chování žáků v komunitní ZŠ Na dvorečku
Kročáková, Barbora ; Martinovská, Klára (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na realizaci preventivního programu na základní škole Na dvoreku. Cílem práce bylo zmapovat preventivní aktivity školy, jejich reálný dopad na žáky a navrhnout změny, které povedou k zvýšení efektivity realizace preventivního programu. Ve výzkumu jsme se zaměřovali především na otázky týkající se nastavené preventivní strategie školy, metod, které škola využívá pro její naplnění a způsobu, jak škola zjišťuje reálný dopad preventivních aktivit na žáka. V teoretické ásti se zabýváme zabezpeením prevence rizikového chování dětí v eské republice. Popisujeme leny a funkci školního poradenského pracoviště, typy rizikového chování a nastiňujeme tuto problematiku z hlediska eské legislativy. Dále popisujeme význam a tvorbu preventivního programu školy, jeho cíle a možnosti evaluace. Zvláštní kapitolu věnujeme klimatu školy. Pro náš výzkum jsme vybrali design kvalitativního výzkumu - akní výzkum, v rámci empirické ásti tedy popisujeme jeho charakter a funkci. Ke sběru dat bylo využito pozorování, polostrukturovaných rozhovorů, ohniskové skupiny a analýzy dokumentů. V rámci výzkumu došlo ke zjištění, jak škola podporuje efektivitu nastaveného preventivního programu a byl sestaven plán kroků k jejímu zlepšení. V plánu jsou uvedené konkrétní kroky pro jednotlivé...
Úloha školního poradenského pracoviště na základní a střední škole
Macourková, Tereza ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
This thesis focuses on the significance and role of the school counseling centre in the context of modern education. Its main objective is to analyze and evaluate in detail the functioning of the school counseling centre at a specific school in Prague through a combination of theoretical knowledge and empirical research. The work is divided into two parts - the theoretical part and the practical part. The theoretical part examines the development and current state of counseling in education, its principles, and approaches. Emphasis is placed on presenting the roles of individual members of the school counseling centre and their importance in supporting students in various areas of their lives and learning. The practical part of the work deals with a specific analysis of the operation and functioning of the school counseling center at a selected Prague school. The conducted empirical study utilizes qualitative methodology. The results of this analysis are subsequently presented with the aim of identifying strengths and opportunities for improvement in the work of the school counseling office. Based on the findings, specific recommendations and strategies are proposed for optimizing the services provided by the counseling center to achieve better support for students and their needs. ABSTRAKT Tato...
Zmapování koncepce třídnických hodin šestých a devátých tříd základních škol
CIMBOLINCOVÁ, Vladimíra
Bakalářská práce se zaměřuje na průběh třídnických hodin v šestých a devátých ročnících základních škol v Jihočeském kraji. Teoretická část pracuje s odbornou literaturou, která popisuje podobu třídnické hodiny, roli třídního učitele, asistenta pedagoga, metodika prevence a výchovného poradce v rámci působení na třídu, a v neposlední řadě se zaměřuje i na specifika věku šestého a devátého ročníku. Praktická část pracuje s výsledky dotazníkového šetření. Cílem práce je jednak zmapování konceptu třídnických hodin, jednak porovnání reálné situace s doporučeními v odborné literatuře.
Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole.
Kučerová Císlerová, Marie ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole" se zabývá analýzou školního preventivního programu před a v průběhu pandemie Covid-19. Práce je strukturovaná do dvou částí. První, teoretická část se věnuje základním pojmům, jako je například prevence, preventivní program, metodik prevence a další. Druhá, praktická část popisuje realizované výzkumné šetření, které proběhlo ve dvou krocích. Nejprve proběhla analýza preventivního programu. Především byla věnována pozornost změnám, vývoji, procesu tvorby a příčinám změn v daném programu v průběhu posledních 3 let. Následoval hloubkový rozhovor s metodičkou prevence, který doplnil, ale také objasnil přístupy a změny v programech prevence. Právě období distanční výuky poukázalo na aspekty vedoucí ke změnám v preventivních programech na vybrané škole, ale také na jistou nepřipravenost při prevenci rizikového chování v jiném prostředí. Změny na základě analýzy a rozhovoru jsou shrnuty v závěrečné části práce. Práce by mohla být jistým vodítkem k tvorbě preventivního programu rizikového chování v případě realizace výuky distanční formou.
Prevence rizikového chování ve škole
AMCHOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá rizikovým chováním u dětí na základních školách, prevencí tohoto chování, a především také prací metodika prevence. Celá práce je rozdělena na dvě části, a sice na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována obecně rizikovému chování a vybraným druhům rizikového chování. Další kapitoly informují o prevenci rizikového chování, jejích metodách a realizaci na základních školách, případně nižších stupních víceletých gymnázií. Práce se dále zaměřuje na charakteristiku metodika prevence, jak školního, tak například i okresního či krajského metodika nebo metodika v pedagogicko-psychologické poradně. Poslední kapitola se zabývá školskými poradenskými pracovišti a jejich rozdělením. Praktická část bakalářské práce se věnuje analýze rozhovorů s metodiky prevence, jejich zkušenostem s touto prací, pohledu na profesi metodika atd. Cílem bakalářské práce je zaměřit se na problematiku, která se týká především podmínek, za kterých je prevence ve školách realizována.
Metodika prevence na základních školách
ČUŘÍNOVÁ, Barbora
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem probíhá realizace primární prevence. S jakými typy rizikového chování se dotazovaní setkávají dle své zkušenosti nejčastěji. Jsou zde ukázány přínosy preventivních programů, ale i slabiny, které systém primární prevence má. Práce je rozdělena na část praktickou a teoretickou. Teoretická část je vypracována na základě odborné literatury. Věnuje se charakteristice oblastí školní prevence, jejímu dělení a subjektům, jež její realizaci mají v kompetenci. Dále typům rizikového chování, kde jsou uvedeny možné příčiny, následky a postupy řešení. Praktická část je vypracována na základě kvalitativní metody výzkumného šetření. Na základě uskutečněných preventivních programů, rozhovorů a pozorování jsou zpracovány a následně vyhodnoceny výzkumné otázky, které jsou cílem této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.